Vad hur göra med inaktivt PayPal konto, nu när dom börjat ta betalt?

Permalänk

Vad hur göra med inaktivt PayPal konto, nu när dom börjat ta betalt?

Hej!

PayPal har börjat fakturera för inaktiva konton, typ 15 SEK / månad, eller vad dom känner för.

Försöker nu hjälpa en med inaktivt konto.

Dom fakturerar bara om det finns pengar på det inaktiva kontot, just i detta fallet en halv dollar.

Det går inte att avsluta kontot, detta då det finns ett krav från PayPal på 15 SEK.

På detta konto vill dom att personen skall lägga till Bankkort eller Bankkonto.

Fast dessa uppgifter har redan PayPal.

Vet faktiskt inte vad jag skall göra, förslag mottages tacksamt!

Bara nu inte PayPal kör samma som med trängselskatten, det vill säga 15 i obetalda avgifter och lägger till en 500 lapp i kravavgift eller nåt...

Permalänk

Om du loggar in minst en gång per år, så räknas väl inte kontot som inaktivt? Så var mina tankegångar iaf.

Permalänk
Medlem

Fick ett konto kopplat till min gmail raderat av PayPal nu i veckan, hade lyckats skapa 2st av nån anledning back in the day.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av SneakyButcher:

Om du loggar in minst en gång per år, så räknas väl inte kontot som inaktivt? Så var mina tankegångar iaf.

Jepp, lyckades logga in...men personen använder inte kontot.

Och komma ihåg att logga in i något man har glömt bort att man har...

Avsluta går inte, kontakta kundtjänst - försökt ringa, kopplas runt lyssna på förfärlig musik, prata med dator.....

Permalänk
Skrivet av RVX:

Fick ett konto kopplat till min gmail raderat av PayPal nu i veckan, hade lyckats skapa 2st av nån anledning back in the day.

Hoppas då att detta konto lyckas radera sig själv då.... :/

Har även själv PayPal, skall radera det så fort jag hinner, var väl överspelat detta med PayPal för minst tio år sedan eller nåt....

Ytterst kundfientlig sak nuförtiden IAF....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Propp_Orvar:

Hoppas då att detta konto lyckas radera sig själv då.... :/

Har även själv PayPal, skall radera det så fort jag hinner, var väl överspelat detta med PayPal för minst tio år sedan eller nåt....

Ytterst kundfientlig sak nuförtiden IAF....

Japp, fick en varning 1-2 veckor innan att det automatiskt skulle raderas pga inaktivitet.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Dum fråga, men om det ligger ett krav på ynka 15 spänn är det kanske enklast att betala det så kontot blir helt nollat, och sen avsluta allt? (Eller är det problem även att få över de pengarna?)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av RVX:

Japp, fick en varning 1-2 veckor innan att det automatiskt skulle raderas pga inaktivitet.

Oki - bra att veta.

Skrivet av Roger W:

Dum fråga, men om det ligger ett krav på ynka 15 spänn är det kanske enklast att betala det så kontot blir helt nollat, och sen avsluta allt? (Eller är det problem även att få över de pengarna?)

Hmm, jo ett bra förslag!

Skall hitta min inloggning till mitt konto bara ligger troligtvis på en gammal HD där jag förvarar massa gammalt junk, bara ifall att

Fattas då bara runt 11 SEK, då kan jag från mitt konto föra över dessa pengar.

Kreditkortet på det kontot som jag försöker hjälpa är borta för länge sedan, telenummret lika så, onödigt att lägga till kreditkort till konto som skall bort och även när man lägger till kreditkort brukar PayPal dra en mindre kontrollsumma.

Permalänk

Lyckades till slut stänga kontot som jag försökte hjälpa till med...phew.

Inte mycket till kontakt med kundtjänst, omöjligt att logga in PGA gamla uppgifter osv.

Problemet var då att det var några US cent på kontot, då går det inte att stänga och kostar pengar att behålla.

Dom 15:- SEK dom drog, tog dom från pengar som tydligen redan fanns där, då i USD, och naturligtvis växlingsavgift från USD till SEK.

Skall nog stänga mitt med, katastrof med det mesta, tre dagars hårt arbete för att stänga ett konto.....

Och dessa typer äger Tradera Ebay med mera...:'(

Permalänk
Medlem

Jag själv fick hem ett fysiskt brev om dessa avgifter till ett konto som jag inte längre hade inloggning till, har inte ens e-post kontot kvar. Som tur gick det att återställa Paypal lösenordet med frågor om gamla bekanta. Sedan förde jag över de få kronor som fanns på kontot till ett annat konto. Därefter gick det bra att avsluta kontot. Ska nog säga upp mitt nuvarande konto med, använder ju aldrig Paypal ändå.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Propp_Orvar:

Och dessa typer äger Tradera Ebay med mera...:'(

De äger Tradera, ja.

Men Ebay och Paypal är numera olika bolag. De delade upp sig för några år sedan.

Permalänk
Inaktiv

Jag har aldrig pengar på paypal, använder de dock flitigt men har kopplat ett mastercard kort som används då jag betalar, nyttjar de säkert ett par gånger i månaden minst.

Permalänk
Skrivet av anon301768:

Jag har aldrig pengar på paypal, använder de dock flitigt men har kopplat ett mastercard kort som används då jag betalar, nyttjar de säkert ett par gånger i månaden minst.

Jag har samma men fattar inte om man ändå ska betala 15kr/mån??

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlytPojken:

Jag har samma men fattar inte om man ändå ska betala 15kr/mån??

Paypals egen hjälp säger att om du skickat pengar, tagit emot pengar, eller bara loggat in senaste 12-månadersperioden så drabbas du inte av avgiften:

Edit: Länk på svenska: https://www.paypal.com/se/smarthelp/article/vad-%C3%A4r-inakt...

Permalänk
Medlem

Om man inte loggat in på flera år och ej har pengar eller aktivt kort kopplat behöver man bry sig? Känns som mer jobb att radera kontot.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl