Permalänk

Min kompis som beställt via Komplett har fått ett meddelande om att han ska få sina brillor idag, hoppas det stämmer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ValdrGalga:

Hav förtröstan! På fredag vet vi mer =P

För att citera C3PO "I wish I had your confidence"

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av flightsim18:

Hur har det gått för er som hade status "skickad" tidigare i veckan från Komplett exempelvis? Har ni fått era headsets?

Mitt ska komma idag. På distributionsterminalen enligt tracking.

Permalänk
Medlem

Jag har läst på lite och sökt i tråden. Men kan inte hitta att det pratats om det.

Är Reverb G2 vettigt för Sim-racers? Jag känner till "problemet" med kontrollerna. Men hur är input lag och responstider i själva headsetet? Är det som en bra gamingskärm eller är det mer som en tv?

Jag har ett par på beställning, men vill egentligen veta om jag ska köra tripplescreen eller om jag ska vänta in headsetet. Det värsta jag vet är att flytta på musen/ratten och känna att det inte händer "direkt". Någon som har vettig input här?

Permalänk

Inlevelsen du får med VR tror jag blir svårt att få till med flera skärmar. När det gäller input lag bör det inte vara något problem förutsatt att du har en burk med tillräcklig kraft.

Flyger själv i X-Plane 11 i VR med ett HP Reverb G1 och funkar överlag klockrent. Där jag tror att X-Plane 11 är mer krävande än de flesta bilspel.

Permalänk
Skrivet av flightsim18:

Hur har det gått för er som hade status "skickad" tidigare i veckan från Komplett exempelvis? Har ni fått era headsets?

Min finns att hämta på Ica, ska hämta upp den efter jobbet idag!

Permalänk
Skrivet av Radiantglow:

Min finns att hämta på Ica, ska hämta upp den efter jobbet idag!

Någon som ser fram lite extra mot arbetsdagens slut idag eller ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sniloR:

Jag har läst på lite och sökt i tråden. Men kan inte hitta att det pratats om det.

Är Reverb G2 vettigt för Sim-racers? Jag känner till "problemet" med kontrollerna. Men hur är input lag och responstider i själva headsetet? Är det som en bra gamingskärm eller är det mer som en tv?

Jag har ett par på beställning, men vill egentligen veta om jag ska köra tripplescreen eller om jag ska vänta in headsetet. Det värsta jag vet är att flytta på musen/ratten och känna att det inte händer "direkt". Någon som har vettig input här?

Har inga egna erfarenheter men vad jag hört från olika "entusiaster" som jag hört med på internet och läst men även bekanta.
VR gör dig inte till en bättre sim-förare men det ger en väldigt mycket mer inlevelse.
Det är samma sak om man kombinerar VR och en sån där playseat som snurrar och skakar som ska simulera kännslan i bilen.
Det gör sig inte heller bättre för det blir mer "störningsmoment" men inlevelsen blir säkert otroligt mycket bättre

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

Vet inte om det redan nämnts kanske men det här var intressant att lyssna på.

https://www.youtube.com/watch?v=NHbLaSGYFnQ&t=1424s&ab_channe...

Skulle även vara intressant med en kommentar från HP Sverige. Kanske vi har någon representant här inne?

Listan över hårdvaruleverantörer som gör bort sig i år växer...

Permalänk
Skrivet av sniloR:

Jag har läst på lite och sökt i tråden. Men kan inte hitta att det pratats om det.

Är Reverb G2 vettigt för Sim-racers? Jag känner till "problemet" med kontrollerna. Men hur är input lag och responstider i själva headsetet? Är det som en bra gamingskärm eller är det mer som en tv?

Jag har ett par på beställning, men vill egentligen veta om jag ska köra tripplescreen eller om jag ska vänta in headsetet. Det värsta jag vet är att flytta på musen/ratten och känna att det inte händer "direkt". Någon som har vettig input här?

Jag har haft ett G1 Reverb och det var ingen inputlagg såvitt jag kunde avgöra, körde både flygsim och racingsim.
Headsetet i sig kör på 90hz, eller 60 hz om man ställer ner till det. I vissa grafiktunga titlar var jag tvungen att använda reprojektion, dvs att headsetet interpolerar varannan bildruta och i praktiken kör i halva hz, dvs. 45 eller 30, men det beror helt på vilken hårdvara man har och hur krävande spelet är.

En nackdel för mig med VR har varit att sedan jag spelat med VR och när mitt headset gick sönder har jag inte kunnat spela de spelen på vanlig 2d skärm, då jag saknar inlevelsen och känslan av att vara där i cockpit!

Skrivet av WebMaximus:

Någon som ser fram lite extra mot arbetsdagens slut idag eller ?

Tick-Tock Tick-Tock

Permalänk
Skrivet av Radiantglow:

En nackdel för mig med VR har varit att sedan jag spelat med VR och när mitt headset gick sönder har jag inte kunnat spela de spelen på vanlig 2d skärm, då jag saknar inlevelsen och känslan av att vara där i cockpit!

Håller verkligen med här, att gå tillbaka till 2D när man väl vant sig vid VR känns helt uteslutet. Har haft en del piloter över som alla varit lika fascinerade när de testat min VR-setup.

Permalänk
Skrivet av ValdrGalga:

Hav förtröstan! På fredag vet vi mer =P

Tror inte jag kommer veta någonting mer på fredag förutom att leveransdatum flyttas fram från nuvarande 11 december :]
Sen kommer det nog hålla på så veckovis under en ytterst okänd tidsperiod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wahlander:

Tror inte jag kommer veta någonting mer på fredag förutom att leveransdatum flyttas fram från nuvarande 11 december :]
Sen kommer det nog hålla på så veckovis under en ytterst okänd tidsperiod.

Exakt...dom har gjort bort sig rejält med HP Store-bokningarna. Dels har dom (förstås) upprört ÅF-kön, sedan sviker dom våra bokningar genom att lämna de utlovade enheterna till ÅF. Och så sitter man med en hög missnöjda kunder i sina egna register istället. Som sannolikt också köat vid sidan om som alla andra.

A shitshow of epic proportions...så nu vågar dom inte säga februari utan duttar fram datumet en vecka i sänder så vi sitter med ett litet klent hopp varje vecka. Ikväll tänker jag dricka bort det hoppet med ohälsosamma mängder glögg och låta julens budskap ge mig sinnesro istället.

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk

Japp, nu försvann min förtröstan. HP petade fram datumet nästan 3v, till 28/12...

God Jul!

Permalänk
Medlem

Har fortfarande 21/12 på min

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk

14/12 står det på min

Permalänk
Medlem

Missförstå mig rätt nu gott folk men är så förbaskat glad att jag avbokade g2an.

Blev så arg och sur efter flertalet konversationer med komplett och dom försäkrade mig att enheten skulle komma och skickas ut enligt datumet och att de inte hade fått några andra uppgifter än vad dom uppgav.

Dagen kommer och bokstavligen det enda som händer är att de skjuter fram datumet, inget försök till kontakt med mig som kund varken mail eller samtal för att berätta om förseningen.

Jag finner det helt omöjligt att HP inte skulle ha uppdaterat deras återförsäljare om förseningar eller eventuellt problematik.
Det är inte ialf inte normen inom b2b.

Så varje gång komplett nu dyker upp så får jag en rejäl avsmak i munnen och känner mig väldigt dåligt behandlad av dem.

Att tillägga är att jag har köpt en hel del prylar av dem igenom åren så det är extra surt.

Det enda komplett hade behövt göra enligt mig ialf är att åtminstone kontakta mig och förklara hur läget ligger till.

Detta har varit så löjligt dåligt skött av alla i ledet, och det enda jag vill ha är en g2a :/ känner mig så kluven.

Köpte för övrigt en 49" Samsung 5120x1440p skärm istället, eller ja ialf för att lugna mitt sug 😂 Och ofc, inte ifrån komplett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GETSOME:

Missförstå mig rätt nu gott folk men är så förbaskat glad att jag avbokade g2an.

Förstår dig. Känner samma, börjat tappa lusten. "Forget it, the moment has passed" som frugan hade sagt

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem

Efter 3 andra uppskjutning så Sköts det upp nu från 10 Dec i lager, 18e Dec och nu till 23 Dec, inom typ 1 vecka ba?....

Alltså komplett jävlas ju bara, dem har ingen respekt för kunderna. Ingen förklaring, ingen mejl.. Dom skiter i. Så blir det när man blir för stora.

Hur kan dem inte veta när b2b funkar genom att man har leveranser bokade långt fram o vet vad som skickats?

Sen hur kan folk gå in o beställa på HPs sida o få dem direkt? Alltså både HP och komplett beter sig riktigt vidrigt. Kommer ALDRIG mer köpa från komplett, bara Inet eller webhallen om inte mitt headset kommer i december, och tro mig dem kommer inte skicka i december. Aldrig att dom skulle kunna skicka vid jul o nyår. Så. Räkna med januari mitten o sen en till försening.

Bokade min i augusti o frågade då: är jag en av de första? och det var jag då inte första leverans "bokats upp" om man säger så. Sen hör man att andra fått sitt ändå?

HP första och sista headset jag köper från er.
Och sista gång från komplett, kommer aldrig rekommendera er till folk heller.

Komplett skiter i, så enkelt är det.

Ni borde kompensera folk istället för o gömma er...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moonstar:

Sen hur kan folk gå in o beställa på HPs sida o få dem direkt? Alltså både HP och komplett beter sig riktigt vidrigt.

Mig veterligen är Komplett dom enda som levererat headsets i Sverige. HP Store har det då INTE, trust me.

Anyway...många drabbade överallt. It sucks...

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk

Pinsamt illa hanterat från inblandade parter. De borde gå och ställa sig i skamvrån hela högen och får ju där gott sällskap av andra som Nvidia och AMD...

Permalänk
Medlem

Inte ett ord till ÅF såom webhallen osv.
Snackade med WH idag, dom har inte hört ett knyst.
Jävla sne man blir på deras brist på ärlighet mot kunder och ÅF.
Tala ur skägget, hur svårt kan det vara?

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

Jag hämtade min G2 idag (bokad på Komplett 15/7). Jag hade lite problem att få igång den - fick felet 7-14 - men tack och lov hade jag läst på Reddit att mitt moderkort (Strix X570-F) har problem med höghastighets-USB. Lösningen var att gå in i BIOS och ställa om alla PCIE till gen 3. Därefter hittade Mixed Reality mitt headset på moderkortets USB C-kontakt.

Snabba intryck: Mycket bra bild, lite hackande som jag tror beror på att grundupplösningen i Steam (runt 2700x2700) var lite hög för mitt 1080 Ti. Blev bättre vid runt 60%. Lite småhackande i headset-trackingen, vet inte än om det också beror på grafikinställningen eller om det är belysningen i mitt rum. Kollade lite kvickt i HL: Alyx, The Walking Dead: Saints & Sinners och The Lab. I Saints & Sinners kom jag inte förbi startskärmen, det verkar som att kontrollerna måste mappas om. Får testa vidare imorgon, det är sent och jobb om några timmar.

Windows Mixed Reality är förbaskat osmidigt och krånglar till Steam-användningen. Hoppas att man vänjer sig eller hittar ett sätt att runda det. Och att mitt TUF 3080 OC kommer snart.

Permalänk
Medlem

@Grimpe tack för en liten review Hoppas problemen löser sig och att du blir helnöjd med ditt G2. Tyckte det kom fram massa om att X570 hade fått någon fix på redditen igår, men nu hittar jag inget, kanske var något annat

WMR verkar iaf fått en update igår, skaffat den? https://steamcommunity.com/games/719950/announcements/detail/...

Permalänk
Medlem
Skrivet av grimpe:

Jag hämtade min G2 idag (bokad på Komplett 15/7). Jag hade lite problem att få igång den - fick felet 7-14 - men tack och lov hade jag läst på Reddit att mitt moderkort (Strix X570-F) har problem med höghastighets-USB. Lösningen var att gå in i BIOS och ställa om alla PCIE till gen 3. Därefter hittade Mixed Reality mitt headset på moderkortets USB C-kontakt.

Snabba intryck: Mycket bra bild, lite hackande som jag tror beror på att grundupplösningen i Steam (runt 2700x2700) var lite hög för mitt 1080 Ti. Blev bättre vid runt 60%. Lite småhackande i headset-trackingen, vet inte än om det också beror på grafikinställningen eller om det är belysningen i mitt rum. Kollade lite kvickt i HL: Alyx, The Walking Dead: Saints & Sinners och The Lab. I Saints & Sinners kom jag inte förbi startskärmen, det verkar som att kontrollerna måste mappas om. Får testa vidare imorgon, det är sent och jobb om några timmar.

Windows Mixed Reality är förbaskat osmidigt och krånglar till Steam-användningen. Hoppas att man vänjer sig eller hittar ett sätt att runda det. Och att mitt TUF 3080 OC kommer snart.

Går det att ta bort hörlurarna och ersätta med egna? ( Det har ju förekommit lite olika uppgifter om detta. Kan det finnas olika versioner av headsetet? )

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - MSI GeForce GTX 580 - Corsair HX650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taliyah:

@Grimpe tack för en liten review Hoppas problemen löser sig och att du blir helnöjd med ditt G2. Tyckte det kom fram massa om att X570 hade fått någon fix på redditen igår, men nu hittar jag inget, kanske var något annat

WMR verkar iaf fått en update igår, skaffat den? https://steamcommunity.com/games/719950/announcements/detail/...

Tack! Osäker på om jag fått den uppdateringen. Jag får kolla ikväll efter jobbet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jutman:

Går det att ta bort hörlurarna och ersätta med egna? ( Det har ju förekommit lite olika uppgifter om detta. Kan det finnas olika versioner av headsetet? )

Ja, men det finns inget hörlursuttag på headsetet, så då får man köra trådlöst eller dra en lång sladd till.

Det finns bara en version av G2 än så länge. Det kommer en version till, Omnicept Edition med eyetracking, ansiktskamera och vad mer det var, men den är inriktad mot företagskunder. Det är nog inget hörlursuttag på den heller.

Permalänk

Jag hämtade ut mitt headset igår och prövade lite igår, om jag jämför med G1 som jag hade innan som jag fick lämna tillbaka pga sladd/anslutningsproblem, så är G2 skarpare och klarare med större sweetspot.
En stor nackdel jämfört med G1 enligt mig är att facemasken är "djupare" och därmed får man mindre FOV och tydligare "cyklop" känsla, man ser väggarna i headsetet. Tydligen ska det gå att modda detta med antingen en 3d printad facemask-hållare eller att använda en facemask från VR covers som är tänkt att användas till samsung odyssey. Mer info om det i denna video: https://youtu.be/07QUO03YWuo

Jag funderar starkt på att beställa en från VR Cover, men det verkar som att man måste beställa från USA isåfall...

Har inte haft några anslutningsproblem som många rapporterar, men jag bytte just processor och moderkort från ryzen 5 3600, x470 till i9 10850 z490, och det verkar som att det är AMD.s moderkort som har problem med Usb anslutningarna till reverben.

Hoppas alla ni som har beställt från andra ÅF och HP snart får era headsets!

Permalänk

Tråkigt att leveransdatum skjuts fram och fram hela tiden även på HP's egna sida. Sen skulle det förstås vara märkligt om jag som beställde på HP när det kom ut där skulle få före andra som köat i månader på andra webbshoppar. Jag hade ändå trott att HP själva skulle ha något så när koll och att om de skriver att saker är i lager eller har ett visst datum när de får in så ska det stämma. Tydligen inte.. Nu står det:
Uppskattat leveransdatum 21/12.

Men det går inte lita på då de skjuter fram några dagar i taget hela tiden utan att verka ha någon aning om när de får headset i lager.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Skrivet av Radiantglow:

En stor nackdel jämfört med G1 enligt mig är att facemasken är "djupare" och därmed får man mindre FOV och tydligare "cyklop" känsla, man ser väggarna i headsetet. Tydligen ska det gå att modda detta med antingen en 3d printad facemask-hållare eller att använda en facemask från VR covers som är tänkt att användas till samsung odyssey. Mer info om det i denna video: https://youtu.be/07QUO03YWuo

Bra tips! Har faktiskt just ett sånt VR-cover han snackar om kvar sen jag hade ett Samsung Odyssey Plus. Så blir skoj att testa sen!