Black Friday 2020 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem

Det kan väl inte vara så svårt att scrolla och hoppa förbi det man inte är intresserad av...

Permalänk

Jag vill byta till ett trådlöst tangentbord, den sista sladden på skrivbordet måste bort Det kommer endast användas till spel.
Hittade detta https://www.maxgaming.se/sv/gaming-tangentbord/k6-rgb-tradlost-tangentbord-gateron-red här i tråden och undrar om någon här har testat ett sådant?
Helst vill jag ha ett med aluminiumram vilket inte detta verkar vara men om det känns gediget funkar det med plast.

Permalänk
Skrivet av Sarg:

Störigt att den är sänkt ännu mer efter att jag köpte i lördags för 200 mer. Har Amazon fria returer (eller vad skulle den kosta?) eller prismatching för sig själv?

Har för mig att jag läst här på forumet att Amazon prismatchat sig själv, har dock inte provat själv. Av princip tänker jag avstå att handla där i största möjliga mån.
Prova hör av dig till dem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Må vara bästa tipset jag har fått på länge, tack!

Tror du den här är värd investeringen?, rengörnings station samt en trimmer medföljer vilket jag måste nog ha då jag låter skägget växa ut en del.

https://www.elgiganten.se/product/personvard/rakapparat-och-t...

Skrivet av Chrisism8:

Det är en kalasmaskin, har ungefär samma modell själv och har haft den i flera år. Kör mestadels trimmern då jag bestämde mig för att ha skägg, men fram tills det fungerade rakapparaten super. En sak att tänka på är att rengöringsstationen kräver ström, vilket ibland kan vara lite lurigt ifall man vill ha den stående i badrummet. Deras nya modeller (du ser att de är nya då de har lite mer fyrkantiga huvuden än tidigare som är rundare) kör istället en lösning där rengöringsstationen inte kräver egen ström utan använder sig av maskinens batteri. Smidigare att ha stående i badrummet.

Nya modellerna - exempel 2

Det som alltid är lite lurigt att köpa "gamla" serien är ju att tillbehör t.ex "rengöringsvätskan" kommer bli svårare att få tag på allt efter att åren går. En rakapparat kan man ju lätt ha i 5-10 år. Sen finns ju alltid saker att beställa i typ 10 år efteråt, bara att man kanske behöver nätshoppa istället för att köpa det i sina lokala ICA butik.

Film för den nya rengöringslösningen
https://www.youtube.com/watch?v=RloQhUwjvLU&ab_channel=Philip...

Den nya med trimmern du tipsade om går på philips med rabattkod för ca 1680. Är det värt tro? Är själv som en skäggig taliban och min billiga trimmern just nu går på knä när den ska genom mitt grova skägg.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceder_78:

Tycker hela "black friday" grejen här i sverige blivit totalt sämst.. Förra året var det nästan inget på endast fredagen utan halvtråkiga "deals" under hela veckan..

Nä lägg ner hela konceptet säger jag

Hade tur att få Xbox one för 999kr förra året på Elgiganten. Man hittar alltid något 😊

Visa signatur

Operativsystem: Foresight Linux | Foresight Linux utvecklare | Foresight rådet | Google+

I've heard: When the RedHat developers present new packages to Linux User-Group, before the meeting is over,Foresight people will have downloaded the source, created a Foresight package, uploaded it,and it will be available for anyone to use.

Permalänk

Vad tros om detta, någon som provlyssnat eller rent utav äger ett par? Nedsatta från 12990 till 5990.

Elipson Prestige Facet 14F BT HD aktiva golvhögtalare, svart
https://www.brl.se/sv/artiklar/elipson-prestige-facet-14f-bt-...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Computa: CPU: Intel 6850K Kylare: Nocuta NH-D15S RAM: 16GB 3000MHZ Grafikkort: GTX 1070x2 Nätagg: Corsair RM750X Mobo: MSI x99A Gaming Pro Carbon Lagring: SSD1 SanDisk Extreme II 240GB + SSD2(spel-disk) Kingston HyperX 240GB

Permalänk

Vågar man handla 970 Evo M:2 1 TB från Amazon? Att döma av recensionerna från 2018 så verkar folk få fejk produkter?
Står ändå att de säljs från Samsung? Antar att recensionerna baserar på produkten och inte vilken säljare de kommer ifrån?

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Medlem
Skrivet av frekish:

Enda problemet med Sonys TV är att den inte har stöd för alla nya hdmi 2.1 funktioner.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Enda problemet med Sonys TV är att den inte har stöd för alla nya hdmi 2.1 funktioner.

Så länge man inte ska spela med konsol så borde det inte var något problem. Har sett väldigt bra omdömen på den och vad jag minns stöder den eARC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SE_Larsson:

Vågar man handla 970 Evo M:2 1 TB från Amazon? Att döma av recensionerna från 2018 så verkar folk få fejk produkter?
Står ändå att de säljs från Samsung? Antar att recensionerna baserar på produkten och inte vilken säljare de kommer ifrån?

Japp och de flesta vad jag såg verkade röra pro versionen.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkyThread:

Så länge man inte ska spela med konsol så borde det inte var något problem. Har sett väldigt bra omdömen på den och vad jag minns stöder den eARC.

Stämmer att den stödjer eARC. Köpte själv en sån för 29990kr för någon vecka sen. Skall inte spela alls, så tar hellre denna än XH90 då.

Visa signatur

Computa: CPU: Intel 6850K Kylare: Nocuta NH-D15S RAM: 16GB 3000MHZ Grafikkort: GTX 1070x2 Nätagg: Corsair RM750X Mobo: MSI x99A Gaming Pro Carbon Lagring: SSD1 SanDisk Extreme II 240GB + SSD2(spel-disk) Kingston HyperX 240GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DEADushka:

Vanligt 970 Evo duger lika bra, speciellt för det priset den har just nu (1084kr).
Vill du satsa på Pcie 4 så kan jag rekommendera Sabrent https://www.amazon.de/-/en/dp/B07TLYWMYW/ref=twister_B08D7BH2...
De gick för ca 150€ för 1Tb och ca 300€ för 2Tb för ett par veckor sen, kanske kommer tillbaka till de priser under BF igen. Billigaste pcie4 nvme och med väldigt bra betyg i de tester jag sett. Dock man ska också tänka på att pcie4 nvme kommer att utvecklas mer framöver och det kommer bli snabbare och billigare diskar om ett par år.

Tack för tipset

Ja en 970 Evo "vanilla" duger garanterat lika bra.
Nu blev det en 970 Evo Plus. Tycker priset var riktigt bra, 1 321 kr. Hade fingret på köpknappen när Webhallen och Power hade den för 1 599 kr och sen såg jag Amazon's deal och kunde inte motstå

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Helt jävla otroligt att Xstra digital inte blivit portförbjudna än.
https://cdon.se/hemelektronik/amd-ryzen-7-3700x-processor-p54...

Är det nån som fått vad de har beställt?
VARNING

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av SE_Larsson:

Vågar man handla 970 Evo M:2 1 TB från Amazon? Att döma av recensionerna från 2018 så verkar folk få fejk produkter?
Står ändå att de säljs från Samsung? Antar att recensionerna baserar på produkten och inte vilken säljare de kommer ifrån?

Det är inget skydd. Jag beställde en Samsung S-pen från amerikanska Amazon för några år sedan. Det var märke Samsung, tillverkare Samsung och säljare Samsung enligt Amazon. Till slut var det bara en plastbit som kom fram och absolut ingen originaldel.

Det finns inget skydd hos Amazon från bedrägeri, men de kan möjligtvis fixa det efteråt.
Jag skulle inte beställa någon produkt från dem om jag inte var säker på att jag kunde bevisa huruvida den är riktig.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Helt jävla otroligt att Xstra digital inte blivit portförbjudna än.
https://cdon.se/hemelektronik/amd-ryzen-7-3700x-processor-p54...

Är det nån som fått vad de har beställt?
VARNING

Vad är det du varnar oss för? Jag känner inte till denna firma.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Helt jävla otroligt att Xstra digital inte blivit portförbjudna än.
https://cdon.se/hemelektronik/amd-ryzen-7-3700x-processor-p54...

Är det nån som fått vad de har beställt?
VARNING

Det är väl ett allmänt problem att handla från CDON, eftersom de har förvandlats till typ Amazon fast sämre, där mer eller mindre seriösa aktörer lägger ut annonser för varor. Jag själv skulle aldrig köpa något från CDON idag.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Vad är det du varnar oss för? Jag känner inte till denna firma.

Det har varnats om detta företag förut också enligt
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1144000-dagens-fynd-di...
https://www.trustpilot.com/review/www.xstra.eu

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Vad är det du varnar oss för? Jag känner inte till denna firma.

De tar emot beställningar och men skickar aldrig. CDON bara hänvisar vidare till företaget. Jag avbeställde min order för säkerhets skull. Köpte mot 14-dagars faktura, som förlängdes en gång.
https://www.trustpilot.com/review/www.xstra.eu
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1607856-en-kort-lektio...

Edit: folk hade redan hunnit före

Skrivet av cruZZade:

Det är väl ett allmänt problem att handla från CDON, eftersom de har förvandlats till typ Amazon fast sämre, där mer eller mindre seriösa aktörer lägger ut annonser för varor. Jag själv skulle aldrig köpa något från CDON idag.

I mitt fall så var det gamla meriter som gjorde att jag handlade på CDON. Som tur var kunde jag avbeställa.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Helt jävla otroligt att Xstra digital inte blivit portförbjudna än.
https://cdon.se/hemelektronik/amd-ryzen-7-3700x-processor-p54...

Är det nån som fått vad de har beställt?
VARNING

Jag om kompisen beställde varsitt Strix X570-E från CDON och Xstra digital. Jag var lite tveksam för det var typ 10 dagars leveranstid, men tänkte att det inte gör något då min Ryzen 5900X dröjer. Och det var då nästan 1000-lappen billigare, så vi chansade.

Vi har fått våra grejer iaf. Men det var lite konstigt. Skickades från Nederländerna vad jag kunde se. På kvittot som var i försändelsen stod det ~350Euro, men vi köpte det för 3065 svenska kronor.

EDIT: Proshop har det moderkortet billigare nu. Så det var inte värt det i slutändan.
Orkar inte skicka tillbaka det...

Permalänk
Medlem

Nope, var i butik, fick pengarna insatta på mitt kort!

Skrivet av Specias:

Jag kommer få presentkort, var det så även för dig?

Visa signatur

CPU: Intel i9 12900K | Grafikkort: ASUS RTX 3090 ROG STRIX | Moderkort: ASUS MAXIMUS HERO Z690|
PSU: ASUS ROG THOR PLATINUM 1200W | Minne: Corsair DOMINATOR DDR5 64GB | Systemdisk: SAMSUNG 980 PRO 2TB | Kylare: ASUS ROG RYUJIN II 360 | Chassi: ASUS ROG HELIOS | Skärm: ASUS PG27AQDM |

Permalänk
Medlem
Skrivet av arganis:

Produkt: Samsung MZ-V7E1T0BW 970 EVO 1 TB
Länk: https://www.amazon.se/gp/product/B07CGJNLBB/ref=ppx_yo_dt_b_a...
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4771897
Pris: 1084

Var tvungen att lägga in den svenska separat

Bara ett varningens finger innan alla köper, läser man reviewsen på artikeln du har länkat verkar det vara en fake Samsung SSD.

Edit: andra hade redan tagit upp detta och det verkar faktiskt vara riktiga Samsung SSD’er 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stickycake:

Jag vill byta till ett trådlöst tangentbord, den sista sladden på skrivbordet måste bort Det kommer endast användas till spel.
Hittade detta https://www.maxgaming.se/sv/gaming-tangentbord/k6-rgb-tradlost-tangentbord-gateron-red här i tråden och undrar om någon här har testat ett sådant?
Helst vill jag ha ett med aluminiumram vilket inte detta verkar vara men om det känns gediget funkar det med plast.

Det är ett helt OK tangentbord vad jag har läst till mig, däremot är det något högt så du kan bli trött i händerna av det.
Det är bland annat att de säljer ett eget handlovsstöd
https://www.inet.se/produkt/6101409/keychron-handlovsstod-val...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mockasin:

Jag om kompisen beställde varsitt Strix X570-E från CDON och Xstra digital. Jag var lite tveksam för det var typ 10 dagars leveranstid, men tänkte att det inte gör något då min Ryzen 5900X dröjer. Och det var då nästan 1000-lappen billigare, så vi chansade.

Vi har fått våra grejer iaf. Men det var lite konstigt. Skickades från Nederländerna vad jag kunde se. På kvittot som var i försändelsen stod det ~350Euro, men vi köpte det för 3065 svenska kronor.

EDIT: Proshop har det moderkortet billigare nu. Så det var inte värt det i slutändan.
Orkar inte skicka tillbaka det...

Ok, du är nog den första jag sett som fått nåt levererat

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av SE_Larsson:

Vågar man handla 970 Evo M:2 1 TB från Amazon? Att döma av recensionerna från 2018 så verkar folk få fejk produkter?
Står ändå att de säljs från Samsung? Antar att recensionerna baserar på produkten och inte vilken säljare de kommer ifrån?

De säljs inte av Samsung. Sett att många tolkar Amazon fel (dålig UX-design som ligger bakom) så här är en guide om var man hittar säljaren:

Sedan handlar det troligtvis om folk som returnerat tomma kartonger och att Amazon inte kontrollerat innehållet. Har för mig att så länge man beställer från Amazon som säljare så är det förhållandevis enkelt att få pengarna tillbaka om det skulle ske.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Expertgissare

Någon som har något tips på TV-ljud för vanlig tv, film och musik?
Ingen ljudlimpa utan "riktiga" högtalare

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fruttyh:

Bara ett varningens finger innan alla köper, läser man reviewsen på artikeln du har länkat verkar det vara en fake Samsung SSD.

Senaste recensionerna säger dock annat och det tycks vara helt legitima produkter som dessutom säljs direkt av Amazon.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Jag tänkte bara meddela att Bahnhof prismatchade erbjudandet på 299:-/mån | 500/500 med 12 månaders bindningstid.

Haha jag fick samma deal 😁 han försökte skrämmas med att jag efter 12 mån får Telias ordinarie pris. Jo tjena för då hörs vi inte igen för nästa prismatch eller vadå? 😂

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Senaste recensionerna säger dock annat och det tycks vara helt legitima produkter som dessutom säljs direkt av Amazon.

My bad isåfall! Såg inte det själv, editar mitt inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fruttyh:

My bad isåfall! Såg inte det själv, editar mitt inlägg!

Aldrig fel att varna, men det här tycks alltså ha varit något tidigare "bedrägeriproblem" som inte är aktuellt nu.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1