PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av dysleksi22:

När påtalade du detta? Verkar ju coolt om de har ett gäng de kan skicka bara sådär

Jag skickade ett mail väldigt sent igår. Så sent att det garanterat inte var någon som läste det förrän idag på fm. På em fick jag mailet att ordern blivit skickad. Det kan vara en tillfällighet men kan också vara så att dem som hörs mest får först

Permalänk
Medlem
Skrivet av sundetsparla:

Fick hem min PS5 från Power igår också. Overklig känsla. För er som tvivlar - konsolen är precis så bra att man önskar att den ska vara, så håll ut!! Jag lider med er, vet hur det känns. Nu ska man bara leta upp en ny TV...

Äntligen! Glad att det har löst sig för dig också

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk

Jaha, fick sms av Elgiganten att de inte leverar på lördag så nytt datum på måndag. Inget att göra men trist att dom klantar sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av chappyswe:

Jaha, fick sms av Elgiganten att de inte leverar på lördag så nytt datum på måndag. Inget att göra men trist att dom klantar sig

Samma, var ju ganska bortkastat att betala för expressfrakt.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Samma, var ju ganska bortkastat att betala för expressfrakt.

Av nyfikenhet, bor du i någon av "storstäderna"? Bring åtminstonne säger sig leverera på lördagar till region Stockholm, Göteborg och Malmö. Väntar också på ett paket därifrån men senaste informationen jag fick va lördag (idag).

I vilket fall som helst, lite klantig kommunikation får jag säga...

https://www.bring.se/ehandel/leveransalternativ/hemleverans-a...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arshin87:

Av nyfikenhet, bor du i någon av "storstäderna"? Bring åtminstonne säger sig leverera på lördagar till region Stockholm, Göteborg och Malmö. Väntar också på ett paket därifrån men senaste informationen jag fick va lördag (idag).

I vilket fall som helst, lite klantig kommunikation får jag säga...

https://www.bring.se/ehandel/leveransalternativ/hemleverans-a...

Bor i Helsingborg, så relativt nära Malmö. Det lite märkliga är att jag fick hemleverans igår, med extra handkontroll och laddningsstation. Chattade då med elgiganten som sa att konsolen skulle komma idag.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Bor i Helsingborg, så relativt nära Malmö. Det lite märkliga är att jag fick hemleverans igår, med extra handkontroll och laddningsstation. Chattade då med elgiganten som sa att konsolen skulle komma idag.

Ok tack, då är det väl bara att vänta och se för min del helt enkelt. I värsta fall blir det Mello med frugan istället...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arshin87:

Ok tack, då är det väl bara att vänta och se för min del helt enkelt. I värsta fall blir det Mello med frugan istället...

Då får vi hoppas att det löser sig

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Samma, var ju ganska bortkastat att betala för expressfrakt.

Kanske de inte fått in leveransen än så bortkastat behöver det nog inte vara utan du får den dagen efter de får in och spar in någon dags leveranstid när det är dags

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk
Medlem

Fan det står på elgig att utlotning pagår... Men man kan se den grönna knappen ( lägg till kundvagn ) viken tease hahha

Permalänk
Medlem

Har ni någon uppfattning om var i kön Webhallen befinner sig gällande Standard edition? såg någon som hämtat bokning slutet av april 2020, men att det kan varit pga nån annan inte hämtat ut sitt ex.

Permalänk
Skrivet av markiiie:

Äntligen! Glad att det har löst sig för dig också

Stort tack!

Permalänk
Skrivet av Raiku:

Pratade med MediaMarkts kundtjänst. Påpekade att de nu skickat ut ordar lagda efter min och undrade hur det kunde ske. Fick svar att min förväntas komma i Q1 (standard svar). Tryckte på lite mer och då kunde han inte bekräfta att de tillämpar ett kösystem på MediaMarkt. Mycket spännande.

Intressant!

Jag snackade också med MM igår när jag avbokade min DE och hade ett rätt gott snack med pågen som svarade, berättar detta då jag kanske är lite biased och väljer och tro på honom, men han sa att han att de kör stenhårt på kön - Datum och klockslag som gäller. Frågade hur långt de hade kommit i kön och det kunde han inte säga. DETTA är vad jag har svårt för med MM under den här releasen, bara var transparenta och ta bort ovissheten för de som väntar, gör det enklare att hantera situationen då, tycker jag. Men han sa dock att ingen ÅT har nån koll på när nån leverans kommer från Sony, de kommer sporadiskt och mängderna skiljer. Men, han verkade rätt säker på att de som hade beställt innan release kommer att ha sin konsol nån gång under Q1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lebear:

Har ni någon uppfattning om var i kön Webhallen befinner sig gällande Standard edition? såg någon som hämtat bokning slutet av april 2020, men att det kan varit pga nån annan inte hämtat ut sitt ex.

Jag beställde 12/6. För någon månad sedan estimerade dom leverans i slutet av februari, nu vägrar dom uttala sig. Jag räknar inte med slutet av februari. Dom har i och för sig 50+ på ingång… 🥴

Visa signatur

i5-13600KF, ASUS TUF 3080Ti, 32GB (2x16), B760-I Gaming, NR200P
Samsung G9, 32:9 @5120x1440 / LG CX 65” @4K

Permalänk
Medlem

Fick Mail från Webbhallen nu på förmiddagen att min Standard edition kan hämtas ut i Malmö butiken, förhandsbokade den 26 April 2020. Trodde verkligen inte att min order skulle täckas utav den senaste leveransen😃

Permalänk

Vet någon om posten levererar paket till willys på helgen? Tittar jag på spårningen så står det ”paket på väg” och ”levereras till willys idag”. Hade varit trevligt att få hämta den i helgen

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tompa3999:

Vet någon om posten levererar paket till willys på helgen? Tittar jag på spårningen så står det ”paket på väg” och ”levereras till willys idag”. Hade varit trevligt att få hämta den i helgen

Är bara vissa ombud som får på helgen, men mitt närmaste Willys är inkluderat i det iaf. Om det nu står att det ska komma idag så bör ju rimligtvis så vara fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lebear:

Har ni någon uppfattning om var i kön Webhallen befinner sig gällande Standard edition? såg någon som hämtat bokning slutet av april 2020, men att det kan varit pga nån annan inte hämtat ut sitt ex.

Killen på WH som lämnade ut mitt ex i batchen härom veckan sa att den senaste bokningen han hade lämnat ut då var gjord 20/4 så nånstans i slutet av april är väl en bra gissning om vi räknar med de som inte hämtat ut.

Visa signatur

* i7-4790K * EVGA GeForce GTX 1070 Ti 8GB * Asus Z97-E * 32GB DDR3 * SuperNOVA 750 G2 * Fractal Design R5 * NH-U14S * Samsung 850/860/970 EVO 0.5/1/2TB

Permalänk
Skrivet av anon287298:

Är bara vissa ombud som får på helgen, men mitt närmaste Willys är inkluderat i det iaf. Om det nu står att det ska komma idag så bör ju rimligtvis så vara fallet.

Hoppas att det är så. Time will tell.

Permalänk

Elgiganten

Med fått leverans måndag på sms. Inte packad än så tänker typ onsdag. Beställde till en kontroller, den kom till dagen efter. Fett onödigt att inte skicka samtidigt kan jag tycka. Ni som klagar på att ni får vänta ett par extra dagar, för fan skärp er, ni kan väl gå tillbaka till era andra bokningar då i april och maj och släppa fram några tacksamma istället.

Permalänk

Ni som betalat expressfart på EG kan bara ringa in och få den krediterad. Jag gjorde det och dem hade krediterat flera som jag förstod.

Permalänk
Skrivet av ilovepancskes:

Med fått leverans måndag på sms. Inte packad än så tänker typ onsdag. Beställde till en kontroller, den kom till dagen efter. Fett onödigt att inte skicka samtidigt kan jag tycka. Ni som klagar på att ni får vänta ett par extra dagar, för fan skärp er, ni kan väl gå tillbaka till era andra bokningar då i april och maj och släppa fram några tacksamma istället.

Lugn nu, jag kan vänta och har väntat längre. Men tycker inte det är ok av Elgiganten att ändra leveransdatum 2 ggr i rad. Bättre att vara ärliga och sätta ett korrekt datum från början.
Skiter fullständigt om det är ett ps5, ett kylskåp eller något annat. Lova inte ett datum som inte går att hålla. Det är fan a och o i kundhantering...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilovepancskes:

Med fått leverans måndag på sms. Inte packad än så tänker typ onsdag. Beställde till en kontroller, den kom till dagen efter. Fett onödigt att inte skicka samtidigt kan jag tycka. Ni som klagar på att ni får vänta ett par extra dagar, för fan skärp er, ni kan väl gå tillbaka till era andra bokningar då i april och maj och släppa fram några tacksamma istället.

Skrivet av chappyswe:

Lugn nu, jag kan vänta och har väntat längre. Men tycker inte det är ok av Elgiganten att ändra leveransdatum 2 ggr i rad. Bättre att vara ärliga och sätta ett korrekt datum från början.
Skiter fullständigt om det är ett ps5, ett kylskåp eller något annat. Lova inte ett datum som inte går att hålla. Det är fan a och o i kundhantering...

Det är klart det sticker lite i ögonen när någon har den garanterat om några dagar, och en annan kanske inte får den överhuvudtaget innan sommaren. Så det är frustrationen över att inte själv äga ett PS5 som talar.😁 Men har man betalat extra för expressleverans är det klart att man ska ha det, inget snack om saken.

Permalänk
Skrivet av ilovepancskes:

Med fått leverans måndag på sms. Inte packad än så tänker typ onsdag. Beställde till en kontroller, den kom till dagen efter. Fett onödigt att inte skicka samtidigt kan jag tycka. Ni som klagar på att ni får vänta ett par extra dagar, för fan skärp er, ni kan väl gå tillbaka till era andra bokningar då i april och maj och släppa fram några tacksamma istället.

I mitt fall handlade det inte om att klaga, mer att delge information till andra här. Som är syftet med hela den här tråden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompa3999:

Jag skickade ett mail väldigt sent igår. Så sent att det garanterat inte var någon som läste det förrän idag på fm. På em fick jag mailet att ordern blivit skickad. Det kan vara en tillfällighet men kan också vara så att dem som hörs mest får först

Det var som fan! Beställde 08/10-20 och skrev till dom i måndags om hur det går med beställningen och om det fortfarande gäller första kvartalet osv. Inte fått ett svar... och ingen konsol skickad heller. :'(

Permalänk
Skrivet av Cybrus:

Det är klart det sticker lite i ögonen när någon har den garanterat om några dagar, och en annan kanske inte får den överhuvudtaget innan sommaren. Så det är frustrationen över att inte själv äga ett PS5 som talar.😁 Men har man betalat extra för expressleverans är det klart att man ska ha det, inget snack om saken.

Förstår helt och hållet att frustrationen över bristen på ps5or och scalpers. Tråkigt att det blivit komponent brist, men förhoppningsvis börjar leveranserna rulla igång inom kort.
Ha en fortsatt fin helg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av chappyswe:

Förstår helt och hållet att frustrationen över bristen på ps5or och scalpers. Tråkigt att det blivit komponent brist, men förhoppningsvis börjar leveranserna rulla igång inom kort.
Ha en fortsatt fin helg!

Jag önskar dig detsamma! Man får hoppas att PS5 är värt väntan, som många säger.

Permalänk
Skrivet av tompa3999:

Hoppas att det är så. Time will tell.

Blev på måndag eftersom ombudet inte får leveranser på helgen. Bara att sitta lugnt i båten

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielengdahl:

I mitt fall handlade det inte om att klaga, mer att delge information till andra här. Som är syftet med hela den här tråden...

Jag klagade seriöst, tjommen som klagade på oss som klagade sitter kanske inte med en ostbricka och laddar inför mello som jag... Tror inte han inser lindandet som finns här ute.

Permalänk

Ginza

Någon som har koll på ginza och hur dom ligger till?