3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

@Webhallen Jag har ett MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10GB reserverat till mig som av misstag skickades till Medborgarplatsen enligt kundtjänst. Har du möjlighet att kolla om det är på väg tillbaka till Malmö?

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Tur man fortfarande sitter på sitt 2080 Ti och överlever några månaders väntan till

Men den här lanseringen har ju verkligen fått mig att tappa suget på nya datorprylar.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av M89:

@Webhallen Jag har ett MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10GB reserverat till mig som av misstag skickades till Medborgarplatsen enligt kundtjänst. Kan du kolla att det är på väg tillbaka till Malmö?

Jag antar att du nickar snarlikt hos oss som här, isåfall ligger ditt kort på Emporia redan nu!

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoskildeKille:

Vad tyst det blev. Fick alla sina kort nu utom jag eller?🤔

Knäpptyst... ingen nyhet alls om 3090 Strix OC från Inet. Flesta andra återförsäljare spottar tydligen ut kort höger och vänster.

Props till Webhallen ändå.

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: G915 X LIGHTSPEED Tactile | Mus: Logitech G Pro X Superlight 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Jag antar att du nickar snarlikt hos oss som här, isåfall ligger ditt kort på Emporia redan nu!

/Patrik

Wow fick precis mejl Gött! Tack!

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

/Patrik

Förfan Patrik! Inte kika på swec efter arbetstid!

Nej du får förstås jobba hur mycket du vill, men du behöver inte skämma bort oss

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Wow fick precis mejl Gött! Tack!

Om du inte ska ha det så möter jag upp dig och köper det

Permalänk
Medlem

Vad för ungefärlig köplats har jag på Webhallen till Palit 3080 Gamerock OC om jag beställde vid 5 i morse? Det var 10 igår men antar fler har dykt upp sen dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

/Patrik

Nu kanske du redan gör det, men uppdaterar ni även tiderna för köerna (starttid = ~1 i kö, beroende på sekunder förstås)?

Det säger ju inte exakt vart man är i spannet, men det ger ju också en indikation på ungefär var man kan tänkas ligga ;p

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Wasp:

Förfan Patrik! Inte kika på swec efter arbetstid!

Nej du får förstås jobba hur mycket du vill, men du behöver inte skämma bort oss

Sitter ändå här

Skrivet av Steffe:

Nu kanske du redan gör det, men uppdaterar ni även tiderna för köerna (starttid = ~1 i kö, beroende på sekunder förstås)?

Det säger ju inte exakt vart man är i spannet, men det ger ju också en indikation på ungefär var man kan tänkas ligga ;p

Jag går inte in på sekunddetalj men system ordnar kön därefter, därför kan de manuella kölistorna springa upp i 110 eller något annat ojämt då jag vill få med hela spannet istället för att hålla på kladda på sekund-nivå då det inte finns något bra sätt för mig att se det snabbt.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Jo, menade inte att du skulle behöva justera så pass fint. Var mest om du justerade kön mot nuvarande första minut, eller hur man ska formulera det.

Sekund-nivå hade gett en herrejösses massa extraarbete, utöver det du redan gör för oss ^^

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Haha snacka om att få nöjda kunder om de först säljer pappersprodukter, levererar nada och sedan höjer priserna ovanpå det. Home run!

Skrivet av Lagerlöf:

Skulle ARN verkligen gå med på det där dock? Man kan inte frånskriva sig från allt.

Jaja, det förutsätter ju att de någonsin får in kort så hela diskussionen är moot.

Jag har iaf fått min faktura som är godkänd..
Har svårt att tänka mig att de skulle börja tjafsa om priset, skulle det mot allförmodan göra det så utnyttjar jag bara min ångerrätt. Problem solved

Som sagt jag har ingen brådska, för det priset kan jag mer än gärna vänta det kommer när det kommer helt enkelt.
Asus fabriken jobbar garanterat förfullt med att försöka få alla beställningar på deras kort slutförda..

Inköpsbelopp: 7 990 kr
Transaktionsdatum: 2020-10-21
Betalning per månad: 8 019 kr
Antal betalningar: 1
Uppläggningsavgift: 0 kr
Administrativ avgift: 29 kr
Ränta för delbetalning: 0,00%

Visa signatur

Case: Antec Flux Pro PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer III 420 RGB Black Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Nova Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XB1X /Switch

Permalänk

Vet ingen om Inet? Dem vägrar ge ut någon information...
har en beställning på Aorus Master 3080. Jag beställde den 8 okt. Det är några dagar efter... men vet inte ens om du har fått in? Eller får in något? Eller hur ligger det till med kö...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KING_K0NG:

Vet ingen om Inet? Dem vägrar ge ut någon information...
har en beställning på Aorus Master 3080. Jag beställde den 8 okt. Det är några dagar efter... men vet inte ens om du har fått in? Eller får in något? Eller hur ligger det till med kö...

Ingen info alls om och från Inet. Kanske inte en helt dum lösning att bara ignorera allt som hör med 3080/3090 beställningar att göra. Men skapar också dålig PR. Men allmänt väldigt tyst om just Inet och vad de sysslar med.

Enda som går att få info utifrån är rapporter från folk som får kort. Men väldigt ont om sådanna med. Misstag att handla från Inet som jag ser det, fem veckor efter lanseringen.

Permalänk
Medlem

Till er som bokat på Inet.
Var precis i butik och köpte till mig ett moderkort.
Passade på att fråga om grafikkorten.

Nu i dagarna kommer de tydligen få in en större mängd grafikkort.
Hur mycket det är ville han inte gå in på men det kommer bli den största leveransen sen release sa han.(Asus.David skrev om detta tidigare vill jag minnas)

Jag bokade mitt kort 1a oktober och har statusen 4:e Januari.
Jag lär missa första vågen som kommer in nu men andra vågen får jag nog mitt kort sa han.

Så jag håller tummarna för er som bokade vid release

Visa signatur

Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165 Hz||ASUS ROG STRIX B550-F GAMING||Phanteks Revolt Pro 1000W||AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz 36MB||ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC||Phanteks Eclipse P500A D-RGB Black ||G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo ||M.2: Corsair Force MP400 2TB ||Mus: Logitech G402||Tangentbord: Razer Huntsman Elite

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RageFire:

Hur mycket det är ville han inte gå in på men det kommer bli den största leveransen sen release sa han.(Asus.David skrev om detta tidigare vill jag minnas)

Jag lär missa första vågen som kommer in nu men andra vågen får jag nog mitt kort sa han.

Tack! Mer info än Inet klämt ur sig på fem veckor.
Är nog kört för mig med, 21 september är relativt sent även det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Webhallen:

Sitter ändå här
Jag går inte in på sekunddetalj men system ordnar kön därefter, därför kan de manuella kölistorna springa upp i 110 eller något annat ojämt då jag vill få med hela spannet istället för att hålla på kladda på sekund-nivå då det inte finns något bra sätt för mig att se det snabbt.

Du får starta en #onlyfans vi kan gå med i, rik direkt.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk

Än så länge sköter posten sig....har jag tur kan man testa kortet redan imorgon
Men ska inte ropa hej innan paketet har levererats och packats upp

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | Dell Alienware AW3225QF 4K QD-OLED | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Sennheiser HD 560S med V-MODA BoomPro Mikrofon |
Keychron K4 Pro QMK/VIA RGB Hot Swap K Pro Brown | Logitech Pro X Superlight | Keychron K4 Pro QMK/VIA RGB Hot Swap K Pro Brown | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Skrivet av adzer:

Du menar som en drivrutin som får klockfrekvensen att gå upp för snabbt så grafikkortet kraschar i originalutförande?

Jag menade mer hur förra generationens AMD-kort hade paja drivers för ett helt år.

Permalänk

Hmm fick mitt reserverade Gainward GeForce RTX 3090 Phoenix 24gb på Webbis grönmarkerat tidigare idag, nu när jag kollar så är det gulmarkerat igen igen 🙄

Visa signatur

Intel i7 4970K / Corsair i100 , Corsair Veng. Pro DDR3 2400MHz 16GB , 2 x Geforce Gtx 760 , 2 x 120g SSD , Cooler Master V700 700W.
Acer Predator 144hz skärm .

Permalänk
Medlem

Ser att det är mycket surr nu om att leveranserna börjar komma in, flertalet butiker har bekräftat detta. Sa ju att det skulle börja droppa in okt/nov. Tror majoriteten här har sina kort innan Nov slut.

Skönt att dom lyckas få upp produktionen lagom till slutet oktober... Något annat som händer i veckorna kring grafikkort? (Big Navi).. Tillfällighet, NEJ.

Well done Nvidia.

Edit:förtydligar

Permalänk
Skrivet av RageFire:

Jag bokade den 17:e och fick bekräftelse kl. 18:22. Kanske får min chans då ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrE1:

Ser att det är mycket surr nu om att leveranserna börjar komma in, flertalet butiker har bekräftat detta. Sa ju att det skulle börja droppa in okt/nov. Tror majoriteten här har sina kort innan Nov slut.

Skönt att dom lyckas få upp produktionen lagom till slutet oktober... Något annat som händer i veckorna kring grafikkort?

Well done Nvidia.

AMDs presentation om en vecka, 3070 dagen efter, så lite händer det väl.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Ja va lite otydlig, precis det va det jag syftade på :). Tidigare skrivit att Nvidia kommer råka ha massor att skicka helt plötsligt...

Permalänk
Medlem

Netonnet säger dock at dom inte har fått ett pip eller nyss från Asus om någon leverans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Yep.

AMD reveal 29e (+ release omgående?) + 3070 release som respons ifrån nvidia direkt efter.

Om AMD har en 3090 motsvarighet, kanske även en 3080 20GB på marknaden omgående.

Helt plötsligt lossnar det, och det var aldrig någon toarulle kris att tala om

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Yep.

AMD reveal 29e (+ release omgående?) + 3070 release som respons ifrån nvidia direkt efter.

Om AMD har en 3090 motsvarighet, kanske även en 3080 20GB på marknaden omgående.

Helt plötsligt lossnar det, och det var aldrig någon toarulle kris att tala om

Min fetning och 3080 20gb och 3070 16gb ser mörkt ut:

https://videocardz.com/newz/nvidia-allegedly-cancels-geforce-...

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aja82:

Lika bra att lägga ner hela 3000-serien när de är igång. Lansera en 4000-serie på TSMC 7nm med kort som går att köpa.

Permalänk
Skrivet av Aja82:

Kan kanske bero på att de istället behöver lansera skarpare kort för att kontra AMDs flaggskepp som spås slå 3080. Alltså typ ett 3080 ti.

Permalänk
Skrivet av RageFire:

Bra info måste jag säga.
Men fårgan är vilket kort har du beställt? och när har du beställt?
Tycker att dem borde komma med lite info för varje kort. Allt jag får från dem är att datumen som står är en uppskattning när dem har positiv lager saldo.
Om hur det ligger till med sin egen beställning eller hur många kort dem kommer att få in får man ingen svar om... Tycker att dem borde vara öppna med informationen så att kunderna vet :/