Fråga om Inets garanti / fesökning

Permalänk
Medlem

Fråga om Inets garanti / fesökning

Hej!

Jag köpte CPU, Moderkort, Minne, CPU-fläkt och Chassi hos Inet förra veckan. Jag fick komponenterna i fredags och monterade allt i lördags, men det verkar vara fel på CPU:n eller moderkortet. Debug CPU ledlampan lyser på moderkortet att CPU:n inte fungerar.

Jag testade 2 gånger att montera ner det och rensa kylpastan och börja om igen, men det har inte hjälpt. Får ingen bild på skärmen.

Så jag åkte in till butiken igår och lämnade in detta på garanti. Men det visar sig att då måste jag betala 500kr för att dom ska felsöka detta oavsett om någon komponent är trasig eller inte. Tycker det verkar väldigt konstigt att jag måste betala om en komponent är trasig.
Så jag ringde kundservice för att kolla med dom om detta stämde och ja eftersom jag lämnar in dessa 5 komponenterna monterade (bara dessa 5, inga andra komponenter) så måste jag betala för felsökning av datorn.
Hade jag dock lämnat in alla komponenterna 1 och 1 så hade jag inte behövt betala för felsökning utan då hade dom plockat upp komponenterna och testat dom 1 och 1 utan att jag hade behövt betala något.

@Inet Kan detta verkligen stämma? Eller är det jag som tänker fel? Det borde ju till och med vara lättare för Inet att felsöka komponenterna när dom är monterade?

PS. Detta är heller inget som personal i butiken sa till mig att jag kunde göra när jag frågade om jag verkligen behövde betala felsöknings kostnaden om en produkt är trasig. Men kundservice sa nu att jag kan åka in till butiken igen och hämta ut datorn och plocka ut moderkortet och processorn och lämna in bara dom så blev det ingen kostnad. Dock har jag 3 mil enkel resa och måste då montera ner komponenterna i bilen och det känns lite så där....

Ursäkta att det blev en lång text här, men vill bara se om det är jag som tycker detta är konstigt och faktiskt rätt dålig service?
Har alltid gillat Inet och tyckt dom har väldigt bra service, men detta tycker jag verkar väldigt konstigt.

Det kommer dessutom ta 2 veckor för dom att kolla detta vilket också känns lite störigt att man inte får en ny produkt bara då den är fel, men kan förstå att dom har mycket att göra!

Tack för att ni läste

Permalänk

Inte kunnig på exakt vad som gäller, men jag kan tycka att de gör rätt. Du har monterat ihop ett antal produkter där du inte vet vilken del som det är fel på. Inet måste alltså genomföra en felsökning på samtliga produkter som nu är monterade och då lär det nog ta betalt för den tiden det lägger ner och klassar detta som en hel dator.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk

Du betalar för felsökningen på de delar som visar sig inte vara trasiga inte för den trasiga delen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqua_HeaD:

Inte kunnig på exakt vad som gäller, men jag kan tycka att de gör rätt. Du har monterat ihop ett antal produkter där du inte vet vilken del som det är fel på. Inet måste alltså genomföra en felsökning på samtliga produkter som nu är monterade och då lär det nog ta betalt för den tiden det lägger ner och klassar detta som en hel dator.

Mitt problem med det hela är att jag behöver inte betala någon kostnad om jag monterar ner datorn och kommer in med alla komponenterna lösa istället. Jag har lite svårt och förstå varför det skulle vara bättre och jag inte får betala för det? Plus att det sa dom inte i butiken till mig när jag lämnade in den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Du betalar för felsökningen på de delar som visar sig inte vara trasiga inte för den trasiga delen.

Men varför är det ok att jag lämnar in dom allihop lösa utan att behöva betala något? Om någonting borde det ju vara mindre jobb för Inet att felsöka om det är monterat och klart? Om jag har köpt flera komponenter av dom så tycker ju inte jag att jag ska behöva betala för att få garantin om en av dom är trasig?

Permalänk
Medlem

Ändra till lämna tillbaka på öppet köp då får du alla kronor tillbaka. Sen köper du igen från dem. Eller beställer från någon smidigare butik. Lär få hem snabbare än två veckor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larrxi:

Ändra till lämna tillbaka på öppet köp då får du alla kronor tillbaka. Sen köper du igen från dem. Eller beställer från någon smidigare butik. Lär få hem snabbare än två veckor.

Jag frågade killen i butiken om jag kunde göra det igår också, men då jag har öppnat och monterat komponenterna så går det inte på öppet köp. Det kan jag förvisso förstå också då man har monterat och testat dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Hej!

Jag köpte CPU, Moderkort, Minne, CPU-fläkt och Chassi hos Inet förra veckan. Jag fick komponenterna i fredags och monterade allt i lördags, men det verkar vara fel på CPU:n eller moderkortet. Debug CPU ledlampan lyser på moderkortet att CPU:n inte fungerar.

Jag testade 2 gånger att montera ner det och rensa kylpastan och börja om igen, men det har inte hjälpt. Får ingen bild på skärmen.

Så jag åkte in till butiken igår och lämnade in detta på garanti. Men det visar sig att då måste jag betala 500kr för att dom ska felsöka detta oavsett om någon komponent är trasig eller inte. Tycker det verkar väldigt konstigt att jag måste betala om en komponent är trasig.
Så jag ringde kundservice för att kolla med dom om detta stämde och ja eftersom jag lämnar in dessa 5 komponenterna monterade (bara dessa 5, inga andra komponenter) så måste jag betala för felsökning av datorn.
Hade jag dock lämnat in alla komponenterna 1 och 1 så hade jag inte behövt betala för felsökning utan då hade dom plockat upp komponenterna och testat dom 1 och 1 utan att jag hade behövt betala något.

@Inet Kan detta verkligen stämma? Eller är det jag som tänker fel? Det borde ju till och med vara lättare för Inet att felsöka komponenterna när dom är monterade?

PS. Detta är heller inget som personal i butiken sa till mig att jag kunde göra när jag frågade om jag verkligen behövde betala felsöknings kostnaden om en produkt är trasig. Men kundservice sa nu att jag kan åka in till butiken igen och hämta ut datorn och plocka ut moderkortet och processorn och lämna in bara dom så blev det ingen kostnad. Dock har jag 3 mil enkel resa och måste då montera ner komponenterna i bilen och det känns lite så där....

Ursäkta att det blev en lång text här, men vill bara se om det är jag som tycker detta är konstigt och faktiskt rätt dålig service?
Har alltid gillat Inet och tyckt dom har väldigt bra service, men detta tycker jag verkar väldigt konstigt.

Det kommer dessutom ta 2 veckor för dom att kolla detta vilket också känns lite störigt att man inte får en ny produkt bara då den är fel, men kan förstå att dom har mycket att göra!

Tack för att ni läste

Vad har du för komponenter? Ingen bild och CPU debug LED är typiskt för en för gammal BIOS på moderkortet (t.ex. en 5600x + B550 moderkort behöver man oftast uppdatera BIOS på innan datorn fungerar). På vissa moderkort kan man göra detta med bara en USB sticka men på vissa behöver man en kompatibel (äldre) processorn också för att uppdatera BIOS.

Permalänk
Skrivet av Larrxi:

Ändra till lämna tillbaka på öppet köp då får du alla kronor tillbaka. Sen köper du igen från dem. Eller beställer från någon smidigare butik. Lär få hem snabbare än två veckor.

Från Inets villkor:

"Öppet köp
Just nu erbjuder vi öppet köp till sista januari 2021, oavsett om du köpt produkten i butik eller på inet.se. Öppet köp innebär att varan skall finnas i vårt ordinarie sortiment (ej specialbeställning) och vara i obruten originalförpackning. Presentkort omfattas inte av öppet köp."

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Jag frågade killen i butiken om jag kunde göra det igår också, men då jag har öppnat och monterat komponenterna så går det inte på öppet köp. Det kan jag förvisso förstå också då man har monterat och testat dom.

Men det där stämmer ju inte, du måste ju kunna få testa produkterna.

Från inets egen FAQ:

Citat:

Kan jag lämna tillbaka en öppnad produkt?
Du har alltid 30 dagars ångerrätt, oavsett om du köpt produkten i butik eller på inet.se. Observera att produkten ska vara komplett i kartong och i ett så kallat oförändrat skick för att inget avdrag ska göras.
Ångerrätten gäller inte hygienartiklar som ex. in-ear hörlurar, datorprogram, spel eller ljud- och bildupptagningar då förseglingen/plomberingen brutits samt specialtillverkad dator av oss.

Skrivet av Aqua_HeaD:

Från Inets villkor:

"Öppet köp
Just nu erbjuder vi öppet köp till sista januari 2021, oavsett om du köpt produkten i butik eller på inet.se. Öppet köp innebär att varan skall finnas i vårt ordinarie sortiment (ej specialbeställning) och vara i obruten originalförpackning. Presentkort omfattas inte av öppet köp."

Det där tolkar jag som villkoren för det förlängda öppet köp som är en bonus över jul, det borde inte förändra deras grundvillkor.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Det är helt rätt av inet. Garanti har du på varje enskild del men du kan inte lämna in saker på garanti som inte är trasiga - då får du en felsökningskostnad på varje enskild komponent.

Jag ser sådana här topics dyka upp oftare och oftare - man kan förstå att det är sura pengar men det finns en tjänst där dom bygger datorn för dig och där har du garanti på datorn som helhet, därav är det helt klart värt dom pengarna.

Sedan med öppet köp så gäller det generellt sett enbart oöppnade förpackningar, det finns vissa butiker som erbjuder öppet köp på öppnade produkter, t.ex elgiganten, netonnet.
Inet är inte en av dessa.

Permalänk
Skrivet av Yorg:

Men det där stämmer ju inte, du måste ju kunna få testa produkterna.

Från inets egen FAQ:

Det där tolkar jag som villkoren för det förlängda öppet köp som är en bonus över jul, det borde inte förändra deras grundvillkor.

Sedan står det ju klart och tydligt "vara i obruten originalförpackning". Där kan säkert Inet slingra sig om de vill.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqua_HeaD:

Sedan står det ju klart och tydligt "vara i obruten originalförpackning". Där kan säkert Inet slingra sig om de vill.

Läs min post igen, jag tolkar det du citerat som extra villkor för det förlängda öppet köp som gäller över julen. Det vore klart märkligt om Inet "erbjöd" att försämra sitt vanliga öppet köp.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Men det där stämmer ju inte, du måste ju kunna få testa produkterna.

Från inets egen FAQ:

Det där tolkar jag som villkoren för det förlängda öppet köp som är en bonus över jul, det borde inte förändra deras grundvillkor.

Det första stycket gäller ångerrätten, det andra stycket gäller öppet köp.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geeze:

Det är helt rätt av inet. Garanti har du på varje enskild del men du kan inte lämna in saker på garanti som inte är trasiga - då får du en felsökningskostnad på varje enskild komponent.

Jag ser sådana här topics dyka upp oftare och oftare - man kan förstå att det är sura pengar men det finns en tjänst där dom bygger datorn för dig och där har du garanti på datorn som helhet, därav är det helt klart värt dom pengarna.

Sedan med öppet köp så gäller det generellt sett enbart oöppnade förpackningar, det finns vissa butiker som erbjuder öppet köp på öppnade produkter, t.ex elgiganten, netonnet.
Inet är inte en av dessa.

Men ännu en gång..... Varför är det ok att lämna in alla produkterna var för sig? Det är ju även omöjligt för mig att veta om det är processorn det är fel på eller om det är socketen på moderkortet som är trasigt?

Datorn jag lämnade in består BARA av dom komponenterna som jag köpte så förstår inte varför det skulle vara sämre.
Som sagt så skulle dom ju sagt det i butiken till mig också kan man tycka att det är bättre att lämna in dom en och en så behöver man inte betala någon felsökningskostnad fast dom ändå måste felsöka dom.

För dom som undrar så var komponenterna:
Intel i7 10700k
MSI Z490-A Pro
Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX Svart
Cooler Master Hyper 212 Black Edition
Phanteks Eclipse P300A Tempered Glass Svart
Inet Tyst Chassifläkt 140mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Men ännu en gång..... Varför är det ok att lämna in alla produkterna var för sig? Det är ju även omöjligt för mig att veta om det är processorn det är fel på eller om det är socketen på moderkortet som är trasigt?

Datorn jag lämnade in består BARA av dom komponenterna som jag köpte så förstår inte varför det skulle vara sämre.
Som sagt så skulle dom ju sagt det i butiken till mig också kan man tycka att det är bättre att lämna in dom en och en så behöver man inte betala någon felsökningskostnad fast dom ändå måste felsöka dom.

Du har lämnat in det som en mer eller mindre ihop monterad dator som inte är köpt som ihop monterad hos dem, och de måste då först demontera allting innan de kan felsöka sakerna var för sig.
Det är detta moment du hade sluppit betala för om du inte hade lämnat in ihop monterat.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Det första stycket gäller ångerrätten, det andra stycket gäller öppet köp.

Ja? Och förslaget var att lämna tillbaka produkterna, hämta ut nya, vilket skulle täckas av ångerrätten?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Du har lämnat in det som en mer eller mindre ihop monterad dator som inte är köpt som ihop monterad hos dem, och de måste då först demontera allting innan de kan felsöka sakerna var för sig.
Det är detta moment du hade sluppit betala för om du inte hade lämnat in ihop monterat.

Men varför måste dom montera ner den? Det måste väl vara lättare att bara felsöka den färdig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Men varför måste dom montera ner den? Det måste väl vara lättare att bara felsöka den färdig?

Därför att man vid felsökning alltid går logiskt tillväga dvs. man utesluter saker en & en för att hitta boven, dessutom så har du ju redan konstaterat att det inte fungerar ihop monterat.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Avstängd

Du måste hålla isär saker.

Om du köpt en produkt och den inte fungerar, så är handlaren skyldig att byta ut den mot en likvärdig, då kan de ju välja att först testa produkten för att se så du inte ljuger eller något handhavarfel.

Att reklamera en produkt som defekt är inte tänkt som gratis felsökning, och om du kommer in med 5 olika komponenter och säger "någon av dessa fungerar inte men jag vet inte vilken" så vill de säkert också ha en liten slant för tiden det tar dem att testa.

Nu har du själv monterat ihop en dator som du inte får att fungera, du har tagit datorn till Inet och de har gett dig deras pris för felsökning, vilket det låter som du accepterat. Teoretiskt skulle du lika gärna kunna åkt med datorn till webhallen och betalat dem för att felsöka den, och sen åkt och bytt ut den defekta komponenten hos Inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

Du måste hålla isär saker.

Om du köpt en produkt och den inte fungerar, så är handlaren skyldig att byta ut den mot en likvärdig, då kan de ju välja att först testa produkten för att se så du inte ljuger eller något handhavarfel.

Att reklamera en produkt som defekt är inte tänkt som gratis felsökning, och om du kommer in med 5 olika komponenter och säger "någon av dessa fungerar inte men jag vet inte vilken" så vill de säkert också ha en liten slant för tiden det tar dem att testa.

Nu har du själv monterat ihop en dator som du inte får att fungera, du har tagit datorn till Inet och de har gett dig deras pris för felsökning, vilket det låter som du accepterat. Teoretiskt skulle du lika gärna kunna åkt med datorn till webhallen och betalat dem för att felsöka den, och sen åkt och bytt ut den defekta komponenten hos Inet.

Ja, men ännu en gång. Varför kostar det inget att lämna in alla komponenterna "lösa" och säga att dom inte funkar som dom ska när jag monterar dom, men om jag lämnar ihop dom färdig monterade så måste jag betala 500kr?

Men det är kanske bara jag som tycker det är konstigt.

Permalänk
Medlem

Det är inte Inets fel att du inte vet vilken produkt det är fel på. Där har du kärnan. Att du inte har förmått förutspå att dessa situationer kan ske när man köper lösa komponenter är inte heller Inets problem.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Om du lämnar in en enskild produkt och säger att det är fel på den, och det är inte fel på den, då kommer du nog med säkerhet kunna få en felsökningsavgift även där - Kanske inte för första grejen du lämnar in för de bjuder på den, men efter andra/tredje produkten kommer de nog surna till.

500 spänn för felsökning är ju svinbilligt. Visst, aldrig kul att pröjsa extra utöver det man tänkt, men 500 spänn är ett kap. Kommer bli jobbigt om det visar sig att du köpt en ny Ryzen prolle och gammal moderkort och inte flashat bios

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Dex:

Ja, men ännu en gång. Varför kostar det inget att lämna in alla komponenterna "lösa" och säga att dom inte funkar som dom ska när jag monterar dom, men om jag lämnar ihop dom färdig monterade så måste jag betala 500kr?

Men det är kanske bara jag som tycker det är konstigt.

Kort och gott har du köpt lösa komponenter, du har tagit ansvaret för komponenterna vid montering.

Om du lämnar in en komponent för felsökning (för att göra anspråk på garanti/reklamation) och komponenten inte är trasig så får du betala en liten avgift.

Om du lämnar in en komponent som du säger är trasig och Inet måste testa detta (felsökning) för att bekräfta påståendet så måste du givetvis inte betala detta.

Lämnar du in en hop med komponenter så tar Inet in dessa som en färdig/ofullständig maskin som ska felsökas, de är inte Inet som har monterat dessa.

Detta är ett normalt tillvägagångssätt och inte på något sätt isolerat till Inet.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geeze:

Sedan med öppet köp så gäller det generellt sett enbart oöppnade förpackningar, det finns vissa butiker som erbjuder öppet köp på öppnade produkter, t.ex elgiganten, netonnet.
Inet är inte en av dessa.

Inet erbjuder ju visst återköp av produkter som är öppnade, förutsatt att de är i nyskick och inom 30 dagar från köpdatum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Kort och gott har du köpt lösa komponenter, du har tagit ansvaret för komponenterna vid montering.

Om du lämnar in en komponent för felsökning (för att göra anspråk på garanti/reklamation) och komponenten inte är trasig så får du betala en liten avgift.

Om du lämnar in en komponent som du säger är trasig och Inet måste testa detta (felsökning) för att bekräfta påståendet så måste du givetvis inte betala detta.

Lämnar du in en hop med komponenter så tar Inet in dessa som en färdig/ofullständig maskin som ska felsökas, de är inte Inet som har monterat dessa.

Detta är ett normalt tillvägagångssätt och inte på något sätt isolerat till Inet.

Japp börjar förstå nu att det förmodligen är mer känslor från min sida som har varit i farten, men tycker ändå att det är lite konstigt att det inte kostar något att lämna in dom om man lämnar in alla produkterna lösa var för sig jämfört med om dom sitter monterade.

Men som sagt så är det nog mer jag som är lite upprörd av hela situationen här då jag var ganska ensam om att tycka att det var konstigt

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Dex:

Japp börjar förstå nu att det förmodligen är mer känslor från min sida som har varit i farten, men tycker ändå att det är lite konstigt att det inte kostar något att lämna in dom om man lämnar in alla produkterna lösa var för sig jämfört med om dom sitter monterade.

Men som sagt så är det nog mer jag som är lite upprörd av hela situationen här då jag var ganska ensam om att tycka att det var konstigt

Det kostar ju inget att lämna in en lös komponent, men det förutsätter att det analysen stämmer och att komponenten är trasig. Annars tas en felsökningsavgift ut av dig då Inet har fått jobba med något som inte alls var trasigt. Självklart kan de välja att inte debitera dig något men det skulle vara av ren goodwill då.

Förhoppningsvis får du snurr på datorn nu, det är väl det som räknas egentligen!

(Om man köper montering av dator hos Webbis/Inet så får man flera års garanti på bygget och då kostar inte felsökningen om datorn krånglar, det är ju datorn som är produkten som ska testas. Egentligen rätt billigt om man ser till pris kontra felsökningsavgift på egenbyggddator.)

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett moderkort o ett nätaggregat från inet i September och fick problemet att jag inte kunde få igång moderkortet överhuvudtaget (förmodligen för att jag skaffade en Zen 3 processor o moderkortet inte var flashat) Jag lämnade in både moderkort o nätagg på garanti utan extra kostnad, dock var dom tvungna att logga dom som separata service ärenden då de beställdes vid olika tillfällen. Så det ska inte kosta något extra att skicka in komponenter som du inte får igång.

Men jag antar att i och med att du monterat ihop allt så tillför en extra kostnad för dom ser det som en "felsökning" istället för ett garantiärende. Dom har ju även "felsökning" som service på hela datorer som kostar.

Permalänk
Skrivet av Dex:

Men varför är det ok att jag lämnar in dom allihop lösa utan att behöva betala något? Om någonting borde det ju vara mindre jobb för Inet att felsöka om det är monterat och klart? Om jag har köpt flera komponenter av dom så tycker ju inte jag att jag ska behöva betala för att få garantin om en av dom är trasig?

om 1 av de 3 sakerna du lämnar in försig uppvisar fel kommer du få betala felsökningen i efterhand för de 2 som inte hittades något fel på istället brukar ligga på några hundralappar per del.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

En liten uppdatering! Inet ringde precis då teknikerna hade fått lite tid över och tittade på mitt ärende redan! Stort tack @Inet för snabb service!

Det visar sig tydligen att "pinsen" i cpu socketen på moderkortet har blivit böjda. Flera stycken tydligen. Jag tyckte jag var väldigt försiktig med det, men tydligen inte och känns ju inte riktigt som att dom pinsen kommer böjda när man köper dom så det är säkert jag då.

Förmodligen när man ska sätta på dom där jäkla fläktarna. Känns som man klämmer sönder allting när man sätter på en Cooler Master Hyper 212 Evo

Så någon som är sugen på att köpa ett nytt moderkort utan en fungerande CPU socket?