PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av Raiku:

På vilket sätt förlorar dom på det? Butiken går ju inte back direkt på sälja konsolen. Vet inte vad marginalen är på spel så det är ju svårt att säga om det är någon större inkomst för dom ändå.
Håller dock med om att det tar en evig tid med DE.

Tror han menar att du endast köper konsolen där, alla spel på psstore, så butiken säljer inga spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinK:

Beställde 08/10-20 så inte så långt ifrån kanske! Håller tummarna

MediaMarkt verkar skicka ut helt på måfå.
Jag har en bokning från 28/9 inte hört nåt från MediaMarkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tittinkeemi:

Tror han menar att du endast köper konsolen där, alla spel på psstore, så butiken säljer inga spel.

Det är jag med på. Men jag menar att om marginalen på spel är väldigt låg så kanske det är positivt att inte behöva ha spel. På deras plats kan man istället ha något annat eller minska affärsytan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nik_lin:

Men klarar den 4K och 120Hz samtidigt, eller bara det ena ELLER andra alternativet?

Ja den ska klara det. Men det finns tyvärr en bug just nu som gör att man tappar ljudet på sin PS5 när man aktiverar läget 120hz 4k på HDMI porten. Sony arbetar på en lösning.

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Skrivet av Raiku:

På vilket sätt förlorar dom på det? Butiken går ju inte back direkt på sälja konsolen. Vet inte vad marginalen är på spel så det är ju svårt att säga om det är någon större inkomst för dom ändå.
Håller dock med om att det tar en evig tid med DE.

Nej men dom måste ju ha större marginal på att kränga iväg SE, och det är ju inte så att dom har svårt att få iväg dom. Är ju gigantiskt flaskhals så varför inte prioritera SE över DE? När dom även kan kränga spel vid sidan om på en 1/4 marginal eller vad det kan vara. Är nog många som köper till ett spel, vilket dom ju garanterat inte gjort vid köp av DE.
Sen förstår jag inte heller varför inte Sony pressar mer på DE. Marginalen dom har på spelen lär ju vara galet, plus att dom dödar andrahands marknaden vilket vanligvis skapar förluster. Hade det varit jag hade jag viktat rejält emot dom digitala nu i början. Folk hade köpt det dom fått tag på i vilket fall och jag tror inte det är Blueray spelaren som är flaskhalsen i produktionen

Permalänk
Medlem

Nån som har lite positiva webhallen-nyheter?

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem

Pratade med MediaMarkts kundtjänst. Påpekade att de nu skickat ut ordar lagda efter min och undrade hur det kunde ske. Fick svar att min förväntas komma i Q1 (standard svar). Tryckte på lite mer och då kunde han inte bekräfta att de tillämpar ett kösystem på MediaMarkt. Mycket spännande.

Permalänk

Digital utlottning nästa vecka

Permalänk
Medlem
Skrivet av RustyRyan:

Digital utlottning nästa vecka

Var står denna info?

Permalänk
Medlem
Skrivet av babboska:

Var står denna info?

Elgigantens instagramstory, gäller digital edition.

Visa signatur

i5-13600KF, ASUS TUF 3080Ti, 32GB (2x16), B760-I Gaming, NR200P
Samsung G9, 32:9 @5120x1440 / LG CX 65” @4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av babboska:

Var står denna info?

Elgiganten har lagt ut det på instastorys

Permalänk
Medlem
Skrivet av phm:

Elgigantens instagramstory, gäller digital edition.

Skrivet av wcislek:

Elgiganten har lagt ut det på instastorys

Nämen se där. Bara till att be till alla högre makter igen då.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RustyRyan:

Digital utlottning nästa vecka

Kul! Jag vill ha den framför SE så då får jag verkligen hålla tummarna för mig själv (och er andra såklart).

Permalänk
Medlem
Skrivet av nik_lin:

Jag vet men var så mycket tjafs för några månader sedan om just det där, TV-apparater från bland annat Sony själva som skulle vara så bra för spel, men de hade inte HDMI som klarade av att köra både och. Var därför min ordinarie fråga fick en ";)" på slutet.

Personligen kommer jag kolla på TV under 2021, kanske till black friday

haaha nu förstår jag ja.. jag tror vi måste vänta till ps6 för att det bli native 4k med 60 fps! men just nu ps5 kan spela native 4k med 30 fps =D bättre än ps4 pro som spelar 1440p~ med 30 fps XD!

Ju en ny tv kan alltid vara bra! Sony's tv är också är bra men det alltid finnss bättre! och nya tv under 2021 kommer vara utroligt bättre =D! Vi får se!

Permalänk
Medlem

Någon som har fått sin EG order skickad ännu?
Börjar tappa hoppet om att få den levererad imorn som smset sa...
Vad gäller när man betalat för expressfrakt men dom inte levererar i tid?

Permalänk
Medlem

Skicka mig ett PM när det går att köpa en

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av RustyRyan:

Digital utlottning nästa vecka

Skriv gärna länken.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ante1213:

Någon som har fått sin EG order skickad ännu?
Börjar tappa hoppet om att få den levererad imorn som smset sa...
Vad gäller när man betalat för expressfrakt men dom inte levererar i tid?

Då har du rätt att häva köpet då man inte uppfyllt avtalet vid köpet, antar jag. Men du kan ju försöka dig på att be om ersättning för merkostnader vid expressleverans.

EDIT: Det finns säkert någon klausul där man reserverar sig för eventuella förseningar. Själv brukar jag aldrig ta expressleverans då det (i många fall) verkar gå lika snabbt med standardleverans där jag bor.

Permalänk

AMAZON?

Något nytt från amazon? har gått flera månader nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

https://www.youtube.com/watch?v=5y_KJAg8bHI

Skicka mig ett PM när det går att köpa en

Det är såna kommentarer som gör mig att gilla forums. lol

Visa signatur

LG CX 65"
Denon AVR 5.1
PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Något nytt från amazon? har gått flera månader nu.

Kika mitt inlägg från igår.

Permalänk

Beställde från mediamarkt 2/10-2020 SE. Känner någon som beställt senare än mig som fått sin PS5. Bestämde mig för att skicka ett bestämt mail till mediamarkt där jag påtalade detta och mitt missnöje. Ett par timmar senare var orderstatus ändrad till skickad.

Nagging works, men säg inte det till min fru

Permalänk
Medlem
Skrivet av wthnds:

Kika mitt inlägg från igår.

Jag snackade med Amazon idag och förklarade hur besviken jag var som konsument att de inte kan leverera en vara som är beställd 20 november. Jag berättade även att jag avbokade andra beställningar pga jag trodde saken var klar då Amazon är så stora. Killen i luren lyssnande och lät iaf genuint ledsen för min skull och lovade att han skulle meddela de som jobbar bakom kulisserna på PS5-fronten. Frågade också hur rimligt länge man ska vänta på en vara som är beställd från Amazon. Vi får se men jag vet ju att flera av oss hör av sig med jämna mellanrum till företaget så nånting måste ju hända framöver ....frågan är bara när det händer .😀

Permalänk
Medlem

Mina aktiva ordrar:

Amazon.se:
Beställd: 20 november 2020
Status: Who knows. Inget nytt

Komplett:
Beställd: 19 september 2020
Status: Förväntas i lager 3 maj 2021

NetOnNet:
Beställd: 28 jan 12:11 2021
Status: Betald men är inte skickad ännu då dem sålde mer än vad dem hade i lager.

Det kanske inte är meningen att man ska ha ett PS5? Är sjukt frustrerade detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kokopuff:

Jag snackade med Amazon idag och förklarade hur besviken jag var som konsument att de inte kan leverera en vara som är beställd 20 november. Jag berättade även att jag avbokade andra beställningar pga jag trodde saken var klar då Amazon är så stora. Killen i luren lyssnande och lät iaf genuint ledsen för min skull och lovade att han skulle meddela de som jobbar bakom kulisserna på PS5-fronten. Frågade också hur rimligt länge man ska vänta på en vara som är beställd från Amazon. Vi får se men jag vet ju att flera av oss hör av sig med jämna mellanrum till företaget så nånting måste ju hända framöver ....frågan är bara när det händer .😀

Skönt du fick en kille som lyssnade. Jag hör av mig till dem varje vecka och trycker på. Ifrågasätter varje gång hur mindre företag i Sverige kan leverera vecka för vecka men inte dom, på så lång tid som vi väntat. ”Vi har inga besked från Sony”. Eftersom dom sagt själv dom behövde ta bort knappen för köp p.ga. stor belastning bör ju många ligga o trycka på. Vi kämpar kamrater!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ante1213:

Någon som har fått sin EG order skickad ännu?
Börjar tappa hoppet om att få den levererad imorn som smset sa...
Vad gäller när man betalat för expressfrakt men dom inte levererar i tid?

Nä ingen leverans än.
Såg i nått tidigare inlägg att nån pratat med supporten och fått svaret att leverans troligen sker början på nästa vecka.
Surt att välja express om det ändå inte kommer fram tidigare än när gratis alternativet skulle ha kommit. Men men den kommer väl när den kommer

Visa signatur

CPU: 5600X Moderkort: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING Minnen: Corsair Vengeance LPX 32 GB (2x16 GB) DDR4 3 600 MHz GPU: Asus 3080 EKWB M2: WD Black SN850X 1TB Samsung 960 Evo 1TB Nätagg: EVGA SuperNOVA 750W G2

Permalänk
Skrivet av tompa3999:

Beställde från mediamarkt 2/10-2020 SE. Känner någon som beställt senare än mig som fått sin PS5. Bestämde mig för att skicka ett bestämt mail till mediamarkt där jag påtalade detta och mitt missnöje. Ett par timmar senare var orderstatus ändrad till skickad.

Nagging works, men säg inte det till min fru

När påtalade du detta? Verkar ju coolt om de har ett gäng de kan skicka bara sådär

Permalänk

Någon som hört något mer från inet?

Permalänk
Medlem

Jaha, nu kommer inte ps5an från EG för än på måndag. kul när man betalade för express hemleverans....
Jag vet att jag gnäller

Permalänk
Skrivet av PuLLaNet:

Jaha, nu kommer inte ps5an från EG för än på måndag. kul när man betalade för express hemleverans....
Jag vet att jag gnäller

Var glad för det, min leverans är framflyttad till 11/2... Tog expressfrakt med Bring. Förstår inte varför det dröjer, dom lottade ju bara ut så många som dom hade, är väl bara att skicka dom? Jaja, är glad att jag äntligen får en öht så några dagar till spelar väl mindre roll.