Dator / komponenter - Kvalité, skick, ljudnivå, utseende
Hej.
Säljer en av mina datorer då jag ej längre växlar mellan 2 orter.
Datorn har fungerat som en klocka, är i mycket bra skick och helt ljudlös i Windows.
Som alternativ överväger jag att sälja alla komponenterna var för sig, men helst vill jag sälja datorn som den är. Har kvar kartongerna till alla komponenter. För denna annons har jag försiktigt och noggrant rengjort alla komponenter, datorn har dock aldrig stått dammigt eller ostädat till.
Specsen:
Phanteks Evolv mATX Tempered Glass - Grey
Asus Strix Z270G Gaming mATX
Intel Core i5-7500 4-core 3.4 GHz 6 MB
Corsair Vengeance LPX 16 GB 3000 MHz
Asus Strix GeForce 980 Ti
Samsung M.2 NVMe SSD 960 EVO 250 GB
Seagate FireCuda 2.5" SSHD 2 TB
Seasonic X-series 80+ Gold 760 W
Asus ROG Ryuo 240 Liquid CPU Cooler / utmärkt skick men jag kör med oled-displayen avstängd då den blivit inbränd vilket jag räknade med vid köp då det är en gimmick / har bytt fläktar, se nedan
2 x Noctua NF-F12 iPPC-2000 120 mm PWM / med Chromax Black-gummi
3 x Noctua NF-P14s redux- 1200 140 mm PWM / med Chromax Black-gummi
3 x Phanteks Halos Lux Digital RGB 140 mm - Aluminium Grey
Asus ROG Aura Terminal / RGB-styrning med 3 lister
Phanteks Extension Cable Combo Kit - Carbon
Vissa grejer är lite äldre och andra är bara strax över ett år gamla. Ryuo-AIO:n med fläktarna är nyast. Hur som helst är det kvalitetsgrejer som behandlats varsamt.
Här är en video jag tagit som visar insidan: Video. Dock låter datorn något ofantligt högt i videon fastän datorn är mycket tyst även med sidan öppen.
Finns att se och hämta i Östersund, men jag kan också skicka datorn, alternativt om det blir per komponent till olika köpare. Som nämnt prioriterar jag den som vill köpa hela datorn, har förresten köpt en ny Windows 10-licens för denna annons som kommer tillsammans med datorn.
Jag tror att ca 7000 sek för hela datorn är ett riktmärke för ett rimligt pris. T.ex. bara Asus Ryuo-AIO:n med Noctua iPPC-fläktarna kostar ca 2300 sek på Inet nu.
Vid intresse skicka ett meddelande till mig direkt här på Swec eller skriv i tråden!
Tack, mvh / Herje