Permalänk
Medlem

Sony PS5 bytes mot RTX 3080

Hade beställt ett PS5 (med skivläsare givetvis) till frugan redan 2019 men på grund av väldigt tråkiga anledningar så har vi nu bara en spelstation för konsoler så den andra PS5an blir lite överflödig för oss. Kollade runt i bekantskapskretsen men det var ingen som kände något akut behov av en PS5.

Däremot så har jag en god vän som har byggt en ny dator och är i behov av ett RTX 3080 och de är ju slutsålda överallt så jag tänkte kolla här om någon sitter på ett RTX 3080-kort och vill byta rakt av mot en oöppnad PS5 med kvitto från Webhallen.

Önskvärt är ett boxat och oöppnat kort med tillhörande kvitto från en seriös aktör på den svenska marknaden. Founders Edition, Asus eller MSI är mest intressant men är öppen för förslag.

Avhämtning i Varberg alternativt Mölndal då jag arbetar där, skickas ej.

Ps.
(Detta är inget försök till scalping, ogillar det fenomenet starkt som frekvent konsert-entusiast de senaste 20 åren)
Ds.

Läs hela annonsen här

Permalänk

Hej, tråkiga omständigheter. KOmmer du sälja konsolen om du inte hittar ett grafikkort? Och till vilket pris? Jag är intresserad.

Mvh
Christian

Permalänk
Medlem
Skrivet av inseperables:

Hej, tråkiga omständigheter. KOmmer du sälja konsolen om du inte hittar ett grafikkort? Och till vilket pris? Jag är intresserad.

Mvh
Christian

Kommer väl att kolla en vända till i förlängda vänskapskretsen om jag inte hittar en GPU men har inget pris i åtanke, eventuella bud får i så fall komma via PM för att undvika pajkastning här.

Permalänk
Skrivet av fsp:

Kommer väl att kolla en vända till i förlängda vänskapskretsen om jag inte hittar en GPU men har inget pris i åtanke, eventuella bud får i så fall komma via PM för att undvika pajkastning här.

Tack för snabbt svar!

Permalänk
Medlem

Har inte hittat GPU än, ingen som sitter på ett 3080 och hellre vill ha en PS5 inför jul?

Om ingen GPU hittas de närmsta dagarna kommer den troligen att gå till försäljning, bud ligger i skrivande stund på 8000:-.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fsp:

Har inte hittat GPU än, ingen som sitter på ett 3080 och hellre vill ha en PS5 inför jul?

Om ingen GPU hittas de närmsta dagarna kommer den troligen att gå till försäljning, bud ligger i skrivande stund på 8000:-.

Gäller även nu skickas ej när det inte är byte som gäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hk-tray:

Gäller även nu skickas ej när det inte är byte som gäller?

Det är fortfarande byte som gäller i första hand.

Avhämtning är helt klart att föredra men vid ev. försäljning så är det inte omöjligt att skicka. Bara väldigt mycket jobbigare

Permalänk
Medlem

Den som byter 3080 rakt av blir ju scalpad i detta fall. Måste ju så klart bli en rätt så rejäl mellanskillnad. Det är brist på 3080 också som gör att folk har svårt att köpa för MSRP

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av fsp:

Det är fortfarande byte som gäller i första hand.

Avhämtning är helt klart att föredra men vid ev. försäljning så är det inte omöjligt att skicka. Bara väldigt mycket jobbigare

Okej! Tack för snabbt svar! Om du funderar på att sälja sen så lägger jag ett bud på 9000 (exkl. frakt).