PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmq:

Japp det var standard

Stort grattis igen. Skönt att det är avklarat för din del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brudo:

Digital eller med skiva? Vilken tid den 17/9 beställde du?

Beställde runt lunchtiden. Typ kvar i 13 nånstans.
Vad har för ordernummer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sulle001:

Beställde runt lunchtiden. Typ kvar i 13 nånstans.
Vad har för ordernummer?

Vill inte skriva ordernummer här. Men jag beställde 11.20. Standard edition. Var det SE eller DE du beställde?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brudo:

Vill inte skriva ordernummer här. Men jag beställde 11.20. Standard edition. Var det SE eller DE du beställde?

Ville bara se hur många ordrar du ligger efter/före.
Jag beställde DE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sulle001:

Ville bara se hur många ordrar du ligger efter/före.
Jag beställde DE.

Ok, av uppgifter som jag fått tidigare verkar man ha kommit längre på 17/9 med avseende på DE.

Permalänk
Medlem

Nu märks det att leveranserna från NetOnNet har precis kommit till folk då det finns nya annonser på Tradera. Se här som exempel:
https://www.tradera.com/item/1000006/443225656/playstation-5-...
https://www.tradera.com/item/1000006/443222189/playstation-5-...

Sorgligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Nu märks det att leveranserna från NetOnNet har precis kommit till folk då det finns nya annonser på Tradera. Se här som exempel:
https://www.tradera.com/item/1000006/443225656/playstation-5-...
https://www.tradera.com/item/1000006/443222189/playstation-5-...

Sorgligt.

De borde säljer som bundles typ ps5 + demons souls + kontroll.
Ingen scalper ska köpa detta.
ÅT suger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pias2121:

De borde säljer som bundles typ ps5 + demons souls + kontroll.
Ingen scalper ska köpa detta.
ÅT suger.

Eller bara lägga till bankid för att verifiera en. Begränsa till max en per hushåll tills det är så många produkter kvar att det inte är ont om det längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmq:

Fick tag på en på Tradera precis. Ber om ursäkt om jag förvärrar scalper problematiken men orkar inte vänta på amazon och sitta dag in och dag ut och refresha sidor. Det har vart en underbar upplevelse här och jag hoppas ni får era maskiner snart!

Grattis men du borde vänta denna vecka.
Alla har fått stock i UK denna vecka.
Amazon kanske får också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pias2121:

Grattis men du borde vänta denna vecka.
Alla har fått stock i UK denna vecka.
Amazon kanske får också.

Redan försent haha den är postad.

Permalänk
Skrivet av Musse0414:

Pratade precis med Dustin. Kvinnan sa att dom får i bästa fall en leverans nu till våren. I värsta fall så blir det till sommaren...

Kändes dock som att hon satt på mer info..

Fick mail idag klockan 17.00 från Dustin att min DE blivit skickad förväntad leverans fredag. Jag bokade 2020-09-17

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmq:

Redan försent haha den är postad.

Haha grattis igen.
Jag har tappat hoppet med denna shitshow releasen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zephyrion:

Fick mail idag klockan 17.00 från Dustin att min DE blivit skickad förväntad leverans fredag. Jag bokade 2020-09-17

Jag beställde den 2020-09-21, en DE. Då hoppas jag min kommer i nästa batch då. Tack för info

Permalänk
Medlem

Om UK fått restock så känns ju inte Amazon så långt borta nu. Jag trodde på riktigt att Amazon skulle vara bland dom första efter release med tanke på vilket jättebolag det är. Men om en "sket"butik som Kjell eller maxgaming fått in så måste ju Amazon kunna leverera innan de butikerna får in igen.

Har Amazon haft fler "bokningar" än de som var den 20e?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jozt1:

Om UK fått restock så känns ju inte Amazon så långt borta nu. Jag trodde på riktigt att Amazon skulle vara bland dom första efter release med tanke på vilket jättebolag det är. Men om en "sket"butik som Kjell eller maxgaming fått in så måste ju Amazon kunna leverera innan de butikerna får in igen.

Har Amazon haft fler "bokningar" än de som var den 20e?

Inte hört eller sett att våran svenska amazon sida haft öppet för bokningar. Är inne var o varannan dag och tittar till min. Inget på produktsidan har ändrat sin text av vad jag vet. Det står nått om att de inte vet om eller när fler antal beräknas komma in. Så jag vill säga den 20/11 e den enda senaste säljpunkten, den beställningsruta va öppen ganska länge också. Ett par timmar.

Permalänk
Skrivet av PoeX:

Jag beställde den 2020-09-21, en DE. Då hoppas jag min kommer i nästa batch då. Tack för info

Tvekar då dom flesta beställde 18/09...

Beställde själv min DE den 18/9 så jag får hoppas den kommer innan mars.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av wthnds:

Inte hört eller sett att våran svenska amazon sida haft öppet för bokningar. Är inne var o varannan dag och tittar till min. Inget på produktsidan har ändrat sin text av vad jag vet. Det står nått om att de inte vet om eller när fler antal beräknas komma in. Så jag vill säga den 20/11 e den enda senaste säljpunkten, den beställningsruta va öppen ganska länge också. Ett par timmar.

Asså va de så länge? Tror min beställning gjordes runt 20.40. Kanske får vänta på ytterligare nån batch isåfall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jozt1:

Asså va de så länge? Tror min beställning gjordes runt 20.40. Kanske får vänta på ytterligare nån batch isåfall.

Jag la min 20.59, sett någon som har en tid efter 19 och jag såg själv knappen vara uppe runt 22. Nu var den inte ständigt uppe utan den kom och gick som någon berättade, men ändå. Några fastställda klockslag för öppning och stängning har jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Musse0414:

Tvekar då dom flesta beställde 18/09...

Beställde själv min DE den 18/9 så jag får hoppas den kommer innan mars.....

Jag är lite oinformerad här. Vad hände den 18/09 som gjorde att alla beställde då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PoeX:

Jag är lite oinformerad här. Vad hände den 18/09 som gjorde att alla beställde då?

Troligtvis en tid det var möjligt att boka PS5, som du säkert sett har de flesta sidor stängt sina bokningar tills de får bekräftade leveranser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PoeX:

Det undrar jag också. Med tanke på att min beställning gjordes den 13/10 på en standard edition från Dustinhome så känns det ljusår innan jag får min beställning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashashiva:

Precis pratat med webhallen och de får in en ny leverans den 27e. Som jag sa tidigare så förbokade jag 15 mars och jag är med i den batchen, så ni som bokat innan det datumet och inte fått bör få då.

Har du bokat SE eller DE? Jag bokade första veckan i Mars men fick svar av Webhallen att dom inte är säkra på om min order täcks av batchen nästa vecka.

Permalänk
Skrivet av Seanto:

Det undrar jag också. Med tanke på att min beställning gjordes den 13/10 på en standard edition från Dustinhome så känns det ljusår innan jag får min beställning.

Nej då, våren lär väl inte vara ogenomförbart? Dessutom finns det inte så mkt spel nu ändå 😊 och det lär vara fler SE på väg in än DE? Känns som fler beställt SE.

Men ja, känns som en evighet ändå. Man vill ju alltid ha det man inte kan få. Beställde själv 24 oktober, SE. Har helt tappat suget för att lira för övrigt.

Permalänk
Medlem

Verkar som en viss butik i UK har skapat en begränsning på en PS5 per hushåll och där de går igenom orderna manuellt innan det paketeras och skickas ut. Om det är flera PS5 som går till samma hushåll så avbryter de samtliga order från det hushållet och smäller på en £20 pund i administrativ avgift för varje enhet.

Så borde svenska återförsäljare göra också. Ge skalpers rejäla fakturor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Randamu:

Har du bokat SE eller DE? Jag bokade första veckan i Mars men fick svar av Webhallen att dom inte är säkra på om min order täcks av batchen nästa vecka.

SE eftersom endast den fanns att boka då, konstigt att vi fått olika besked?

Visa signatur

Desktop: | CPU: Intel Core Ultra 7 265K | GPU: ATI Radeon RX 9070 XT 16gb | RAM: 48gb | SSD: 2 x 2tb m.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Verkar som en viss butik i UK har skapat en begränsning på en PS5 per hushåll och där de går igenom orderna manuellt innan det paketeras och skickas ut. Om det är flera PS5 som går till samma hushåll så avbryter de samtliga order från det hushållet och smäller på en £20 pund i administrativ avgift för varje enhet.

Så borde svenska återförsäljare göra också. Ge skalpers rejäla fakturor.

De måste isåfall lägga det som ett paketpris med tillagd vara. Exempelvis en billig buttplugg till överpris i genomskinlig förpackning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashashiva:

SE eftersom endast den fanns att boka då, konstigt att vi fått olika besked?

Ja, väldigt konstigt... Ringde du eller var det via chatt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Randamu:

Ja, väldigt konstigt... Ringde du eller var det via chatt?

Ringde först sedan chatt några dagar senare för att bekräfta. Kan ju vara så att du pratat med någon som inte hade lika bra koll.

Visa signatur

Desktop: | CPU: Intel Core Ultra 7 265K | GPU: ATI Radeon RX 9070 XT 16gb | RAM: 48gb | SSD: 2 x 2tb m.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erikozil:

https://iphonehome.se/playstation/playstation-5-digital-editi...
Ser ut som dom har fått in
Någon som vet om det är en legit sida?

"Beställ nu och det kommer att levereras direkt till dig mellan ons. 3 mars och tors. 4 mars".
Kanske bra alternativ för folk som orkar vänta.

Permalänk
Medlem

Står Beställningsvara för mig