3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Skrivet av Belsebull:

Det stämmer tyvärr, det är så de gör....

Seriöst??

Permalänk
Medlem

Komplett sköt fram min beställning på TUF OC 3080 till 17:e dec från 12:e dec nyss. Ger upp om kortet nu, ska försöka beställa en AMD istället den 18:e...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Komplett sköt fram min beställning på TUF OC 3080 till 17:e dec från 12:e dec nyss. Ger upp om kortet nu, ska försöka beställa en AMD istället den 18:e...

Min Komplett order på ASUS TUF OC åkte nyss från 17/11 till 22/11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Komplett sköt fram min beställning på TUF OC 3080 till 17:e dec från 12:e dec nyss. Ger upp om kortet nu, ska försöka beställa en AMD istället den 18:e...

Samma här :'(

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBergelin:

Seriöst??

Det var den informationen jag fick från deras kundtjänst när jag frågade precis, blev lite nyfiken för tycker min köplats på mitt TUF OC i princip har stått stilla även om jag har sett folk härinne som fått det skickat..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senocs:

Min Komplett order på ASUS TUF OC åkte nyss från 17/11 till 22/11

Samma här.

Undrar hur man ska få tag på ny gpu innan cyberpunk, lär ju inte hända.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Komplett sköt fram min beställning på TUF OC 3080 till 17:e dec från 12:e dec nyss. Ger upp om kortet nu, ska försöka beställa en AMD istället den 18:e...

Mitt x trio skulle först kommit den 23e efter launch, blev flyttat till 29e, sen 17e november och innan jag avbokade så sköt dom upp det till 2a december.

Men med tanke på att dom inte ens kan säga vart i kön du ligger, hur många dom skickat/vart dom är i kön eller något alls överhuvudtaget så avbokade jag och bokade på Webhallen istället.

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Samma här.

Undrar hur man ska få tag på ny gpu innan cyberpunk, lär ju inte hända.

Vet inte om det är till någon hjälp men olika modeller av 3070 finns ju i lager lite här och där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Samma här.

Undrar hur man ska få tag på ny gpu innan cyberpunk, lär ju inte hända.

Köp det på Stadia ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belsebull:

Det var den informationen jag fick från deras kundtjänst när jag frågade precis, blev lite nyfiken för tycker min köplats på mitt TUF OC i princip har stått stilla även om jag har sett folk härinne som fått det skickat..

Hade varit väldigt intressant att veta hur långt de har hunnit arbeta av kön. När beställde du och vilken köplats blev du tilldelad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jtok:

Hade varit väldigt intressant att veta hur långt de har hunnit arbeta av kön. När beställde du och vilken köplats blev du tilldelad?

Beställde 17/9 runt 19, hade köplats 111 när jag kollade.

*tillägg: var någon dag sen jag kollade

Permalänk
Medlem

Snyggt!
@Webhallen

Edit: Bildlänkning verkar inte fungera. Här är direktlänk: https://imgur.com/a/iMtNot1

Edit2: Fixat!

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwxr:

Snyggt!
@Webhallen

https://imgur.com/a/iMtNot1

Edit: Bildlänkning verkar inte fungera. Här är direktlänk: https://imgur.com/a/iMtNot1

Så bra!
Se till att fixa bildlänken - Alla här förtjänar att se den oavsett om man klickar eller inte

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwxr:

Snyggt!
@Webhallen

https://imgur.com/a/iMtNot1

Edit: Bildlänkning verkar inte fungera. Här är direktlänk: https://imgur.com/a/iMtNot1

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jtok:

Hade varit väldigt intressant att veta hur långt de har hunnit arbeta av kön. När beställde du och vilken köplats blev du tilldelad?

Fick orderbekräftelse 20:05 18/9 och har köplats 192. De lägger NON OC med bibehållen plats, hörde med de nyss. så köplatsen kan bli 300 vem vet.

Visa signatur

5800X3D 3080 Tuf oc || Lenovo y720 1060/i5

Permalänk
Skrivet av smurfb:

Det hoppas jag verkligen inte, skulle sluta handla direkt av inet. Varför skulle man låta folk gå före för att dom bokat ett dåligt kort?

Vet inte varför jag bryr mig då jag inte ens beställt från Inet, men kundservicen sa att OC-kön inte påverkas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belsebull:

Det stämmer tyvärr, det är så de gör....

Och den här informationen kommer varifrån?

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Och den här informationen kommer varifrån?

Inets kundservice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Och den här informationen kommer varifrån?

Jag satt i chatten och frågade de nyss, det är så de gör.

Visa signatur

5800X3D 3080 Tuf oc || Lenovo y720 1060/i5

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Så bra!
Se till att fixa bildlänken - Alla här förtjänar att se den oavsett om man klickar eller inte

Vet tusan inte varför det inte går :/

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk

hur kollar man sitt köplats på komplett? har en order på strix 3080 oc står att det förväntas i lager imorgon men är rädd att de ska flytta det

Permalänk
Webhallen
Skrivet av rwxr:

Snyggt!
@Webhallen

https://imgur.com/a/iMtNot1

Edit: Bildlänkning verkar inte fungera. Här är direktlänk: https://imgur.com/a/iMtNot1

Tack det var en trevlig överraskning såhär på en onsdag!

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av impendingdoom00:

hur kollar man sitt köplats på komplett? har en order på strix 3080 oc står att det förväntas i lager imorgon men är rädd att de ska flytta det

Komplett ger inte ut köplatser

Permalänk
Medlem
Skrivet av impendingdoom00:

hur kollar man sitt köplats på komplett? har en order på strix 3080 oc står att det förväntas i lager imorgon men är rädd att de ska flytta det

Gör som jag, istälelt för att kolla orderstatusarna på kvällarna så lägger jag mig tidigt. Kollar längtande på spelbuken med tom pci-e plats i ett par minuter, för att sedan vrida å huvudet och se x570 moderkortet bredvid som saknar processor. För att slutgilltigen fälla en tår och somna deprimerad.

:'(

(Tuf non-oc bokat från net on net, 5900x från webbis)

Permalänk
Medlem

Trodde folk var bröder/systrar här på forumet. Hur sjutton skulle någon veta vid lansering eller ens veckorna efter att det knappt skulle komma några non-OC kort alls?

Hade ju varit en sak om kön fantastiskt rullade på något, men nu ser man ju inget ljus alls i horisonten. Om man nu hamnar bakom någon som flyttas in i kön så är det väl lika mycket dennes fel att de var för långsamma som att den som blev inflyttad gissade fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belsebull:

Beställde 17/9 runt 19, hade köplats 111 när jag kollade.

*tillägg: var någon dag sen jag kollade

De kunde inte svara på vart de ligger i kön men min köplats har minskat med 10platser sedan förra veckan. Alltid något.
Enl. kundtjänst är ASUS den tillverkare de har fått in minst kort utav.

Permalänk
Skrivet av Xermalk:

Gör som jag, istälelt för att kolla orderstatusarna på kvällarna så lägger jag mig tidigt. Kollar längtande på spelbuken med tom pci-e plats i ett par minuter, för att sedan vrida å huvudet och se x570 moderkortet bredvid som saknar processor. För att slutgilltigen fälla en tår och somna deprimerad.

:'(

(Tuf non-oc bokat från net on net, 5900x från webbis)

damn den gör ont, själv har sutit utan grafik kort sen första september. funderar på att beställa från inet de verkar få i fler kort än komplett

Permalänk
Medlem

Grattis @Webhallen ! En smart grej kanske vore att göra ett Feat of Strength Patience Achievment för kunder också som fick vänta 1+ månad på sina 3000-kort, med en ok mängd av xp

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

Ps, för er som har beställt Asus 3080/3090 EK.
Proshop har 2/2 kort påväg ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Grattis @Webhallen ! En smart grej kanske vore att göra ett Feat of Strength Patience Achievment för kunder också som fick vänta 1+ månad på sina 3000-kort, med en ok mängd av xp

Där sade du något.
100XP per väntande dag känns rimligt

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"