Postmord - Försändelsen har felsorterats.

Permalänk
Medlem

Postmord - Försändelsen har felsorterats.

Hej! Jag väntar på ett utrikes paket, det är nämligen så att sista siffran på postnumret är fel.. paketet var på ombudet igår men efter två timmar så står det Försändelsen har felsorterats, testade gå till ombudet idag o kolla med dem men den var då borta. Någon som har varit med om något liknande? Tack på förhand!

Fel
Permalänk
Medlem

Ring kundservice, de brukar vara hjälpsamma och snabba till en bra lösning. Beroende på vilken stad du bor i kanske du får möjlighet att plocka upp den på sorteringslagret i stan

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk

Om det står att försändelsen felsorterats efter att den kommit till ombudet måste du genast gå till ombudet och hämta ut den. Nästa gång Postnord kommer dit för att hämta paket tar de med sig ditt paket och då är det för sent. Har du tur skickas paketet åter till ett ombud, antingen till samma eller till ett annat.

Permalänk
Medlem

Ja, det har hänt mig. Jag fick ett paket som skulle lämnas på Ica närmast mig men istället blev det lämnat på andra sidan stan. Då gick det en liten stund och blev "Försändelsen har felsorterats" och åkte därav tillbaka till Postnord och åkte till det korrekta Ica dagen därpå.

Förhoppningsvis åker det inte till det postnumret du angivit (som kanske är långt bort?)

Permalänk
Medlem

Jag råkade byta plats på två siffor i postnumret för ett tag sedan när jag beställde LP-skivor från utlandet. De åkte runt lite grann i landet, men efter några dagar så landade de hos rätt ombud och jag kunde hämta dem utan problem. Det har hänt mig två gånger, men slutat väl båda gångerna. Ta i trä.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klaus125:

Hej! Jag väntar på ett utrikes paket, det är nämligen så att sista siffran på postnumret är fel.. paketet var på ombudet igår men efter två timmar så står det Försändelsen har felsorterats, testade gå till ombudet idag o kolla med dem men den var då borta. Någon som har varit med om något liknande? Tack på förhand!

Om det är är fel postnummer angivet men ändå gått till ditt ombud så har du nog haft en vänlig själ som har lagt din försändelse i rätt bur för att personen vet om vilket postnummer som är rätt. Dock så ändras det inte i systemet varpå ombudet får ett meddelande att dom har ett paket som inte tillhör dom och skickar försändelsen tillbaka till Postnord.

Hur detta kan hamna under rubriken "Postmord" vet jag inte då någon person antagligen försökt göra dig en tjänst med att lägga den i "rätt" bur trots att postnumret var fel vet jag inte...

Men du måste som man tidigare sagt kontakta kundtjänst så att du får ditt riktiga postnummer i systemet.

Permalänk
Medlem

Tog kontakt med Postnord och enligt dem kan man ej ändra postnumret.

Permalänk
Avstängd

Det tar längre tid men kmr rätt till slut. Tärt och har hänt mig med.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Alltid när jag fått Försändelsen har felsorterats så har det tagit 1-3 dagar extra innan det kom fram. (vilket hänt 5 ggr tror jag även trots att det var 100% rätt adress och postnummer )

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

Så länge inte första siffran är fel så lär det inte vara något problem. Själv råkade jag ut för någon månad sedan där enligt PostNord så hade USPS på något magiskt sätt bytt ut första numret som skulle vara en 9:an till en 4:a.

Märkte redan av problemet innan jag betalade tull och moms, kontaktade PostNord och hoppades på att de skulle kunna åtgärda felet innan paketet åker iväg från tullen, det gick tyvärr inte och hon i telefonen lovade att paketet kommer hamna rätt. Tji fick jag, för det paketet hamnade hela 130 mil fel!

I en och en halv månad ringde jag nästan dagligen och försökte få det här åtgärdat men likförbannat så hamnade paketet hela tiden hos samma ICA-butik 130 mil ifrån mig. De lyckades få bort de därifrån men för att återigen resa från landvetter till den lilla orten en bit utanför Göteborg. Vid ett tillfälle lyckades de t.om. tappade bort paketet men hade bara åter hamnat hos samma ICA-butik igen utan att någon hade registrerat det.
Blev beordrar att skicka in en ändring som skulle kosta mig 225 eller 250kr för ett fel som varken jag eller avsändaren orsakat, mysigt och gjorde mig måttligt glad.

Men till slut, efter att ha ringt för femhundradeelftegången så fick jag prata med rätt kille som faktiskt tog tag i det hela och såg till att en ny adresslapp med ny kollid blev placerad på paketet (som tydligen inte alls skulle gå enligt andra på kundtjänst, tro mig, försökte med varenda person jag talade med...).
Med en vecka kvar innan paketet skulle åka tillbaka till staterna och jag skulle förlora 2500kr i bara frakt, tull och moms så kom det äntligen fram till orten som jag bor i och till min förvåning så har även kundtjänst ljugit mig rakt upp i ansiktet där de sagt att det är USPS som klantat till sig, mjo just det för när jag får syn på ordinarie adresslappen som rest över atlanten så står det där en 9:a och inte en 4:a så det är antingen tullen eller PostNord som klantat till sig rejält. Men jag slapp i.a.f. betala de där extra 225/250kr för ändring av postnumret.

Men att sista numret är fel lär inte vara något större problem för då hamnar inte paketet allt för långt bort, som värst troligtvis till ett annat utlämningsställe inom samma kommun. Om första däremot är felaktig, var beredda på ett helvete...

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Tjena alla vänner. Har precis hämtat ut paketet på ombudet efter att ha tagit i lite och ringt ombudet. Det stod rätt postnummer helt och hållet på paketet... varför det ändå har strulat så mycket är nog bara posten som vet. Hade nog inte fått paketet överhuvudtaget om jag inte hade ringt. Däremot kontaktade jag även postnord innan jag kontaktade ombudet och dem var lika kassa som vanligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klaus125:

Tjena alla vänner. Har precis hämtat ut paketet på ombudet efter att ha tagit i lite och ringt ombudet. Det stod rätt postnummer helt och hållet på paketet... varför det ändå har strulat så mycket är nog bara posten som vet. Hade nog inte fått paketet överhuvudtaget om jag inte hade ringt. Däremot kontaktade jag även postnord innan jag kontaktade ombudet och dem var lika kassa som vanligt.

Skönt att det löste sig.