PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Fick detta hela tiden när jag skulle lägga ordern på NoN, till SLUT fick min kollega på jobbet in ordern åt mig. Vilken hjälte va?

Men de gick snabbt Borta nu på NoN

Visa signatur

Laptop | Legion 7 32GB 3080 RTX Ryzen 9
Desktop | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Intel Core i7 8700K | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | Palit GeForce GTX 1080 Ti Jetstream 11GB | Samsung 970 Evo | Samsung 850 pro 256 GB | WD Green 2 TB | Corsair RM750 750W | LG 27GL850-B | ASUS VG248QE

Permalänk
Skrivet av Applier:

Happ. Ny vecka, nya drops (?) . Jag sätter personligen mina förhoppningar till NoN idag, men vi får väl se

Fortune teller, hoppas du fick ett, tack vare dig jag satt på netonnet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biggiiiss:

Vad valde du för leverans? Jag valde express så ska tydligen förvänta mig den imorgon.

Jag valde gratisfrakt, kommer inte spela fören i helgen ändå.
Samt beställde Spiderman från Dustin som jag inte vet när de får in på lager haha.
Snål är man.

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biggiiiss:

Fortune teller, hoppas du fick ett, tack vare dig jag satt på netonnet

:), japp fick ett! Det faktum att NoN tillsyntes helgarderade sig på sociala medier/e-post var en stor röd (eller grön) flagga!

Permalänk
Skrivet av furis:

Fick detta hela tiden när jag skulle lägga ordern på NoN, till SLUT fick min kollega på jobbet in ordern åt mig. Vilken hjälte va?

https://i.imgur.com/UtL6w8U.jpg

Men de gick snabbt Borta nu på NoN

Verkar vara många som fick felmeddelandet. Gissningsvis är det vi som försökte betala med faktura. Vid nästa drop är det kortbetalning eller swish som gäller mao.

Permalänk
Skrivet av Applier:

:), japp fick ett! Det faktum att NoN tillsyntes helgarderade sig på sociala medier/e-post var en stor röd (eller grön) flagga!

Härligt, tack så hemskt mycket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av callefreddan:

Verkar vara många som fick felmeddelandet. Gissningsvis är det vi som försökte betala med faktura. Vid nästa drop är det kortbetalning eller swish som gäller mao.

aaah jag valde faktura då jag tänkte det va snabbaste sättet att genomföra köpet....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Applier:

YES!!! Tack Non!!! Jakten är slut, go vänner. Haha, strulade med fakturan först, så mina händer började skaka som asplöv av adrenalinet, men jag lyckades genomföra köpet med direktbetalning/internetbanken :).

Grattis!!

Permalänk

Fick felmeddelande på faktura, var för stressad för att byta till kort.. Jävla skit.

Permalänk
Medlem

Så jäkla skönt. Under barnvagnspromenaden drar jag upp telefonen för att fota grabbens eskapader. Drar en Netonnet refresh på ren slentrian och ser en grön bock. En kortbetalning senare som gick olidligt långsamt så trilla orderbekräftelsen in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av callefreddan:

Jag försökte betala med mitt kreditkort först :/ Valde sen faktura när de krånglade.....

Men min kollega hoppas jag får sin imorgon...hade varit vackert så (är inte 100% säker än ...så de inte tog för många ordrar)

Visa signatur

Laptop | Legion 7 32GB 3080 RTX Ryzen 9
Desktop | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Intel Core i7 8700K | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | Palit GeForce GTX 1080 Ti Jetstream 11GB | Samsung 970 Evo | Samsung 850 pro 256 GB | WD Green 2 TB | Corsair RM750 750W | LG 27GL850-B | ASUS VG248QE

Permalänk
Medlem

PS5 SE. Tack alla för all hjälp!

Jäklar vad nervös jag var när jag såg på sidan att den fanns i lager.

Jag vill rikta ett STORT TACK till alla på detta forum, utan er hjälp hade det aldrig gått. Min Distill har gått varm

Permalänk

Hej,

Jag försökte checka ut vid 10:04 med faktura. Satt sen i 15 min med konstant felmeddelande och omförsök (hade låst pengarna i fonder tillsvidare. plockar ut dom nu om det ska vara så här)

Ni som fick igenom order gick det med kortbetalning eller Swish?

Väntar nu på att bli uppringd av NetOnNet kundtjänst, jag är så arg att jag vill slå sönder fler saker än jag redan gjort här hemma.

Permalänk

Snälla...

DE = Digital Edition (Ingen skiva)
SE = Standard Edition (Med skiva)

Permalänk
Medlem

Läggar ni till försäkring på era beställningar? Tänker det har ju varit lite småstrul med PS5an.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Skrivet av Bacon:

Läggar ni till försäkring på era beställningar? Tänker det har ju varit lite småstrul med PS5an.

Ja, alltid på allt.

Permalänk
Medlem

Får hoppas NoN har ett ytterligare släpp senare idag eller att CDON etc vaknar till liv och får in några...

Permalänk
Medlem

Då är jakten över, och känslan av att stänga av Distill är helt underbar. Vilken lättnad! Vet inte om jag är mer glad över orderbekräftelsen eller känslan att bara slippa sitta uppkopplad via datorn dagarna i ända. Lider verkligen med er som inte lyckades beställa, oerhört frustrerande att vara så nära mållinjen (samma sak har hänt mig). Fortsätt leta så kommer ni till slut få tag på er alldeles egen konsol!

Permalänk
Medlem

Är det bara NoN som lägger ut PS5 utan kö, förutom EGs utlottning. Har typ power oxå öppnat o sålt?

Permalänk
Skrivet av Alberto-SWE:

Hej,

Jag försökte checka ut vid 10:04 med faktura. Satt sen i 15 min med konstant felmeddelande och omförsök (hade låst pengarna i fonder tillsvidare. plockar ut dom nu om det ska vara så här)

Väntar nu på att bli uppringd av NetOnNet kundtjänst, jag är så arg att jag vill slå sönder fler saker än jag redan gjort här hemma.

Surt :/

Jag körde Swish och det fungerade felfritt...

Kör oftast faktura för sådant här så jag hade en jäkla tur att jag fick för mig att köra Swish denna gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacon:

Lägger i princip aldrig till extra försäkringar på något jag köper, har istället drulleförsäkring inbakat i min hemförsäkring som täcker allt jag köper.

typ skulle tvn välta så får jag en ny upp till inom 3 år. finns inte modellen längre så får jag en ny motsvarande model

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem

Betalar oftast med kreditkort och får cashback

Visa signatur

|
|

Permalänk
Skrivet av Alberto-SWE:

Hej,

Swisha, hade läst att det gick snabbast och bäst på netonnet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacon:

Aldrig, om det finns något som behöver åtgärdas/går sönder så täcks det troligtvis av garantin alternativt drulleförsäkringen. Tilläggsförsäkringar är bara en extra inkomstkälla för företagen, som sällan tycks gälla när det behövs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DenniZEUS:

Snälla...

DE = Digital Edition (Ingen skiva)
SE = Standard Edition (Med skiva)

Bra där, jag skrev självklart fel Är fortfarande lite i chock.

Permalänk

Dem är tillbaka på netonnet. Spring in!

Nvm nu va dem slut igen

Permalänk
Skrivet av vaniljsemla:

Men faaaan, gick på toa och missade NetOnNet med bara någon sekund Hann lägga i korgen men sen tog det slut direkt...

Lät den ligga kvar i kundvagnen och det verkar som att jag lyckades få tag i en nu på det pyttelilla extrasläppet...? Betalade med Swish, för övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biggiiiss:

Nvm nu va dem slut igen

Vilken version? Min kompis vill ha SE och får jag tag på DE så kanske jag byter med honom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biggiiiss:

Nvm nu va dem slut igen

jag lyckades beställa... får se om det gick igenom bara.

Permalänk
Medlem

Sista steget, ska trycka på Genomför Köp, får då upp röd ruta med texten "Ledsen, Sony PlayStation 5 hann tyvärr säljas slut denna gång." haha... snacka om flyt