Spegla Android med trasig skärm på PC

Permalänk
Medlem

Spegla Android med trasig skärm på PC

Hej!

Mitt enda mobila bank-id sitter i en Samsung S7 med trasig skärm. Jag kan se typ 10% av skärmen. Jag kan inte ladda ned nya appar eller slå på "USB debugging mode".

Finns det något sätt att spegla androidskärmen på min PC? Jag vill styra telefonen med PC:ns skärm, mus och tangentbord. Jag kan inte göra nästan någonting på telefonen förutom att låsa upp den (rörelsen sitter i handleden).

Finns det något PC-program som tvingar telefonen att öppna upp? Jag har googlat som en galning men alla program jag hittar kräver att telefonen har en matchande app. Det är inte en chans att jag kommer kunna använda tangentbordet på telefonen, och om jag ska skaffa en OTG-adapter så kan jag lika gärna gå till banken...

Tips är välkomna!

Permalänk
Medlem

Har du ingen annan mobiltelefon att lägga in Bank ID på?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | ASUS Strix Z370-F | ASUS Rog Strix 2080 Ti

i7 8700K | Noctua NH D15 | Corsair 32GB/3200MHz/DDR4 | M.2 NVME 1000gb | SSD 250gb + 500gb | Corsair RM750X

Fidelio X2 | Sennheiser HD 58X | Mayflower ARC | Vortex Pok3r | Logitech G Pro Wireless | Asus PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av arkel:

Hej!

Mitt enda mobila bank-id sitter i en Samsung S7 med trasig skärm. Jag kan se typ 10% av skärmen. Jag kan inte ladda ned nya appar eller slå på "USB debugging mode".

Finns det något sätt att spegla androidskärmen på min PC? Jag vill styra telefonen med PC:ns skärm, mus och tangentbord. Jag kan inte göra nästan någonting på telefonen förutom att låsa upp den (rörelsen sitter i handleden).

Finns det något PC-program som tvingar telefonen att öppna upp? Jag har googlat som en galning men alla program jag hittar kräver att telefonen har en matchande app. Det är inte en chans att jag kommer kunna använda tangentbordet på telefonen, och om jag ska skaffa en OTG-adapter så kan jag lika gärna gå till banken...

Tips är välkomna!

Kopplar du med USB till datorn ska du kunna se telefonens skärm på datorn med Samsungs program om jag minns rätt.

Är det bara Mobilt Bank-ID som är problemet är det dock snabbt ordnat om du går till banken och visar legg, har Swedbanks dosa samt andra lösningar.
Du kan även få Bank-ID på fil som en alternativ lösning om du inte har en annan telefon.

Permalänk
Medlem

Samsungs Sidesync krävde att man kunde komma in i telefonen och typ ladda ned sidesync-appen. Min gamla mobils bankID var inte uppdaterat, och jag behövde kunna legitimera mig för att lägga in ett nytt. Klart att man kan gå till banken men jag har mycket annat att göra den här veckan. Till sist hittade jag en old school bankdosa och hade tur med pin-koden. Lyckades logga in och kirra nytt Bank-ID till nya telefonen. Jag har tänkt förut att man ska ha en nöd-mobil för såna här tillfällen. Detta blev ännu en påminnelse, men jag är för snål (vi har en bebis hemma och bara en förälder som går till jobbet) för att köpa en till smartphone just nu.

Tack för alla tips!