Permalänk
Medlem

Bluetooth högtalare

Hej.
Behöver tips på en bra/prisvärd högtalare med bra ljud.
Kollat på en jbl extreme 2, finns det något bättre i denna pris klass ( 1500kr )
Är det stor skillnad på en jbl extreme 2 och typ en jbl charge 4?
Tacksam för tips.

Permalänk

Hmm, nu är jag lite osäker på minnet här.. Men, jag lyssnade lite på olika JBL-modeller nån gång förra året. Tror dock att det var dessa iterationer som var aktuella även då.

Som jag minns det är Extreme 2 en avskiljare där det börjar låta ganska bra. Modeller under den i pris och storlek har ett ljud som låter artificiellt. Extreme låter mer naturligt och är ett helt klart bättre köp enligt min bedöming. Dock blev det ingen av modellerna till slut.

Som sagt, lite osäker på minnet, kan vara så att det blev ok ljud redan från "charge", och att modeller under den var sämre. Lyssna innan köp säger jag, för det skiljde ganska mycket.

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Medlem

Ica maxi har Audio PRO BT5 för ~500:- nu under BF. Är nog ganska svårslaget.

Permalänk
Medlem

Jag funderar på en Harman onyx 4. 1000 kr från Ica.
Tänkte ha den vid datorn och om jag förstår rätt så är det en fördröjning i ljudet på Onyx 5 så den hade inte fungerat för spel och liknande.

Vad tror ni om den? Jag gillar designen.

https://www.ica.se/handla/kategori/ljud-id_618/produkt/hogtal...

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Tack för dessa 2 tips, absolut intressanta.
Bäst ljud på harmon kardon, bäst pris på audio pro, vilken anser ni vara bäst rent prismässigt?
Ljud för pengarna?
Blir nog köp av någon av dessa 2 imorgon om ingen fliker in något annat tips.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redhawks:

Tack för dessa 2 tips, absolut intressanta.
Bäst ljud på harmon kardon, bäst pris på audio pro, vilken anser ni vara bäst rent prismässigt?
Ljud för pengarna?
Blir nog köp av någon av dessa 2 imorgon om ingen fliker in något annat tips.

Jag kommer nog köpa Onyxen. Givetvis utnyttjar jag distansköpslagen om det visar sig vara en kraftig fördröjning i ljudet, men jag hittar inget angivet från dem.

Jag vet inte att jag skulle utnyttja det ofta, men den har ju ändå ett litet batteri i sig. Det är huvudsakligen därför jag kommer köpa en sån. Kan vara skönt om man vill ha lite ljud vid en grillkväll eller liknande.

Det är ju dock knappt någon rabatt på Onyx 4. Den "kostar" någon skämtsumma men är konstant nedsatt till 999 eller 1199, så ingen borde någonsin köpt den för 2500. Kanske är något liknande med Audio Pro t5, jag vet inte.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Permalänk
Medlem

Blir nog en harmon kardon som inhandlas imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redhawks:

Blir nog en harmon kardon som inhandlas imorgon

Nu har även NetOnNet den för 990. Jag köper därifrån då det är fri frakt och jag inte har erfarenhet av garantier och öppet köp från Ica. Har förvisso inte den bästa erfarenheten med garantier från NetOnNet heller, men det har alltid varit butikspersonal som strulat medan företaget backat mig...

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Köp inte den. Herre gud vad dålig den var!

Över en sekund ljudfördröjningar, hackningar i ljudet via bluetooth från både mobilen och datorn och ärligt talat inte så imponerande ljud även för musik.

Och nu sitter jag med ett rent av helvete från NetOnNet att skicka tillbaka skräpet. Visst att man själv från betala för returen, men jag har aldrig varit med om att företaget inte samordnar frakt? De ger bara ut en adress, höga krav på förpackning, man ska skriva ut och lägga med en massa grejer som om någon har tillgång till skriva nu i pandemin och sen är deras support öppen 9 till 12 fyra dagar i veckan. Vad i helvete?

Mitt förra jobb lät kunder ordna retur till oss via samma system som vi använde. Självkostnadspriset blev typiskt 30-50 kronor.
För att lämna tillbaka till NetOnNet så förväntas jag beställa privat till företag? Det kommer gå på minst 200 kronor, plus förpackning.
Jag trodde verkligen inte att ett företag gjorde så. Tydligen gör Elgiganten lika dant, men de finns i alla fall oftast i stadskärnor.

Min åsikt om NetOnNet har just gått från att gilla dem till det mest intensiva hatet av alla svenska företag.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Inaktiv