Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kapten_Kanel:

Jag hade liknande problem med min one x. Det visade sig att strömsladden glappade i xboxes. Efter att jag tryckt in den ordentligt fungerade det att starta med kontrollern igen. Kanske inte är samma problem för dig med enkelt att testa. Den har glidit ur några gånger nu...

I mitt fall var det nåt med kontrollen, själva boxen startade ju när man tryckte på knappen i boxen. Men det kan ju vara nåt som med vanlig dator att det är bra att starta om den helt ibland. Så det var kanske nåt med parningen av kontrollen som blev nåt fel. Får se om det återkommer.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Några tips på att få tag i xbox innan jul? Eller iallafall innan nyår? Kan inte ens klicka på beställ längre på hemsidorna.. All tips uppskattas!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gzilo:

Några tips på att få tag i xbox innan jul? Eller iallafall innan nyår? Kan inte ens klicka på beställ längre på hemsidorna.. All tips uppskattas!!

På Inet är den ju köpbar, men det står inte när dom får in dom.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Kanske inte hjälper dig men jag beställde 26/11. Pratade med supporten 27/11 där de nämnde att om jag har tur så har jag en innan jul men de kunde inte lova något.
Stått som "Saknas i lager" sedan jag beställde, ingen ny information.

Tack, precis det jag undrade! Jag sitter i precis samma situation. Beställde också 26/11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gzilo:

Några tips på att få tag i xbox innan jul? Eller iallafall innan nyår? Kan inte ens klicka på beställ längre på hemsidorna.. All tips uppskattas!!

Fyll en väska med pengar/din njure, lägg den under en bro sent om natten så kommer den vara utbytt mot en konsol innan det blivit morgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Fyll en väska med pengar/din njure, lägg den under en bro sent om natten så kommer den vara utbytt mot en konsol innan det blivit morgon.

Mycket lustigt.

Skrivet av gzilo:

Några tips på att få tag i xbox innan jul? Eller iallafall innan nyår? Kan inte ens klicka på beställ längre på hemsidorna.. All tips uppskattas!!

Håll ögonen öppna. Leta på samtliga elektroniksidor/kedjor i EU.
Har du gott om pengar och inte har något emot att betala ett högt överpris så kan du köpa en redan i dag på blocket eller tradera.

Visa signatur

Movies don't create psychos. Movies just make psychos more creative

Permalänk
Medlem

Fick precis bekräftelse att Webhallen har skickat min. Beställd 2020-11-24.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sw1ftly:

Fick precis bekräftelse att Webhallen har skickat min. Beställd 2020-11-24.

Jag beställde också 2020-11-24 och de skickade min med nyss.
Jag hämtade redan ut min Series X som Elgiganten levererade idag och mailade Webbhallen vid 5 att jag avbeställer men den hann skickas iväg =/

Förresten, sjysst maskin, speciellt om man har Gamepass Ultimate! Här ska spelas hela helgen!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Jag beställde också 2020-11-24 och de skickade min med nyss.
Jag hämtade redan ut min Series X som Elgiganten levererade idag och mailade Webbhallen vid 5 att jag avbeställer men den hann skickas iväg =/

Förresten, sjysst maskin, speciellt om man har Gamepass Ultimate! Här ska spelas hela helgen!

Skrivet av gzilo:

Några tips på att få tag i xbox innan jul? Eller iallafall innan nyår? Kan inte ens klicka på beställ längre på hemsidorna.. All tips uppskattas!!

Kanske kan skicka ett PM till gzilo och fråga om han är intresserad? Tror att han skulle bli väldigt glad .
Min skickades för övrigt ikväll också. Beställde den 22 okt från Webhallen.

Visa signatur

Movies don't create psychos. Movies just make psychos more creative

Permalänk
Medlem

Hoppas man får sin snart, har bokat på elgiganten för 3 veckor sen. 😐 annars verkar webhallen rätt snabba med skicka ut xbox

Permalänk
Medlem

Om någon bor när karlskrona och letar efter series x så har elgiganten en series x som fyndvara där. 5 125kr
https://www.elgiganten.se/product/outlet/gaming-fyndvaror/254...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Beställde en till pojken här hemma från webhallen den 27e november, sen blev skickad idag👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baba Ghannouj:

Jag beställde från Elgiganten 13 oktober. När jag kollar min leverans här: https://www.elgiganten.se/cms/kundtjanst-spara-din-leverans/s... så har det stått leverans 9e december ända sedan början, så du verkar ligga före mig iaf.

Fått SMS idag från EG att det bli försenad till den 9e December. Misstänker att sedan det kommer bli försenad till den 16e.

Det som är sjukt att folk som beställt senare får den tidigare. Riktigt uruselt av Elgiganten. 🤬🤬

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tosse82:

Beställde en till pojken här hemma från webhallen den 27e november, sen blev skickad idag👍

En X eller S?
Jag beställde en X den 26'e november från Webhallen och har inget bekräftat datum för leverans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

En X eller S?
Jag beställde en X den 26'e november från Webhallen och har inget bekräftat datum för leverans.

Beställde En Series X

Permalänk
Skrivet av Tosse82:

Beställde En Series X

Jag bokade en Series X för betalning och upphämtning i butik den 24 november men har fortfarande okänt leveransdatum på min order. De kanske har separata kösystem för olika betalnings och/eller leveransmetoder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karolus86:

Jag bokade en Series X för betalning och upphämtning i butik den 24 november men har fortfarande okänt leveransdatum på min order. De kanske har separata kösystem för olika betalnings och/eller leveransmetoder?

Jag valde också leverans i butik, och beställde som sagt den 26'e och har heller inget besked om leveransdatum.
Så det kanske är olika köer, men det verkar lite konstigt om det är så.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av TheF:

Produkt: Xbox Game Pass Ultimate
Länk: https://www.microsoft.com/sv-se/p/xbox-game-pass-ultimate/cfq...
Kategori: Övrigt
Pris: 10kr

3 månader för 10 spänn. Går att säga upp direkt (då får man 3 mån utan automatisk fortsättning).
Antar att det bara funkar om man inte har en pågående prenumeration.

Tips

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Någon som nyligen fått XSX nyligen från mediamarkt? Såg att bokningen är stängd nu, hade varit intressant att veta hur långt bak i kön de kommit

Permalänk
Medlem

Var i kontakt med Elgiganten och de sa att den kommer finnas på utlämningsstället den 23/12 Hade beställt 2020-11-18 så hoppas detta stämmer nu bara, men aja vi får se!

Permalänk
Skrivet av teejee:

Jag valde också leverans i butik, och beställde som sagt den 26'e och har heller inget besked om leveransdatum.
Så det kanske är olika köer, men det verkar lite konstigt om det är så.

Plötsligt fick gick min status på WH från okänd till "finns att hämta" 😁. Varit förbi och hämtat och kört lite AC Valhalla och signat upp för gamepass.

Avbokat Inet som jag bokade via i oktober så någon lär få sin fortare där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karolus86:

Plötsligt fick gick min status på WH från okänd till "finns att hämta" 😁. Varit förbi och hämtat och kört lite AC Valhalla och signat upp för gamepass.

Avbokat Inet som jag bokade via i oktober så någon lär få sin fortare där

Grattis! Jag beställde den 24:e att hämta i butik i Malmö. Fortfarande inte fått någon status mer än "okänd". :/

Permalänk
Medlem

Beställde från Webhallen kvällen den 23/11. Hämtade ut lådan hos postombudet idag.

Permalänk

Jag beställde från Webhallen 23 november och har fått avisering från posten att den finns att hämta idag. Kul!

Har också en beställning på Elgiganten som jag kommer avboka. Måste få gubbgnälla lite här om hur dåligt Elgiganten skött detta tycker jag. Jag har haft en förbokning där sedan 10 oktober och dom har ännu inte kunnat leverera, och då ska dom dessutom vara nån slags officiell partner med Xbox och vara enda kedjan som erbjuder All Access osv. Det som sved värst var att folk kunde knalla in i butiken (mitt i brinnande pandemi) på lanseringsdag och gå ut med en Xbox under armen, före oss som förbokat. Riktigt dåligt!

Permalänk

Verkar som att Xbox Series X finns i lager hos WH för dom som inte har köpt ännu

https://www.webhallen.com/se/product/302846-Xbox-Series-X

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebastiannystrom:

Verkar som att Xbox Series X finns i lager hos WH för dom som inte har köpt ännu

https://www.webhallen.com/se/product/302846-Xbox-Series-X

Märkligt om de inte skickar dom till oss som redan är i kö på WH...

Permalänk
Medlem

Jag beställde min Series X från Elgiganten 11/11 och efter kontakt med dem idag är beräknat leveransdatum 7/1 2021.

För de som beställde därifrån ungefär samtidigt som jag kan nog inte se fram emot en Xbox-jul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mutation:

Jag beställde min Series X från Elgiganten 11/11 och efter kontakt med dem idag är beräknat leveransdatum 7/1 2021.

För de som beställde därifrån ungefär samtidigt som jag kan nog inte se fram emot en Xbox-jul.

Konstigt, pratade med en kille igår via chatten och han sa att jag kommer få min 23/12, 2020 och jag bokade den 18/11. I min bekräftelse står det att den kommer i lager 2020-12-22. Vad står det i din bekräftelse? Iaf såg att det går boka xbox på webhallen, la en bokning där och i mejlet ser jag att det står 2-4 dagar bredvid den gula lastbilen, så kanske får den nästa vecka redan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajkzy:

Konstigt, pratade med en kille igår via chatten och han sa att jag kommer få min 23/12, 2020 och jag bokade den 18/11. I min bekräftelse står det att den kommer i lager 2020-12-22. Vad står det i din bekräftelse? Iaf såg att det går boka xbox på webhallen, la en bokning där och i mejlet ser jag att det står 2-4 dagar bredvid den gula lastbilen, så kanske får den nästa vecka redan?

I bekräftelsen från 11/11 står det ”kommer in i lager 2021-01-04”.

Märkligt.

Permalänk
Medlem

Beställde 6/10 från EG fick idag mail från Bring om att en leverans från Elgiganten är på väg till dem.

Hoppas på att få det redan imorgon! Men blir väl förmodligen början av nästa vecka