Black Friday 2020 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av lgr:

Varför spelar vikten roll? Ska du flippa pannkakor? Skit i lättvikt.

Jag har en sådan här https://www.ahlens.se/Inredning/kok/kastruller-pannor-15030/r... (finns för en femhundring på Prisjakt).

Det som spelar roll är kanten, mellan botten och sidas, utformning. Maestro tycker jag är en bra kompromiss.

När man har en fru som knappt orkar använda den lilla gjutjärnspannan vi har, så tycker jag visst att vikten spelar roll. Därav min fråga. Ibland kan det vara bra att försöka se saken ur andras perspektiv, snarare än att komma med dryga kommentarer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

När man har en fru som knappt orkar använda den lilla gjutjärnspannan vi har, så tycker jag visst att vikten spelar roll. Därav min fråga. Ibland kan det vara bra att försöka se saken ur andras perspektiv, snarare än att komma med dryga kommentarer.

Jag brukade ha svårt att hantera min gjutjärnspanna.
Började styrketräna och problemet försvann.
Fått andra hälsofördelar också.

Bör fungera för de flesta kvinnor och män.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

jag har inte ägt något själv men @Kolsvart Katt verkar ju nöjd.

Har läst lite recensioner ikväll och det är väldigt blandad kompott, en del säger att de är skräp som inte håller för vindar långt under vad de marknadsför och andra säger att de är toppen. Finns recensioner både på amazon.com och trustedreviews. Vet inte vad man skall tro faktiskt.

Hah ja det jag haft var bra men vet ej om det var från senz.com eller senz-umbrellas.com. Som enligt senz-umbrellas alltså är olika företag. Nånting har skickats till mig, epostades i natt, med tracking. De har inte svarat på frågan jag skickade direkt efter ordern (svar på ordermailet till samma epostadress senz-umbrellas sade jag kunde maila), de har inte svarat på det andra mailet om att jag ville avbryta ordern heller, utan ett antal timmar senare skickas det att ordern skickats.. och senz.com är ännu otillgänglig. Spännande att se vad som anländer.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lgr:

Vet du hur man behandlar kött innan det äts? Genom hängning. Detta innebär helt enkelt att man låter köttet börja ruttna lite för att bli mörare. Kylskåpsförvarat och förpackat kött håller lääänge. Kom ihåg Uppdrag Granskning om KÖTTFÄRS som märktes om. Skandalen var inte att folk blev matförgiftade (några sådana fall kunde de inte hitta) utan att det var ett slags bedrägeri.

Exempel på dåligt kött: kött tål generellt att frysas men kan bli frysskadat. Råkar man ut för det skär man bara bort de dåliga bitarna (och ger till hunden, man blir inte sjuk av att äta dem). Så kan man nästan alltid göra - skära bort det dåliga och äta resten - oavsett vad som hänt med köttbiten.

Som referens kan jag nämna att jag för en vecka sedan hittade ett paket ägg i båten som gick ut i maj (!). De har legat där hela sommaren, i 30 °C när det varit högsommar. Jag var lite skeptisk till att äta dem men jag knäckte ett i ett glas och luktade och tittade. Allt såg och luktade ok och de gick bra att äta. Förpackat kött håller längre än ägg.

Behåll entrecôten tills du fått din pryl.

Man ska absolut inte slänga kött eller ägg (eller några färskvaror) i onödan utan lukta och smaka, men kött kan ju bli farligt om det blir gammalt. Hur fort det går beror på en massa saker men färs är ju bra mycket känsligare än helt kött och värst är förstås tillagade saker som kokt skinka. Att affärernas köttfärs packat i syrefattig atmosfär och konstant hållen under fyra grader håller längre än vad som står är inte så konstigt men det betyder inte att samma sak gäller när en person har burit hem färsen och lagt den i sin kyl som sannolikt är bra mycket varmare.

Ägg är en annan sak. Datumen som står är både väl tilltagna och gäller utan kylning, i kyl så håller de bra mycket längre och även utanför kylen brukar det inte vara några problem ganska långt efter utgångsdatumet. Det är också väldigt tydligt när ett ägg har blivit dåligt för det luktar fruktansvärt när man knäcker det.

Fryst kött blir inte dåligt på samma sätt, istället är det fettet som härsknar vilket inte är farligt på något sätt. Men det smakar ju illa så det är ju inte så kul att äta ändå. Hur länge det håller i frysen är i direkt relation till fetthalten.

Permalänk
Medlem

Produkt: Anova Precision® Cooker Pro + Anova Precision® Vacuum Sealer Pro
Länk: https://anovaculinary.com/deals/
Kategori: Övrigt
Pris: 1599kr
Nedsatt från 6398
(Alla andra deals med samma sous vide är 1000kr dyrare.)

Visa signatur

Näää...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snajk:

Man ska absolut inte slänga kött eller ägg (eller några färskvaror) i onödan utan lukta och smaka, men kött kan ju bli farligt om det blir gammalt. Hur fort det går beror på en massa saker men färs är ju bra mycket känsligare än helt kött och värst är förstås tillagade saker som kokt skinka. Att affärernas köttfärs packat i syrefattig atmosfär och konstant hållen under fyra grader håller längre än vad som står är inte så konstigt men det betyder inte att samma sak gäller när en person har burit hem färsen och lagt den i sin kyl som sannolikt är bra mycket varmare.

Det var precis därför jag nämnde att UG handlade om köttfärs medan den här tråden handlar om entrecôte. Bäst före är en bluff! Här kan du läsa om att äta ett år gammal filmjölk http://web.archive.org/web/20190304191314/http://magasinetfil... - det var inga problem, ens med smaken.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av addek83:

När man har en fru som knappt orkar använda den lilla gjutjärnspannan vi har, så tycker jag visst att vikten spelar roll. Därav min fråga. Ibland kan det vara bra att försöka se saken ur andras perspektiv, snarare än att komma med dryga kommentarer.

Föreslå att hon använder två händer för att lyfta den. Jag köper inte att en hjälpligt frisk person, även om denne bara väger 55 kg, inte orkar lyfta en stekpanna som väger ca 2,5 kg.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lgr:

Det var precis därför jag nämnde att UG handlade om köttfärs medan den här tråden handlar om entrecôte. Bäst före är en bluff! Här kan du läsa om att äta ett år gammal filmjölk http://web.archive.org/web/20190304191314/http://magasinetfil... - det var inga problem, ens med smaken.

Bäst före är ju just bäst före, inte otjänlig efter. Så det är ingen bluff. Förpackade och pastöriserade mejeriprodukter håller bra mycket längre än datumet, speciellt syrade produkter (och lagrade ostar) förstås. Men det betyder inte att produkten inte påverkas, filmjölk och liknande blir ju surare ju längre den står och det kan ju uppskattas av en del, men exempelvis mjölk blir ju tydligt sämre ju äldre den är. Jämför man en mjölk som har bäst-före idag eller imorgon mot en som håller fyra-fem dagar så smakar den färskare mjölken godare. Ägg likaså, ju färskare desto godare även om de inte blir otjänliga på ganska lång tid. Det har dock ingen bäring på kött.

Helt kött håller länge men det beror på hur det förvaras och på fetthalten. Ett fett kött, som entrecote, håller inte lika längre för fettet härsknar. En del verkar inte känna eller i alla fall inte bry sig om smaken av härsket fett, och då kan man förstås äta äldre köttstycken, men det gör jag och således luktar jag noga innan jag äter. Dock tar det ju rätt lång tid innan man kommer dit, speciellt med lite mindre feta köttstycken. Helt (nöt-) kött blir ju också godare ju äldre det är till skillnad från de flesta andra produkter.

Färs är en helt annan sak också. Hållbarheten är bra mycket sämre än helt kött då bakterietillväxten är väldigt mycket större. Syrefattig miljö hjälper detta men inte helt. Färs som inte är packad i syrefattig industriell miljö, till exempel butiksmalet kött, bör konsumeras inom ett dygn och det är rätt hård gräns. Men det är förstås ganska tydligt när den är passerad, köttet blir grått och börjar lukta surt. Samma gäller industriköttfärsen också, det tar bara några dagar till om man har en kall kyl och så.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av addek83:

När man har en fru som knappt orkar använda den lilla gjutjärnspannan vi har, så tycker jag visst att vikten spelar roll. Därav min fråga. Ibland kan det vara bra att försöka se saken ur andras perspektiv, snarare än att komma med dryga kommentarer.

Kan rekommendera kolstål annars. Samma fördelar som gjutjärn, fast en lägre vikt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Kan rekommendera kolstål annars. Samma fördelar som gjutjärn, fast en lägre vikt.

Håller med, detta de Buyer tycker jag är mycket prisvärt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lgr:

Föreslå att hon använder två händer för att lyfta den. Jag köper inte att en hjälpligt frisk person, även om denne bara väger 55 kg, inte orkar lyfta en stekpanna som väger ca 2,5 kg.

Ett klassiskt Sheppshult 28cm väger 2.85 kg och har i regel 2 handtag för att underlätta hanteringen. Har svårt att tro att en vuxen person inte skulle kunna lyfta ett sådant järn, det är dock fortfarande fruktansvärt otympligt. Dessutom ska ett gjutjärn rengöras när det är riktigt varmt vilket gör det än mer otympligt att hantera. Även om man rengör järnet när det är varmt får man räkna med att man inte kommer få bort ALLT. De jag känner som har gjutjärn rengör dem inte särskilt noga vilket på ett vis är bra för non-stick effekten. När järnet är rengjort ska det smörjas in för att motverka rost, oftast behöver man dock inte smörja in det varje gång, särskilt om man inte rengör järnet särskilt noga.

Ett kolstål är helt klart mycket enklare att hantera men även det ska rengöras varmt utan diskmedel och jag uppfattar att non-stick ytan tar något längre tid att få till.

Teflon är extremt enkelt att rengöra och det blir dessutom alltid helt rent utan någon större ansträgning. Många gånger behöver man dessutom inte ens använda fett/olja för att tillaga maten, iallafall inte i syfte att undvika fastbränning. Man MÅSTE dock följa regler här om man inte vill byta järn stup i kvarten, aldrig över MAX temp och alldrig metall redskap. Teflon har tråkigt nog nackdelen att det krävs giftiga kemikalier för att framställa ämnet(Film tips IMDB Dark Waters). Ytan i sig sägs inte vara giftig men den är inte häller nerbrytbar. Det sägs att det finns ingen på jorden som inte har teflon i kroppen.

Jag skulle säga, pallar man med allt extra jobb det är med gjutjärn och man har inget emot mer fett/olja så kör på det, vi försökte 1 år sen gav vi upp.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lavaguden:

Du ser på utgångarna att det klart är ett Ali express fejkjort.
Rapporter att det på Fyndiq som bedrägeri.
Ta gärna bort din tipsning här med.

Tänker du på VGA-utgången eller? Inser ju tyvärr själv nu att där borde finnas (minst) en DisplayPort... Suck...
Har du rapporterat detta till Fyndiq säger du?
Jag beställde ju kortet och kan förhoppningsvis inom några dagar stoppa i det i dator och på enklast möjligt sätt (hur?) bekräfta exakt vad det är för kort. Sen blir det ju tyvärr en massa meck för mig att få tillbaks pengar och sådär, men det får jag ta helt enkelt, nåt ska man väl ha att göra tänker jag

Permalänk

Behöver lite hjälp med cashbacken från Asus.

Invoice Number är det faktura nummer? Vart hittar jag det, köpt från Elgiganten. Och räcker det med en bild på kvittot att ladda upp ?

Tack

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Behöver lite hjälp med cashbacken från Asus.

Invoice Number är det faktura nummer? Vart hittar jag det, köpt från Elgiganten. Och räcker det med en bild på kvittot att ladda upp ?

Tack

ASUS Cashback gäller väl bara om man köpte varan senast 20e september? Dvs inte under black friday

https://promotion.asus.com/en/nordics/gamingweek

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Behöver lite hjälp med cashbacken från Asus.

Invoice Number är det faktura nummer? Vart hittar jag det, köpt från Elgiganten. Och räcker det med en bild på kvittot att ladda upp ?

Tack

Inte gjort någon cashback på denna specifika, men spontant säger jag att invoice number är ordernumret du fått från Elgiganten. Sen kan du ladda upp en bild, alternativt ta en screenshot på digitala kvittot och ladda upp den

/M

Tog bort cashback länk, fel länk :D
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Behöver lite hjälp med cashbacken från Asus.

Invoice Number är det faktura nummer? Vart hittar jag det, köpt från Elgiganten. Och räcker det med en bild på kvittot att ladda upp ?

Tack

Invoice är faktura ja, i övrigt riskerar du bara att få felaktiga svar från folk som gissar härifrån, bättre du lusläser villkoren och kontaktar ASUS vid osäkerhet.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Skrivet av ÖverklockarN94:

https://www.inet.se/produkt/6607958/audio-technica-ath-adg1x-...

Väldigt bra deal enligt mig om man är ute efter ett par bra hörlurar. 1590kr

Missed it

I was hoping for AKG712K to have price reduction during the sale, but such a disappointment !

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Kolla på Amazon.se om det du söker är en 8K@60-/4K@120-kabel. Det fanns en 2m-lång kabel för en femtiolapp men de har höjt priset. Det finns kvar 1m för 42 kr: https://www.amazon.se/N%C3%96RDIC-HDMI-N1011-Nylonfl%C3%A4tad....

De fem som fanns är nu slut men priset är detsamma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Ett klassiskt Sheppshult 28cm väger 2.85 kg och har i regel 2 handtag för att underlätta hanteringen. Har svårt att tro att en vuxen person inte skulle kunna lyfta ett sådant järn, det är dock fortfarande fruktansvärt otympligt. Dessutom ska ett gjutjärn rengöras när det är riktigt varmt vilket gör det än mer otympligt att hantera. Även om man rengör järnet när det är varmt får man räkna med att man inte kommer få bort ALLT. De jag känner som har gjutjärn rengör dem inte särskilt noga vilket på ett vis är bra för non-stick effekten. När järnet är rengjort ska det smörjas in för att motverka rost, oftast behöver man dock inte smörja in det varje gång, särskilt om man inte rengör järnet särskilt noga.

Ett kolstål är helt klart mycket enklare att hantera men även det ska rengöras varmt utan diskmedel och jag uppfattar att non-stick ytan tar något längre tid att få till.

Teflon är extremt enkelt att rengöra och det blir dessutom alltid helt rent utan någon större ansträgning. Många gånger behöver man dessutom inte ens använda fett/olja för att tillaga maten, iallafall inte i syfte att undvika fastbränning. Man MÅSTE dock följa regler här om man inte vill byta järn stup i kvarten, aldrig över MAX temp och alldrig metall redskap. Teflon har tråkigt nog nackdelen att det krävs giftiga kemikalier för att framställa ämnet(Film tips IMDB Dark Waters). Ytan i sig sägs inte vara giftig men den är inte häller nerbrytbar. Det sägs att det finns ingen på jorden som inte har teflon i kroppen.

Jag skulle säga, pallar man med allt extra jobb det är med gjutjärn och man har inget emot mer fett/olja så kör på det, vi försökte 1 år sen gav vi upp.

Man kan ju strunta i det du kallar för extra jobb och bara använda gjutjärnspannan också, jag diskar mina med diskmedel och har en stålborste om något fastnat. Kört så sedan 2013 och pannorna funkar lika bra nu som då. En av dom är till och med en sådan rejäl 100-årspanna som blev infettad av Stadmissionen där den köptes och den håller non-stick sjukt bra, bättre än de nya.

Tror folk snöar in sig för mycket på att de måste smörjas in hela jäkla tiden. Vilket även jag gjorde i början men sket i det efter någon månad. Brukar ibland inte ens torka de torra efter tvätt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunkan:

Produkt: Anova Precision® Cooker Pro + Anova Precision® Vacuum Sealer Pro
Länk: https://anovaculinary.com/deals/
Kategori: Övrigt
Pris: 1599kr
Nedsatt från 6398
(Alla andra deals med samma sous vide är 1000kr dyrare.)

Att det erbjudandet fortfarande ligger kvar måste väl ändå betyda att det är något lurt? Jag tycker inte heller att det finns någon logik i prissättningen på de olika erbjudande som ligger där. Blir dock intressant att se vad som ska hända med alla orders som lagts och pengar redan dragits..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReVco:

Att det erbjudandet fortfarande ligger kvar måste väl ändå betyda att det är något lurt? Jag tycker inte heller att det finns någon logik i prissättningen på de olika erbjudande som ligger där. Blir dock intressant att se vad som ska hända med alla orders som lagts och pengar redan dragits..

Ja , men ordern är bekräftad ju så vad kan dom göra . Dom har ju inte haft jättebråttom att ändra priset - så bra för oss !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Man kan ju strunta i det du kallar för extra jobb och bara använda gjutjärnspannan också, jag diskar mina med diskmedel och har en stålborste om något fastnat. Kört så sedan 2013 och pannorna funkar lika bra nu som då. En av dom är till och med en sådan rejäl 100-årspanna som blev infettad av Stadmissionen där den köptes och den håller non-stick sjukt bra, bättre än de nya.

Tror folk snöar in sig för mycket på att de måste smörjas in hela jäkla tiden. Vilket även jag gjorde i början men sket i det efter någon månad. Brukar ibland inte ens torka de torra efter tvätt..

Jag håller med dig. Precis som mycket annat kan man snöa in sig på detaljer för att få det så perfekt som det bara går. T.ex. de som jagar de sista graderna i sitt kylsystem, de försöker få fem extra hästkrafter i bilen, de som slipar stämjärn med 15.000-stenar och de som hanterar sin gjutjärnspanna bättre än sina barn.

Jag använder diskmedel i min panna lite då och då, kanske 2 gånger i månaden. Den har inte tagit skada av det och den är fortfarande relativt non-stick. Smörjer in den med ojämna mellanrum men det blir inte så värst många gånger per år.

Hade den blivit ännu bättre om jag faktiskt smorde in den efter varje gång? Troligtvis, men jag är inte tillräckligt intresserad för att bry mig. Så länge den fungerar som den ska utan att jag blir frustrerad så är jag nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReVco:

Att det erbjudandet fortfarande ligger kvar måste väl ändå betyda att det är något lurt? Jag tycker inte heller att det finns någon logik i prissättningen på de olika erbjudande som ligger där. Blir dock intressant att se vad som ska hända med alla orders som lagts och pengar redan dragits..

Jag har själv mest funderat på hur grymma marginaler dem borde ha i vanliga fall om det kan vara lönsamt att sälja för 75% rabatt.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Jag har själv mest funderat på hur grymma marginaler dem borde ha i vanliga fall om det kan vara lönsamt att sälja för 75% rabatt.

Intressanta är att svenska priset på dealen är 1599 kr, men kommer man till den sidan som visar erbjudandet i EURO så är priset €319

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Man kan ju strunta i det du kallar för extra jobb och bara använda gjutjärnspannan också, jag diskar mina med diskmedel och har en stålborste om något fastnat. Kört så sedan 2013 och pannorna funkar lika bra nu som då. En av dom är till och med en sådan rejäl 100-årspanna som blev infettad av Stadmissionen där den köptes och den håller non-stick sjukt bra, bättre än de nya.

Tror folk snöar in sig för mycket på att de måste smörjas in hela jäkla tiden. Vilket även jag gjorde i början men sket i det efter någon månad. Brukar ibland inte ens torka de torra efter tvätt..

Ah, imponerande att du lyckas få till non-stick yta trotts att du använder diskmedel på dina gjutjärn, har aldrig hört om detta tidigare. Min och många andras uppfattning är annars att gjutjärn och kolstol är jobbiga i början men när de byggt upp en fett ansamling i sina porer så fungerar de klart bättre även om de i många fall fortfarande inte kan jämföras med kemisk non-stick yta.

Jag pratade faktiskt om just detta med en kompis för någon vecka sen, jag hade då gett mig på gjutjärnet igen för att steka Felix Pytt men jag fick aldrig till någon riktig yta på pytten. Min kompis förstod inte problemet och körde ett test själv men mycket riktigt, även han fick inte till en riktig yta på pytten. Dessutom blev resultatet klart fettigare/oljigare än resultatet från teflon pannan där man inte tillsätter något alls.

Personligen tror jag att detta handlar mycket om vad man har för acceptans när det kommer till rengöring av järn samt mängden fett och olja i mat. Jag vill troligen ha renare järn och mindre fett/olja än vad ett gjutjärn eller kolstol innebär.

Värt att nämna, jag är uppenbarligen ingen expert men jag anser att jag har läst tillräkligt många artiklar och forum och gjort omfattande tester för att ha givet det ett helhjärtat försök. Även om det inte funkade så bra för min del så kan det mycket väl fungera utmärkt för någon anna. Jag anser att man absolut ska testa, kan man få det att fungera är det i min mening en no brainer.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av matt76:

Intressanta är att svenska priset på dealen är 1599 kr, men kommer man till den sidan som visar erbjudandet i EURO så är priset €319

Exakt och prissättningen i euro ser fulllt rimlig ut (upp till 50% rabatt som ju även står överst). Är det någon automatiskt konvertering till just SEK som gått snett hos Anova? Klart skumt detta...

https://imgur.com/a/lFKQCNX

Permalänk
Medlem
Skrivet av matt76:

Intressanta är att svenska priset på dealen är 1599 kr, men kommer man till den sidan som visar erbjudandet i EURO så är priset €319

Dåså
Ngn med väldigt feta fingrar !

Permalänk
Medlem
Skrivet av matt76:

Intressanta är att svenska priset på dealen är 1599 kr, men kommer man till den sidan som visar erbjudandet i EURO så är priset €319

Med andra ord är det stor risk för att det här är helt galet, blir intressant att se hur de gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Med andra ord är det stor risk för att det här är helt galet, blir intressant att se hur de gör.

Ja, dock lite skumt att dom fortfarande inte uppmärksammat och rättat till det eventuella felet..

Permalänk
Medlem

Är kanske en speciell deal riktat mot svenska kunder, då Anova ägs av Electrolux. Beställde en själv, så pengar är dragna och orderbekräftelse utskickad. Ska som ni säger bli intressant att se hur de gör. Går det igenom så blir det nog bästa dealen (räknat i procent) under BF för egen del.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2