Allt om Cyberpunk 2077 – nästa storspel från CD Projekt Red

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LastNinjas:

Är du säker på att du har alla quickhacks equippade, du kankse har uppgraderat någon inplant?

Ah, brainfart, missade att den nollställde allt när jag fick ny implant. D'oh!

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Gick bra att lämna tillbaka spelet hos EG, idag var tydligen sista dagen så passa på 😊

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Någon med PC som fått gamepad att fungera?

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamato:

Någon på PC (via GOG) som kör med tangentbord OCH spelkontroller? Jag tänkte det hade varit kul med gamepad när man kör bil men får det inte att fungera

Skrivet av Yamato:

Någon med PC som fått gamepad att fungera?

Jag använder en Xbox one controll med en xbox one adapter.
Det funkar!

Om jag börjar använda mus och tangentbord när till exempel batteriet tar slut i kontrollen så funkar det med.
Jag spelar via GOG.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamato:

Någon med PC som fått gamepad att fungera?

Om du med gamepad menar handkontroll, så ja. Pluggade in min xbox-kobtroller och den funkar klockrent. Kan byta sömlöst mellan den och input från mus/tangentbord.

Anvämder mus när jag köper grejer och fixar i menyerna, habdko troll överallt ingame

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamato:

Någon med PC som fått gamepad att fungera?

Jag använder en Xbone-kontroller (med sladd) för att köra fordon, men spelar i övrigt med mus+tangentbord.
Inga problem att hoppa mellan dessa.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekhyddan:

Jag använder en Xbox one controll med en xbox one adapter.
Det funkar!

Om jag börjar använda mus och tangentbord när till exempel batteriet tar slut i kontrollen så funkar det med.
Jag spelar via GOG.

Skrivet av TotalF:

Om du med gamepad menar handkontroll, så ja. Pluggade in min xbox-kobtroller och den funkar klockrent. Kan byta sömlöst mellan den och input från mus/tangentbord.

Anvämder mus när jag köper grejer och fixar i menyerna, habdko troll överallt ingame

Skrivet av evil penguin:

Jag använder en Xbone-kontroller (med sladd) för att köra fordon, men spelar i övrigt med mus+tangentbord.
Inga problem att hoppa mellan dessa.

ok, jag har en vanlig Logitech Gamepad, men vad jag än gör får jag den inte att funka. Det är liksom som den inte existerar i inställningarna, enda som finns är att försöka mappa om tangentbordet till en gamepad-knapp el dyl men det händer inget

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Har stött på min första riktigt jobbiga bug, någon som varit med om samma?

Ganska tidigt i spelet, under msq uppdraget "the pickup", alla mina saves från den punkten kraschar spelet ifall man försöker ladda dom. Har backat till början av den problematiska delen men fick samma problem andra gången också. Någon som fått samma problem och kan bekräfta ifall det löser sig om man bara spelar klart uppdraget och sparar efteråt?

mer detaljer:

Det gäller specifikt när man är i maelstrom basen och ska köpa loss ett vapen (eller nått) åt dex. Jag valde att betala med virus laddade kortet från.. millitech(?) och det är under flykt delen ut från basen som problemet uppstår. Jag har tjuvläst lite och detta är alltså innan man slåss med royce.

Dold text
Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Kommer Cyberpunk bli 10/10

Tror folk att CDPR kommer att lägga till mer features och polera den här grovhuggna diamanten? Jag hoppas på det men har samtidigt hög tilltro till moddare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DudElite:

Tror folk att CDPR kommer att lägga till mer features och polera den här grovhuggna diamanten? Jag hoppas på det men har samtidigt hög tilltro till moddare.

Nej. Men möjligtvis 8/10

Spelet har potential att utvecklas många år framöver om dom vill.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Cyberpunk är det nya Skyrim.
På mer än ett sätt...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DudElite:

Tror folk att CDPR kommer att lägga till mer features och polera den här grovhuggna diamanten? Jag hoppas på det men har samtidigt hög tilltro till moddare.

Det tror jag. För mig är det 8/10 just nu. Efter några månaders patchande och främst expansion dom tänkt släppa så tror jag det blir 10/10 för mig.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MinscS2:

Cyberpunk är det nya Skyrim.
På mer än ett sätt...

Hur då?

Permalänk
Medlem

Efter att CD Projekt Red tillsammans med GOG böjde knäna för kinesiska 50centare och förbjöd ett Taiwanesiskt spel någon dag sedan från att lägga ut ett spel på GOG för att de skojade med Mr Xi för något år sen så är det sluthandlat där för min del.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Efter att CD Projekt Red tillsammans med GOG böjde knäna för kinesiska 50centare och förbjöd ett Taiwanesiskt spel någon dag sedan från att lägga ut ett spel på GOG för att de skojade med Mr Xi för något år sen så är det sluthandlat där för min del.

Måste vara skönt att se världen så svartvit. Eller så skulle det kunna ställa till ett rent etiskt helvete - för ska man sluta använda varenda retailer som nån gång fuckat upp så kan man lika gärna flytta ut i skogen och börja dyrka jorden.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Zargoz:

Efter att CD Projekt Red tillsammans med GOG böjde knäna för kinesiska 50centare och förbjöd ett Taiwanesiskt spel någon dag sedan från att lägga ut ett spel på GOG för att de skojade med Mr Xi för något år sen så är det sluthandlat där för min del.

En liten följdfråga: Vart köper du din kopia av devotion? Steam? Origin? Uplay? 🤔

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Cyberpunk är det nya Skyrim.
På mer än ett sätt...

Haha, lustigt att du jämförde med Skyrim, det var min förra gamersvacka, Skyrim fastnade man duktigt i. Men nu detta...

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

En liten följdfråga: Vart köper du din kopia av devotion? Steam? Origin? Uplay? 🤔

Jag köper inte från Devotion någonting då jag tror inte att just den typen av skräckspel tilltalar mig men det har inte med saken att göra.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Zargoz:

Jag köper inte från Devotion någonting då jag tror inte att just den typen av skräckspel tilltalar mig men det har inte med saken att göra.

Jo, jag tänkte på att om du ska bojkotta GOG för att de inte publicerar devotion så kanske du är intresserad av att bojkotta resten av butikerna som tagit samma beslut?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Måste vara skönt att se världen så svartvit. Eller så skulle det kunna ställa till ett rent etiskt helvete - för ska man sluta använda varenda retailer som nån gång fuckat upp så kan man lika gärna flytta ut i skogen och börja dyrka jorden.

Ja, böjer man knäna för en diktatur och börjar censurera för oss i väst då förlorar man min support och det står jag för. Jag har familj i Kina och folk som blundar för kinesiska CCP övergrepp hjälper varken kineser i Kina eller oss i väst.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jo, jag tänkte på att om du ska bojkotta GOG för att de inte publicerar devotion så kanske du är intresserad av att bojkotta resten av butikerna som tagit samma beslut?

Absolut.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Zargoz:

Okej, för mig veterligen är där ingen som vill lägga upp spelet i sina butiker.

Edit: vi kan fortsätta diskutera ämnet i pm så vi inte spårar ur tråden mer

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Tycker spelet blir allt bättre ju mer man spelar det (6h än så länge). Grafiken är riktigt snygg, världen de byggt upp är helt otrolig, ljudet är prima och game play med vapen väldigt bra. Det som är lite tveksamt är de val man gör och om de alls påverkar storyn, känns inte riktigt som det efter att ha lirat prologen. Sen har jag läst att många skrivit om saker som CDPR sa skulle finnas i spelet men som inte finns. Eftersom jag inte läst om vad som ska finnas så saknar jag det heller inte.

Det stora minuset än så länge är collision detection vilket inte känns speciellt polerat. Plockar man upp en kropp och dumpar den på golvet så hamnar den ofta i konstiga positioner samt att items fastnar under marken osv. Bilen verkar ha handbromsen inkopplar ibland efter att man backat och ska köra framåt.

Har som tur var ännu inte stött på någon allvarlig bugg som gör att jag fastnat helt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Har stött på min första riktigt jobbiga bug, någon som varit med om samma?

Ganska tidigt i spelet, under msq uppdraget "the pickup", alla mina saves från den punkten kraschar spelet ifall man försöker ladda dom. Har backat till början av den problematiska delen men fick samma problem andra gången också. Någon som fått samma problem och kan bekräfta ifall det löser sig om man bara spelar klart uppdraget och sparar efteråt?

mer detaljer:

Det gäller specifikt när man är i maelstrom basen och ska köpa loss ett vapen (eller nått) åt dex. Jag valde att betala med virus laddade kortet från.. millitech(?) och det är under flykt delen ut från basen som problemet uppstår. Jag har tjuvläst lite och detta är alltså innan man slåss med royce.

Dold text

Löst, till andra som stöter på detta. Jag ändrade till low preset och laddade om sparfilen utan krasch. verkar vara någon grafikinställning som är boven i dramat, oklart vilken.

edit: Har experimenterat lite och det verkar specifikt vara något med raytracing lightning inställningen som får det att smälla. Med RT lightning off laddar spelet utan krasch.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Förutom settingen så påminner spelen om varandra, mestadels på ett positivt sätt;

- Stor öppen värld med massor att göra, men samtidigt en värld som stundtals är ganska tom och ödslig.
- Många buggar vid release, varav även många var smått humoristiska, men även några gamebreaking.
- Sjukt lätt att breaka spelets ekonomi och combat - om man vill.
- Stor potential för riktigt fin utveckling med patcher och mods framöver.
- Snarlik stealth, även om mobs i Cyberpunk inte glömmer att man satte en kula i dom efter 10 sekunder.
- XP/Levelingsystem som påminner väldigt mycket om varandra; Använd/Gör X för att bli bättre på X.
- "I can't hold all these Iron Daggers Inhalers.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamato:

ok, jag har en vanlig Logitech Gamepad, men vad jag än gör får jag den inte att funka. Det är liksom som den inte existerar i inställningarna, enda som finns är att försöka mappa om tangentbordet till en gamepad-knapp el dyl men det händer inget

ok, jag har inte hängt med i utvecklingen riktigt. Var bra länge sedan jag spelade ett spel som krävde gamepad får jag erkänna. Duktigt länge sedan alltså.

Nuförtiden är visst en PC mer en "Custom XBox". Det är inte vanliga gamepads man använder. Det är XBox-kontroller (med adapter?).
Det är inte heller DirectX som sköter spelkontrollen, det är något XBox-protokoll "XInput". Så Microsoft har styrt in branchen på detta också (*suck*, kunde inte en PC få vara fri och öppen).
Men, som tur är finns det ju freeware som fixar det (yes, det kanske är en PC ändå?!). XOutput simulerar en XBox-kontroller och man mappar bara alla axlar/knappar som man vill sedan sköter det sig automatiskt.
https://sourceforge.net/projects/xoutput/

Jag har min gamla RumblePad 2, har lyckats mappa upp allt förutom Home då. Men den behöver man väl inte.

Det fungerar hur bra som helst. Faktiskt så visas det även i spelet när jag sitter i bilen att man ska trycka D-Pad höger för att byta kamera osv. Men när jag är och springer runt med mus/tangentbord så visas tangentbordskommandon istället. Det bästa av båda världar!

Vilken skillnad det är att köra bil med analog kontroller istället för tangentbord! Jösses, som natt och dag. Det är ju ingen progressivitet och för hög känslighet i tangentbordet som standard. Men med gamepad är det som det ska. Äntligen kan jag köra bil utan att krocka med allt

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk

Kul med alla easter eggs! Hittat två från GTA San Andreas. Ni som vet ni vet

Visa signatur

GPU: Asus Strix 3090 OC
CPU: Intel i9-10850k
RAM: G.Skill Trident Z Royal 3600MHz CL16
MOBO: MSI Z490 MEG Unify

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av andreasanders:

Kul med alla easter eggs! Hittat två från GTA San Andreas. Ni som vet ni vet

Kommer aldrig ihåg dom jag hittar...
Men hittade iaf ett från Portal!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kommer nog själv vänta lite med spelet! Har haft en del buggar och får inget direkt flyt i spelet!
En bug jag fick var denna! Skrattade faktiskt lite åt det! Gasar på och så ställer sig min gubbe helt naken på hojen! xD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p