Battlefield 6 uppges bli "reboot" i modern tid

Permalänk
Melding Plague

Battlefield 6 uppges bli "reboot" i modern tid

Omstarten av Battlefield-serien uppges bjuda på multiplayer med 128 spelare, battle royale och utspela sig i modern tid.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag tror BF peakade vid 3/4 när alla köpte ny hårdvara för att kunna hänga med och klara spelet alls. Hypen är inte lika hög för ett sånt spel till känner jag

Permalänk
Inaktiv

Älskar battlefield men tror en remake är ett misstag

Permalänk
Medlem

Bad company 3 annars lägg ner

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Hoppas det stämmer och att det blir en uppföljare till BF4! Men sluta förvirra med namnet "Battlefield" och döp det till Battlefield 6. Annars blir det som "The new iPad" som alla kallade iPad 3

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Avstängd

Spelar inte så mycket dylika spel alls, men jag brukar spela öppna betor och BF1 var så underhållande att jag nästan köpte det.

Delar borttagna /Mod
Permalänk
Medlem

Äntligen slut på historia!

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Bad company 3 annars lägg ner

Vore gött med mer Bad Company, var alldeles för länge sedan vi fick ett sådant BF

Permalänk

Undrar om de släpper det utanför origen

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

Intresset för mig har verkligen svalnat av successivt sedan Battlefield 3. Känns om att det knappt hänt något på den tekniska fronten sedan dess och att varje nytt spel i serien är ett mappack med lite nya vapen - detta till premiumpriser.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Jag som trodde att vi hade passerat tiden för idiotisk namngivning av spel, där två spel heter samma sak...

Hursom, det kanske blir att prova. Har inte spelat sedan BF3.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av AxxT:

Äntligen slut på historia!

Det kan väl inte bara vara jag som killa att knata runt med en Kar98K, StG44 eller liknande med bra gunplay och bra story?

Eller något sniper och scouta runt lite?

Sniper Elite kittlade det lite och samma sak med CoD5 när jag spelade igenom det för ett tagsen.

inte hittat ett tilllräckligt bra WW2 spel än som verkligen är tillfredställande på alla nivåer. Schysst gunplay, vapen som är roliga att skjuta etc, massa grejjer att skjuta på och inte så bullet spongy, nästan hack n slash fast i vapen form

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

BF3 var och är fortfarande det bästa spelet i serien, tveklöst.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att se hur BattleField ska klara komma ikapp Warzone?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag tror BF peakade vid 3/4 när alla köpte ny hårdvara för att kunna hänga med och klara spelet alls. Hypen är inte lika hög för ett sånt spel till känner jag

Eller hur, det känns som att militärskjutarnas tid är förbi. Peak var 2011 när det var BF vs COD. Nu är dessa spelen precis som Fifa eller liknande, samma spel varje år med lite nya gubbar typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

Undrar om de släpper det utanför origen

Mest troligt, alla BF från bad company 2 och framåt finns ju på Steam nu igen, samt de senaste star wars spelen och EA play.

Sen hoppas jag verkligen på ett nytt Battlefield 4 med 128 players. Men skulle inte tacka nej till bad company 3 heller. Gärna med lite DLC för olika scenarion. Bad company 2 Vietnam var riktigt grymt.

Permalänk
Medlem

Om det blir ett 2142 liknande spel hade jag kanske köpt.

Känns ärligt talat som Battlefield serien blivigt en trött gammal gubbe

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Battlefield V satte stopp för mitt förtroende av DICE. Styrd och hjärntvättade av EA som såg hela den "icke autentiska" WWII tolkningen som äkta till 100%...

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd

Blir tungt att springa omkring i Afghanistan med mask i 40+ grader!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte vad som menas. Vadå reboot? I princip alla battlefield är väl självständiga? Eller vadå? Vad skulle bli skillnaden om 6:an inte är en reboot?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Trodde att det skulle vara fler positiva kommentarer här. Har inte spelat de senare spelen och skulle uppskatta ett bra Battlefield i modern tid.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll vilket tema det har när det ändå är 438 kinesiska och ryska cheaters i varje session.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

BF3 var och är fortfarande det bästa spelet i serien, tveklöst.

BF3 var bra, BC2 var mycket bättre.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Moderator
Moderator

Meh, det skall mycket till. BF konceptet ifrån BF42 och BF2 blev bara mer utspätt för att dra in mer spelare ifrån COD. Banorna blev mer intensiva, respawns skulle vara omedelbara, fiendens fordon kom tillbaka fortare än vad du kunde få tag på ny ammunition till din AT launcher. Skjut-springa-dö-respawn, tröttsamt. Ingen brydde sig om tickets, instant gratification - nytt liv och skjuta mera. Det fanns ingen känsla av att ett liv, en ticket eller ett fordon var värdefullt. Teamwork nedspelades, snipers och hackers deluxe.

Om BF6 har;
1. Längre respawns så att man faktiskt kan åstadkomma något med att ta ut ett fordon eller en spelare.
2. Taktiska kartor och levels.
3. Teamplay möjligheter, verktyg och spelbalans.
4. Suppression & cover
5. Se till att man för i h-vete inte kan sprinta som en olympisk atlet iförd all utrustning!
6. Gå tillbaka till sten-sax-påse tanken där det krävdes mer än två hjärnceller för att spela spelet.
7. Hacker skydd och hårda bans för nötter som inte kan sköta sig.

TLDR: Tack BF42 till BF3, jag är mycket skeptisk till BF6. Dice har en lång uppförsbacke för mig.

PS: Jag har inget emot COD, spelat det själv och gillar det. Men, det är inte BF.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på lite bf igen! 128 spelare har man ju drömt om sen bf2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rapidact:

Jag har svårt att se hur BattleField ska klara komma ikapp Warzone?

Battle Royale kommer nog aldrig vara Battlefields fokus tyvärr men i multiplayer har vi inget som kommer ens i närheten av Battlefield och lyckas de dessutom ta ut de saker som lyckats i tidigare Battlefield spel och få ihop det på ett bra sätt i BF6? Ja då fan har vi ett riktigt skjutspel imo.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Viktorph:

Spelar ingen roll vilket tema det har när det ändå är 438 kinesiska och ryska cheaters i varje session.

Cheaters är inget som förstör upplevelsen idag tycker jag, har man otur kan man ibland hamna på en server med en fuskare men då kan man bara byta server och det händer dessutom väldigt sällan jämfört med spel som t.ex. Warzone

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

BF3 var bra, BC2 var mycket bättre.

BC2 var bra, BF2 var mycket bättre.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk

De mytomspunna 128-spelar lägena har det ju ryktats om i över ett decennium nu. Jag minns BF2's glansdagar med granat- och landmine-spam.

Permalänk
Medlem

Bring back dolphin-diving!