Airpodsliknande trådlösa hörlurar till Samsung?

Permalänk
Medlem

Airpodsliknande trådlösa hörlurar till Samsung?

Hallå! Ny här på forumet och hoppas få hjälp då ett intensivt googlande ännu inte hjälpt mig.

Jag ska köpa ett par trådlösa hörlurar till min pojkvän i julklapp. Han har en Samsung-telefon. Krav är egentligen att de ska se ut som Apple Airpods, ha bra ljud, inte ramla ur öronen samt ha bra mikrofon för samtal (så båda i samtalet hör bra). Extra plus är om de inte är krångliga eller känsliga i touchen. Han har just nu ett par Urbanista Stockholm som har riktigt dålig mikrofon vilket gör att han inte kan prata i telefon genom dem, och sitta i telefon gör han mycket! Han vill heller inte ha några av samsungs egna (buds?) då han inte alls gillar utseendet.

Han har testat mina Apple AirPods och de är perfekta, problemet är bara att alla funktioner inte fungerar till hans Samsung såsom just telefonsamtal och touch-kontrollen. Vi har testat en app för att få de att synka men det är fortfarande inte 100%.

Jag har valt bort Urbanista då jag förstått att samtliga har dålig, brusig mikrofon i olika grader. Har googlat runt och egentligen fastnat för:
*Happyplugs AIR 1 PLUS EARBUD
*Urbanears Luma

Happyplugs har jag inte hört så mycket om, speciellt inte om mikrofonen, och Urbanears Luma har jag förstått är mycket känsliga i touchen men i övrigt bra.

Har någon här någon av dessa och vill ge en liten recension? Alternativt om någon har förslag på andra lurar som håller måttet enligt de önskemål jag har
Budget är mellan 1500-2000 kr, beroende på kvalitet.

Supertack på förhand!

Permalänk
Keeper of the Bamse

Sony WF-1000XM3? Eller samsungs egna Galaxy Buds?

Google Pixel Buds är svåra att köpa i sverige

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Kanske är måndagsexemplar jag fått men kan inte rekommendera Samsung Buds iaf. Har haft så mycket problem med dom. Ljudet är OK, både mikrofon och i öronen. Sitter bra utan att de känns av men... Såååå mycket strul.

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk

RHA True Conecct 2

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Muddyvaines:

Kanske är måndagsexemplar jag fått men kan inte rekommendera Samsung Buds iaf. Har haft så mycket problem med dom. Ljudet är OK, både mikrofon och i öronen. Sitter bra utan att de känns av men... Såååå mycket strul.

Vad har du haft för problem med dina Buds, om jag får fråga?

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Vad har du haft för problem med dina Buds, om jag får fråga?

Absolut, tack för initiativet. Jag har haft väldigt många fall där jag har telefonen i fickan och lurarna i öronen och det blir störning i ljudet, som skrap, distorting och bortfall i ljudet, ibland så man får ont i öronen. Haft otaliga problem med att lurarna inte kopplar ihop sig mot telefonen och absolut vägrar starta ibland. Har prövat alla möjliga typer av lösningar men inget som funkat tyvärr.

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Muddyvaines:

Absolut, tack för initiativet. Jag har haft väldigt många fall där jag har telefonen i fickan och lurarna i öronen och det blir störning i ljudet, som skrap, distorting och bortfall i ljudet, ibland så man får ont i öronen. Haft otaliga problem med att lurarna inte kopplar ihop sig mot telefonen och absolut vägrar starta ibland. Har prövat alla möjliga typer av lösningar men inget som funkat tyvärr.

Vilken modell av Galaxy buds är det? Jag kan försöka höra mig för om det är något känt problem.
Har du varit i kontakt med kundtjänst? Det kan ju också vara ett fel på just det exemplaret, tänker jag.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Hedersmedlem

Oneplus Buds kan vara värda att titta på, köpte det till min sambo (som förvisso har en OP6). De låter rätt bra både att lyssna på och prata i, sitter snarlikt AirPods och har rätt schysst batteritid. Hur funktionaliteten ser ut med de på en Samsung vågar jag inte svära på men jag tyckte mig läsa att de skulle släppa en app för inställningar för samtliga Androids.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Vilken modell av Galaxy buds är det? Jag kan försöka höra mig för om det är något känt problem.
Har du varit i kontakt med kundtjänst? Det kan ju också vara ett fel på just det exemplaret, tänker jag.

Försökte hitta något specifikt men jag är relativt säker på att det är första revisionen iaf. Jag köpte dom den 19/9-19 på Netonnet!
Chattade med någon om det men kom fram till att jag skulle vänta tills nästa uppdatering och se ifall det vart bättre eller något. Såg att en det var en del andra som haft samma problem som jag så jag prövade lösningar som de använt sig av!

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Muddyvaines:

Försökte hitta något specifikt men jag är relativt säker på att det är första revisionen iaf. Jag köpte dom den 19/9-19 på Netonnet!
Chattade med någon om det men kom fram till att jag skulle vänta tills nästa uppdatering och se ifall det vart bättre eller något. Såg att en det var en del andra som haft samma problem som jag så jag prövade lösningar som de använt sig av!

Skicka gärna ett PM åt mig om du råkar hitta en typbeteckning på lurarna, det kan stå under fodralet och bör vara något i stil med SM-****. Jag är ingen kundtjänstperson, så jag kan inte fixa en ersättningsprodukt direkt, men jag kan definitivt börja med att kolla upp om det är något känt problem och hur det kan lösas i så fall, eller föreslå en möjlig väg framåt.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Skicka gärna ett PM åt mig om du råkar hitta en typbeteckning på lurarna, det kan stå under fodralet och bör vara något i stil med SM-****. Jag är ingen kundtjänstperson, så jag kan inte fixa en ersättningsprodukt direkt, men jag kan definitivt börja med att kolla upp om det är något känt problem och hur det kan lösas i så fall, eller föreslå en möjlig väg framåt.

Ledsen för sent svar, kom lite grejer emellan! SM-R170 är vad jag kan se på fodralet iaf om det kan stämma?

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Muddyvaines:

Ledsen för sent svar, kom lite grejer emellan! SM-R170 är vad jag kan se på fodralet iaf om det kan stämma?

Ingen fara! Det låter som rätt modellnummer. Jag kollar upp om jag kan hitta något, det är ju inte meningen att det ska strula.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung