Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Fungerar denna till PC?
Följer det med trådlös adapter?

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av teejee:

Lite sen på pucken

Synd att det bara är rea på den svarta, jag vill ha "andrakontrollen" i blått...

Exakt min tanke. Jag har en svart kontroll redan, den följde med, och jag har två svarta XBone-kontroller som jag också använder till den nya. Jag behöver andra färger för att skilja på dom.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Zirgo:

Fungerar denna till PC?
Följer det med trådlös adapter?

Den har bluetooth så den fungerar med PC om du har Bluetooth. Det ingår ingen trådlös adapter tyvärr.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Den har bluetooth så den fungerar med PC om du har Bluetooth. Det ingår ingen trådlös adapter tyvärr.

Tackar. 👍

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

För er som fortfarande är ute efter en XSX innan jul

https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/xbox/xbox-...

Står prel leveransdatum 2020-12-23 så blir ju i så fall på håret ...

Permalänk
Medlem

Någon annan som inte kan se sin beställningsstatus för XBXSX på Webhallen? Testat att rensat både cache och cookies men problemet kvarstår.

Visa signatur

Movies don't create psychos. Movies just make psychos more creative

Permalänk

Var o hämta mitt Xbox Series X på webhallen den 25e. installerade alla spel och installerade fifa på skiva.
Har knappt varit hemma sen dess, skulle dra igång nu men det är stendött.
Lampan tänds i en sec ca och liten signal sen helt svart.
Går ej mata ut skiva heller.
Har för mig att jag läst nån med liknande problem men hittar ej.

Vart ska man vända sig för att det ska gå snabbast. För inom så här kort tid efter köp ska man få ett nytt va?
Letat runt på ms sida men hittar inte rätt även när jag väljer service på enhet på mitt konto

Visa signatur

Intel Core i7-4770K@4Ghz, NZXT H440, ASUS Z87-DELUXE, Corsair HX1200i, ASUS GeForce STRIX GTX 980 4GB , Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB, Corsair H60 Hydro Series, Samsung SSD 850 EVO och lite mer hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pho3nicX:

Någon annan som inte kan se sin beställningsstatus för XBXSX på Webhallen? Testat att rensat både cache och cookies men problemet kvarstår.

Jag kan inte se min beställningsstatus heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swejd76:

Jag kan inte se min beställningsstatus heller.

Då är det nog bara tillfällig överbelastning.. Tack, nu slapp man få en hjärtattack.

Edit: Det verkar ha löst sig nu.

Visa signatur

Movies don't create psychos. Movies just make psychos more creative

Permalänk
Medlem

Nu har Elgiganten skickat min Series X. Beställde 2020-09-29.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Nu har Elgiganten skickat min Series X. Beställde 2020-09-29.

ConGrattis👍 🎉

Visa signatur

Movies don't create psychos. Movies just make psychos more creative

Permalänk
Medlem
Skrivet av the-guvnor:

Var o hämta mitt Xbox Series X på webhallen den 25e. installerade alla spel och installerade fifa på skiva.
Har knappt varit hemma sen dess, skulle dra igång nu men det är stendött.
Lampan tänds i en sec ca och liten signal sen helt svart.
Går ej mata ut skiva heller.
Har för mig att jag läst nån med liknande problem men hittar ej.

Vart ska man vända sig för att det ska gå snabbast. För inom så här kort tid efter köp ska man få ett nytt va?
Letat runt på ms sida men hittar inte rätt även när jag väljer service på enhet på mitt konto

Tror det bästa är att prata med stället där man köpt det.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av the-guvnor:

Var o hämta mitt Xbox Series X på webhallen den 25e. installerade alla spel och installerade fifa på skiva.
Har knappt varit hemma sen dess, skulle dra igång nu men det är stendött.
Lampan tänds i en sec ca och liten signal sen helt svart.
Går ej mata ut skiva heller.
Har för mig att jag läst nån med liknande problem men hittar ej.

Vart ska man vända sig för att det ska gå snabbast. För inom så här kort tid efter köp ska man få ett nytt va?
Letat runt på ms sida men hittar inte rätt även när jag väljer service på enhet på mitt konto

Gör en anmälan till MS. Om någon kan ge besked efter en lagd serviceanmälan ifall de skickar ut en ersättare direkt är dom.

Men testa din lycka hos Webhallen. Skadar inte att ringa fråga dom. Fanns någon i tråden som fick en ny över disk med liknade symptom.

https://support.xbox.com/sv-SE/help/hardware-network/warranty...

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Gör en anmälan till MS. Om någon kan ge besked efter en lagd serviceanmälan ifall de skickar ut en ersättare direkt är dom.

Men testa din lycka hos Webhallen. Skadar inte att ringa fråga dom. Fanns någon i tråden som fick en ny över disk med liknade symptom.

https://support.xbox.com/sv-SE/help/hardware-network/warranty...

Precis. Prova att kontakta webbhallen, kan hända att dom har ett par extra enheter i fall om sådana här tråkiga saker inträffar.
MS skickar tyvärr inte vanligtvis ut en enhet utan att dom har fått in den gamla. 2-3 veckor brukar det ta innan dom återkommer efter att man har skickat i väg konsolen. tyvärr.

Visa signatur

Movies don't create psychos. Movies just make psychos more creative

Permalänk
Medlem

Jag tänkte köpa Corsair hs75 xb hörlurarna men jag tittar mycket på film och funderar lite på hur bra det fungerar att göra det med appar bland annat Netflix direkt på series x boxen och använda dessa?
Dom går inte att koppla direkt till tvn eller hur?

Permalänk
Skrivet av Pho3nicX:

Precis. Prova att kontakta webbhallen, kan hända att dom har ett par extra enheter i fall om sådana här tråkiga saker inträffar.
MS skickar tyvärr inte vanligtvis ut en enhet utan att dom har fått in den gamla. 2-3 veckor brukar det ta innan dom återkommer efter att man har skickat i väg konsolen. tyvärr.

Sjukt märkligt.
Efter på allvar hundratals försök så hoppar det igång
Får se om det blir igen vid omstart.
Tack för tips.

Visa signatur

Intel Core i7-4770K@4Ghz, NZXT H440, ASUS Z87-DELUXE, Corsair HX1200i, ASUS GeForce STRIX GTX 980 4GB , Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB, Corsair H60 Hydro Series, Samsung SSD 850 EVO och lite mer hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valloniet:

Bara jag som har problem med att vissa Game Pass-spel krashar vid uppstart?

Sonen körde Bejeweled 3 i morse. Det låste sig och jag stängde av det. Vid ny uppstart så kraschar det direkt. Ominstallation löste ej problemet. Har sedan dess kommit fram till att alla EA Play-spel numera verkar ha drabbats av samma sak. Så fort jag försöker starta de så kraschar de. Inga felmeddelanden, ingenting.

Bump.

Har provat avsluta min prenumeration på GPU för att sedan återaktivera men det hjälpte inte. Har även kört klassikern med att koppla bort strömmen en stund för att sedan starta upp på nytt men inte heller det hjälpte.

Är numera så gott som helt säker på att det dessutom verkligen bara gäller just EA Play-spel. Redan installerade såsom nya, helt ospelade.

Är sådär sugen på att kontakta supporten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Nu har Elgiganten skickat min Series X. Beställde 2020-09-29.

Fick mail från Elgiganten att min Series X ska skickas imorgon. Beställde 2020-10-09.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hackers:

Jag tänkte köpa Corsair hs75 xb hörlurarna men jag tittar mycket på film och funderar lite på hur bra det fungerar att göra det med appar bland annat Netflix direkt på series x boxen och använda dessa?
Dom går inte att koppla direkt till tvn eller hur?

Har inte tittat så mycket film, men tittat en på Netflix genom Xboxen och med dom lurarna, samt någon från Prime video. Jag upplevde dom fungerade bra.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Kommande Gamepass spel.
https://news.xbox.com/en-us/2020/12/01/xbox-game-pass-update-...

Visa signatur

Xbox Series X gamertag: rawsmus

Permalänk
Medlem

Men vafan! Fler spel som jag inte hinner spela

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av arknvgh:

Jag köpte precis den skärmen och är väldigt nöjd. Bra skärm för ett vettigt pris, mycket bra reviews etc.. Vill man spela på monitor är det ett bra val känner jag. Sen kanske inte det går att jämföra med LG 48cx och liknande men är ju också ett stort hopp i kostnad/jag har inte plats för en så stor monitor just nu..

Jag tyckte dock att priset var lite högt just nu från INET.. jag köpte min via fyndhörnan för 4k. Den finns t.ex. på webbhallen för 4690:-

Ja - det är ju mycket "bang for the buck". Jag gör ju inget annat än spelar, surfar och skriver. Hade jag sysslat med content creation hade jag satsat på IPS.

Jag fick tag på en skärm för 4,590 på Proshop. Värst var Inet var dyra på den modellen.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Skrivet av jmkbiker:

Fick mail från Elgiganten att min Series X ska skickas imorgon. Beställde 2020-10-09.

Jag beställde 2020-10-13, inte fått något mail...

Permalänk

Jag beställde 9/10 från Elgiganten. Ska hämta ut mitt nu på lunchen

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av maskalund:

Jag beställde 9/10 från Elgiganten. Ska hämta ut mitt nu på lunchen

Kul! Skönt att MS levererar, även till de som inte låg på låset när det öppnades upp för förbokningar i september.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Någon som hört något från Webhallen på senaste? Jag försökte kontakta deras kundservice igår men chatten la ner efter 1 timmes väntan..

Permalänk
Skrivet av seoul:

Någon som hört något från Webhallen på senaste? Jag försökte kontakta deras kundservice igår men chatten la ner efter 1 timmes väntan..

Beställde 25/10 och fortfarande inget ord om leverans från mitt håll.

Har dock (genom en vänlig själ från forumet) lyckats få tag på ett redan. Men har en polare som missade att beställa i tid så tänkte att han kan ta den!

Permalänk
Medlem

Hade nåt konstigt problem med min xbox idag. Jag brukar alltid låta den gå av sig själv till viloläge. Och startar upp xboxen när jag trycker på knappen i kontrollen. Så idag tryckte jag på knappen, inget hände. Utan knappen slocknade ganska snabbt. Tryckte på knappen i xboxen, och då startar xboxen. Men fortfarande samma med kontrollen, den bara slocknar knappen, försökte även att koppla med kabel, men samma sak. Funkade inte heller med min gamla kontroll från Xbox one X. Sen provade jag att starta om helt xboxen, höll ner knappen på xboxen en längre stund. Sen funkade allt som normalt.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av seoul:

Någon som hört något från Webhallen på senaste? Jag försökte kontakta deras kundservice igår men chatten la ner efter 1 timmes väntan..

Kanske inte hjälper dig men jag beställde 26/11. Pratade med supporten 27/11 där de nämnde att om jag har tur så har jag en innan jul men de kunde inte lova något.
Stått som "Saknas i lager" sedan jag beställde, ingen ny information.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Hade nåt konstigt problem med min xbox idag. Jag brukar alltid låta den gå av sig själv till viloläge. Och startar upp xboxen när jag trycker på knappen i kontrollen. Så idag tryckte jag på knappen, inget hände. Utan knappen slocknade ganska snabbt. Tryckte på knappen i xboxen, och då startar xboxen. Men fortfarande samma med kontrollen, den bara slocknar knappen, försökte även att koppla med kabel, men samma sak. Funkade inte heller med min gamla kontroll från Xbox one X. Sen provade jag att starta om helt xboxen, höll ner knappen på xboxen en längre stund. Sen funkade allt som normalt.

Jag hade liknande problem med min one x. Det visade sig att strömsladden glappade i xboxes. Efter att jag tryckt in den ordentligt fungerade det att starta med kontrollern igen. Kanske inte är samma problem för dig med enkelt att testa. Den har glidit ur några gånger nu...