Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av zuru1:

Ni som har beställt Piranha Rush musmatta från elgiganten, har ni fått hem de?

Japp, fick dagen efter beställning.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

/3900x/i7 4790k/3400g/xeon 5670 x2 32gb ram...EVGA GeForce GTX 1070ti/3070 8GB SC ACX...evga supernova 850w g2
Corsair 200r...noctuna ub9

Permalänk
Medlem

Jaha, då är det bara min tur att inte ha fått de ännu.

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem

Personligen har jag endast negativa upplevelser av proshop. När jag har köpt kampanjprodukter, för att sedan få ett mail om att produkterna är slut i lager, sedan nytt mail om ny leveransdatum som slutligen övergår till annulering. Under den tiden från beställning till annulering missar man flertalet liknande kampanjer hos andra återförsäljare.
Detta är en klassiker 1-2 veckor efter orderbekräftelse:
" Vi är tyvärr tvungna att annullera din beställning, på grund av att produkten har upprättats med ett felaktigt pris.
Vi beklagar naturligtvis detta och hoppas på din förståelse."

Men andra verkar ha haft bättre tur med dem

Förtydligat
Permalänk
Medlem
Skrivet av zuru1:

Ni som har beställt Piranha Rush musmatta från elgiganten, har ni fått hem de?

Jag har inte fått min heller..

Permalänk
Medlem
Skrivet av zuru1:

Ni som har beställt Piranha Rush musmatta från elgiganten, har ni fått hem de?

Japp! Tog 3-4dar.

Permalänk
Medlem

Xbox Gamepass Ultimate för 10kr i 3 månader på Microsoft Store.
Blev själv lite sugen på att lira lite Forza Horizon 4. Såg att de ska komma till stema och ville se vad Store tog för spelet. Insåg då att man kan lira de i 3 månader för 10kr innan eventuellt köp.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jonathan460:

Produkt: SAMSUNG MONITOR Odyssey G5 (C32G55) - 32" Välvd QHD VA 144 Hz FreeSync Gamingskärm
Pris: 3490kr
Kategori: Skärmar
Länk: https://www.mediamarkt.se/sv/product/_samsung-monitor-odyssey...
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5630459
Pris: 4488kr

Bra skärm till bra pris om man vill köra ultrawide.

Bra pris, men det är inte en ultrawide det är frågan om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathan460:

Produkt: SAMSUNG MONITOR Odyssey G5 (C32G55) - 32" Välvd QHD VA 144 Hz FreeSync Gamingskärm
Kategori: Skärmar
Länk: https://www.mediamarkt.se/sv/product/_samsung-monitor-odyssey...
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5630459
Pris: 3490

Bra skärm till bra pris om man vill köra ultrawide.

Kostar 4490:- nu ser det ut som =(

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Någon som fått betalt från ASUS cashback än?

Fyndtipset gällande cashback, är det någon som köpte och fått tillbaka pengar?

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xtQ:

Fyndtipset gällande cashback, är det någon som köpte och fått tillbaka pengar?

Nej, jag har fått ett mail om att den är godkänd men att det kunde dröja upp till 90 (NITTIO!!!!) dagar. Helt galet.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Fyndtipset gällande cashback, är det någon som köpte och fått tillbaka pengar?

Nop, inga pengar här. Men de har väl fram tills slutet av februari/början av mars då de säger att det kan ta upp till 90 dagar så lär väl dröja minst 3-4 veckor till.

Permalänk

Mistore kör stream på fb med erbjudande på Xiaomiprodukter vid kl 12.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hopppasdefunkar:

Mistore kör stream på fb med erbjudande på Xiaomiprodukter vid kl 12.

går det att titta på sådant utan konto?

Permalänk
Medlem

För er som har beställt Anova sous vide paket och fått en DOA på eran vakuummaskin läs vidare!

Efter en massa om och men av Anova (som varit väldigt bra att ha att göra med) så fick jag äntligen mitt anova paket men vakuummaskinen kunde inte använda själva vakuumfunktionen, seal funktion funkade dock. Jag mailade anova som skickade en ny och sa att jag skulle lämna in gamla på återvinningen. Tyckte det var lite synd så jag öppnade upp den och såg det här:

Kompressorn sitter till vänster varifrån det går en gul och en röd kabel. Den gula kabeln verkade inte riktigt sitta i så jag satt in den (markerat som nr1 i bilden) och skruvade ihop den. Då blev det helt dött. Har jag förstört den? Öppnade upp igen då och såg till slut en lös plastbit nere till höger, markerat som nr 2 i figuren. Det är denna som trycker in en knapp när handtaget sätts in, när den sitter rätt hör man ett klick likt ett musklick när den sitter rätt. Jag fipplade till den och då funkade den perfekt! Så nu har jag lagat en vakuummaskin och får snart en till på posten. Tänkte att detta kan vara användbart för er som fått en död vakuummaskin. Eventuellt är det bara en lös sladd eller plastbiten nere till höger som hamnat snett.

Permalänk
Medlem

Någon som fått pengarna tillbaka än från Ellos?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Någon som fått pengarna tillbaka än från Ellos?

Blev ordrarna avbeställda för de som använde 800kr rabatten?

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Någon som fått pengarna tillbaka än från Ellos?

Skrivet av Cellen:

Blev ordrarna avbeställda för de som använde 800kr rabatten?

Inga pengar tillbaka än. Och ja, de makulerade vad det verkar alla beställningar 😐

Permalänk
Permalänk
Medlem

Varför inte bara köra 11900K?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av medbor:

Varför inte bara köra 11900K?

Vågar inte 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Produkt: Huawei WiFi AX3 DC WiFi-ax router (WiFi-6 Plus)
Länk: https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/natverk/r...
Kategori: Nätverk
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5623920
Pris: 499kr

Ser ut som väldigt mycket router för pengarna ifall man vill ha senaste teknologin som är i nivå med "toppmodellerna" fast under 1000 lappen.

Tänk på att detta är dual-core versionen och inte quad-core som man oftast ser i reviews.
Hade nog själv varit intresserad om den hade stöd för AP-läge och flera SSID på olika VLAN, men då får man nog titta på ett annat segment...

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merlinen:

Produkt: Heroes of Might and Magic® 3: Complete
Länk: https://www.gog.com/game/heroes_of_might_and_magic_3_complete...
Kategori: Spel
Pris: 25kr

75% rea.

Fasen, spontanköpte denna för 65kr här om dagen efter att ha sett SweC-streamen.. Aja, småpengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Tänk på att detta är dual-core versionen och inte quad-core som man oftast ser i reviews.
Hade nog själv varit intresserad om den hade stöd för AP-läge och flera SSID på olika VLAN, men då får man nog titta på ett annat segment...

Funderar att köpa denna till en person som maximalt använder en mobil och en laptop samtidigt. Tror du att det är någon stor skillnad i prestanda mellan dual-core och quad-core för sådant användande? Hittar inga direkta jämförelser mellan dessa

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobypls:

Fasen, spontanköpte denna för 65kr här om dagen efter att ha sett SweC-streamen.. Aja, småpengar

Otur i spelinköp, tur i hårdvaruinköp - eller hur går ordspråket?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Funderar att köpa denna till en person som maximalt använder en mobil och en laptop samtidigt. Tror du att det är någon stor skillnad i prestanda mellan dual-core och quad-core för sådant användande? Hittar inga direkta jämförelser mellan dessa

Funkar säkert fint!
Skillnaden märks nog när man har mycket aktivitet, många connections som kräver att den håller koll på connection state etc.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk

Är detta ett skämt?

#18922505

Samsung tabben har en processor som är lika snabb som motsvarar deras highend från 2016 dvs en fem år gammal Qualcomm processor.

När man rekommenderar dessa i dagens fynd tråden så borde man sätta i citattecken att den har en långsam processor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stingrey:

Köpte dessa och dom är otroligt bra. Mycket bekvämare och bättre ljud än mina steelseries arctis 7 som jag hade innan. Angående brusljudet som många pratar om så är det borta med flertal uppdatering som släppts sedan lansering av dessa. Använder mig aldrig utav 7.2 så kan inte kommentera där

Använd denna tråden för diskussion istället.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av stingrey:

Köpte dessa och dom är otroligt bra. Mycket bekvämare och bättre ljud än mina steelseries arctis 7 som jag hade innan. Angående brusljudet som många pratar om så är det borta med flertal uppdatering som släppts sedan lansering av dessa. Använder mig aldrig utav 7.2 så kan inte kommentera där

Jag har fortfarande brusljud med firmware v4.1.1.0.
Vilken version kör du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av McZlatanAndCO:

Produkt: Corsair RM850X V.2 (fyndvara klass 1)
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/294460-Corsair-PSU-850W-...
Kategori: Nätaggregat
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4664053
Pris: 1369kr

1285 för lvl 10

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3