PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av azcii:

Fick du beställnings-SMS:et innan som alla andra?

Stämmer

Hej Z*****,
1 produkt(er) har beställts åt er.

Preliminärt leveransdatum är 21-01-23

mvh, Kjell & Co Barkarby, 08-599 004 22
Ref.Nr. ********

Visa signatur

Fractal Design Define S | Core i5-6500 3.2 Ghz | ASUS Z170-P-ATX/Z170 | Asus GTX 1060 6Gb|Corsair Vengeance 2666 Mhz 24G| Cryorig H7 | Windows 10 PRO 64 bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psgamer:

Stämmer

Hej Z*****,
1 produkt(er) har beställts åt er.

Preliminärt leveransdatum är 21-01-23

mvh, Kjell & Co Barkarby, 08-599 004 22
Ref.Nr. ********

Hade dem i lager så tidigt? Jag fick min notis från Distill kl 11:21 och jag hörde av mig ganska så fort till både chatt och ringde till butiken inom loppet av några minuter.

När jag satt i chatten så sade killen där att han kunde se antalet konsoler live och att där just då fanns 8 kvar.
Knepigt att din beställning inte blir av i så fall.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: Gigabyte B650M PG Lightning | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | GPU: Gigabyte Radeon RX 7800 XT GAMING OC | RAM: Crucial Pro RAM 32GB (2x16GB) DDR5 @ 6000 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Kingston NV2 1TB | Seagate Barracuda 2TB | Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | OS: Windows 111 Professional - https://valid.x86.fr/vy2iva

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Hade dem i lager så tidigt? Jag fick min notis från Distill kl 11:21 och jag hörde av mig ganska så fort till både chatt och ringde till butiken inom loppet av några minuter.

När jag satt i chatten så sade killen där att han kunde se antalet konsoler live och att där just då fanns 8 kvar.

Förlåt, skrev fel, ringde 11.30 och fick smset strax därefter, och då fanns det fortfarande konsoler i lagret enligt personen jag pratade med, men han kunde inte lova något. men men, man får jaga mer

Visa signatur

Fractal Design Define S | Core i5-6500 3.2 Ghz | ASUS Z170-P-ATX/Z170 | Asus GTX 1060 6Gb|Corsair Vengeance 2666 Mhz 24G| Cryorig H7 | Windows 10 PRO 64 bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Hur kom det sig att du pratade med dem i chatten och ringde butiken? Fanns det ingen köp knapp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Hur kom det sig att du pratade med dem i chatten och ringde butiken? Fanns det ingen köp knapp?

Precis! Och jag kunde ju se att där fanns i lager enligt sidan, så därför öppnade jag chatten. Där berättade han att man behövde ringa till en butik för att göra en beställning.

Mycket knepigt.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: Gigabyte B650M PG Lightning | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | GPU: Gigabyte Radeon RX 7800 XT GAMING OC | RAM: Crucial Pro RAM 32GB (2x16GB) DDR5 @ 6000 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Kingston NV2 1TB | Seagate Barracuda 2TB | Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | OS: Windows 111 Professional - https://valid.x86.fr/vy2iva

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Skrivet av Psgamer:

Förlåt, skrev fel, ringde 11.30 och fick smset strax därefter, och då fanns det fortfarande konsoler i lagret enligt personen jag pratade med, men han kunde inte lova något. men men, man får jaga mer

Pratade även jag med min lokala Kjell&Co butik vid 11:38, enligt honom fanns det då fortfarande i lager.
Ringde samma person nyss, som menade att han gjort beställning åt mig och även till butiken i fråga. Både jag och han hade båda fått sms, men han menade att det inte var ett tecken på att man faktiskt får enligt det preliminära bokningsdatumet utan ett autogenererat sms när en beställning har lagts. Lär märkas om man har ett PS5 till helgen eller inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomelito:

Pratade även jag med min lokala Kjell&Co butik vid 11:38, enligt honom fanns det då fortfarande i lager.
Ringde samma person nyss, som menade att han gjort beställning åt mig och även till butiken i fråga. Både jag och han hade båda fått sms, men han menade att det inte var ett tecken på att man faktiskt får enligt det preliminära bokningsdatumet utan ett autogenererat sms när en beställning har lagts. Lär märkas om man har ett PS5 till helgen eller inte

När chatten säger att han kan se det live så låter det bara så bra för mig. Så hoppfullt liksom 😁

Provade chatten igen och samma person som jag hade tag i på förmiddagen sade att det bara var först till kvarn, butiken sköter bokningarna och om man inte får en konsol så kommer butiken att höra av sig.

Så länge de inte ringer och meddelar att de råkar skicka en SE istället men för samma pris, så vill jag gärna inte ha ett samtal från butiken 🙄

Visa signatur

Permalänk

Order: 1/2
Hur: Online
Var: Ginza
När: 26/11/2020
Modell: DE
Status: Oklar leverans. Könummer 204. Var på könummer 246 i början av december.

Order: 2/2
Var: Cyberphoto
När: 14/12/2020
Status: Restnoterad. Cyberphoto ger inte ut könumret man har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashashiva:

Precis pratat med webhallen och de får in en ny leverans den 27e. Som jag sa tidigare så förbokade jag 15 mars och jag är med i den batchen, så ni som bokat innan det datumet och inte fått bör få då.

Spännande, jag har en beställning från 7e april på standard edition. Kanske också är med i den batchen.

Visa signatur

Dator: Lian Li A3, R7 9800X3D, ASUS X670E Gene, Thermalright Phantom Spirit 120 SE, Kingston Fury@6000CL30, ASUS RTX5080 PRIME OC, Firecuda 530 2TB, 2st 990 Pro 2TB, Thermaltake SFX 1000W Platinum.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Spännande, jag har en beställning från 7e april på standard edition. Kanske också är med i den batchen.

14 april för mig. Enligt butiksbiträdet "såg de bra ut" när jag var förbi där sist, men vem vet. Förr eller senare landar den nog.

Visa signatur

Ghost S1 ••• EVGA XC3 ULTRA RTX 3080 ••• AMD 5800X3D ••• X570 I AORUS PRO WIFI ••• Corsair SF750 ••• Samsung 970 EVO Plus NVME ••• Corsair Vengeance LPX Black 32GB

Permalänk
Medlem

Jobbade på Kjell för länge sen och känner därför några som fortfarande jobbar för bolaget. Kan meddela alla att de som lagt orders via butiker förmodligen inte kommer få de, utan webbkunder kommer att prioriteras.. Dvs de som registrerade sig för bevakning på produkten via hemsidan under den korta period det gick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kissmyasthma99:

Order: 1/2
Var: Ginza
När: 26/11/2020
Status: Oklar leverans. Könummer 204. Var på könummer 246 i början av december.

Order: 2/2
Var: Cyberphoto
När: 14/12/2020
Status: Restnoterad. Cyberphoto ger inte ut könumret man har.

Hur fick du könummer på Ginza?

Permalänk
Medlem

Någon som har lust att chatta med amazon? Jag har chattat ett par gånger men får ingen tur kring besked.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wthnds:

Någon som har lust att chatta med amazon? Jag har chattat ett par gånger men får ingen tur kring besked.

Känns väl lite onödigt att chatta med dem flera gånger och fiska efter ett besked som man vill ha, samtidigt som man ignorerar de andra beskeden om att det inte finns något datum?
Tror för övrigt inte helpdesk kan övrigt ge något annat besked just nu än att man hoppas på att det kommer snart.

Permalänk

Ginza

Hekt sjukt mejlade Ginza med mitt ordernummer har för fasiken 420. Hur har ett sådant litet företag tagit emot över 420 ordrar på en konsol i begränsad upplaga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Känns väl lite onödigt att chatta med dem flera gånger och fiska efter ett besked som man vill ha, samtidigt som man ignorerar de andra beskeden om att det inte finns något datum?
Tror för övrigt inte helpdesk kan övrigt ge något annat besked just nu än att man hoppas på att det kommer snart.

Nej du har nog rätt, men det känns som dom vet nått mer än vad dom säger. Våra små kedjor i landet har tom lite datum. Ja ja, som jag sa igår så får jag lägga ned o vänta bara. Spelabstinensen är stor!

Permalänk
Medlem
Skrivet av azcii:

Jobbade på Kjell för länge sen och känner därför några som fortfarande jobbar för bolaget. Kan meddela alla att de som lagt orders via butiker förmodligen inte kommer få de, utan webbkunder kommer att prioriteras.. Dvs de som registrerade sig för bevakning på produkten via hemsidan under den korta period det gick.

Den såldes aldrig online, utan det var endast samtal till butik som i sin tur gjorde beställning varpå man lämnade sitt namn och telefonnummer.
Åtminstone såg jag ingen knapp och chatten sade att det bara gick via butik.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av wthnds:

Nej du har nog rätt, men det känns som dom vet nått mer än vad dom säger. Våra små kedjor i landet har tom lite datum. Ja ja, som jag sa igår så får jag lägga ned o vänta bara. Spelabstinensen är stor!

Förhoppningsvis får Amazon en laddning snart. Det var trots allt ett bra tag sedan de sålde PS5 senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Den såldes aldrig online, utan det var endast samtal till butik som i sin tur gjorde beställning varpå man lämnade sitt namn och telefonnummer.
Åtminstone såg jag ingen knapp och chatten sade att det bara gick via butik.

Aha, vi får se helt enkelt då. Håller tummarna för din order!

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Aha, vi får se helt enkelt då. Håller tummarna för din order!

Så om möjlighet hade funnits att boka den online så skulle det kunna innebära att man har större chans?
När du skriver de som registrerade sig för bevakning den korta tid det gick, menar du bokning eller förstår jag bara inte riktigt? 😁

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dustin home

Fick precis ett mejl om att min order fråh Dustin är skickad.
Helt random men perfekt present till min födelsedag idag.

Beställde 17/09/2020

Hade helt gett upp på Dustin och började kolla konstant från andra butiker (ungefär som de flesta här) sen flera veckor tillbaka.
Hoppas bara att jag får den innan helgen nu då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Så om möjlighet hade funnits att boka den online så skulle det kunna innebära att man har större chans?
När du skriver de som registrerade sig för bevakning den korta tid det gick, menar du bokning eller förstår jag bara inte riktigt? 😁

Vet inte faktiskt, var bara den infon jag fick. Om de inte hört av sig till dig ännu från din butik är det ju positivt !

Permalänk
Skrivet av amZor1:

Hur fick du könummer på Ginza?

Mailade dem på kundservice@ginza.se!

Permalänk
Medlem
Skrivet av azcii:

Vet inte faktiskt, var bara den infon jag fick. Om de inte hört av sig till dig ännu från din butik är det ju positivt !

Förvirringen fortsätter...😂😂😂😂😂😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sulle001:

Fick precis ett mejl om att min order fråh Dustin är skickad.
Helt random men perfekt present till min födelsedag idag.

Beställde 17/09/2020

Hade helt gett upp på Dustin och började kolla konstant från andra butiker (ungefär som de flesta här) sen flera veckor tillbaka.
Hoppas bara att jag får den innan helgen nu då.

Digital eller med skiva? Vilken tid den 17/9 beställde du?

Permalänk
Medlem

Fick tag på en på Tradera precis. Ber om ursäkt om jag förvärrar scalper problematiken men orkar inte vänta på amazon och sitta dag in och dag ut och refresha sidor. Det har vart en underbar upplevelse här och jag hoppas ni får era maskiner snart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmq:

Fick tag på en på Tradera precis. Ber om ursäkt om jag förvärrar scalper problematiken men orkar inte vänta på amazon och sitta dag in och dag ut och refresha sidor. Det har vart en underbar upplevelse här och jag hoppas ni får era maskiner snart!

Hur mycket fick du lägga ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Hur mycket fick du lägga ut?

Blev 9k totalt och han skickar den just nu. Ville gärna ha den nu i helgen då jag känner att jag väntat alldeles för länge. Har letat cjo letat och försökt i alla tävlingar och tidpunkter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmq:

Blev 9k totalt och han skickar den just nu. Ville gärna ha den nu i helgen då jag känner att jag väntat alldeles för länge. Har letat cjo letat och försökt i alla tävlingar och tidpunkter

Saftigt precis men förståeligt. Jag antar det var för en Standard Edition?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Saftigt precis men förståeligt. Jag antar det var för en Standard Edition?

Japp det var standard