Zotac taggar inlägg om brytning av kryptovaluta med #gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Gamers är lättkränkta och man ska undvika att skriva något som kan reta upp dem.

Jag själv ser lite samma sak på gamers och miners. De båda tillför ingen större nytta med sitt användande av hårdvara. Visst man kan argumentera för att miners hjälper till att hålla liv i en digital valuta.. Men jag tycker det är en stor skillnad på detta och de som köper hårdvaran för att kunna utföra sina arbetsuppgifter eller skolarbete.
Om en kundgrupp skulle prioritera grafikkort först så skulle det vara de som inte använde hårdvaran till nöje, problemet är bara att detta i praktiken ej går att kontrollera. Och som jag tidigare skrev, man kan argumentera för att mining är en samhällsnyttig funktion.

*edit*
Angående prioritera olika grupper så var det tal på att prioritera biltillverkare så de får sina kretsar, då politiker anser att skadan att de får stanna sin produktion är värre än att gamers och miners får vänta lite längre.

Jag tror att det folk retar sig på är att för varje rigg en miner sätter upp så blir 8, 10, 12 personer utan ett grafikkort och att företagen borde se mer till alla sina kunder.

I dagens läge går tankarna spontant till att jämföra med västerländska länder som hoardar vaccinleveranser så u-länderna nästan blir utan, om än enormt mycket mer trivialt och obetydligt förstås.

Visa signatur

MSI B450 TOMAHAWK MAX | AMD Ryzen 7 3700X + Noctua NH-U12S | Gigabyte RTX 2080 Windforce OC 8GB | 32GB Kingston HyperX Fury 3200MHz | Seasonic Focus GX 750W | WD Green SN350 2TB | 32" LG UltraGear 32GP850

Lenovo LOQ 15APH8 | AMD Ryzen 7 7840HS | RTX 4060 8GB | 2X8GB Samsung 5600MHz | WD Green SN350 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas Klar:

Huruvida dessa bolagsrepresentanter haft goda intentioner eller sina huvuden tillfälligt monterade i kroppsöppningar där naturligt ljus inte förekommer är oklart

Idag nådde vi en ny lägstanivå på Sweclockers. Pinsamt.

Man kan tycka det är kul, enligt mig passar det här bättre på nåns personliga blogg än en av Sveriges största nyhetssajter för datorer.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

"Huruvida dessa bolagsrepresentanter haft goda intentioner eller sina huvuden tillfälligt monterade i kroppsöppningar där naturligt ljus inte förekommer är oklart, men gemensamt har de i alla fall att de inte skapat god PR."

Årets mening!

Visa signatur

Intel I7-11700K ** NZXT Kraken X62 ** ROG STRIX Z590-E GAMING WIFI *** Seasonic Focus+ 1000W 80+ Gold ** 32GB Ram @ 3000 Mhz CL16 ** EVGA 3090 FTW3 Ultra ** Kingston Fury 2TB ** Acer Predator X34GS x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Även miners är kunder. Grafikkortstillverkarna sysslar inte direkt med välgörenhet.

Nej, men samtidigt så måste dom tänka på sitt omdöme för att sälja även i framtiden. Så frågan är ifall dom faktiskt tror att miners är framtidens stora kundgrupp. Det senare låter inte särskilt troligt så lite märkligt är det hela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Idag nådde vi en ny lägstanivå på Sweclockers. Pinsamt.

Instämmer
Inte första gången skribenten uttrycker sig på ett sätt som för tankarna till lågstadiet.

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk
Medlem

Lustigt att folk blir så upprörda på SweClockers (kanske något plumpa, fine) skämt men samtidigt verkar tycka det är helt OK när tillverkarna är helt tondöva i sina uttalande.

Det är väl inget konstigt att man reagerar om ett märke som profilerar sig som inriktat mot "gaming" visar att de inte prioriterar gamers? Zotac får gärna sälja sina grafikkort till precis vem dem vill och under vilka premisser de vill för min del; men att göra reklam för mining och att dess kort gärna ska användas till det OCH pinga gamers med en #gaming tagg är ju verkligen att inte visa empati för sina gaming-fokuserade kunder. Detta har inget med graden av privilegium att göra om man blir irriterad, det är bara mänskligt. Det skulle kunna jämföras med att Kung Markatta profilerar sig mot fattiga bönder i latinamerika och gör reklam för sin quinoa som numera är så dyr så att bönderna som odlar den inte har råd att äta den själva med en bild på en rik amerikan som sitter i ett lyxigt hus och äter den med en hashtag #farmerschoice eller något liknande riktat till bönderna som odlat den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Bra drag i den eller?

De är så salta att man får sår i munnen om man äter för snabbt.
Jag tryckte i mig kanske.. en halv burk(ja, jag är en glupsk jävel) eller så, en kväll, och fick så jäkla ont i båda hals, tänder, mun och mage haha.

Det är lite såhär:
*Äter en Svenskjävel*
"mmm så gott och jäääklar så salt"
"Vafan, har jag ett sår i munnen?"
"JAPP DET HAR JAG"
---Incoming dödsont i såret i munnen, ont i halsen och en lätt brännande känsla när man sväljer---
"Ska nog inte äta en till nu, det där kändes inte helt nyttigt för kroppen."
"Men... De var ju jäkligt goda ändå.. Kanske en till"

Rinse n repeat.

Men goda, det är dom! De chokade ska vara bra också har jag hört, inte provat själv dock.

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Folk har rätt att bli kränkta.
Folk har inte rätt att inte bli kränkta.

Gäller både miners, gamers och folk som tycker att en artikel håller låg nivå.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoggan:

Instämmer
Inte första gången skribenten uttrycker sig på ett sätt som för tankarna till lågstadiet.

Håller med. Denna skribent har även förmågan att bete sig oproffesionellt i svar på kritik i forumet. Jag noterade det senast härom dagen.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

100% säker på att tredjeparts av Nvidia har egna miningriggar. Mer pengar att hämta där än att sälja kort just nu. Alltför mycket pengar till att låta bli.

Men vad är det för nivå på artikeln???

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Nioreh83:

Håller med. Denna skribent har även förmågan att bete sig oproffesionellt i svar på kritik i forumet. Jag noterade det senast härom dagen.

Samma här, väldigt tråkig och arrogant ton från denna "skribent".

Drar ner forumet tyvärr.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Jag slutar aldrig att bli fascinerad över hur de som klagar mest om "lättkränkthet" alltid är de som är lättast att "kränka". Klassisk projektion. Tänk att vi människor samtidigt är både så komplicerade, och så enkla

Det Zotac gjort är ju en demonstration av total tondövhet, och idioti hur man än vrider och vänder på det. Helt onödigt och skapar bara irritation och konflikt med en redan frustrerad kundbas.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem

En viktig punkt som står över vem dom väljer att sälja till är fulspelet med att släppa "nya modeller" på samma GPU. Alla tillverkare gör sig skyldiga till det, ibland är det OC-modeller, vit PCB, discobelysning etc. Så istället för att fylla alla liggande ordrar så släpper man som här ett vitt Zotac-kort, samtidigt som man mig veterligen inte levererat ett enda Trinity RTX 3080 non-OC till Sverige sen release 17 september 2020! Det tillför inget extra utöver det estetiska, samtidigt som man kan driva upp både priser och marginaler på sina produkter.

Som jämförelse:
Zotac RTX 3080 Trinity kostade vid release 7825kr
Zotac RTX 3070 Twin Edge White Edition kostar just nu 8490kr

Så fastän det vita kortet är en nivå lägre i prestanda så kostar det ca 700kr mer än det subventionerade priset man hade vid lanseringen av RTX 3080.

Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk
Medlem

Instämmer i kören om att artikeln kunde varit bättre formulerad. Det här är en professionell nyhetssida och inte en blogg.

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TuHack:

Nej, men samtidigt så måste dom tänka på sitt omdöme för att sälja även i framtiden. Så frågan är ifall dom faktiskt tror att miners är framtidens stora kundgrupp. Det senare låter inte särskilt troligt så lite märkligt är det hela.

Miners är ofta kapitalstarka, de köper oavsett pris om de måste. Mining har pågått i runt tio år, marknaden har funnits länge men märks för vanliga kunder mest av när det råder brist, som exempelvis nu.

Mynt kommer och går, miners består. Dock borde samtliga inblandade arbeta för att få fram produktsegment för just miners. Men i tider med dålig tillgång kommer problemet åter att uppstå. Går ju heller inte förbjuda miners från att köpa kort.

Inget försvar för miners här, är själv på jakt efter kort trots allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

Igår var det "offerkofta" och idag "sina huvuden tillfälligt monterade i kroppsöppningar där naturligt ljus inte förekommer". Tycker att tonen i artiklarna är ganska onödig.

Skrivet av Akheron:

Håller helt med! Detta känns inte som seriös journalistik.

Skrivet av hobbabobbabooh:

Håller med. Känns osakligt, plojigt, oprofessionellt och helt enkelt inte god journalistik. Håll sån retorik till foruminlägg om alls.

Eller är det inte mot saklig journalistik som Sweclockers siktar utan mot pajkastning?

Skrivet av Vinolik:

Idag nådde vi en ny lägstanivå på Sweclockers. Pinsamt.

Man kan tycka det är kul, enligt mig passar det här bättre på nåns personliga blogg än en av Sveriges största nyhetssajter för datorer.

Skrivet av yoggan:

Instämmer
Inte första gången skribenten uttrycker sig på ett sätt som för tankarna till lågstadiet.

Skrivet av Nioreh83:

Håller med. Denna skribent har även förmågan att bete sig oproffesionellt i svar på kritik i forumet. Jag noterade det senast härom dagen.

Skrivet av THB:

Samma här, väldigt tråkig och arrogant ton från denna "skribent".

Drar ner forumet tyvärr.

Skrivet av nanne:

Instämmer i kören om att artikeln kunde varit bättre formulerad. Det här är en professionell nyhetssida och inte en blogg.

@UndaC vi är nog flera som reagerar över hur enskilda skribenter väljer att formulera sig. Har ni bytt inriktning på era artiklar/inlägg eller slank det här igenom korrekturläsningen?

Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk

Känns som sarkasm från Zotac.

Visa signatur

Ketchup är en smoothie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

De är så salta att man får sår i munnen om man äter för snabbt.
Jag tryckte i mig kanske.. en halv burk(ja, jag är en glupsk jävel) eller så, en kväll, och fick så jäkla ont i båda hals, tänder, mun och mage haha.

Det är lite såhär:
*Äter en Svenskjävel*
"mmm så gott och jäääklar så salt"
"Vafan, har jag ett sår i munnen?"
"JAPP DET HAR JAG"
---Incoming dödsont i såret i munnen, ont i halsen och en lätt brännande känsla när man sväljer---
"Ska nog inte äta en till nu, det där kändes inte helt nyttigt för kroppen."
"Men... De var ju jäkligt goda ändå.. Kanske en till"

Rinse n repeat.

Men goda, det är dom! De chokade ska vara bra också har jag hört, inte provat själv dock.

Trevligt jag köpte lite blandat hos Lakritsroten när jag kom över deras butik i Stockholm. Blev dock inget jättesalt. Nästa gång så!

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Spektra:

@UndaC vi är nog flera som reagerar över hur enskilda skribenter väljer att formulera sig. Har ni bytt inriktning på era artiklar/inlägg eller slank det här igenom korrekturläsningen?

Hej. Det är i min mening inte ofta vi tar ut svängarna i hur vi uttrycker oss.

Många uppskattar en humoristisk ton, andra gör det inte.

För egen del tycker jag att vi gott kan kosta på att lätta upp stämningen ibland. Så länge det inte sker i nyheter och artiklar som är på ”liv och död”.

Men självklart ska vi ta till vara på feedback och kritik så vi kommer fortsätta att justera uttrycket.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Jag ser dock inget problem med att ett företag marknadsför sina produkter mot tex Miners.

Permalänk
Medlem

Det svider det har vi alla fått känna på. Både vi som fortfarande väntar och vi som betalat sjukt högt. Men företag/företagen skiter fullständigt i om det svider så länge korten de producerar säljer.

Permalänk
Medlem

Härlig artikel, skönt att få skratta åt situationen ibland också!

Har lämnat den värsta frustrationen bakom mig, eftersom jag fått mitt 3070 efter 3 månaders väntan, men kan ändå känna med alla som inte haft samma tur. Ett sådant inlägg sticker i ögonen.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Jag ser dock inget problem med att ett företag marknadsför sina produkter mot tex Miners.

Nej, men att lägga upp en bild på en miningrigg och tagga det för #gaming är snudd på osmakligt med tanke på hur marknaden ser ut, och visar på en häpnadsväckande oförståelse/världsfrånvändhet.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Miners är ofta kapitalstarka, de köper oavsett pris om de måste. Mining har pågått i runt tio år, marknaden har funnits länge men märks för vanliga kunder mest av när det råder brist, som exempelvis nu.

Mynt kommer och går, miners består. Dock borde samtliga inblandade arbeta för att få fram produktsegment för just miners. Men i tider med dålig tillgång kommer problemet åter att uppstå. Går ju heller inte förbjuda miners från att köpa kort.

Inget försvar för miners här, är själv på jakt efter kort trots allt.

Nja, problemet hade förmodligen varit betydligt mindre om det fanns speciella produkter för just mining. Säg t.ex. att den speciella utrustningen hade varit 20% bättre än att använda ett vanligt grafikkort och 30% bättre vad gäller energiförbrukning. Då är det plötsligt inte lika intressant att använda vanliga datorer och grafikkort. I grund och botten är det bara ren ekonomi, payoff kalkyler och liknande.

Sedan när det blir komponentbrist osv. då kommer det påverka den vanliga marknaden en del eftersom då börjar man titta på andra alternativ när de vanliga alternativen har problem. Lite som i den tidigare artikeln där dom pratade om att börja släppa nya (äldre) grafikkort för att efterfrågan är så stor.

Ett annat problem som kan uppstå är en överhettad marknad som i sin tur kan bli en förhöjd risk för Nvidia och AMD. Vad händer om dom släpper ett ny serie av grafikkort. Om alla miners hoppar på det tåget så kommer det förmodligen bli en uppsjö av begagnade grafikkort som flödar in på marknaden. Om folk då anser att det är värt köpa dessa på grund av pris / prestanda osv. Då har man delvis saboterat sin egen marknad för den är redan mättat, då kan man få problem med att få igen pengar från försäljning om inte alla dessa miners skaffar de nya grafikkorten. Alternativt kan man hålla priserna mycket höga genom att dra ner på tillgången vilket brukar ogillas av politiker och annat pga fula trix, oligopol fiffel etc.

Nu spekulerar jag ju såklart, andra vet säkert mycket mer om hur dessa marknader fungerar och jag pratar bara i stora drag. De flesta marknader för prylar fungerar ju på detta sätt. Att sedan Nvidia och AMD skulle bry sig om gamers är ju nästan på gränsen till trams, dom är ett företag som ska tjäna pengar och måste se till att aktieägare är nöjda. Dom vet ju såklart att gamers är deras stora kundgrupp men någon goodwill mot konsumenterna bryr dom sig inte så mycket om. Snarare företag som köper deras produkter och i viss mån kanske miners som har blivit en betydande kundgrupp för bolagens produkter.

Permalänk
Medlem

Ponzi Scheme

Skrivet av Cloudstone:

Ärligt nu, en GPU är en GPU. Vad man använder den till är extremt irrelevant. Det är hyperkomplex sand. Om jag köper en GPU för maskininlärning, mining, gaming eller bara för att sätta upp på väggen som konst, det är helt upp till mig. Barnsliga uttalanden om att miners förstör för gamers är en så otroligt missvisande och polariserande "debatt" att jag blir trött.

Företagen bygger GPUer, och vill gärna sälja GPUer. Såklart skiter dem i vad de används till. GPU compute har exploderat sen i princip 2015, och är otroligt mycket mer effektivt för vissa beräkningar, och newsflash, det är inte bara miners som köper GPUer. Det finns otroligt mycket pengar att spara, och framgång att hitta i att migrera vissa applikationer/beräkningar från CPU till GPU.
GPU compute, tex CUDA som platform för maskininlärning, mining, eller avancerade multi-parallella beräkningar av waveform-data i forskningsanläggningar är en fantastisk teknologi. Kan vi prata om det istället?

Jag ser en grupp privilegerade västerlänningar som bara skriker och blir arga för att de inte kan spendera pengar till exakt samma företag som säljer GPUer till miners som de älskar att hata.

Väx upp.

Ponzi scheme är inte barnsligt. Lejonparten kommer förlora allt. Tyvärr, de som har minst kommer förlora mest. Circle of life:

Time will tell.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Jygge:

Ja ja man är inte förvånad.. Dom tjänar pengar oavsett vem som köper...

Ja det spelar ingen roll så länge det är plus på kontot i slutändan, inget förvånande i det

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Jag ser dock inget problem med att ett företag marknadsför sina produkter mot tex Miners.

Det kan man ju göra - inga konstigheter - men när folk (typ jag) köpt ett ynka Zotac-kort som de skitit i att leverera och skyllt på komponentbrist, så känns det lite smaklöst att de skryter med att en annan kille fått ett par dussin kort levererade.

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem

Detta är kort som tillverkas till kryptoriggar, de är designade som spelkort för att sedan kunde krängas i andra hand på Ebay. Detta för att skapa någon slags ekonomi i vansinnet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Hur man blir rik 2021. Tillverka något som finns så folk kan köpa.
Tips.

Visa signatur

UT2k4. för dina barns skull

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

Igår var det "offerkofta" och idag "sina huvuden tillfälligt monterade i kroppsöppningar där naturligt ljus inte förekommer". Tycker att tonen i artiklarna är ganska onödig.

Skrivet av Akheron:

Håller helt med! Detta känns inte som seriös journalistik.

Skrivet av DevilsDad:

Jösses vilket generellt påstående. Eftersom en tag kan innehålla valfri text är det ju som att säga:
"Jag tycker nog man är för känslig om man blir upprörd över vad någon skriver"

Skrivet av hobbabobbabooh:

Håller med. Känns osakligt, plojigt, oprofessionellt och helt enkelt inte god journalistik. Håll sån retorik till foruminlägg om alls.

Eller är det inte mot saklig journalistik som Sweclockers siktar utan mot pajkastning?

Hellre att skribenterna tillåts kreativ frihet att kunna skriva artiklar på sitt sätt (med den uppenbara men acceptabla risken att det ibland går för långt för ömtåliga läsare) än att allting ska standardiseras och göras enligt mallar.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮