PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Fick nyss en bekräftelse på att min har SE har skickats! Beställde från Elgiganten i torsdags, 12:12.

Visa signatur

//Zidde

Permalänk
Medlem

Fick tag i en igår på Amazon.se Digital edition för kalaspriset 4 275,75 kr.
"Uppskattning av leverans: Vi behöver lite mer tid för att ge dig en bra uppskattning. Vi meddelar dig via e-post så snart vi har ett beräknat leveransdatum."

Är det någon som fått beräknat leveransdatum?

Edit: känns nästan för bra för att vara sant

Permalänk
Skrivet av Zidde:

Fick nyss en bekräftelse på att min har SE har skickats! Beställde från Elgiganten i torsdags, 12:12.

Fick du bekräftelsen 12.12 i torsdags?

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Fick tag i en igår på Amazon.se Digital edition för kalaspriset 4 275,75 kr.
"Uppskattning av leverans: Vi behöver lite mer tid för att ge dig en bra uppskattning. Vi meddelar dig via e-post så snart vi har ett beräknat leveransdatum."

Är det någon som fått beräknat leveransdatum?

Edit: känns nästan för bra för att vara sant

Skrev nedan i PS5-tråden. Har varit i kontakt med Amazon flera ggr i dagarna, senast idag, det står så när de inte har någon aning om när nästa leverans kommer. Dvs. beställningen har gått igenom men finns ingen info om när man kan tänkas få leverans. Och jag beställde en DE kl 23:58 i onsdags den 18e... Så skulle inte hoppas på för mycket även om det verkar vara lite av ett lotteri att köpa från Amazon.

"

Skrivet av legis:

Beräknat Tisdag för mig ja. Det hade jag direkt jag lade beställningen och kunde inte heller ändra leveransmetod.

Ringde nu och har senaste 30-40 min pratat med en "ny på jobbet" (han sa själv att han var ny vilket, vad jag förstår, de flesta där är). Enligt honom är det slut, om inte i hela världen så åtminstone hela Europa. Enligt honom så är det nästa leverans som gäller, dvs. leverans nästa gång de får in i lager. "Förbereder för försändelse" eller åtminstone om det även står "Uppskattning av leverans: Vi behöver lite mer tid för att ge dig en bra uppskattning. Vi meddelar dig via e-post så snart vi har ett beräknat leveransdatum." innebär i praktiken "du får vänta på tills vi vet när vi får nästa batch med PS5 och att du eventuellt får leverans då". "Tvingade" honom att dubbelkolla detta med någon mer insatt och han vidhöll även därefter att så var fallet. Kunde inte ge något bra svar på hur/varför det blivit som det blivit och såg ju att min beställning var lagd och bekräftad tidigt....

Sjukt jävla irriterande om det stämmer så övriga i samma båt får mer än gärna också chatta med/ringa dem och factchecka ovan."

Permalänk
Medlem

Har en Digital version som ska ankomma på måndag. Vill hellre ha diskversionen, så om någon av någon sitter på en sådan och hellre vill ha en digital, så skicka ett PM.

Permalänk
Skrivet av Zidde:

Vad var det för typ av bekräftelse på att den skickats? Från Elgiganten eller från Bring/Posten?

EG säger att min skickades 10:07 i går, men Bring säger fortfarande bara att de fått "meddelande om detta" och alltså inte mottagit något paket... Detta är alltså efter att ha köpt 09:01 i torsdags och valt expressleverans -.-

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem

Fick orderbekräftelsen från EG 12:12 i torsdags.

Fick sms/mail om att bring ska ta emot paketet nyss, men det lär väl börja röra på sig först på måndag iom helg.

Fick även fakturan från eg nyss 😅

Visa signatur

//Zidde

Permalänk
Skrivet av Zidde:

Fick orderbekräftelsen från EG 12:12 i torsdags.

Fick sms/mail om att bring ska ta emot paketet nyss, men det lär väl börja röra på sig först på måndag iom helg.

Fick även fakturan från eg nyss 😅

Fick också bekräftelsen 12.12, bor du i Stockholm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakedsnake:

Fick också bekräftelsen 12.12, bor du i Stockholm?

Nej jag bor i landets norra delar

Visa signatur

//Zidde

Permalänk
Medlem
Skrivet av aegon:

Skrev nedan i PS5-tråden. Har varit i kontakt med Amazon flera ggr i dagarna, senast idag, det står så när de inte har någon aning om när nästa leverans kommer. Dvs. beställningen har gått igenom men finns ingen info om när man kan tänkas få leverans. Och jag beställde en DE kl 23:58 i onsdags den 18e... Så skulle inte hoppas på för mycket även om det verkar vara lite av ett lotteri att köpa från Amazon.

"Ringde nu och har senaste 30-40 min pratat med en "ny på jobbet" (han sa själv att han var ny vilket, vad jag förstår, de flesta där är). Enligt honom är det slut, om inte i hela världen så åtminstone hela Europa. Enligt honom så är det nästa leverans som gäller, dvs. leverans nästa gång de får in i lager. "Förbereder för försändelse" eller åtminstone om det även står "Uppskattning av leverans: Vi behöver lite mer tid för att ge dig en bra uppskattning. Vi meddelar dig via e-post så snart vi har ett beräknat leveransdatum." innebär i praktiken "du får vänta på tills vi vet när vi får nästa batch med PS5 och att du eventuellt får leverans då". "Tvingade" honom att dubbelkolla detta med någon mer insatt och han vidhöll även därefter att så var fallet. Kunde inte ge något bra svar på hur/varför det blivit som det blivit och såg ju att min beställning var lagd och bekräftad tidigt....

Sjukt jävla irriterande om det stämmer så övriga i samma båt får mer än gärna också chatta med/ringa dem och factchecka ovan."

Jag chatta med amazon tidigare idag, beställt 23:55 på onsdagen , uppskattad leverans tisdag. Jag skrev att det är lite frustrerande att jag inte får min förrän tisdag när mina kompisar som jag tipsa att beställa från Amazon efter 12 slaget fick sina igår.

Hans svar var att min bör skickas senast på måndag. När jag fråga om det är från svenska lagret eller inte kunde han inte svara på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Jag chatta med amazon tidigare idag, beställt 23:55 på onsdagen , uppskattad leverans tisdag. Jag skrev att det är lite frustrerande att jag inte får min förrän tisdag när mina kompisar som jag tipsa att beställa från Amazon efter 12 slaget fick sina igår.

Hans svar var att min bör skickas senast på måndag. När jag fråga om det är från svenska lagret eller inte kunde han inte svara på det

Fast står det såhär för dig? Dvs. inne på "dina beställningar" inloggad på Amazon?

På min orderbekräftelse (mail som kom onsdag 23:58) står det enligt nedan, men det gäller ju alltså inte längre - står inte tisdag någonstans på hemsidan (längre), och bekräftat av två olika personer på Amazon idag att jag får först vid nästa batch som Amazon får in.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av aegon:

Fast står det såhär för dig? Dvs. inne på "dina beställningar" inloggad på Amazon?
https://i.imgur.com/c8Gqado.png

På min orderbekräftelse (mail som kom onsdag 23:58) står det enligt nedan, men det gäller ju alltså inte längre - står inte tisdag någonstans på hemsidan (längre), och bekräftat av två olika personer på Amazon idag att jag får först vid nästa batch som Amazon får in.....

https://i.imgur.com/ChQRHLg.png

Nä, där står det Leverans på tisdag. Jag tänkte göra som du och ändra leveransmetod först men vågade inte, så jag har inte rött något den fess

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_Sweden:

Vad var det för typ av bekräftelse på att den skickats? Från Elgiganten eller från Bring/Posten?

EG säger att min skickades 10:07 i går, men Bring säger fortfarande bara att de fått "meddelande om detta" och alltså inte mottagit något paket... Detta är alltså efter att ha köpt 09:01 i torsdags och valt expressleverans -.-

Enligt bring så uppdaterar de inte status fören söndagkväll. De paket som hämtats i fredags kommer inte skannas som mottagna tills imorgonkväll/natt då de börjar jobba igen

Udda arbetssätt men.... finns väl inget bra leveransbolag i Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Nä, där står det Leverans på tisdag. Jag tänkte göra som du och ändra leveransmetod först men vågade inte, så jag har inte rött något den fess

Ok, fattar. Extremt surt, men jag gjorde den ändringen 00:00:17 eller något (man ser på sekunden inne på "meddelandecenter"), och det är ju massvis som beställt både 5 och 60 minuter senare som redan fått sin leverans. Har försökt övertala kundtjänst att något är fel/beställningen fastnat på ngt sätt men det är den mest okunniga kundtjänst jag någonsin varit i kontakt med. Inte helt otippat med tanke på att de bara jobbat några veckor men ändå.

Permalänk
Medlem

Order: 1
Hur: Online
Var: power.se
När: 2020-11-19 11:27
Status: Levererad 2020-11-21 ~14:00

Visa signatur

"Let the children of Zion be joyful in their King. Let them praise His name in the dance...sing unto God, sing praises to His name; exolt HIM that rideth on the heavens by His name JAH, and rejoice before HIM...sing unto HIM a new song; play skillfully with a loud noise..." Selah!

Permalänk
Medlem

Antar jag bör posta mina ordrar också så intresseklubben kan anteckna:

Var: Webhallen
När: 2019-09-11 21:xx
Modell: Standard
Status: "I december"

Order: 2
Var: Amazon.se
När: 2020-11-20 19:xx
Modell: standard
Status: Väntar på leverans

Så fort jag har en PS5 från ett av ställena avbeställer jag den andra. Jag är lite hoppfull om Amazon ändå, känns som att de kan överraska. Annars har jag Webhallen som backup.

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, SG GGX 1.2, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus G305 Tangentbord Keychron V4 60% (Kailh Box Whites)

Permalänk
Skrivet av NorthBadass:

Enligt bring så uppdaterar de inte status fören söndagkväll. De paket som hämtats i fredags kommer inte skannas som mottagna tills imorgonkväll/natt då de börjar jobba igen

Udda arbetssätt men.... finns väl inget bra leveransbolag i Sverige?

Håller med, väldigt underligt för den utomstående... Men då kan man åtminstone känna hopp inför en leverans på måndag, vilket jag hade slutat våga tro på!

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem

När: 2020-11-20 20:59
Modell: Digital
Status: Väntar på leverans

Hoppas amazon kan överraska här och få en batch snart, vilket jag tror har störst chans av våra leverantörer. Blev glad då jag fick tag på en beställning igår då jag kämpat länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostie:

Hur: Online
Var: power.se
När: 2020-11-19 11:27
Status: Levererad 2020-11-21 ~14:00

Trodde Power inte skulle leverera förrän i December? Det var inte dåligt!

Permalänk
Medlem

Amazon verkar haft ett väldigt snurrigt upplägg.
Känns som dom arbetat baklänges, desto senare du beställt desto snabbare har du fått ordern (Fre) och leverans från Eskilstuna lager? Sen är det några som verkar fått från Spaniel?! Och mitt som jag nästan trodde dom glömt med ursprungs datum lev Mån 23 som dom flesta (order kl 00.09), dök upp i post appen Fre kväll med lev Tis 24. Det intressanta är att leveransen kommer ifrån Örebro för att sedan anlända i Segeltorp idag. Alltså inte ifrån Eskilstuna?! Om inte chauffören var full o åkte åt fel håll först.. Har Amazon då fler lager o dom skickade ifrån ett först för att sedan väcka killarna i det andra lagret senare?!
Hur som stökigt.. det borde rimligt vara första ordern först o order två sedan osv osv.. men ole dole doff fungerar tydligen också 🙄

Visa signatur

Firre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firre:

Amazon verkar haft ett väldigt snurrigt upplägg.
Känns som dom arbetat baklänges, desto senare du beställt desto snabbare har du fått ordern (Fre) och leverans från Eskilstuna lager? Sen är det några som verkar fått från Spaniel?! Och mitt som jag nästan trodde dom glömt med ursprungs datum lev Mån 23 som dom flesta (order kl 00.09), dök upp i post appen Fre kväll med lev Tis 24. Det intressanta är att leveransen kommer ifrån Örebro för att sedan anlända i Segeltorp idag. Alltså inte ifrån Eskilstuna?! Om inte chauffören var full o åkte åt fel håll först.. Har Amazon då fler lager o dom skickade ifrån ett först för att sedan väcka killarna i det andra lagret senare?!
Hur som stökigt.. det borde rimligt vara första ordern först o order två sedan osv osv.. men ole dole doff fungerar tydligen också 🙄

Som sagt, lite drygt att jag rekommenderade några av mina vänner (5st) att köpa via amazon efter jag la min beställning 23:55 .. De la sina allt mellan 00:03 och 00:25 och hade alla 5 "leveransdag: måndag" .. de fick sina levererade i fredags allihopa och har spelat sen igår medan min order inte har ändrats ett smack sen jag la min order. 😄

Den enda logiska förklaringen jag ser är att min skickas från något annat lager. När jag frågade amazon om detta var fallet kunde de inte svara frågan.

Permalänk
Medlem

Order: 1st
När: 2020-11-20 20:xx
Modell: Digital
Status: Okänt

Pris; 4275 kr

Permalänk
Medlem

finns sjukt många på tradera en säljare i Göteborg säljer 4 st. Tragiskt!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMZ_Tez:

Hej. Vill bara påminna alla att denna tråd är inte för att diskutera leveranser. Följ hänvisningen som visas i börjar av tråden.

Mannen, det här är PS5 orderstatus-tråden, inte PS5 allmänt-tråden

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Som sagt, lite drygt att jag rekommenderade några av mina vänner (5st) att köpa via amazon efter jag la min beställning 23:55 .. De la sina allt mellan 00:03 och 00:25 och hade alla 5 "leveransdag: måndag" .. de fick sina levererade i fredags allihopa och har spelat sen igår medan min order inte har ändrats ett smack sen jag la min order. 😄

Den enda logiska förklaringen jag ser är att min skickas från något annat lager. När jag frågade amazon om detta var fallet kunde de inte svara frågan.

Min första scanning ifrån Postnord var i Örebro och fick paketet i fredags. Vet dock inte om det så att lagret är i Eskilstuna men att postnord skannade paketet första gång i tex Örebro. Bor i gbg.

Edit: Innan jag fick ett Kolli i torsdags så frågade jag vart ifrån dom skickas och hon kunde inte svara på det mer än att allt som säjs av Amazon skickas ifrån Europa, dock verkar jag fått en nordisk PS5, då en manual var på det nordiska språken. Kan vara att Amazon EU har beställt det eller så kommer alla/vissa av våra kommer ifrån Nordisk Film, vilket jag inte trodde.

Permalänk
Medlem

Ni andra som fick en beställning genom Amazon i fredags(runt 21-tiden), ser eran status ut likt detta:

Orkar inte jaga längre men vill bara försäkra mig om att detta ser "rätt" ut så jag kan vänta in denna order...

Inga slantar har dragits från mitt konto hittills iaf.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Ni andra som fick en beställning genom Amazon i fredags(runt 21-tiden), ser eran status ut likt detta:
https://i.imgur.com/ulmDgHo.png

Orkar inte jaga längre men vill bara försäkra mig om att detta ser "rätt" ut så jag kan vänta in denna order...

Ser likadant ut för mig

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, SG GGX 1.2, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus G305 Tangentbord Keychron V4 60% (Kailh Box Whites)

Permalänk
Skrivet av bardbard:

Det ser likadant hos mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Ser likadant ut för mig

Skrivet av james8388:

Det ser likadant hos mig

Gött!
Bara hoppas det levereras något också i närtid.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Skrivet av bardbard:

Ja, det ser likadant ut här. I samma sits, försökte rycka en på diverse platser men blev slagen av andra ivrigare kunder och bottar vid alla tillfällen. Inget mer jagande nu, bara hoppas att Bezos kan leverera.

Pengarna dras först när produkten har skickats.

Visa signatur

Main: Ryzen 9 7900X | ASUS X670-P | 64GB DDR5 | RX 6700 XT | Phanteks P600S | Endeavour
HTPC: Ryzen 5 7600 | ASRock B650M-HDV | 32GB DDR5 | RX 5500 XT | A3-mATX | Bazzite
NAS: Ryzen 7 5700G | Gigabyte B550 GX | 64GB DDR4 | 4x4TB | Enthoo II SE | TrueNAS Scale
Släpbar: Lenovo ThinkPad P52 | Xeon E-2176M | 32GB DDR4 | Quadro P2000 | Fedora/W11
Konsoler: GameCube | PS3 (Fet) | PS5 (Disc) Lur: Sony Xperia 10 IV