Allt om Cyberpunk 2077 – nästa storspel från CD Projekt Red

Permalänk
Medlem

Vilken fraktion om det nu heter så kommer ni att välja och varför?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Mangee75:

Vilken fraktion om det nu heter så kommer ni att välja och varför?

Jag såg någon undersökning på Reddit och många verkar tänka Nomad för att det blir som att utforska staden för första gången. Jag kan nog hålla med om det. Jag tror första genomspelningen blir Nomad, sen troligen Corpo.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gurumanlives:

Nu fick jag en uppdatering från Webhallen, verkar som om spelet dyker upp imorgon. Aja, vad är en till dag egentligen när man har väntat såhär länge!

Spelet släpps ju ändå inte förens imorgon.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamato:

Där satt den! Nu ska det installeras!!

https://i.imgur.com/xHZCVTx.png

Ursäkta om jag lånar tråden men kan du länka vart du köpt den där coola saken du har till vänster?

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Någon som några nyheter från Amazon gällande PC släppet? Jävligt tyst från deras håll...

/M

Undrar själv samma sak...

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Spelet släpps ju ändå inte förens imorgon.

Kanske hade tänkt sitta uppe sent? Släpps väl 01:00 vår tid.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mangee75:

Vilken fraktion om det nu heter så kommer ni att välja och varför?

Nomad. Eftersom jag inte känner till stan så är det bättre att jag börjar och kommer utifrån. Det blir ju lite att man tar över mer och mer, visar vem som är boss.

Hämtade ut spelet för ett par timmar sedan. Körde pre-load redan nu.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av evil penguin:

Kanske hade tänkt sitta uppe sent? Släpps väl 01:00 vår tid.

My bad, jag förväntar mig att människor jobbar

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd

#Cyberpunk2077
preload on consoles includes Day 0 update & the game should unlock at midnight (respective time zone) without additional downloads.
On PC, (1AM CET) GOG players will have to download a few hundreds mb while for Steam/Epic gamers it will be around 2-3 gigs.
‼️
https://twitter.com/Marcin360/status/1336704470286282752

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

https://www.twitch.tv/cohhcarnage

Streamas redan här om man vill ta sig en liten titt.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

My bad, jag förväntar mig att människor jobbar

På natten? (Visst, det måste ju vissa göra, men är kanske inte vad man i första hand tänker sig om inget annat sagts.)

Men ja, det typiska är väl kombinationen att sova på natten och jobba på dagen, vilket väl är vad du är ute efter...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

#Cyberpunk2077
preload on consoles includes Day 0 update & the game should unlock at midnight (respective time zone) without additional downloads.
On PC, (1AM CET) GOG players will have to download a few hundreds mb while for Steam/Epic gamers it will be around 2-3 gigs.
‼️
https://twitter.com/Marcin360/status/1336704470286282752

Kom ~10 GB uppdatering här under dagen (GOG) och då är det väl typ exefilen eller något man ska få när det är releasedags.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Digital foundry menar att CDProject underdrivit grafiken massivt. "Massively undersold the graphics". Let's go!

https://www.youtube.com/watch?v=RMs1Wdi7OcI&feature=emb_logo

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ch1llone:

Ursäkta om jag lånar tråden men kan du länka vart du köpt den där coola saken du har till vänster?

...den köpte jag på Dustin, var rea. Väldigt billig. Rätt ok faktiskt. Klickande hederliga knappar! Med pulserande bakgrundsljus hopp-knappen är lite B, men annars är den riktigt bra.
Voxicon DK-GR8P1

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Japp, att stänga av t.ex. motion blur är ju bland det första man gör.

Full screen motion blur är givet å stänga av men det finns riktigt bra utförande med motion blur på till exempel utvalda delar av karaktären. Är lite vanligare på konsol men kan se riktigt bra ut när de görs på rätt sätt.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem

Nerladdat på Steam och senaste drivrutinerna fixade.
Gillar Witcher 3 och CD Projekt Red, så har hyfsat stora förhoppningar på detta spelet.

När man kommer hem från förarbevisprovet imorgon kan man trösta sig med en långhelg av CP2077 oavsett hur det gick.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Jag säger gärna att mitt kort orkar ett tag till. Jag har heller aldrig påstått att jag kräver att det ska flyta på high/ultra med mina prylar. Har du kollat hur 3090 presterar? Under allt kritik. Förhoppningsvis blir det bättre nu med day1-patch, nya drivers och borttaget DRM.

https://images.nvidia.com/content/images/article/cyberpunk-20...

Där framgår att det inte krävs ett monster för att få det rulla i high/1080p. Sen är frågan om det rör sig om 60 fps.

Nej, det är specar för 30 fps, om man ska tro de numera borttagna siffrorna som Tom's Hardware publicerade igår.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem

Det börjar dra ihop sig gubbar!

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Avstängd
Skrivet av evil penguin:

Men ja, det typiska är väl kombinationen att sova på natten och jobba på dagen, vilket väl är vad du är ute efter...

Uppenbarligen ja.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Inaktiv

Mitt CP2077 nådde Örebro för en timme sedan, 99% chans för lyckad leverans imorrn kväll!

Jag är redo!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Nerladdat på Steam och senaste drivrutinerna fixade.
Gillar Witcher 3 och CD Projekt Red, så har hyfsat stora förhoppningar på detta spelet.

När man kommer hem från förarbevisprovet imorgon kan man trösta sig med en långhelg av CP2077 oavsett hur det gick.

Lycka till på provet Låt inte Cyberpunk ta för mycket fokus hehe

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Skrivet av Rico01:

Nej, det är specar för 30 fps, om man ska tro de numera borttagna siffrorna som Tom's Hardware publicerade igår.

Ett skämt med andra ord. Vem spelar PC-spel med 30 fps? Jag som i min enfald trodde att CDPR var en "riktig" PC-utvecklare.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Mitt CP2077 nådde Örebro för en timme sedan, 99% chans för lyckad leverans imorrn kväll!

Jag är redo!

Är det Collectors Edition du väntar på? Annars förstår jag inte varför man köper PC-spel i fysisk form om man inte sitter med Sveriges sämsta internetuppkoppling. Hoppas du får hem det imorgon.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Nvidia har ny drivrutin ute för cyberpunk 2077 kan vara bra att ladda ner innan. Ver. 460.79 med förbättrad DLSS bl.a.

Visa signatur

Monster PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Är det Collectors Edition du väntar på? Annars förstår jag inte varför man köper PC-spel i fysisk form om man inte sitter med Sveriges sämsta internetuppkoppling. Hoppas du får hem det imorgon.

Den fysiska kommer med en kod som man kör på GOG ändå, så det är inte därför heller
Man köper den för man får med lite extras, karta, en liten bok, musiken, goodies som vykort och klistermärken. Sedan är jag lite old-school och tycker det kan vara trevligt med en fysisk produkt på något man gillar riktigt mycket. Ja, jag hoppas jag kommer gilla detta riktigt mycket

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ghostfenix:

Är det Collectors Edition du väntar på? Annars förstår jag inte varför man köper PC-spel i fysisk form om man inte sitter med Sveriges sämsta internetuppkoppling. Hoppas du får hem det imorgon.

Bara den vanliga utgåvan tyvärr. Hade gillat en mer påkostad utgåva men denna lansering har varit för rörig. Har samtliga Witcher-titlar i bokhyllan så skadar inte med fysisk box. Hade köpt direkt på GOG om det inte vore för Kompletts 449kr.

Bara nyckel i kartongen, inget spelmedia så blir ändå att ladda ner rubbet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yamato:

Den fysiska kommer med en kod som man kör på GOG ändå, så det är inte därför heller
Man köper den för man får med lite extras, karta, en liten bok, musiken, goodies som vykort och klistermärken. Sedan är jag lite old-school och tycker det kan vara trevligt med en fysisk produkt på något man gillar riktigt mycket. Ja, jag hoppas jag kommer gilla detta riktigt mycket

För mig får man gärna återgå till big box utgåvor för special editions. Härliga tider det.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Bara den vanliga utgåvan tyvärr. Hade gillat en mer påkostad utgåva men denna lansering har varit för rörig. Har samtliga Witcher-titlar i bokhyllan så skadar inte med fysisk box. Hade köpt direkt på GOG om det inte vore för Kompletts 449kr.

Bara nyckel i kartongen, inget spelmedia så blir ändå att ladda ner rubbet.

Okej då är jag med. 449 kr är en bra deal! Tråkig utveckling ändå mot hur det var förr med tjocka manualer och annat kul. Därför har jag gått över till digitala kopior.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Skrivet av Yamato:

Den fysiska kommer med en kod som man kör på GOG ändå, så det är inte därför heller
Man köper den för man får med lite extras, karta, en liten bok, musiken, goodies som vykort och klistermärken. Sedan är jag lite old-school och tycker det kan vara trevligt med en fysisk produkt på något man gillar riktigt mycket. Ja, jag hoppas jag kommer gilla detta riktigt mycket

Okej där ser man. Jag som var lite dåligt uppdaterad då. Alltid kul med lite bling bling. Det hör väl dock inte till vanligheterna nuförtiden när det gäller PC-spel.

Jag har halva källaren full med gamla spelkartonger och dylikt. Min bättre hälft vill att jag gör mig av med merparten vilket jag vägrar då jag ser ett värde i framtiden. Vem vill inte plocka fram Myst eller Quake - "fetkartong edition" om si så där 30 år och visa för efterkommande generationer?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på några bra siffror för olika grafikkort? Har CPU så det räcker och blir över men duger 1660 Ti till någorlunda settings i 2560x1440 eller ska jag satsa på Xbox One S istället?