Permalänk
Medlem

Hur tolka warcraftlogs?

Helloe!

Jag började lira lite WoW igen efter ett uppehåll på ca. 10 år och får allt eftersom lära mig något nytt.

En polare länkade min profil på warcraftlogs.com och kunde bara säga att jag låg "bra till" utan att kunna förklara något mer...

Men vad betyder egentligen "Rank"? Vad är det jag gör bra?

Visa signatur

⚙️ AMD Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | AMD ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ WLMouse BeastX Wireless
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 55G3 / 65GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem

Det där var för mythic+ dungeons. Det är alltså de mythic+ du har gjort som den ger ett poäng baserat på hur bra dungeons du har gjort, i ditt fall var det 1288, alltså ett snitt på 161 poäng (16*8 dungeons) Exakt hur denna poäng beräknas och ger just det värdet vet jag inte.

Det syftar inte direkt till din personliga performance i de grupperna, men gruppens helhet, hur snabbt gruppen klarade den svårighetsgraden ger den poängen.

Sen är du med den poängen rankad 1335 arms warrior i nycklar. Nu blev jag osäker om Fury warriors läggs med i den rankingen också dock, tror inte det. Får hoppas att nästa patch ger en trevlig buff för båda dps warrior specsen dock

Så det är svårt att säga vad exakt du gör bra och dåligt från den lilla bilden, skulle behöva se resten för att se vad du faktiskt gör. Men du kör keys iaf, kul!