Battlefield 6 uppges bli "reboot" i modern tid

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nioreh83:

Ja för fler spel/filmer/böcker om andra världskriget är det vi verkligen behöver! /s

Det berör mig inte. Det som däremot berör mig är när någon säger "Äntligen slut på historia!". Då blir jag ju arbetslös ;).

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av SockerfriKetchup:

Håller med, BF4 var skoj.. sen gick det kraftigt nedför serien..

Även om FrostBite-motorn har många enorma fel i sin kod när det gäller Netplay, detta var anledningen till att jag slutade spela BF.

Tror inte jag kommer köpa ett nytt BF om de använder Frostbiten.

Dom kanske fixar problemen som finns. Hoppas det.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Blir det som BF3 är jag mer än redo att testa. Gärna nåt mode med CQC utan tanks och annat skit, det kan dom få ha på större banorna.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Äntligrn nu tid igen. Säker köp.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

BF2 är bara nostalgi, både BC2 och BF3/4 är bättre imo. Gunplay i BC2 är det solklart bästa i något BF spel, likaså map design och rush läget som var helt oslagbart. Tanks var perfekt lagom starka när man pushade men för den delen inte OP. Laguna Presa, valparaisio, Nelson bay. Får ståfräs bara av att tänka på det 🙃

Glöm inte att BC2 hade en super trevlig ”campaign” och en fantastisk expansion med Vietnam!

Visa signatur

Ryzen 5 7600- 4070S- Alienware AW2723DF- LCD2C
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk

Har kört alla spelen , BF1942 med dessert Combat modden hade jag fantastiskt kul med , sen min favorit är nog bf1 , hade gillat BFV mer ifall det inte hade varit så extremt squad baserat , kommer ju knappt någonstans utan en vettig squad.

Visa signatur

-[Asus Prime z590]-|- [Intel Core 11600k]-|-[Corsair Hydro H100i]-|-[Aorus rtx 3070 Master]-|-[Corsair 16GB 3600Mhz]-|-[Corsair LL120 RGB 120mm]-|-[Fractal Design Define 7 Compact]-
Aoc 32" 144Hz 1ms-[Logitech G502 HeroAsus Rog strix Scope Deluxe TKL

Permalänk
Medlem

BF2 var klart det bästa spelet i serien för mig. När BC2 släpptes så hade jag för klen burk, så han aldrig spela det riktigt, sen kom BF3 och jag var så jävla hypad, byggde en ny burk och var redo, spelade i en vecka och slutade. Hela BF2 känslan var borta för mig, så för min del gick förlora jag hoppet för DICE redan då tyvärr. Nä blir nog inte ett köp av BF6 heller, men samtidigt vet man ju aldrig, man kanske blir överraskad denna gång?

Permalänk
Medlem

Låter som att dem stressat fram nånting i stil med battlefield 4 bara, rädd för att det kommer bli nya cyberpunk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Meh, det skall mycket till. BF konceptet ifrån BF42 och BF2 blev bara mer utspätt för att dra in mer spelare ifrån COD. Banorna blev mer intensiva, respawns skulle vara omedelbara, fiendens fordon kom tillbaka fortare än vad du kunde få tag på ny ammunition till din AT launcher. Skjut-springa-dö-respawn, tröttsamt. Ingen brydde sig om tickets, instant gratification - nytt liv och skjuta mera. Det fanns ingen känsla av att ett liv, en ticket eller ett fordon var värdefullt. Teamwork nedspelades, snipers och hackers deluxe.

Om BF6 har;
1. Längre respawns så att man faktiskt kan åstadkomma något med att ta ut ett fordon eller en spelare.
2. Taktiska kartor och levels.
3. Teamplay möjligheter, verktyg och spelbalans.
4. Suppression & cover
5. Se till att man för i h-vete inte kan sprinta som en olympisk atlet iförd all utrustning!
6. Gå tillbaka till sten-sax-påse tanken där det krävdes mer än två hjärnceller för att spela spelet.
7. Hacker skydd och hårda bans för nötter som inte kan sköta sig.

TLDR: Tack BF42 till BF3, jag är mycket skeptisk till BF6. Dice har en lång uppförsbacke för mig.

PS: Jag har inget emot COD, spelat det själv och gillar det. Men, det är inte BF.

Amen!

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Den inställningen gör att spelet är dömt att misslyckas. Om många tänker så så blir det ingen positiv release och ingen köper efter en tveksam release och då dör spelet...

Blir det bra så kommer jag köpa det, kommer dock vänta på recensioner istället för att köpa dag 1.

Sen så misslyckas man gång på gång tröttnar man tillslut och får man möta konsekvenserna av det.

Permalänk
Medlem

Spelade mycket BF3/4 och har sen inte haft dator nog för 1/V men testade dem med nya gpun nu och det känns inte som jag missat så mycket.

Håller tummarna för att BF6 ska bli awesome

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Kan dom inte göra ett spel där man krigar i rymden?

Spacebattlefield Platinum Exodus Magnificus.

Permalänk
Medlem

Jag och polaren kickade igång BF 3 i helgen. SÅ KUL, hade visst inte spelat sedan 2011.

Caspian Border är den perfekt karta!

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk
Skrivet av Grumbledock:

Vore gött med mer Bad Company, var alldeles för länge sedan vi fick ett sådant BF

Hört detta på otroligt många möjliga håll o kanter, förstår inte dock riktigt varför..? Spelade BC2, BF3, BF4 och BF1 och förstår inte vad som skulle vara så anmärkningsvärt med just bc2 förutom storyn?

Visa signatur

Ryzen 5600X @4.65GHz, Noctua NH-U14S, 16GB Corsair LPX DDR4 2666MHz, MSI MAG B550 TOMAHAWK, MSI 1080 Gaming X 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneoff:

Jag och polaren kickade igång BF 3 i helgen. SÅ KUL, hade visst inte spelat sedan 2011.

Caspian Border är den perfekt karta!

Caspian border är min favorit i BF3.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Blir det bra så kommer jag köpa det, kommer dock vänta på recensioner istället för att köpa dag 1.

Sen så misslyckas man gång på gång tröttnar man tillslut och får man möta konsekvenserna av det.

Inte menat som kritik mot någon enskild, bara en realisering av läget och orden jag citerade väckte precis den känslan hos mig.

Permalänk
Testpilot

Är i positionen att det spelar ingen roll hur "dåligt" eller "bra" spelet blir, kommer köpa det med 99% säkerhet i vilket fall.

Tömt över 2000h i BF4, ca. 600h i BF1 och börjar närma mig 450h i BFV också. Det finns helt enkelt inga alternativa FPS spel till vad Battlefield erbjuder när det kommer till blandningen av CQC (boots on the ground) och vehicle warfare. Kört serien ända sedan jag var barn och 1942 lanserades.

Sedan efter vad jag personligen skulle vilja kalla "blandat mottagande" av BFV, så kan det inte bli sämre helt enkelt. Ser starkt fram emot att se vad nästa generation av Frostbite är kapabel till - DICE alltid lyckats pusha både det visuella och auiditiva rent tekniskt (säga vad man vill om BFV, men ljudet i det spelet har ingen konkurrens i huvudtaget, speciellt med 3D Spatial Audio påslaget i parallell med ett par vettiga hörlurar).

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Nice, jag gillar bf serien, är enda spelet jag kör online, är nästan det enda jag spelar nu för tiden.
jag hoppas dom lägger på en funktion så man kan sparka ut dårar ur fordon,eller låsa så ingen kan spawna in.
hatar när man smyger runt finden med ett fordon och det spawnar in en dåre som nödvändigtvis ska skjuta 24/7 på allt, dvs luften,marken, eller en tank man gömt sig för bakom buskarna i en liten jeep.....

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Nice, jag gillar bf serien, är enda spelet jag kör online, är nästan det enda jag spelar nu för tiden.
jag hoppas dom lägger på en funktion så man kan sparka ut dårar ur fordon,eller låsa så ingen kan spawna in.
hatar när man smyger runt finden med ett fordon och det spawnar in en dåre som nödvändigtvis ska skjuta 24/7 på allt, dvs luften,marken, eller en tank man gömt sig för bakom buskarna i en liten jeep.....

Svaret är nej på den frågan och skulle missbrukas.
Hoppas jag mer på att man kan kicka fuskare, spelade på en servrar som hade 3 olika fuskare, fun times.

Fattat fortfarande inte varför de inte gjorde en remaster på BF3, för tiden mellan BF1 och BF6.
Hade varit en kassako för EA, för ingen på konsolerna fick uppleva BF3 på riktigt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av odesjord:

ifall dem faktiskt hämtar inspiration från spelet Squad, kanske jag är lite intresserad. Om inte, nejtack

Var nämns det att dem skulle göra det?
Håller med dig 100% för övrigt.

Permalänk
Medlem

Bara det är nutid och inget framtids skit så är jag intresserad. Hatar när det svävar ut till saker som inte är verkligt.

Senaste spelen har jag inte varit så supernöjd med. Hoppas att nästa blir bättre

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Inte menat som kritik mot någon enskild, bara en realisering av läget och orden jag citerade väckte precis den känslan hos mig.

Kritisera får du göra så länge man är respektfull. Finns andra forum där folk inte kan diskutera utan att vara otrevlig. När folk är otrevliga orkar jag inte ens svara för jag vill inte lägga energi på sånt folk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Förstår att det är "fel" men Battlefield när det var som bäst var för mig Gun Game i BF3 CQC-"expansionen". Bland det roligaste jag någonsin haft med ett spel när vi var ett gäng som lirade det tillsammans där många var på samma nivå. Servrarna var alltid packade med folk, hade bra uppsättning roterande kartor och bra inställningar etc.

Har aldrig fått upp intresset igen efter det. Men som sagt vet ju att det inte är den upplevelsen som jag hade där som är kärnan av Battlefield-upplevelsen, snarare motsatsen.

Spelade inte just gun game läget så mycket men uppskattade hela den expansionen faktiskt. Men jag är ju quake spelare i grunden så det påminde väl lite mer om det antar jag.

Gillade dock dom mer klassiska spelkägena/kartorna med i BF3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av monoleg:

BF2 var klart det bästa spelet i serien för mig. När BC2 släpptes så hade jag för klen burk, så han aldrig spela det riktigt, sen kom BF3 och jag var så jävla hypad, byggde en ny burk och var redo, spelade i en vecka och slutade. Hela BF2 känslan var borta för mig, så för min del gick förlora jag hoppet för DICE redan då tyvärr. Nä blir nog inte ett köp av BF6 heller, men samtidigt vet man ju aldrig, man kanske blir överraskad denna gång?

Håller med om klivet från bf2 till bf3. Fick samma upplevelse som dig. Fordon blev mycket mer "arkad". Tog tvärstopp vid 90° om man försökte göra en roll med helikoptern etc.
Vill minnas att det blev sedan bättre, speciellt med bf4.
Bf1 *var också underhållande. Kanske p.g.a riktigt bra kartor?

Bf5 är tjusigt visuellt o så men inte speciellt underhållande o firestorm var helt tvärruttet.

Bf2 för sin tid är svårslaget. Men om de iaf kan komma i närheten av det så lär det bli ett köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

Var nämns det att dem skulle göra det?
Håller med dig 100% för övrigt.

Det nämns inte. Det var min egna fundering.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lsociety:

Hur kommer det sig att det alltid är Battlefield spelare som klagar så ofta på fuskare när just Battlefield är ett av de mer skonade spelen från fuskare?

Finns inte riktigt någon anledning till att fuska i BF. Det är ett casual spel. Har säkert samlat ihop mer än 5000 timmar i BF och kanske stött på 4-5 fuskare totalt under den tiden.

Köpte bf4. Installera bf4. Starta bf4. Dog and en bf4 fuskare från andra sidan kartan. Sen dess har jag inte rört bf.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

Jag är övertygad om att vad Dice än gör så kommer folk klaga. Folk måste acceptera att det de känner för de äldre spelen är nostalgi och att nya spel inte kommer ge dem samma känsla.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem

Efter nästan 10 år av misslyckanden (åsikt) så hoppas jag att DICE kan ta tillbaka tronen som det bästa och roligaste krigsspelet.

Jag älskade verkligen BC2 och BF3, men allt efter 3:an har, i min mening, sugit häst***.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av odesjord:

Det nämns inte. Det var min egna fundering.

Okej. Tyvärr är Battlefield ett för stort ”märke” (i bemärkelsen att det är anpassat för en stor publik) - för stor för att det skulle vara ekonomiskt gynnsamt att ha för mycket inslag ifrån Squad.

Men man kan alltid hoppas såklart..

Permalänk
Medlem

jag är trött på moderntids krigspel, jag föredrar WW1 och WW2. synd bara att gnällspikar gnällde sönder BF-V,. hade folk inte gnällt så förbannat hade de inte ändrat TTK och BTK inför julen 2019. å där med nästan 6månader till patch 6.22 som fixade till det.
de DiCE kunde ha gjort bättre var privet servers tidigare samt HC mode tidigare som vi fick i November 2020. sjukt bra spel när vi kunde skapa "sessions" i HC mode, synd bara att det inte var statiska servers man skapade.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.