Problem med mappar som inte går att radera. "TrustedInstaller" har fulla rättigheter?

Permalänk
Medlem

Problem med mappar som inte går att radera. "TrustedInstaller" har fulla rättigheter?

Hejsan,

Installerade om datorn igår och har en lagringsdisk där det lagts olika windowsmappar som inte används längre. Jag skulle behöva hjälp med hur jag kan radera dessa utan att formatera disken (det är en disk med olika foton osv).

Jag bifogar lite printscreens på hur det ser ut, där står att Trusted Installer har behörigheterna och jag lyckas inte ändra på detta..

Vore väldigt tacksam för hjälp

Imgur länk:

https://imgur.com/a/Q445CBD

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem

ändra Owner till din egen user

Permalänk

Använd Ccleaner har tidigare använt detta till att ta bort gamla Windows mappar.

Permalänk
Medlem

Ändra ägare till dig själv med full behörighet.
Alternativ två, flytta på foton till usb eller liknande, formatera disken.

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||

Permalänk

Du kan även använda TakeOwnershipPro, pytte litet program på under 1 MB, smidigt och gratis. Ifall det fortsätter krångla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hansar:

ändra Owner till din egen user

Skrivet av Mistlurker:

Använd Ccleaner har tidigare använt detta till att ta bort gamla Windows mappar.

Skrivet av Nepo:

Ändra ägare till dig själv med full behörighet.
Alternativ två, flytta på foton till usb eller liknande, formatera disken.

Skrivet av karlsson8899:

Du kan även använda TakeOwnershipPro, pytte litet program på under 1 MB, smidigt och gratis. Ifall det fortsätter krångla.

Stort tack för era tips! TakeOwnershipPro som Karlsson8899 tipsade om löste problemet.

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.