Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

HiFi-klubbens Samsungerbjudande -Diskussionstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobypls:

Antar att Samsungs QLED-kampanj inte gäller längre (för varor köpta nu under BF)? Blir lite förvirrad gällande datumen.
Det står:
1. Köp Q80T 65” och större, eller valfri storlek av Q90T/Q95T/Q800T/Q900TS/Q950TS hos någon av de utvalda nordiska återförsäljarna, i butik eller online.
2. Registrera ditt köp i formuläret längst ned på sidan senast 1 december 2020.
3. Din valda produkt skickas ut inom 30 dagar efter registrering*

Samtidigt står det finstillt nedtill:
Erbjudandet gäller 17 augusti–1 november 2020, vid köp av QLED 2020 Q80T, 65” och större, samt alla storlekar av Q90, Q95T, Q800T, Q900T och Q950T.

Är det alltså att köpet måste ha genomförts innan 1/11 men man kan registrera fram till 1/12?

Stämmer. Dem brukar ha en månad extra tid på att registrera så alla hinner med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkyThread:

Stämmer. Dem brukar ha en månad extra tid på att registrera så alla hinner med.

Alright misstänkte det. Attans att man inte hann med HiFi-klubbens erbjudande då :(. Hade varit mycket mer prisvärt med 65" Q80T då. Hade behövt dammsugaren också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobypls:

Alright misstänkte det. Attans att man inte hann med HiFi-klubbens erbjudande då :(. Hade varit mycket mer prisvärt med 65" Q80T då. Hade behövt dammsugaren också!

Tyvärr gällde bara Hifiklubbens 40 års kampanjkod med 90T och 95T modellerna. Funderade även på att köpa en 65" 80T till andra delen av huset men gick inte :(.

Permalänk
Medlem

Ah det här var nog årets deal överlag, både om man fick q90t för 12 eller 13 tusen

Permalänk
Medlem

Nu har jag äntligen mitt RTX 3080. Vad ska jag tänka på nu vad gäller färglägen och liknande grafikinställningar både i TV:n och i Nvidia-kontrollpanelen? Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av omdull:

Ah det här var nog årets deal överlag, både om man fick q90t för 12 eller 13 tusen

Jag värderar G7:an till ca 4-5k vilket innebär att jag betalade drygt 7.000kr för en Q90T 55". Kan garantera att ingen BF deal kommer slå detta så jag är otroligt nöjd med köpet, så länge G7:an kommer V49-51.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Jag värderar G7:an till ca 4-5k vilket innebär att jag betalade drygt 7.000kr för en Q90T 55". Kan garantera att ingen BF deal kommer slå detta så jag är otroligt nöjd med köpet, så länge G7:an kommer V49-51.

Det var ett riktigt fint erbjudande, helt klart. 12 000 kr och skärmen låg på 6300 kr (lite billigare nu för det är kampanjer) men förstår att du värderar den på ett annat sätt. Förmodligen min bästa deal någonsin. Xiaomi Mi 10 på Comviq nyligen var ett fint erbjudande också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/hogtalare/soundbar/sams...

Q900T för 6.9k annars?

Netonnet har även som elgiganten Q800T för 4.9k.

Samsungs egna butik via Benify's Black Friday-deals!

HW-Q950T 9.1.4ch Dolby Atmos Soundbar (2020) 7 990 kr
Spara 7 000 kr (Ord.pris 14 990 kr)
närmsta: https://www.elgiganten.se/product/ljud-hifi/soundbar/189849/s...

HW-Q900T 7.1.2ch Dolby Atmos Soundbar (2020) 5 990 kr
Spara 7 000 kr (Ord.pris 12 990 kr)
närmsta: https://www.webhallen.com/se/product/326862-Samsung-2020-HW-Q...

Blev en Q950T till min fina Q95T

Har redan skrivit i huvudtråden för schyssta deals, men skriver här också till samtliga som letar efter en fin och matchande soundbar till sin tv!

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Samsungs egna butik via Benify's Black Friday-deals!

HW-Q950T 9.1.4ch Dolby Atmos Soundbar (2020) 7 990 kr
Spara 7 000 kr (Ord.pris 14 990 kr)

HW-Q900T 7.1.2ch Dolby Atmos Soundbar (2020) 5 990 kr
Spara 7 000 kr (Ord.pris 12 990 kr)

Blev en Q950T till min fina Q95T

Har redan skrivit i huvudtråden för schyssta deals, men skriver här också till samtliga som letar efter en fich och matchande soundbar till sin tv!

Aktiv deal, hur länge?
Bra pris på Q950T. Ska fundera lite!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Aktiv deal, hur länge?
Bra pris på Q950T. Ska fundera lite!

Oj, oklart vågar inte svara på det! Men ska kika lite mer om det står någonstans på Benify / Samsungs hemsida.

Taget från Samsung hemsidan
*Erbjudandet gäller endast på Samsung Partner Portal (shop.samsung.com/se) perioden 23/11-29/11 på utvalda produkter. Rabattens värde på utvalda produkter är mellan 75-51000 SEK och gäller på ord. pris mellan 249-119990 SEK. Gäller en gång per person, så länge lager räcker, och kan inte kombineras med andra erbjudanden.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Tips på klipp för inställningar för PS5 på tvn

PS5 inställningar

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Skrivet av Cellen:

Tips på klipp för inställningar för PS5 på tvn

PS5 inställningar

Skulle vara betydligt mer intressant och veta inställningar på tvn gällande kontrast och färg hur man tänker där. Själv kör jag serie x i 2.1 porten och Sony i en 2.0 port tycker mig sett Sony sagt att de kommer satsa på 60 fps 4k

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Skulle vara betydligt mer intressant och veta inställningar på tvn gällande kontrast och färg hur man tänker där. Själv kör jag serie x i 2.1 porten och Sony i en 2.0 port tycker mig sett Sony sagt att de kommer satsa på 60 fps 4k

Inte bättre att skaffa en HDMI switch så du kan ha dem båda kopplade till samma port?
(Hittade inte någon med HDMI 2.1, dem jag såg var begränsade till 4K@60Hz, 18Gbps, men bör finnas?)

Permalänk
Skrivet av SkyThread:

Inte bättre att skaffa en HDMI switch så du kan ha dem båda kopplade till samma port?
(Hittade inte någon med HDMI 2.1, dem jag såg var begränsade till 4K@60Hz, 18Gbps, men bör finnas?)

Jo visst men inte hittat några bra splitter och inte lust och ha någon förstärkare då man har en Sonos Arc 🙂

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Nån av er som Q95 ägare som fick med en extra fjärrkontroll som har lust att sälja för ett okej pris. Hundjäkeln tuggade sönder min

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Nån av er som Q95 ägare som fick med en extra fjärrkontroll som har lust att sälja för ett okej pris. Hundjäkeln tuggade sönder min

Tyvärr inte. Måste säga att det är en riktigt trevlig fjärrkontroll. Väldigt ändamålsenlig. Synd på de tre reklamknapparna bara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Nån av er som Q95 ägare som fick med en extra fjärrkontroll som har lust att sälja för ett okej pris. Hundjäkeln tuggade sönder min

Finns ju alltid universalkontroller:

https://www.amazon.de/-/en/One-Streaming-Universal-Remote-Con...

https://www.amazon.de/-/en/One-Contour-Universal-Remote-Contr...

Permalänk
Medlem

Kanske denna funkar? https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/universal-och-tv-fj...

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Ja, den funkar säkert alldeles utmärkt. Rent ergonomiskt så känns det dock som att det är knappar överallt. Till min förra Samsung TV så fick jag två fjärrkontroller - en mer kompakt kontroll med färre knappar, samt en mer traditionell. Den senare påminner om den där som finns på Elgiganten, problemet är att den är svår att använda utan att titta på den.

Jag hade nog satsat på den första jag länkade till, då jag gillar det mer avskalade. Bägge dessa kontroller är dessutom fullt programmeringsbara, dvs du kan själv byta ut funktionalitet på knapparna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Nån av er som Q95 ägare som fick med en extra fjärrkontroll som har lust att sälja för ett okej pris. Hundjäkeln tuggade sönder min

Finns på tyska amazon och troligen på fler ställen, men väldigt dyra.
https://www.amazon.de/-/en/Samsung-BN59-01270A-BN59-01265A-UE...
Men du har namnet där så du kan söka vidare på andra sidor.

Permalänk
Skrivet av SkyThread:

Finns på tyska amazon och troligen på fler ställen, men väldigt dyra.
https://www.amazon.de/-/en/Samsung-BN59-01270A-BN59-01265A-UE...
Men du har namnet där så du kan söka vidare på andra sidor.

Här är en exakt likadan som följde med tv´n:
https://www.amazon.de/-/en/Original-Control-Samsung-BN59-0131...

Permalänk

Testa hör av dig till Samsung ifall de kan skicka en ny

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Nån av er som Q95 ägare som fick med en extra fjärrkontroll som har lust att sälja för ett okej pris. Hundjäkeln tuggade sönder min

Du vet om att du kan använda din mobil?
Koppla den via Smartthings, tror jag det heter.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som är missnöjd med dirty screen effect/ uniformitet samt relfexfilteret (q95)? Filtret plockar ju upp ljuskällor som inte ens är direkt speglade och smetar ut dom över hela skärmen. Min gamla Samsung LED från 2009 med högblank yta gjorde ett bättre jobb med reflektioner...

Permalänk
Medlem

@pi sent svar, men har du provat kontakta Samsung själva och höra?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Är det någon här som fått sin G7:a nyligen? Dvs typ förra veckan eller så? Så man vet om de levererar ut några skärmar öht..

Fick mitt uppskjutet till V49-51 som sagt.
Fick ni meddelande med tracking när den var på gång etc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Nu har jag äntligen mitt RTX 3080. Vad ska jag tänka på nu vad gäller färglägen och liknande grafikinställningar både i TV:n och i Nvidia-kontrollpanelen? Tack!

Det jag tänkte på när jag skrev det här inlägget var bland annat detta här:

https://www.sweclockers.com/artikel/26241-bildguiden-svart-oc...
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1610835-lg-cx-svart-ar...

Kolla så att ni som också använder TV:n som datorskärm har det inställt på "Fullständig (0-255)".

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

@pi sent svar, men har du provat kontakta Samsung själva och höra?

Köpte en så där fjärr på elgiganten som jag länkade till tidigare för 199. Den funkar utmärkt.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Någon som har fått någon ny information angående skärmen?
Eller fått svar på skickat mail till dom?

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Skrivet av Cellen:

Någon som har fått någon ny information angående skärmen?
Eller fått svar på skickat mail till dom?

Inte hört något men min ska ju bli skickad mellan 49-51

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65