PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raiku:

Tror ni båda överskatta hur mycket/lite Elgiganten bryr sig om att upprättahålla reglerna. På sin höjd tar det bort uppenbart fusk som till exempel samma e-mail.

Det som tar tid är säkert något tekniskt strul.

Ah du har nog rätt.

Man är lite för mesig. Erfarenhet säger att företagen bryr sig om antal medlemmar. Scalpers vill bara tjäna pengar och de som skriker mest får mest hjälp i allt här i livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wthnds:

Jävlar vilken kö dom måste ha..

Skrivet av phm:

Mycket nöje! Men jösses, 11 månader 😰

Värt att nämna är att jag inte fick någon info innan jag fick mailet om att order fanns att hämtas föutom informationen att jag inste skulle få en konsoll innan jul som meddelades i slutet av november (med reservation att jag inte läst min spamkorg).

Måste säga att det var smidigt att göra ett system transfer till PS5an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Ah du har nog rätt.

Man är lite för mesig. Erfarenhet säger att företagen bryr sig om antal medlemmar. Scalpers vill bara tjäna pengar och de som skriker mest får mest hjälp i allt här i livet.

Ja man hoppas att de tar bort helt uppenbart "fusk" åtminstone. Jag hoppas också att de faktiskt kollar att de som vunnit tidigare inte vinner igen.

Permalänk
Medlem

Håller verkligen med om att det vore trevligt om de rensade bort en hel del fusk! Det känns dock lite hopplöst tycker jag då det nog måste göras manuellt - ex. de kan inte ta bort "ansökningar" bara på basen samma adress med tanke på att så många bor i lägenhetskomplex osv. Uppenbara falska telefonnummer, namn osv. visst!

Håller tummarna på lite info snart!

Permalänk
Medlem

Fick precis SMS från min order från Power att mitt paket är på väg. Beställde igår, 15:02 och det skickas med PostNord till Umeå. Men sjukt mycket tur kan jag ha det imorgon. Men jag förväntar mig att det blir på måndag.

EDIT: Även jag som så många ändra är med i Elgigantens tävling. Om jag skulle vinna en kod skriver jag om det här så någon annan får nytta för den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragowit:

Fick precis SMS från min order från Power att mitt paket är på väg. Beställde igår, 15:02 och det skickas med PostNord till Umeå. Men sjukt mycket tur kan jag ha det imorgon. Men jag förväntar mig att det blir på måndag.

EDIT: Även jag som så många ändra är med i Elgigantens tävling. Om jag skulle vinna en kod skriver jag om det här så någon annan får nytta för den.

Snällllaaaa välj mig isåfall

Permalänk
Medlem

Elgiganten uppdaterade Story nu med att det tar tid på grund av en blandning av manuellt arbete samt långsamt system

Permalänk
Medlem

ElgigantenGaming på Instagram skriver:

HÅLL UT!

Detta tog ju lång tid! :/
Vi jobber för fullt för att få ut alla mail, men tyvärr tar det längre tid än beräknat.

FAQ:
Får mail mail även om man inte vinner?
JA - Det är planen

Varför tar det så lång tid?
En blandning av manuell hantering och ett långsamt system tyvärr.

Min tumme håller på att gå sönder för att jag uppdaterar Inboxen i panik!!!
Ouch - Vi lägger ut en story när mailen har landat.

Permalänk
Medlem

Samma här, vi (eller rättare sagt min son) fick mail om att beställning är på väg från Power. Skulle jag råka vinna i lotteriet så får någon annan lycklig ta den.

Permalänk

Ny uppdatering på instagram av ELgiganten, de håller fortfarande o jobbar på, de som får ej kod kommer att få ett mail med enligt dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av theBoosing:

Vänta, är mitt tips. Jag kör min backlog på min ps5a med upphottad grafik och 60 fps. Mycket bra!

Precis vad jag tänker göra också

Permalänk
Medlem

Undra om man kan vinna även om en till i hushållet gjorde en anmälan. Hoppas att 1 av dem räknas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sailor:

Samma här, vi (eller rättare sagt min son) fick mail om att beställning är på väg från Power. Skulle jag råka vinna i lotteriet så får någon annan lycklig ta den.

Du får ge det till någon av oss om det skulle hända (Oavsett vilken metod du använder, lägg inga koder i forumet). OM du lägger ut den här så kanske giltigheten försvinner på Elgiganten då det sagt till om just detta. Samt så bryter det mot forumsreglerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av plix:

Beställde från Webhallen 2020-09-17 22:11. Orkar verkligen inte vänta längre men kommer nog få vänta till sommaren.

Då kanske jag står på platsen framför dig i kön, jag beställde tydligen 2020-09-17 18:28, och det kan inte vara någon uppsjö av beställningar mellan.

Det regnar ju på midsommarafton, så det kan bli utmärkt timing att få den då, samt att det borde ha kommit några fler spel till dess med. Men oavsett när, borde vi få glädjande besked samtidigt!

Permalänk
Medlem

Nu när det dragit över så här länge så ser jag nästan mest fram emot att bli irrationellt förbannad över att man inte vann ett lotteri att köpa en konsol för fullpris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raiku:

Nu när det dragit över så här länge så ser jag nästan mest fram emot att bli irrationellt förbannad över att man inte vann ett lotteri att köpa en konsol för fullpris.

Haha rätt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbitch:

Då kanske jag står på platsen framför dig i kön, jag beställde tydligen 2020-09-17 18:28, och det kan inte vara någon uppsjö av beställningar mellan.

Det regnar ju på midsommarafton, så det kan bli utmärkt timing att få den då, samt att det borde ha kommit några fler spel till dess med. Men oavsett när, borde vi få glädjande besked samtidigt!

Det hoppas jag. Sedan så borde jag kollat upp det där med att Webhallen lät folk förboka redan tidigt 2019. Hade jag beställt runt det datumet via en annan hemsida kanske jag redan hade haft en

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlayOn:

Fick ett mail nu att jag är utvald!

grattis

Permalänk
Medlem

Jag blev utvald!

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Men stort grattis till er!

Permalänk

Haha utvald låter så skevt. Tänker Hungerspelen direkt. Men stort grattis till er!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buffaz:
Skrivet av Jeddan:

Jag blev utvald!

Stort grattis till er! Själv har jag inte fått något mail än

Känns som magsåret är nära

Visa signatur

| Corsair Carbide Air 740 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | AMD Ryzen 5 1600X@3.6 GHz| Corsair 16GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX| ASUS 1080ti ROG STRIX Gaming | AOC AGON AG271QX |

Permalänk
Medlem

Det va väl ingen skräll att man inte skulle bli utvald.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoltham:

Låg i skräpposten för mig.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoltham:

Det är nog alldeles snart som vi får svaren vi inte vill ha. Men då kan man iallfall slappna av. Har lite jobb jag får med mig hem ;p

Permalänk
Medlem

Oj fick en kod. Trodde det var omöjligt med bara ett anmälan förra dragningen och en nu. De kanske lyckats få bort alla som reggat flera gånger

Visa signatur

CPU: 5600X Moderkort: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING Minnen: Corsair Vengeance LPX 32 GB (2x16 GB) DDR4 3 600 MHz GPU: Asus 3080 EKWB M2: WD Black SN850X 1TB Samsung 960 Evo 1TB Nätagg: EVGA SuperNOVA 750W G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johber:

Oj fick en kod. Trodde det var omöjligt med bara ett anmälan förra dragningen och en nu. De kanske lyckats få bort alla som reggat flera koder

Grattis. Ja då har de verkligen jobbat på bra nu. Men vi får höra med alla som vunnit sen.

Permalänk
Medlem

Får alla mailet samma tid eller kommer det gradvis?

Permalänk
Medlem

Fick ett mail nu att jag tyvärr inte blev utvald.

Permalänk
Medlem

Fick mail just om att jag inte blivit utvald