Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pink Lemonade
Finns det någon bra Gothic II fansite? (Som inte är på tyska eller polska... )

http://gothic.rpgdot.com/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chaos
http://gothic.rpgdot.com/

Jo, hittade den redan. Tyvärr är den väldigt fattig på information om Gothic II. Inte riktigt up-to-date heller.

Permalänk
Medlem

Måste man öka dexterityn för att lyckas bra med pickpocket, sneak och lockpick? Vill inte slösa ut mina poäng på exp då jag inte tänkt använda pilbåge.

EDIT: Ajfan, hade visst redan dragit igång det så nu har dom dödat tjuvarna, så nu kan jag inte lära mig de skillsen ändå

EDIT2: Haha vafan, gjort alla småuppdrag i staden, knappt sprungit runt och dödat nåt. Spelat i 8h 9m, är level 5 och är på chapter 2, vad göra!? Fick en nyckel till ett pass men kan ju fan inte dra dit som level 5, kan ju inte döda orcs än!? Ska jag bara springa runt i skogen och levla eller? Tycker det är roligare att va i stan och göra uppdrag.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

ja har ju ingen koll på va jag för i spelet tydligen
lirat ca 23h o lev7 chap1.
gjort massa uppdrag hos bönder å i stan snart alla, bara theifguild har så svåra jobb juh...

hur fan kommer man år snubben i huset(va han nu heter högsta hönset) de släpper bara in kings "worker" måste ja BLI milita? tydligen måste jag ha valt en guild redan i CHAP1. . . men undrar om jag kommer in som mage el . merc?
(el. måste jag till de där cave'sen, som alla snackar om ,fångkolonin)

har fasen 0 koll hahaha...

lite tips TACK! ! !
/MR Scorpio

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Medlem

jag e level 16 dragonhunter! jag drog till passet när jag va level 5 tror jag, man behöver ju inte döda alla orcs, bara göra uppdraget.. sedan kan man dra tillbaka senare!

om du menar att komma upp i den högre delen av staden måste du bli lärjunge till nån av (masters) lr vad man nu ska kalla dom.. smeden, snickarn, osv..

själva huvuduppdraget fick man ju ibörjan av xander lr vad han heter.. kolla i journal!

Permalänk
Medlem

jag är hos blacksmith, och theifsguild(tills ja e klar å tjaller på dem)

jag undrar vad för FÖR och NACK delar det är mellan GUILDSEN?

ja vet att hos
-MERC får man tag på Magiska ORCvapen
-Paladin nån Blessed Sword från munkarna mot 5000
(antar att ja ska bli Milita först)
-sen Magidudes ?(ingen aning) bara dyrt å prova vet ja 1000g+får

vad ska ja tänka på , när ja väljer sida??
Dragonhunter är det via Paladin el. Merch tex???

hur många chapters är på denna MAP?(land) finns väl fler kartor eller?

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Medlem

Dragonhunter blir man hos Mercenery. Finns 6kapitel i spelet. Kap1 och 3 är på samma karta. Resten vet jag inte...

Fördelar hos militia är att man kan be vid statyerna och få mer i styrka eller de helar dig eller dit liv förlängs med några påäng osv....Det kanske finns i de andra guildsen också?

Permalänk
Medlem

japp det finns i andra guildens också.. vet du hur det funkar det där med statyerna? måste det gå en dag imellan? för man kan ju inte be flera gånger på samma..

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur man kan bevisa att smeden som åker i fängelse är oskyldig ? Jag ha gett guvenörens "scribe" 2000 guld för att ha ska berätta sanningen och då fick jag hans "diary". Men vem ska jag ge den till ? Palladinledaren säger bara att jag ska bevisa att smeden är oskyldig men jag kan inte ge honom dagboken för det finns inget alternativ för det när jag pratar med honom. Jaja hoppas nån vet hur man löser detta

Visa signatur

p4 1.8 @2.4 | asus p4s533 | 512 pc2700 | TI4200 @ TI4400

Permalänk
Medlem

du måste läsa dagboken först..

EDIT: hade du valt alternativet: "annars får du spö av mercs" hade du fått dagboken gratis!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ruarc
du måste läsa dagboken först..

EDIT: hade du valt alternativet: "annars får du spö av mercs" hade du fått dagboken gratis!

Tackar !
Jag slog ner honom och tog tillbaka pengarna ändå

Visa signatur

p4 1.8 @2.4 | asus p4s533 | 512 pc2700 | TI4200 @ TI4400

Permalänk
Medlem

Det magiska ORC-vapnet får man också hos paladins...Det är den som behövs för att munkarna ska välsigna svärdet. Blir då 70/40 iaf för 1H. Kanske starkare om det hade varit 2H vapen...

Nån som vet hur man kan göra bättre vapen själv än de hos smiten i slottet? Kan bara göra vanliga "egengjorda svärd" och "ore svärd" eller nåt i den stilen. De är inte så bra men man får ihop lite pengar om man säljer dem hehe...

p.s. Är nu Paladin på Dragonjakt!

Permalänk
Medlem

kommentera gärna

Rätta mig om ja fattat FEL!!

1.man kan få tag på SAMMA/LIKA vapen vare sig man är Paladin el. Merc. Bara udda med spells om man är Mage-som andra Inte kan få del av.

2. Alla kan bli lika bra på alla vapen tex Crossbow 2hand m.m.

3. Kanske bara Uppdragens natur som skiljer dem åt.(och vart man är "välkommen" )Ioch med vilken Guild man är till...

Rustningar kanske blir olika starka i olika guild antar ja.

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Medlem

jo jag antar att det där är rätt! men jag har ju bara kört som merc så..

Permalänk
Avstängd

jag träffade en nubbe som tappat sin crossbow nånstanns norrup i bergen?! vill ha den! var ska jag gå!? för jag har inge kompass!

Visa signatur

xp2000+Tbred@1912mhz - ASUS-A7S333 - 256DDR ram - gforce2 mx400 64mb - 12gb hd

Permalänk
Medlem

HJÄLP!

-Undrar om MERC har bättre rustningar än 30/30 ??
-Milita får man 40/40/5/5 mycke bättre juh. å 35/30 svärd på EN gång!...

kan NU joina båda ställena KAN inte VÄLJA HJÄLP om RÅÅÅD!!!

witek =Crossbow ja ska kolla efter den å. får kolla mot kartan då!
vid nån stencirkel, norrut vid berg??

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Medlem

Den finns i den stora skogen nätan högst upp ovanför staden om du ser på kartan några poster tiddigare...Leta efter en stencirkel där. Nån får bekräfta för jag är inte 100 på det. Om det är där så vaktas den av några skeletons. Vad är du för lvl?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Nån får bekräfta för jag är inte 100 på det. Om det är där så vaktas den av några skeletons.

Japp, det stämmer. Bara goblins skeletons och scavengers (eller vad de nu heter) vaktade där när jag plockade up den.

Permalänk
Medlem

Nån som klarat kryptan utanför Odins farm? Är lvl22 och klarar inte av den heheheheh

Ett tips är att ni läser vad som står på gravstenarna runt kryptan :). Kul!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Den finns i den stora skogen nätan högst upp ovanför staden om du ser på kartan några poster tiddigare...Leta efter en stencirkel där. Nån får bekräfta för jag är inte 100 på det. Om det är där så vaktas den av några skeletons. Vad är du för lvl?

heheh karta? jag har ingen map, lr så funkar inte min M knapp men jag e bara lvl4-5 så jag tänkte mer bara springa plocka up den o springa lr lura iväg dem en o en o ta dem alla den vägen

Visa signatur

xp2000+Tbred@1912mhz - ASUS-A7S333 - 256DDR ram - gforce2 mx400 64mb - 12gb hd

Permalänk
Avstängd

föresten ere för tidigt aTT BÖRja med "sekvens 2" då man möter massa orcer när man e level 4-5? hehe jag lyckades ta en orc men de tog lite tid att få han o fastna så jag kunde skuta ner han med båge o fire arow! haha

Visa signatur

xp2000+Tbred@1912mhz - ASUS-A7S333 - 256DDR ram - gforce2 mx400 64mb - 12gb hd

Permalänk
Medlem

Ska du genom passet så måste du kunna slåss mot 2-3 Orcs samtiddigt. Kan du inte det och du vill slå ut alla Orcs där så måste du vara högre lvl. Själv stack jag dit som lvl7 med Orcslayersvärdet :D.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Ska du genom passet så måste du kunna slåss mot 2-3 Orcs samtiddigt. Kan du inte det och du vill slå ut alla Orcs där så måste du vara högre lvl. Själv stack jag dit som lvl7 med Orcslayersvärdet :D.

var fixar jag de svärdet? =D

Visa signatur

xp2000+Tbred@1912mhz - ASUS-A7S333 - 256DDR ram - gforce2 mx400 64mb - 12gb hd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av witek
var fixar jag de svärdet? =D

Ärligt talat så kommer jag inte ihåg :). Den fanns förmodligen på nån merc eller i skogen nånstans hehehehhe... Den kräver 60 i styrka och gör 65 i skada eller nåt sånt... Det är 1H vapen!

Permalänk
Medlem

men fan killen är ju värdelös! han kan ju inte ens ta en Goblin eller vargen i början...

Permalänk
Medlem

svärdet finns i pyramiden.. och att köpa på "Tavern" antar att man måste va i ett senare chapter för att kunna köpa det..

och man måste ju inte kunna slåss mot orcs för att dra till passet, bara köra lite stealth..

Permalänk
Medlem

Jag var i level 5 när jag var inne i valley of mines.

Man behöver inte slåss en enda gång där förutom mot de 2-3 vargarna i början för att klara uppdragen där.
Det lättaste för att klara det hela är att transformera sig till djur för då anfaller ingen dig.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk

jag undrar om de finns nån som kan upgradera min dextrity i slottet(som blir attakerad av drakar) på del2?

Visa signatur

**AMD64 (939) 3500+ (Winchester)** 1024MB corair** K8T Neo2-FIR K8T800 Pro**radeon 9700pro**200gb hdd**

Permalänk
Medlem

Frågor till den som kan

1..dragomirs CrossBow!
Är runt Stencirkeln men hittar bara ett Huntingbow 25/10.. som inte e hans.. är den i Grottan vid alla lik? hur kommer man in dit? måste ha nått verktyg för att komma igenom gallret...

2.. BlodCallis bägare nån som HITTAT alla 6? har 4st vart finns dem!!

Dumt att man inte kan ha SKÖLDAR i spelet , när man har enhandsvapen!!!

EDIT: Glömde en fråga . sabbas Ofärdiga uppdrag när man byter Chapter tex 1-2 osv?? ska ga göra klart allt jag kan innan jag går in i chapter 2???

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk

Re: Frågor till den som kan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scorpio
1..dragomirs CrossBow!
Är runt Stencirkeln men hittar bara ett Huntingbow 25/10.. som inte e hans.. är den i Grottan vid alla lik? hur kommer man in dit? måste ha nått verktyg för att komma igenom gallret...

Jag hittade hans crossbow mellan två av stenarna i cirkeln. Jag tror att det var norra ändan av den. Okej, cirklar har väl ingen ända, men du förstår säker ändå.

Citat:

Dumt att man inte kan ha SKÖLDAR i spelet , när man har enhandsvapen!!!

Det har jag också reagerat på. Men å andra sidan kan det vara jobbigt att spela om man måste använda sköld mellan sina slag. Combat-systemet skulle ändras ganska mycket om man hade sköldar. Vet inte riktigt om jag är för eller emot det...

Citat:

sabbas Ofärdiga uppdrag när man byter Chapter tex 1-2 osv?? ska ga göra klart allt jag kan innan jag går in i chapter 2???

Nej, du kan fortsätta på dina uppdrag som lämnat på hälft från tidigare chapter.