Tre år Game Pass för 10 kr till PC och XBox

Permalänk

Fungerade riktigt bra. Enda anledningen jag köpte en xbox. Helt sjukt vilket nextgen gränssnitt på den och 110 spel gratis. Kör ett snyggt bilspel, ett dricka kaffe strategispel samt ett actionspel och det tar några sekunder att byta mellan dom på xboxen. Next gen magi! Och Assasins Valhalla ser ut som skit i hdr! Hur kan dom fucka upp det efter två fungerande spel? Enda spelet jag skaffar ser ut som ett getanus. Tur jag simmar i 110 spel och M$ ai hdr algoritm fungerar över förväntan på gamla spel. Magisk konsol. Helt tyst. Om jag nu bara kunde spela ps5 spel med next gen handkontroll.. kan ni inte sammarbeta nästa gång? Och tappa drivet förevigt antar jag.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyarlathotep:

Fungerade riktigt bra. Enda anledningen jag köpte en xbox. Helt sjukt vilket nextgen gränssnitt på den och 110 spel gratis. Kör ett snyggt bilspel, ett dricka kaffe strategispel samt ett actionspel och det tar några sekunder att byta mellan dom på xboxen. Next gen magi! Och Assasins Valhalla ser ut som skit i hdr! Hur kan dom fucka upp det efter två fungerande spel? Enda spelet jag skaffar ser ut som ett getanus. Tur jag simmar i 110 spel och M$ ai hdr algoritm fungerar över förväntan på gamla spel. Magisk konsol. Helt tyst. Om jag nu bara kunde spela ps5 spel med next gen handkontroll.. kan ni inte sammarbeta nästa gång? Och tappa drivet förevigt antar jag.

Det är låååångt mer än 110 spel som ingår

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Det är låååångt mer än 110 spel som ingår

Jag kollade just exakt, jag har 354 spel i min gamepass-lista...
Kör Titanfall 2 ikväll, snyggt, responsivt och bra!

Permalänk
Medlem

Hej
kör gamepass ultimate till pc och Microsoft slog på trummorna i höst att EA play skulle börja ingå från början av december har jag för mig. Men inte finns det något EA playrelaterat i Xbox pc appen vad jag kan se.... Gäller detta bara om man kör xbox konsollen?

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

Hej
kör gamepass ultimate till pc och Microsoft slog på trummorna i höst att EA play skulle börja ingå från början av december har jag för mig. Men inte finns det något EA playrelaterat i Xbox pc appen vad jag kan se.... Gäller detta bara om man kör xbox konsollen?

Hej,

Ja detta blev uppskjutet.

"When we originally set out to write this blog post, which would announce the availability of EA Play on PC with Xbox Game Pass, it looked a little bit different. Unfortunately, what had been a celebratory post is now one asking for a little more patience: We made the decision to delay until 2021 the release of EA Play on PC as part of the Xbox Game Pass for PC and Ultimate memberships."

https://news.xbox.com/en-us/2020/12/15/update-on-ea-play-xbox...

Permalänk
Medlem

Hej!

Vi använde detta ”hack” förra året och köpte 12+1 mån och det fungerade fint. När det löpte ut köpte min man ett nytt live gold för 12 mån. Kan vi lägga på ultimate på detta eller är det helt kört? Gold live gäller nu i 10 mån till.

Permalänk
Medlem

Någon som testat om det fungerar fortfarande efter 2020? Tacksam för svar

Visa signatur

Hail to the 2600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av arde_81:

Någon som testat om det fungerar fortfarande efter 2020? Tacksam för svar

verkar fungera igår
#18854173

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

verkar fungera igår
#18854173

Tack, fungerade utmärkt. Tackar

Visa signatur

Hail to the 2600k

Permalänk
Medlem

Hej!

Köpte precis enligt tidigare guide här 5 x 6 månader på Eneba.com 116,98 EUR , lag in en kod i taget och accepterade återkommande betalning som jag sedan tog bort, därefter uppgraderade till ultimate för 10:- .

135,00 kr every month, next charge on 3/18/2024 with MasterCard **

Fantastiskt, nu måste jag bara beställa en Xbox men kan ju börja på PC:n , tack alla för tipsen.

Permalänk
Medlem

Hmm... får inte detta att fungera.

Tidigare Ultimate löpte ut 2021-01-05.
Jag skaffade idag 12+12+6 mån Live Gold och löste in dessa för totalt 33 mån Live Gold.
När jag sen försöker uppgradera till Ultimate där det står att det kostar 10 kr så kommer följande ruta upp:

Ultimate 1 månad
135,00 kr inkl. moms per månad
Genom att välja Prenumerera godkänner du villkor bla... bla...
Från och med idag debiteras du 135,00 kr inkl. moms per månad.
Vid eventuella prisändringar meddelas du i förväg bla... bla..

Detta vågar jag inte gå vidare med för det låter ju inte alls rätt? Någon som fick samma meddelande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brent:

Hmm... får inte detta att fungera.

Tidigare Ultimate löpte ut 2021-01-05.
Jag skaffade idag 12+12+6 mån Live Gold och löste in dessa för totalt 33 mån Live Gold.
När jag sen försöker uppgradera till Ultimate där det står att det kostar 10 kr så kommer följande ruta upp:

Ultimate 1 månad
135,00 kr inkl. moms per månad
Genom att välja Prenumerera godkänner du villkor bla... bla...
Från och med idag debiteras du 135,00 kr inkl. moms per månad.
Vid eventuella prisändringar meddelas du i förväg bla... bla..

Detta vågar jag inte gå vidare med för det låter ju inte alls rätt? Någon som fick samma meddelande?

Har du konverterat Guld till Ultimate tidigare? Jag har gjort det och för mig kostade det 135 kr att konvertera en andra gång och fick då antalet Guld-månader + 1 i Ultimate-månader.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Har du konverterat Guld till Ultimate tidigare? Jag har gjort det och för mig kostade det 135 kr att konvertera en andra gång och fick då antalet Guld-månader + 1 i Ultimate-månader.

Ja, jag konverterade Guld till Ultimate när det först dök upp, för kanske drygt 1-1,5 år sedan. Sen löpte det då ut i början av januari i år. Och det är ju möjligt att det kommer bli rätt nu också, bara det att jag inte vet om jag vågar gå vidare när texten som visas antyder att det inte är 135 kr en gång som kommer dras, utan per månad.

Minns du (eller någon annan?) om ni fick samma meddelande som jag men att det sen likväl bara kostade 135 kr i engångsavgift - och inte per månad?

Länkar in en bild så det syns tydligt hur det ser ut för mig

Länk till bild
Permalänk
Medlem
Skrivet av Brent:

Ja, jag konverterade Guld till Ultimate när det först dök upp, för kanske drygt 1-1,5 år sedan. Sen löpte det då ut i början av januari i år. Och det är ju möjligt att det kommer bli rätt nu också, bara det att jag inte vet om jag vågar gå vidare när texten som visas antyder att det inte är 135 kr en gång som kommer dras, utan per månad.

Minns du (eller någon annan?) om ni fick samma meddelande som jag men att det sen likväl bara kostade 135 kr i engångsavgift - och inte per månad?

Länkar in en bild så det syns tydligt hur det ser ut för mig

Är 99% säker på att det stod exakt sådär för mig med, det handlar ju om att när din period med Ultimate är slut kommer de debitera löpande om du inte avbryter automatisk förnyelse.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Wee!

Skrivet av [SH]:

Är 99% säker på att det stod exakt sådär för mig med, det handlar ju om att när din period med Ultimate är slut kommer de debitera löpande om du inte avbryter automatisk förnyelse.

Tack! Nu vågade jag trycka vidare och mycket riktigt - det blev rätt!

Permalänk
Medlem

Kanske har avhandlats? Men är det safe att ta bort VISAkortet efter jag gjort detta "trick"?

Visa signatur

Hail to the 2600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av arde_81:

Kanske har avhandlats? Men är det safe att ta bort VISAkortet efter jag gjort detta "trick"?

Låt det vara kvar, är ditt Visa kort ens giltigt när de ska börja dra pengar?

Permalänk
Medlem

Jag har tagit bort mitt och det fungerar fortfarande så ja.

Permalänk
Medlem

Nu har jag läst i tråden, men jag frågar ändå så jag har förstått rätt. Man kan alltså genom ett befintligt microsoft-konto köpa xbox gold säg 12+12 och konvertera till ultimate även om man har haft gamepass ultimate tidigare (sålänge det är avslutat)? För en engångskostnad på 135 kr istället för 10 kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av T4kti:

Nu har jag läst i tråden, men jag frågar ändå så jag har förstått rätt. Man kan alltså genom ett befintligt microsoft-konto köpa xbox gold säg 12+12 och konvertera till ultimate även om man har haft gamepass ultimate tidigare (sålänge det är avslutat)? För en engångskostnad på 135 kr istället för 10 kr?

Ja, jag gjorde det i november som exempel.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Ja, jag gjorde det i november som exempel.

Ok nice, tack för info. Ska testa så fort jag hämtat krysslådan

Permalänk
Medlem

Ville bara säga att det fortfarande funkar, tog 2 st 12 månaders gold, har nu gamepass ultimate till 2023-05 någon gång! Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

För de som vill maximera så rekommenderar jag att följa den förenklade guiden från @Nucky (s.3 i denna tråden), med modifikationen att köpa 12+12+3+3 istället för 12+12+6. Då blir totalpriset 1366 kr (om man inte haft Ultimate förut) utslaget på 34 månader, d.v.s. 40,2 kr/mån (Elgiganten hade vid tillfället bäst pris på Xbox Live Gold)

En "besparing" på hela 70% jämfört med om man hade köpt Xbox Game Pass Ultimate!

OBS! Jag tar inte ansvar för att detta kommer fungera i en nära framtid, men det fungerade även för mig, som följde guiden idag (står på mitt Microsoft-konto att jag har Xbox Game Pass Ultimate fram till 2024-02-23 då nästa debitering sker)

Permalänk
Skrivet av µiCro:

För de som vill maximera så rekommenderar jag att följa den förenklade guiden från @Nucky (s.3 i denna tråden), med modifikationen att köpa 12+12+3+3 istället för 12+12+6. Då blir totalpriset 1366 kr (om man inte haft Ultimate förut) utslaget på 34 månader, d.v.s. 40,2 kr/mån (Elgiganten hade vid tillfället bäst pris på Xbox Live Gold)

En "besparing" på hela 70% jämfört med om man hade köpt Xbox Game Pass Ultimate!

OBS! Jag tar inte ansvar för att detta kommer fungera i en nära framtid, men det fungerade även för mig, som följde guiden idag (står på mitt Microsoft-konto att jag har Xbox Game Pass Ultimate fram till 2024-02-23 då nästa debitering sker)

I ett tidigare inlägg så skrev en användare att man måste lösa in en kod på minst 6 månader för att man ska få en gratis månad, men du menar att det räcker med 3 månader?

Permalänk
Medlem

@SlackyKun Jag fick gratismånad även för tre månader, ja

Permalänk
Skrivet av µiCro:

@SlackyKun Jag fick gratismånad även för tre månader, ja

Aha! Så egentligen borde man köra enbart 3 månaders koder?
(Låter dock jobbigt)

Permalänk
Medlem

@SlackyKun Vad jag förstår så får man inte överskrida 36 månader, så jag fick 34 månader till att bli mest prisvärt givet vad Xbox live kostar

Permalänk
Skrivet av µiCro:

@SlackyKun Vad jag förstår så får man inte överskrida 36 månader, så jag fick 34 månader till att bli mest prisvärt givet vad Xbox live kostar

Sant, tack för info!

Permalänk
Medlem

38 månader game pass ultimate!

Jag köpte precis 3x12 månader för totalt 1195:80 på livekort.se, (fick aktivera med VPN från brasilien) köpte sedan xbox gamepass ultimate för 10:-. Resulterade i totalt 38 (!) månader Game pass ultimate. 36 månader xbox live gold -> ultimate + 2 gratis månader (enligt game pass ultimate-erbjudandet).

1206/38 = 32 sek/månad

Så passa på nu när man kan köpa en månad ultimate och få två extra månader för 10:-. För mig lades de på utöver 36 månader.

Permalänk

Vet någon om detta funkar fortfarande, har beställt en Xbox series x.