3070 beställningar, vem hann?

Permalänk
Medlem

Verkar lite meckigt det här. Min beställning från Inet gick igenom och såg okej ut, men jag var ändå inte med i första batchen och då beter sig sidan konstigt när nya kort är på väg in. Avbeställde det med hjälp av kundtjänst.

Hur som helst fick jag igenom min beställning på Dual OC hos Webhallen, troligtvis för att de hade lite teknikstrul med det kortet så jag beställde 15.04 och har fått det skickat. Ibland har man tur och skönt att slippa lägga en tusenlapp till.

Permalänk
Medlem

Beställde ett Gigabyte GeForce RTX 3070 GAMING OC 8GB för 7290kr
Gigabyte RTX 3070

Lite stressigt va d! Hann ärligt talat inte jämföra mellan olika modeller. Asus hade en som kostar 6090:-
ASUS RTX 3070 Dual 8GB
Skiljer 1000kr....Hoppas d är värt!

P.s Fick notis från Postnord nu!

Permalänk
Medlem

Jahopp, fick precis bekräftat att inte min order gick igenom som det skulle.
Tycker Inets hemsida var riktigt kass idag. Inget stämde och allt blev bara skit. Då blev det att vänta då.

Permalänk
Medlem

Tänkte beställa ett ASUS TUF OC men webhallen skrev ut en stund innan release kortet fanns i lager (på respektive modell), så när jag såg att just det kortet inte fanns inne gjorde jag en snabbtitt på vilka som fanns och landade på ett MSI GAMING X TRIO 8GB då jag gillade utseendet.

Beställde 14:01 efter lite F5:ande kl 14:00, skickades 15:34.

Permalänk
Medlem
Skrivet av topfuel:

https://imgur.com/vxtCDLa

Undra vad det här betyder.

Att du får det idag i en instabox? Att man blir helt ställd på hur snabbt "nya" leveransbolag klarar av att leverera saker när man är van vid Postmord/DHL/UPS?

Eller så har de beräknat fel. Men beställde ex en grej från från NetOnNet nyligen och fick skiten till min dörr samma dag mha fraktbolaget "Best".

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Att du får det idag i en instabox? Att man blir helt ställd på hur snabbt "nya" leveransbolag klarar av att leverera saker när man är van vid Postmord/DHL/UPS?

Eller så har de beräknat fel. Men beställde ex en grej från från NetOnNet nyligen och fick skiten till min dörr samma dag mha fraktbolaget "Best".

Hoppas kan man ju göra! Men det är 3000 serien vi pratar om, den finns inte på riktigt!

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem

Kanske aningen OT.
Bör man köpa OC variant eller non-oc?

Permalänk
Medlem

Bokade en Eagle på inet så fort det öppnade. Men sidan hann strula i 20 sek när jag skulle betala. Står leverans imorgon men på ordersidan står det 15:e december kommer kortet i lager som på er andra. Har en 3080 bokad sen tidigare, nu kan man lika gärna vänta in Navi

Permalänk
Medlem

Har grön bock från Webhallen på ett Palit 3070. Dock 30+ i kö och jag beställde vid 14.50 tiden. Känns ju lite oklart..

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk

Beställde ett Zotac hos Webhallen 14:01 men ingen grön bock

Inet strulade så skippade dem helt och noll transparens på 3080/3090 beställningarna till skillnad från webbis.

Permalänk
Medlem

Beställningen gick igenom 14:01 på webhallen på ett rtx 3070 msi ventus 3x, pratade efteråt med supporten och han sa att mina chanser var goda att få kortet snart men han kunde inte ge mig ett tydligt svar. Dröjer det längre 3 veckor blir det amd...

När jag var i kassan var lagerstatus fortfarande grönt så vet inte om man lyckades få ett exemplar. Står nu både på hemsidan och på min beställning "Lång leveranstid!" så kanske drog man nitlotten denna gång. En vän som beställde samtidigt från inet fick dock sin direkt. Var tydligen 84 st som bokat på den modellen hittills och 50 på väg in nu med okänt leveransdatum.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Blev ett MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC Från netonet. Beställde vid 16:15 tiden men står att de ska levereras emellan 2020-10-30 - 2020-11-06. Håller tummarna att de stämmer..

Permalänk
Medlem

Beställde också en örn från Inet, som inte verkar landa förrän i december. Nåväl, blir det inget med det så får jag väl gå all in på konsol istället.

Permalänk
Medlem

Fick tag i ett MSI 3070 Ventus Oc, står reserverad i lager på Komplett.se, så hoppas den skickas imorgon

Äntligen!

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik12:

Jahopp, fick precis bekräftat att inte min order gick igenom som det skulle.
Tycker Inets hemsida var riktigt kass idag. Inget stämde och allt blev bara skit. Då blev det att vänta då.

Hur fick du det? Har inte fått någon uppdatering än så jag kanske får mitt ikväll?

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem
Skrivet av topfuel:

Hur fick du det? Har inte fått någon uppdatering än så jag kanske får mitt ikväll?

Kontaktade kundtjänst, Om du går in på min sida, sen på din order och trycker "visa"
Om grafikkortet visar en orange bock där eller att det står "I lager 2020-11-????" Då har du inte få det.

Permalänk
Medlem

Beställde ett Asus Dual OC från Proshop, kl 14.01. Stod först att den fanns i lager och på min beställning stod det förväntad leveransdatum 2/11. Nu står det inget leveransdatum men däremot en grön bock och att alla varor finns i lager. På produktsidan däremot finns det inget i lager, förhoppningsvis innebär det att jag får hem den. Är dock osäker på om jag vill ha den eller RT6800X.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke_Trenne:

Beställde ett asus dual oc på inet betalat och klart
14.04. Fanns 42 kvar i lager efter de.
Får ändå veta sen att jag inte fått ett kort å kommer hamna i kö.
Snyggt jobbat av dem

Ungefär samma status som dig vid order men går jag in och kollar orderstatus så står det att spelkupong levereras imorgon och kort 30/11..

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk
Medlem

Beställde ett Palit GamingPro OC från Webhallen kl. 14:01 och skickades 14:52.

Permalänk
Medlem

Var på direkt vid släpp på inet och lyckades få tag på ett Asus Dual OC som skickades under eftermiddagen. Så verkar som att jag haft tur.

Väntar egentligen på att få tag på ett 3080, men kanske blir det här istället?

Permalänk
Skrivet av RadeonHD:

Någon som beställde "MSI GeForce RTX 3070 8GB VENTUS 2X OC" från Inet och har fått den skickad? och isf vilken tid köpte ni? Beställde mitt 14.05 och var tyvärr inte en av dom som får ett av korten som de hade i lager.

Jag beställde också den, och det ser ut som att den kommer imorgon, men är än så länge inte skickad. Vi får väl se. 15:01 stod det när jag slängde ett öga på klockan efter beställning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarklon:

Var på direkt vid släpp på inet och lyckades få tag på ett Asus Dual OC som skickades under eftermiddagen. Så verkar som att jag haft tur.

Väntar egentligen på att få tag på ett 3080, men kanske blir det här istället?

Annars köper jag av dig

Permalänk
Medlem

Försökte på Inet.se men deras sida packade ihop även denna lanseringen.

Delvis bokad på 5625 kr kortet och då var ordern spikad några få sekunder efter släppet. Ett 3070 är inte värt mer än så imho.

Permalänk
Medlem

Blev en budgetbeställning från Inet, satsade på ett av de billigaste korten.

Förväntad leveransdag 30 oktober

1 x MSI GeForce RTX 3070 8GB VENTUS 2X OC

Visa signatur

Asus TUF GAMING X570-PLUS, Ryzen 7 5800X, CM Hyper 212, Cruzial Ballistic DDR4 3200 C16 2x16GB, RTX 3070 Ventus, Corsair RM750X v2, Fractal Define R4, ASUS ROG PG279Q G-Sync

Permalänk
Medlem

Jag köpte precis ett kort från inet. Spännande!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Känns inte som att någon brydde sig om att AMD släpper sin 6800 snart. Och det här kan inte ha varit en papperslansering iaf, med tanke på att inet hade över 200kort när jag kollade, och då hade det redan försvunnit 20 gigabyte kort, så över 220 kort bara hos inet.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Har mitt 3070 i datorn redan, verkar funka bra det jag hunnit testa. Gigabyte OC

Permalänk
Medlem

Är det nån som köpte ett Gigabyte Eagle direkt vid start hos Inet som verkligen fick det skickat? Jag köpte jädrigt fort när de hade 25 stycken eller nåt men hamnade ändå på kön att vänta tills nästa leverans. Känner mig lite Jebaited ärligt talat

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

Beställde strax efter 14. Gigabyte eagle. Köpet gick igenom. Står i orderbekräftelsen att det kommer imorgon. Men står delvis bokad på hemsidan och att den kommer in i lager 2020-12-15....

Antar att det inre blev något kort för mig. Vid beställning fanns det enligt Inet 20 kort i lager... Tror dock inte det stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quikster:

Beställde strax efter 14. Gigabyte eagle. Köper gick igenom. Står i orderbekräftelsen att det kommer imorgon. Men står delvis bokad på hemsidan och att den kommer in i lager 2020-12-15....

Antar att det inre blev något kort för mig.

Jag antar du fick också det för kampanjpriset? Jo jag misstänker också att det inte fanns 20 kort, för det var inte många sekunder det tog mig att göra köpet

Visa signatur

Att spela är mänskligt