Diablo II-remaster kan komma avtäckas under helgens Blizzcon

Permalänk
Melding Plague

Diablo II-remaster kan komma avtäckas under helgens Blizzcon

Rykteskarusellen gällande nya och förbättrade utgåvor av klassiska speltitlar når ingen mindre än klassikern Diablo II.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bästa spelet fortfarande spelar det fortfarande fick en sur i dag tom .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem

> Lower expectations
> D2 remake

Förstår de inte att D2 remake är ~det högsta spelvärlden kan krönas med för all tid? Om de kan polera onlinesystemet lite (framför allt hålla bottar och dylikt borta, liksom duping) och kanske göra stash-systemet lite mer praktiskt, så är kategorin av "datorspel" färdigställd. Ingen kommer behöva ett RTX3090 då, för man kan grinda sin zealot på en Thinkpad T420.
Därmed är grafikkortsbristen också löst. Mycket faller på plats, och ännu är det bara Februari.

Permalänk
Medlem

diablo 2 remake med raytracing, calling it.

Permalänk

Hej min vän, stanna en stund och lyssna.

Lyder det de skrev och undviker höga förväntningar.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fesoj:

> Lower expectations
> D2 remake

Förstår de inte att D2 remake är ~det högsta spelvärlden kan krönas med för all tid? Om de kan polera onlinesystemet lite (framför allt hålla bottar och dylikt borta, liksom duping) och kanske göra stash-systemet lite mer praktiskt, så är kategorin av "datorspel" färdigställd. Ingen kommer behöva ett RTX3090 då, för man kan grinda sin zealot på en Thinkpad T420.
Därmed är grafikkortsbristen också löst. Mycket faller på plats, och ännu är det bara Februari.

Tillåt mig få presentera WarCraft III: Reforged och ha det så trevligt med mardrömmarna om vad som komma skall med D2 Remake! Jag hoppas dock på att det blir mer som med StarCraft: Remastered. Det fungerade bra som det redan gjorde på sin tid.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Skrivet av akikk:

diablo 2 remake med raytracing, calling it.

Och microtransactions och lootboxes.

Jag tror inte heller Diablo 2 Remake kommer likna Diablo 2 grafiskt på något sätt utan det kommer se mer ut som Diablo 3. Och även spelstilen kommer likna Diablo 3.

Permalänk
Skrivet av Dinkefing:

Och microtransactions och lootboxes.

Jag tror inte heller Diablo 2 Remake kommer likna Diablo 2 grafiskt på något sätt utan det kommer se mer ut som Diablo 3. Och även spelstilen kommer likna Diablo 3.

Hu så du säger. Låt oss drömma en stund.

Med det sagt stämmer det förmodligen....

Visa signatur

Fractal Meshify-C DTG, ASUS PRIME X370-PRO, Ryzen 5 1600(4.0GHz) + be quiet! Dark Rock Pro 3, Ballistix Sport LT 16 GB DDR4 3000 MHz, Palit RTX 2060 Super Jetstream 8GB, Crucial MX500 2TB 2,5'' SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Tillåt mig få presentera WarCraft III: Reforged och ha det så trevligt med mardrömmarna om vad som komma skall med D2 Remake! Jag hoppas dock på att det blir mer som med StarCraft: Remastered. Det fungerade bra som det redan gjorde på sin tid.

Alltså på något sätt så hoppas jag det faktiskt. Diablo II som det är, är helt ok. Men den lägre delen av mig tycker att det skulle vara så roligt på något sätt, om Diablo-fanbasen igen fick sådant bottenlöst avskräde. Först Diablo Immortal, "dont you have phones?". Och sen WCIII-esque D2 remake. De skulle få PTSD hela vägen tillbaka till stenåldern, vilket i sig själv inte alls är bra, däremot förtjänar Blizzard det efter att ha jönsat så otroligt med Diablo-franchisen i tio år. Den har nästan inget förtroendekapital kvar. De KAN inte göra en WCIII-episod igen. Men ja, något säger mig att det kanske är det vi får se. Det vore även bäst för mig, för är det en seriös oldschool D2-remake så kommer jag fatalt misslyckas med allt jag gör IRL i ett decennium

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dinkefing:

Och microtransactions och lootboxes.

Låter som den sjätte slutbossen.
Lord of terror och lord of destruction var en barnlek jämfört med lord of lootboxes.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Om senaste Diablo kom på mobil är denna till nån form av gameboy då?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

"Ah, fresh meat!"

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Det vore kul med en Diablo II-remake! Nu ska jag svära lite i kyrkan också, men quality of life-förändringar vore välkommet utan att ändra core gameplay. Så här spontant på rak arm auto pick-up för guld.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Det vore kul med en Diablo II-remake! Nu ska jag svära lite i kyrkan också, men quality of life-förändringar vore välkommet utan att ändra core gameplay. Så här spontant på rak arm auto pick-up för guld.

Usch och fy! Vad är det du säger?! Det är ju lyxigt nog att man i d2 kan bära på oändligt med guldmynt utan att det tar plats!

Skämt åsido så tycker jag att det ger en härlig inlevelse när man klickar vilt för att roffa åt sig allt guld som kommer upp ur en guldkista! Speciellt i multiplayer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Och microtransactions och lootboxes.

Jag tror inte heller Diablo 2 Remake kommer likna Diablo 2 grafiskt på något sätt utan det kommer se mer ut som Diablo 3. Och även spelstilen kommer likna Diablo 3.

Det vore ju inte helt fel. Vore trevligt med en liten uppdatering av det gamla.

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat project diablo 2 nu så kommer det bli svårt att köra ett d2, remake som original, utan extra content

Permalänk

Yes! Äntligen en riktig fet karaktär! BOOOM, Ladder reset!

Visa signatur

Ketchup är en smoothie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aggrocult:

Hu så du säger. Låt oss drömma en stund.

Med det sagt stämmer det förmodligen....

Och funkar bara på telefon

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Hoppas inte på personlig loot som i D3.. Man ska få slåss för de items som droppar!

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Och funkar bara på telefon

*Incoherent screeching*

Visa signatur

Fractal Meshify-C DTG, ASUS PRIME X370-PRO, Ryzen 5 1600(4.0GHz) + be quiet! Dark Rock Pro 3, Ballistix Sport LT 16 GB DDR4 3000 MHz, Palit RTX 2060 Super Jetstream 8GB, Crucial MX500 2TB 2,5'' SSD

Permalänk
Medlem

Menas verkligen en remake? Eller ska det vara remaster?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Galvanizer:

Det vore ju inte helt fel. Vore trevligt med en liten uppdatering av det gamla.

Om du tror det gamla Diablo 2 är ute så kunde du inte ha mer fel. Diablo 2 är mer populärt än någonsin! Diablo 3 pratar ingen om.

Permalänk
Medlem

Ehh, dom kan väl börja med att fixa WC3 Reforged?!

Permalänk
Medlem

Om de får till en bra remake så är jag övertygad om att det blir väldigt populärt. Det är verkligen upp till bevis för Blizzard dock, jag har tappat det mesta av mitt förtroende för dem och Warcraft III-remaken är en rejäl flopp. Det finns väldigt bra och populära moddar gjorda av fans till Diablo 2 som Project Diablo 2, Path of Diablo och Median XL. Blizzard har att göra om de vill få till något med bättre gameplay än fan-moddarna och inte bara bättre grafik.

Permalänk
Medlem

Många som hoppas på att något bra ska komma ur det här, men egentligen vet vi alla att blir det något så kommer det på sin höjd innebära att de gör om spelet i D3 motorn, och kanske lägger till någon boss/område, på sin höjd......

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

jag önskar verkligen att det enda dom gör är att fixa alla jävla bottar så man kan lira ladder utan att ha massa bottar överallt, fixa dom jävla dupe exploitsen som är snart 15 år gamla men vägras göra något åt, fixa hacks så inte kritiska stats är client-based (AS, Cast rate osv). Sedan kan jag acceptera en refresh på grafiksidan så det inte behöver köras i 800x600, KANSKE.. KANSKE en shared account stash (kört plugy för mycket för att känna att det är kul med mule gubbar). Något som jag inte hade tyckt är ok är deras jävla besatthet om att allt skall vara enkelt.. att man skall ha 987124987124*10^999999999 damage + liv, autopickup på skit, MTX och dyligt.

jag hoppas på det bästa.. men efter wc3 reforged så förväntar jag mig kattpiss.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Menas verkligen en remake? Eller ska det vara remaster?

Får vi se. På inlägget i artikeln står det remaster inte remake.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Antar att det blir som wc3 reforged..?

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem

Som sagt så är det ju kanske skillnad på en remaster och en remake. Tror det blir en remaster, dvs bara uppdaterad grafik, och inget mer.

Antagligen kommer dom också jucka med att spelet blir "alltid online", dvs en internetuppkoppling krävs för att spela, även för singleplayer. Hur som helst, blir intressant att se, efter flera år av rykten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaturMackan:

Som sagt så är det ju kanske skillnad på en remaster och en remake. Tror det blir en remaster, dvs bara uppdaterad grafik, och inget mer.

Antagligen kommer dom också jucka med att spelet blir "alltid online", dvs en internetuppkoppling krävs för att spela, även för singleplayer. Hur som helst, blir intressant att se, efter flera år av rykten.

Alltid online var anledningen till att jag totalvägrade Diablo III, sen att det ser ut som overwatch's glada färgpalett gör ju inte saken bättre. Hela poängen för mig att spela Diablo II var för att man kunde spela det när internetuppkopplingen dog.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.