Nördig legobyggartävling med Komplett

Permalänk
Melding Plague

Nördig legobyggartävling med Komplett

Montera ihop digitala eller fysiska klossar på ett nördigt vis, för chans att vinna fina priser från Komplett!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Kul tävling, synd att man sålde av sina 9 kilo lego för runt 10 år sen men oj vad kul man haft med dessa bitar. Digitalt blir inte samma sak så det är inget för mig.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Lego Master

Well, well, well...isn't this just the right time.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Well, well, well...isn't this just the right time.
https://i.imgur.com/fPabYdp.jpg

Kan varmt rekommendera någon form av dessa:
https://ohbaby.se/produkter/praktisk-leksakspase/?gclid=Cj0KC...

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Lego Master
Skrivet av BadNewsBrod:

Oooh, pretty! Mina föräldrar hade säkerligen betalat multum för såna när jag var liten. Men nu har vi ett dedikerat rum för just lego, så det är faktiskt inte hela världen att det ligger över hela golvet.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Oj, vilken fantastisk uppfinning!
Om man ändå hade haft en sån när man var liten.

Får införskaffas när grabben blir lite större. 😃
Tack för tipset!

Visa signatur

AMD Ryzen 5600x | Asus Strix x570-f gaming | Gigabyte 3070 Eagle OC | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3600mhz | WD Black SN850 1TB Gen 4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BadNewsBrod:
Skrivet av Shudnawz:

Oooh, pretty! Mina föräldrar hade säkerligen betalat multum för såna när jag var liten. Men nu har vi ett dedikerat rum för just lego, så det är faktiskt inte hela världen att det ligger över hela golvet.

Skrivet av Tazhaul:

Oj, vilken fantastisk uppfinning!
Om man ändå hade haft en sån när man var liten.

Får införskaffas när grabben blir lite större. 😃
Tack för tipset!

Svårt att leta bitar på en filt skulle jag säga och den var dessutom på tok för liten med tanke på mängden lego jag hade. Jag hade allt i en stor låda under sängen så var inte så farligt för min mamma iallafall. På min tid byggde man lego i sitt rum och inte som många nu i hela huset

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Svårt att leta bitar på en filt skulle jag säga och den var dessutom på tok för liten med tanke på mängden lego jag hade. Jag hade allt i en stor låda under sängen så var inte så farligt för min mamma iallafall. På min tid byggde man lego i sitt rum och inte som många nu i hela huset

Varför skulle det va svårare att leta lego liggandes på tyg? 😂 Det finns även större varianter, samt att man kan alltid köpa flera Har vart sjukt smidigt tycker jag och grabben iaf. - ”Dags att borsta tänderna å sova” = swooosh! Städat

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BadNewsBrod:

Varför skulle det va svårare att leta lego liggandes på tyg? 😂 Det finns även större varianter, samt att man kan alltid köpa flera Har vart sjukt smidigt tycker jag och grabben iaf. - ”Dags att borsta tänderna å sova” = swooosh! Städat

När jag var liten så var det många gånger man bara måste ha just den där lilla ettan i en speciell färg som man visste att man hade bara en av och då var det liksom en bit i taget letandet som fick köras när man grävt runt i lådan ett tag. Det strular till sig om man har bitarna på tyg men förstår absolut tanken med den.

Många gånger hade man också samlat vissa bitar i små högar och liknande för att man skulle ha dessa senare så att bara "swooosh" hade kunnat sluta med en hel del arga miner.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Ska man bara lägga upp bild här då eller ska den skickas in nånstans ?
Funkar film ?

Permalänk
Lego Master
Skrivet av mbtechnic:

Ska man bara lägga upp bild här då eller ska den skickas in nånstans ?
Funkar film ?

Om jag ska tolka sista punkten:

  • Komplett Group med dotterbolag förbehåller sig rätten att fritt använda alla inskickade bidrag i kommersiellt syfte.

Så misstänker jag att man vill använda bilderna för att sälja...nåt. Så film kommer nog funka sådär.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Well, well, well...isn't this just the right time.
https://i.imgur.com/fPabYdp.jpg

Helt irrelevant, men hade en exakt likadant blå kista som den på bilden när jag var liten, nostalgi!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Kul tävling, synd bara att man inte har något lego.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Ostbullen:

Helt irrelevant, men hade en exakt likadant blå kista som den på bilden när jag var liten, nostalgi!

Har en exakt likadan gul med. Och nu får inte allt lego plats i båda två ens, sen vi slängde in allt grabben fått i samma hög. Det blir en del.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av BadNewsBrod:

En sådan modell större blir det att köpa till grabbarnas duplo, såg ju sjukt smidigt ut. Tack för tipset

Och apropå duplo, så har jag tyvärr inget annat att bygga med och det skulle behöva bli alldeles för storskaligt ifall man skulle kunna göra något vettigt
Sedan vet jag inte hur populärt det skulle bli att riva alla byggen äldsta sonen har

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Awwww.... Jag som trodde från rubriken att jag skulle få bygga med @emilakered...

Aftonbladet

Dold text
Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazhaul:

Oj, vilken fantastisk uppfinning!
Om man ändå hade haft en sån när man var liten.

Får införskaffas när grabben blir lite större. 😃
Tack för tipset!

På min tid la vi ut legot på ett lakan eller en filt, då gick det snabbt att plocka upp filten och tömma den i lådan när vi var klara.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Detta borde vara en tävling som passar de flesta här på Sweclockers!

Skall bli spännande ser följa och se allas kreativa skapelser !

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Jag som trodde jag hittat ett projekt att lära mig lite mer i blender, måste ha missat kravet att använda LDD igår när jag läste artikeln. Sedan att LDD inte fungerar på Big Sur 🙃

Hann skapa några basic blocks iaf.

Visa signatur

MacBook Pro 13" 2018

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av JohnSmith13:

Jag som trodde jag hittat ett projekt att lära mig lite mer i blender, måste ha missat kravet att använda LDD igår när jag läste artikeln. Sedan att LDD inte fungerar på Big Sur 🙃

Hann skapa några basic blocks iaf.

https://i.imgur.com/ca7bemj.png

Stiligt!

Efter ett tips och lite överläggande är nu också Stud.io (Bricklink) ett tillåtet digitalt verktyg. Det uppdateras med jämna mellanrum och borde fungera på Big Sur https://www.bricklink.com/v3/studio/download.page

Permalänk

Kanske den här då. .

CH-53 Super Stallion

Glömde lapp
Permalänk

iofs. Gillar ju Starcraft. så får väl bli min Siegetank från SC1

Bjussar på lite bonus video.

https://www.youtube.com/watch?v=zkhqCNQBKjQ

Glömde lapp
Permalänk
Medlem

Komplett-Man tuggar på! Blinky och Inky får hålla sig undan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonkius:

Komplett-Man tuggar på! Blinky och Inky får hålla sig undan!
http://www.montelius.com/lego/2021/swec/gonkius.jpg

Enda bidraget som är godkänt enligt tävlingsreglerna vad jag kan se så blir en lätt vinst för dig.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av vinylens:

Enda bidraget som är godkänt enligt tävlingsreglerna vad jag kan se så blir en lätt vinst för dig.

inte nu.

Permalänk
Inaktiv

Synd att man sålt bort allt Lego, de enda jag har kvar är färdig byggda byggsatser från 70 talet och början av 80 talet.

Permalänk
Medlem

Jag är lite av ett afol så lego finns i drivor, men tyvärr har jag varken inspiration eller tid just nu...

Visa signatur

Chassi;Mobo;RAM: NZXT H7 Flow, Asus Crosshair Hero x670E;Ryzen 7 7700X
RAM;PSU: G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ Dark Power 13 1000W
Kylare: Corsair AIO 360 med RGB...
GPU: MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Medlem

För er som inte vill lägga ut några hundra på "smart" förvaring går det lika bra med en plastback och en lös filt, det kanske hamnar någon bit utanför men inte mer. Samma teknik men betydligt billigare. Så har jag dessutom alltid gjort sedan jag fick mitt första lego på 80-talet. För vem fan häller ut det och plockar upp det för hand?

Visa signatur

Chassi;Mobo;RAM: NZXT H7 Flow, Asus Crosshair Hero x670E;Ryzen 7 7700X
RAM;PSU: G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ Dark Power 13 1000W
Kylare: Corsair AIO 360 med RGB...
GPU: MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Medlem

Snygg rotorlösning (med beams). Är det en Sea King som skymtar nedanför?

Jag tror att tävlingsmakarna tänkte sig bidrag som byggts efter att tävlingen startat, så vi får se hur de resonerar kring dina

Visa signatur

Här hade jag en historik sen 1990-talet, men den blev tillslut för lång. Aktiva maskiner 2022-framåt:
Work/Play/Everythingstation: AMD Epyc 7443p, Pop OS host, Win10 + Linux guests (KVM/Qemu)
Work/Play nr 2: AMD Phenom II 1090t, Debian + Win 10 (dual boot)
Server x3: Epyc 7252 (TrueNAS Core), Atom 2550 (FreeBSD, backup), Opteron 6140 (Ubuntu, off prem backup)
Retrohörna under uppbyggnad: Dual Pentium Pro 200MHz, Pentium P54C 90MHz, Gravis Ultrasound MAX

Permalänk
Skrivet av Oegat:

Snygg rotorlösning (med beams). Är det en Sea King som skymtar nedanför?

Jag tror att tävlingsmakarna tänkte sig bidrag som byggts efter att tävlingen startat, så vi får se hur de resonerar kring dina

Tja. Det stod inget om det i reglerna.
Nepp den röda som syns i bakgrunden är en rysk MI-26 i samma skala.

Står även en ch-46, ch54 och halvfärdig ch-47 där