Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

varför inte alla har jag aldrig förstått..

För att Nintendo vill inte att du ska save-scumma Animal Crossing 😐

Permalänk

Min dotter verkar inte ett dugg intresserad av tv-spel. Därför tänker jag sälja hennes Switch v2 som ligger och dammar. Vad skulle jag kunna få betalt för paketet nedan,

Nintendo Switch 2019 + ett år drulleförsäkring utan självrisk och värdeminskning

Tillbehör:
64gb sdkort
Nintendo Carry Case
Röd trådlös handkontroll
2 st joy-con wheels

Spel:
Super Mario Bros
Mario Kart 8 Deluxe
Super Smash Brothers
Just Dance 2020
Ring Fit Adventures inkl. Ring och allt,
Nintendo labo variety kit - bara testat motorcykel delen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirrox_xsx:

Min dotter verkar inte ett dugg intresserad av tv-spel. Därför tänker jag sälja hennes Switch v2 som ligger och dammar. Vad skulle jag kunna få betalt för paketet nedan,

Nintendo Switch 2019 + ett år drulleförsäkring utan självrisk och värdeminskning

Tillbehör:
64gb sdkort
Nintendo Carry Case
Röd trådlös handkontroll
2 st joy-con wheels

Spel:
Super Mario Bros
Mario Kart 8 Deluxe
Super Smash Brothers
Just Dance 2020
Ring Fit Adventures inkl. Ring och allt,
Nintendo labo variety kit - bara testat motorcykel delen

Switchen komplett med SD-kort & Case: 2500-3000kr beroende på skick. (Den extra försäkringen är inte värd något då jag antar att den inte följer med till nästa köpare utan är knuten till dig som första ägare?)
Handkontroll: Oklart? Beror på märke och modell. Är det någon tredjepart kan det vara allt från 100-300kr, men inte mer än så. Pro Controller går för ca 450-550kr begagnat för att ha som jämförelse
Wheels: 100kr (om det är Nintendo original)
Mario Bros: 400kr (om det är fysiskt chip)
Mario Kart: 400kr (om det är fysiskt chip)
Smash: 400kr (om det är fysiskt chip)
Just Dance: 200kr (om det är fysiskt chip)
Ring Fit: 400-500kr beroende på skick på tillbehören
Variety kit: 100kr, om ens det? Är ständigt på rea och är inte särskilt eftertraktat.

Så totalt: Ca 4100-4600kr om du säljer det i lösa delar (exklusive exakt värdering på handkontroll då). Skulle tippa på att 4200kr är ett rimligt paketpris för allt (ej medräknat handkontroll) om du inte orkar sälja allt löst.

Permalänk
Medlem

Smidigast är att kolla va tidigare köpare betalat.

T.ex denna ligger upp i 4.8 just nu:

https://www.tradera.com/item/344629/428359974/stort-nintendo-...

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Ska skaffa ett switch till hushållet.
Kidsen är 4 & 7 år, lirar redan på PS4 i dagsläget.

Skulle vara tacksam om dom som har kids, vilka spel era gillar att plinka ?
Tänkte jaga begandade spel.
Och följande ligger i köpes listan.

- Mario Kart 8
- Zelda Botw (mer till mig själv)
- Mario 3D allstars
- New Super mario bros U
- Mario Party

Dock blir det väl 2 spelinköp direkt men sen vete tusan vad man ska skaffa.
Gillar och ha en checklista så man vet i förväg vad man bör inskaffa.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Ska skaffa ett switch till hushållet.
Kidsen är 4 & 7 år, lirar redan på PS4 i dagsläget.

Skulle vara tacksam om dom som har kids, vilka spel era gillar att plinka ?
Tänkte jaga begandade spel.
Och följande ligger i köpes listan.

- Mario Kart 8
- Zelda Botw (mer till mig själv)
- Mario 3D allstars
- New Super mario bros U
- Mario Party

Dock blir det väl 2 spelinköp direkt men sen vete tusan vad man ska skaffa.
Gillar och ha en checklista så man vet i förväg vad man bör inskaffa.

Super Mario Odyssey
Mario Maker 2

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Nä, nu får det bli en Switch, även om man säkert borde vänta in en pro-variant. Med sambo och barn känns Switch som ett bra sätt (det enda sättet...) att faktiskt hinna spela någonting alls

Finns det några intressanta erbjudanden, bundles eller liknande? Att betala flera hundra mer än vad konsolen kostade för tre år sedan tar ändå lite emot... Eller är bara att vänta in BF och se om den sänks lite?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Finns det några intressanta erbjudanden, bundles eller liknande? Att betala flera hundra mer än vad konsolen kostade för tre år sedan tar ändå lite emot... Eller är bara att vänta in BF och se om den sänks lite?

Switch Lite för 2099.- är ju grymt mycket handhållen konsol för lite pengar:
https://cdon.se/hushallsapparater/nintendo-switch-lite-turkos...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Switch Lite för 2099.- är ju grymt mycket handhållen konsol för lite pengar:
https://cdon.se/hushallsapparater/nintendo-switch-lite-turkos...

Jo, när Lite är så mycket billigare så är det absolut en intressant variant. Sen köpa en med docka när det kommer en ny variant senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Ska skaffa ett switch till hushållet.
Kidsen är 4 & 7 år, lirar redan på PS4 i dagsläget.

Skulle vara tacksam om dom som har kids, vilka spel era gillar att plinka ?
Tänkte jaga begandade spel.
Och följande ligger i köpes listan.

- Mario Kart 8
- Zelda Botw (mer till mig själv)
- Mario 3D allstars
- New Super mario bros U
- Mario Party

Dock blir det väl 2 spelinköp direkt men sen vete tusan vad man ska skaffa.
Gillar och ha en checklista så man vet i förväg vad man bör inskaffa.

Rayman älskar min 6åring.

Visa signatur

Let It "RIP"

Permalänk

Jag ska köpa ett Nintendo Switch då vårt gamla Wii dog förut.
Kommer främst ha Mario Cart i början, men funderar på att köpa riktiga controller istället för jag tror det är jobbigt med joy-con i längden. Hur är piratkopierna? Måste jag köpa ett SD-kort tro? Vilka andra spel rekommenderar ni då minsta barnet är 6 år.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - SuperNOVA 750 G2 750w - KFA2 GeForce RTX 3080 SG - G.Skill Flare X Black DDR4 3400mhz CL14 - Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk Max - Samsung 850 Series EVO 500gb - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

@Callister: Hur de billigare kontrollerna är vet jag inte, men jag kan rekommendera 8Bitdo SN30 Pro+ om du tycker Pro Controllern är för dyr. Det är kanske inte den billigaste kontrollern heller, men den håller väldigt hög kvalité och känns väldigt gedigen. Jag har båda (använder dock SN30 Pro+ till datorn), och även om jag föredrar Pro Controllern så är SN30 Pro+ inte långt efter.

Tänk bara på att du med Nintendos egna kontroller kan väcka Switchen genom att trycka på hem-knappen, men detta fungerar inte med tredjepartskontroller utan då måste du trycka på knappen på Switchen istället. Det kan eventuellt bli ett irritationsmoment om man t.ex. redan sitter i soffan och vill spela, så det är något att vara medveten om.

Och SD-kort är att rekommendera om du tänker köpa spel digitalt, då räcker det inbyggda minnet inte långt. Personligen tycker jag digitala spel är mycket bekvämare eftersom man slipper hålla på och byta spelkort när man vill spela något annat, men du får förstås göra som du vill.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av jaqob:

Jo, när Lite är så mycket billigare så är det absolut en intressant variant. Sen köpa en med docka när det kommer en ny variant senare.

Flera har rapporterat att kontrollerna kan ha liknande problem som Joy-consen till V2-versionen, samt att en del har haft svårt att starta den. Har även gällt nya varianter. Själv kör jag med den vanliga samt dockat läge.

Hade inte kvalitén varit så dålig hade jag skaffat Lite med. Har 3 stycken Switch konsoler gamla och nya V2 samt olika Joy-cons och pro-kontroller. Kör även med Xbox's nya trådlösa kontroller till min Switch.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Callister:

Jag ska köpa ett Nintendo Switch då vårt gamla Wii dog förut.
Kommer främst ha Mario Cart i början, men funderar på att köpa riktiga controller istället för jag tror det är jobbigt med joy-con i längden. Hur är piratkopierna? Måste jag köpa ett SD-kort tro? Vilka andra spel rekommenderar ni då minsta barnet är 6 år.

De "riktiga" kontrollerna är något tyngre. Vilket märks att du kan få ont i handlederna om du spelar för länge. Har avverkat ett par pro-controller med. Ja de kan gå sönder om de används för mycket t e x i PvP-spel. SD-kort är alltid bra att ha även om du köper fysiska spel.

Det går åt en hel del via patcher m.m. Mitt 400 GB räckte inte till för mina fysiska spel pga av alla patcher m.m. Har avinstallerat en hel del spel. Problemet är att flera stora spel inte har tillräckligt med plats. De nya spelkorten som tar mer minne kostar för mycket att producera. Därför kör Nintendo med billiga kort och resten får du ladda ned. Det finns bara ett spel som har det större minneskortet och det är dyrt och japanskt.

"Nintendo is delaying the delivery of 64GB Nintendo Switch cartridges to outside game developers until 2019"

Vi vet numera att det där hände inte alls. De kör fortfarande med de billigare korten.
Nedan ett axplock av hur mycket utrymme som behövs för en del större spel:

"Biggest File Size on Nintendo Switch Ranked"

  1. NBA 2K20 - 32.9GB

  2. NBA 2K19 - 31.5 GB

  3. L.A. Noire's File Size – 27.4GB. PIN IT. ...

  4. Resident Evil Revelations 2's File Size – 23.6GB. Spikey Grass feels. ...

  5. NBA 2K18's File Size – 23.0GB. SLAM. ...

  6. DOOM's File Size – 21.3GB. KABOOM. ...

  7. WWE 2K18's File Size – 20.3GB. PIN IT. ...

  8. Elder Scrolls V: Skyrim's File Size – 14.3GB. ...

  9. The Legend of Zelda: Breath of the Wild's File Size – 13.8GB

Om jag föredrar någon handkontroll så är det Xbox Elite Wireless Controller Series 2. Då den är trådlös och fungerar med en adapter till Switch. Men den kostar som sagt nästan lika mycket som en Nintendo Lite...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Flera har rapporterat att kontrollerna kan ha liknande problem som Joy-consen till V2-versionen, samt att en del har haft svårt att starta den. Har även gällt nya varianter. Själv kör jag med den vanliga samt dockat läge.

Hade inte kvalitén varit så dålig hade jag skaffat Lite med. Har 3 stycken Switch konsoler gamla och nya V2 samt olika Joy-cons och pro-kontroller. Kör även med Xbox's nya trådlösa kontroller till min Switch.

Det där med kvalitetsproblemen är riktigt trist, man kan tycka att efter 65 miljoner tillverkade så borde de fått ordning på det. Men, vad är det för specifika problem som v2 har? Drift och att ena tappar sync är väl sedan tidigare, och jag levde nog med förhoppningen att det hade blivit bättre, inte sämre, med den nya versionen. Och ett ganska stort argument mot Lite då...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Flera har rapporterat att kontrollerna kan ha liknande problem som Joy-consen till V2-versionen, samt att en del har haft svårt att starta den. Har även gällt nya varianter. Själv kör jag med den vanliga samt dockat läge.

Hade inte kvalitén varit så dålig hade jag skaffat Lite med. Har 3 stycken Switch konsoler gamla och nya V2 samt olika Joy-cons och pro-kontroller. Kör även med Xbox's nya trådlösa kontroller till min Switch.

Oj, visste inte att det var sådanna problem med Lite! Köpte min i början av december förra året och har varit min primära switch sedan dess. Också den jag brukar rekommendera, såvida man inte vill ha dockningsmöjligheten då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Hade inte kvalitén varit så dålig hade jag skaffat Lite med. Har 3 stycken Switch konsoler gamla och nya V2 samt olika Joy-cons och pro-kontroller. Kör även med Xbox's nya trådlösa kontroller till min Switch.

Du menar den nya kontrollen för XSX/XSS?

Vad behövdes för att få den att lira med Switch, och vad tappar man och vad vinner man jämfört med Nintendos Pro-kontroller?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av jaqob:

Det där med kvalitetsproblemen är riktigt trist, man kan tycka att efter 65 miljoner tillverkade så borde de fått ordning på det. Men, vad är det för specifika problem som v2 har? Drift och att ena tappar sync är väl sedan tidigare, och jag levde nog med förhoppningen att det hade blivit bättre, inte sämre, med den nya versionen. Och ett ganska stort argument mot Lite då...

Jaha jag syftade på Lite vs V2. Där V2 vinner. V2 har som sagt samma problem som version 1 (fast den är förbättrad). Det är bara en upphottad version av den gamla. De har förvisso förbättrat Joy-consen för bättre mottagning (samt batteritiden). Vilket du borde få fixat via Bergsala med om du lämnar in Joy-con:sen (den gamla modellen).

Skrivet av anon5930:

Oj, visste inte att det var sådanna problem med Lite! Köpte min i början av december förra året och har varit min primära switch sedan dess. Också den jag brukar rekommendera, såvida man inte vill ha dockningsmöjligheten då.

Svårt att säga har bara sett att en del inte får igång den samt att handkontrollerna inte fungerar. Men visst med prokontroller eller lösa Joy-cons går det att fixa. Men då blir inte Lite så billigt jämfört med V2. Men visst Lite attraherar barnfamiljer och som sagt det är lite oklart hur länge den håller. Ta nya mobiltelefoner t e x de håller i bästa fall 1 -2 år. Sen uppgradera man till nytt. Nintendos tanke är väl lite sådan med. Se bara på 3DS och alla nya modeller.

Skrivet av martinot:

Du menar den nya kontrollen för XSX/XSS?

Vad behövdes för att få den att lira med Switch, och vad tappar man och vad vinner man jämfört med Nintendos Pro-kontroller?

Mayflash MAGIC-NS Wireless Controller Adapter har en ny patch så att du kan köra den nya kontrollen trådlöst. Det finns andra modeller med som har stöd för BT. Varför jag föredrar den? Det finns mer knappar att styra t e x i Cupheads använder jag knapparna under för att dodga/hoppa t e x.

Men framförallt känns den behagligare i handen jämfört med Switch's pro-controller. En annan fördel handsvetten ökar på den glatta Switch-kontrollen jämfört men Elite v2. Får alltid torka av dem och även runt om joysticken p g a saltspår. Trist.

Vad du tappar är väl HD Rumble och att du måste alltid connecta din elite-kontroll innan du börjar spela. Att inte starta med handkontrollen är inget jag saknar då jag kör 99% dockat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Drift och att ena tappar sync är väl sedan tidigare, och jag levde nog med förhoppningen att det hade blivit bättre, inte sämre, med den nya versionen. Och ett ganska stort argument mot Lite då...

Jag har en Switch Lite där vänsterspaken ibland kan strula. Brukar räcka med att blåsa rent med blåsbälg (Giotto Rocket Air) under damasken på spaken, så funkar den felfritt igen. Har även sett ett par lyckade försök med elektronikrengöringsspray a la WD-40 (utan smörjmedel).

Funderar på att plocka isär mina joycons till min vanliga Switch för rengöring likt videon nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=10vT7YgGfF4

Permalänk
Skrivet av perost:

@Callister: Hur de billigare kontrollerna är vet jag inte, men jag kan rekommendera 8Bitdo SN30 Pro+ om du tycker Pro Controllern är för dyr. Det är kanske inte den billigaste kontrollern heller, men den håller väldigt hög kvalité och känns väldigt gedigen. Jag har båda (använder dock SN30 Pro+ till datorn), och även om jag föredrar Pro Controllern så är SN30 Pro+ inte långt efter.

Tänk bara på att du med Nintendos egna kontroller kan väcka Switchen genom att trycka på hem-knappen, men detta fungerar inte med tredjepartskontroller utan då måste du trycka på knappen på Switchen istället. Det kan eventuellt bli ett irritationsmoment om man t.ex. redan sitter i soffan och vill spela, så det är något att vara medveten om.

Och SD-kort är att rekommendera om du tänker köpa spel digitalt, då räcker det inbyggda minnet inte långt. Personligen tycker jag digitala spel är mycket bekvämare eftersom man slipper hålla på och byta spelkort när man vill spela något annat, men du får förstås göra som du vill.

Skrivet av Tiamat:

De "riktiga" kontrollerna är något tyngre. Vilket märks att du kan få ont i handlederna om du spelar för länge. Har avverkat ett par pro-controller med. Ja de kan gå sönder om de används för mycket t e x i PvP-spel. SD-kort är alltid bra att ha även om du köper fysiska spel.

Det går åt en hel del via patcher m.m. Mitt 400 GB räckte inte till för mina fysiska spel pga av alla patcher m.m. Har avinstallerat en hel del spel. Problemet är att flera stora spel inte har tillräckligt med plats. De nya spelkorten som tar mer minne kostar för mycket att producera. Därför kör Nintendo med billiga kort och resten får du ladda ned. Det finns bara ett spel som har det större minneskortet och det är dyrt och japanskt.

"Nintendo is delaying the delivery of 64GB Nintendo Switch cartridges to outside game developers until 2019"

Vi vet numera att det där hände inte alls. De kör fortfarande med de billigare korten.
Nedan ett axplock av hur mycket utrymme som behövs för en del större spel:

"Biggest File Size on Nintendo Switch Ranked"

  1. NBA 2K20 - 32.9GB

  2. NBA 2K19 - 31.5 GB

  3. L.A. Noire's File Size – 27.4GB. PIN IT. ...

  4. Resident Evil Revelations 2's File Size – 23.6GB. Spikey Grass feels. ...

  5. NBA 2K18's File Size – 23.0GB. SLAM. ...

  6. DOOM's File Size – 21.3GB. KABOOM. ...

  7. WWE 2K18's File Size – 20.3GB. PIN IT. ...

  8. Elder Scrolls V: Skyrim's File Size – 14.3GB. ...

  9. The Legend of Zelda: Breath of the Wild's File Size – 13.8GB

Om jag föredrar någon handkontroll så är det Xbox Elite Wireless Controller Series 2. Då den är trådlös och fungerar med en adapter till Switch. Men den kostar som sagt nästan lika mycket som en Nintendo Lite...

Tack för svaren, jag tänkte mig typ 4 st sådana här, haha.
https://www.kjell.com/se/produkter/dator/gaming/handkontrolle...
Men förstår att det kanske är riktigt skit ... men det tar emot lite att lägga 2000+ kr på kontroller bara.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - SuperNOVA 750 G2 750w - KFA2 GeForce RTX 3080 SG - G.Skill Flare X Black DDR4 3400mhz CL14 - Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk Max - Samsung 850 Series EVO 500gb - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Ska skaffa ett switch till hushållet.
Kidsen är 4 & 7 år, lirar redan på PS4 i dagsläget.

Skulle vara tacksam om dom som har kids, vilka spel era gillar att plinka ?
Tänkte jaga begandade spel.
Och följande ligger i köpes listan.

- Mario Kart 8
- Zelda Botw (mer till mig själv)
- Mario 3D allstars
- New Super mario bros U
- Mario Party

Dock blir det väl 2 spelinköp direkt men sen vete tusan vad man ska skaffa.
Gillar och ha en checklista så man vet i förväg vad man bör inskaffa.

Släng ett öga på om Minecraft kan vara något också. Här lirar alla barnen det (från 7-16 år). Även kul för vuxna

Permalänk
Skrivet av Callister:

Tack för svaren, jag tänkte mig typ 4 st sådana här, haha.
https://www.kjell.com/se/produkter/dator/gaming/handkontrolle...
Men förstår att det kanske är riktigt skit ... men det tar emot lite att lägga 2000+ kr på kontroller bara.

Inte testat olika switch kontroller 3rd party, men tävlade i smash mycket tidigare så köpte många gamecube kontroller. Provade även 3rd party nån gång och beställde 2 samtidigt, i det fallet så gick båda sönder inom 5 minuter med 4-5 olika fel på båda, så se till att göra research om just den kontrollen isåfall (sett att folk gillat 8bitdo+ kontrollen tidigare, så kanske mer safe).
Gissar på att 8bitdo i det stora hela tom är bättre än pro kontrollen iomed den officiellas problem med styrkorset (osäker på om den får drifting).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Ska skaffa ett switch till hushållet.
Kidsen är 4 & 7 år, lirar redan på PS4 i dagsläget.

Skulle vara tacksam om dom som har kids, vilka spel era gillar att plinka ?
Tänkte jaga begandade spel.
Och följande ligger i köpes listan.

- Mario Kart 8
- Zelda Botw (mer till mig själv)
- Mario 3D allstars
- New Super mario bros U
- Mario Party

Dock blir det väl 2 spelinköp direkt men sen vete tusan vad man ska skaffa.
Gillar och ha en checklista så man vet i förväg vad man bör inskaffa.

Mina barn, 6 och 8 år då, har spelat Super Mario Odyssey, Yoshi's Crafted World och Kirby Star Allies ganska mycket. Rayman Legends är också bra, det spelade de tillsammans på PC när de var 5 och 7 har jag för mig. Det som gått mest i tid räknat är nog Odyssey, Yoshi och Kirby går att klara mycket fortare, Odyssey är gigantiskt.

Jag tog fram plånboken och köpte ett extra par joycons och en pro-controller direkt, det har jag inte ångrat. Var inne på snikvarianter men valde original.

Vi har ett 256GByte minneskort, inte i närheten av att fylla det, men på sikt kanske. Tänkte det var bra att ta i lite vid köpet.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk

Söker också lite tips på spel till min 6-åriga tjej. Vi har nyss köpt Switch men hon är helt ny i tv-spelsvärlden så gärna något som är ganska basic så får hon sakta växa in i det.

Hon fixar Mario Kart. Även testat Just Dance så det kommer vi nog köpa. Tips på andra lättsamma spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av linus_einar:

Söker också lite tips på spel till min 6-åriga tjej. Vi har nyss köpt Switch men hon är helt ny i tv-spelsvärlden så gärna något som är ganska basic så får hon sakta växa in i det.

Hon fixar Mario Kart. Även testat Just Dance så det kommer vi nog köpa. Tips på andra lättsamma spel?

Lego City Undercover har nog spelats mest av min 5-åring, följt av Mario Kart. Det är lättsamt att bara härja runt i den öppna spelvärlden. Uppdragen kräver dock oftast att jag hoppar in som andra spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av linus_einar:

Söker också lite tips på spel till min 6-åriga tjej. Vi har nyss köpt Switch men hon är helt ny i tv-spelsvärlden så gärna något som är ganska basic så får hon sakta växa in i det.

Hon fixar Mario Kart. Även testat Just Dance så det kommer vi nog köpa. Tips på andra lättsamma spel?

Lego Worlds kanske? Det är lite som Minecraft fast med Lego (och lite mer begränsat), men lättsamt och kul att bara springa runt några timmar och trolla fram löjliga grejer Även Minecraft rekommenderas varmt, men kanske lite tidigt för en 6-årig nybörjare.
Animal Crossing New Horizons kanske?

Permalänk
Inaktiv

Mitt Zelda: Age of Calamity har precis fått status skickad ser jag nu.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

"Webhallens Black week har startat: The Witcher 3 Complete Collection 379 kr"

https://www.webhallen.com/se/product/302979-The-Witcher-3-Com...

PAPER MARIO: THE ORIGAMI KING, 399 kr på power.se (19 kr frakt).
https://www.power.se/gaming/spel/paper-mario-the-origami-king...

Nintendo Ring Fit Adventure (Switch) power.se 749 kr
https://www.power.se/gaming/spel/ring-fit-adventure-nintendo-...

FIFA 21 - Legacy Edition (Switch) power.se 399 kr
https://www.power.se/gaming/spel/fifa-21-legacy-edition-ninte...

Permalänk

Hoppas de dyker upp ett erbjudande på Switch, Pro Kontroller och Mario Kart och/eller Odyssey under BF.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - SuperNOVA 750 G2 750w - KFA2 GeForce RTX 3080 SG - G.Skill Flare X Black DDR4 3400mhz CL14 - Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk Max - Samsung 850 Series EVO 500gb - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callister:

Hoppas de dyker upp ett erbjudande på Switch, Pro Kontroller och Mario Kart och/eller Odyssey under BF.

Hoppas konsolen ska gå ner under de 3190 som Elgiganten tog för några veckor sedan, men är kanske optimistiskt. Att betala mer än vad man kunde köpa den för för flera år sedan tar emot lite.