PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av ViktorRogestam:

Elgiganten, Netonnet och Cdon har släpp

Och Power och MaxGaming.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Så det går att få tag i även om man inte förbokat om man har tur? Vilka ÅF ska man ha koll på då isf?

Kan inte säga vilket som är bäst men absolut INTE Dustinhome. Undvik denna ÅF med råge.
Så vitt jag vet så har de inte levererat en konsol sen i början av Januari och man får ingen information över huvud taget från dem.
Jag drog den nitlotten så jag vill inte att andra ska göra samma sak.

Permalänk
Medlem

Nu är min konsol skickad från MM! Beställde 08/10 så jag tackar för mig och lycka till alla!

Permalänk
Skrivet av Seanto:

Kan inte säga vilket som är bäst men absolut INTE Dustinhome. Undvik denna ÅF med råge.
Så vitt jag vet så har de inte levererat en konsol sen i början av Januari och man får ingen information över huvud taget från dem.
Jag drog den nitlotten så jag vill inte att andra ska göra samma sak.

Slutet av januari skickade de väl ändå ut beställningar gjorda september? Iaf om man ska tro tråden. Däremot är transparensen inte så bra. Oklart hur många som beställt dock, men verkar ju inte flyta på så bra med leveranser?

Edit: håller i övrigt med dig 😁

Permalänk

Någon som fett sitt från Webhallen och när beställde ni i så fall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinK:

Nu är min konsol skickad från MM! Beställde 08/10 så jag tackar för mig och lycka till alla!

Oj, var det digital edition då eller? Jag beställde samma datum och fick den skickad 09/02. Fast en standard edition då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woosley:

Oj, var det digital edition då eller? Jag beställde samma datum och fick den skickad 09/02. Fast en standard edition då.

Jag har också beställt SE 08/10 från MM och fått besked om leverans idag.

Permalänk
Skrivet av Robast:

Fick mail från Webhallen idag att PS 5 - Digital Edition fanns att hämtas.

Webhallen
2020-09-17 09:53
Order mottagen.

Webhallen Sisjön
2021-02-23 14:12
Din order är tillgänglig för upphämtning

Grattis! Fick du möjligtvis veta om din konsol var från den DE-batch som Webhallen skulle få in nu i slutet av februari eller om det var någon före i kön som ej hämtat upp sitt exemplar i din butik?

Permalänk
Medlem

Jag har letat efter officiella batches ett tag och deltagit i elgigantens lotterier, men utan framgång.

Bestämde mig för att pröva lyckan på tradera idag. Playstation 5 digital edition utropspris 7600 kr + 200 kr frakt. Lade mitt bud på 7600 kr. Blev inom kort omsprungen av budet 7800 kr, vilket jag besvarade med 8000 kr, men då kom ett nytt autobud på 8200 kr. Alltså 8200 kr + 200 kr frakt.

Jag betalade iofs fullpris för min geforce rtx 3090 i somras, så även jag kan lägga störda belopp på teknik emellanåt, men 8400 spänn för en spelkonsol framstår som helt orimligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av d00den:

Jag har letat efter officiella batches ett tag och deltagit i elgigantens lotterier, men utan framgång.

Bestämde mig för att pröva lyckan på tradera idag. Playstation 5 digital edition utropspris 7600 kr + 200 kr frakt. Lade mitt bud på 7600 kr. Blev inom kort omsprungen av budet 7800 kr, vilket jag besvarade med 8000 kr, men då kom ett nytt autobud på 8200 kr. Alltså 8200 kr + 200 kr frakt.

Jag betalade iofs fullpris för min geforce rtx 3090 i somras, så även jag kan lägga störda belopp på teknik emellanåt, men 8400 spänn för en spelkonsol framstår som helt orimligt.

Det finns en hel del anti scalpers på Tradera som budar över och inte betalar. (Läs: nya konton utan omdömen)

Det värsta är om en person som faktiskt har tänkt betala för sig är med och budar mot en anti scalper i slutstriden och vinner... Betalar då troligtvis onödigt mycket.

Permalänk
Skrivet av d00den:

Det är orimligt. Skulle inte stödja scalpers. Särskilt inte nu. Mars månad tror jag blir en månad där betydligt fler får tillgång till en PS5:a (i alla fall vi som bokat)
I och för sig kul med anti scalpers 😆

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghostbusters80:

Det är orimligt. Skulle inte stödja scalpers. Särskilt inte nu. Mars månad tror jag blir en månad där betydligt fler får tillgång till en PS5:a (i alla fall vi som bokat)
I och för sig kul med anti scalpers 😆

Det är svinkul, faktiskt. Så länge de vinner auktionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonacurehair:

Grattis! Fick du möjligtvis veta om din konsol var från den DE-batch som Webhallen skulle få in nu i slutet av februari eller om det var någon före i kön som ej hämtat upp sitt exemplar i din butik?

Vet faktiskt inte tyvärr....

Permalänk
Medlem

TL;DR: Beställt på Webhallen och Inet i juli 2020 för mig och polares räkning, fortfarande okända leveransdatum.

Order: 1/3
Hur: Online - hämtning Sveavägen, Stockholm
Var: Webhallen
När: 13/07/2020
Modell: Vanlig
Status: ETA Okänd

Order: 2/3
Var: Inet
Modell: Vanlig

Order: 3/3
Var: Inet
Modell: Digital

Visa signatur

OS:Windows 10 Education 64-bit|Chassi: Fractal Design Arc R2|CPU:Intel Xeon E5-1620v3 3,5GHz|Mobo: ASRock Fatal1ty X99X Killer|RAM: Crucial DDR4 SDRAM ECC 2 x 16GB|Grafik: GTX 660|Lagring: 2TB HDD, 3TB HDD, 256GB SSD, 128GB SSD

Permalänk
Medlem

Äntligen så var det min tur!
Beställd från amazon.se den 20 November 2020, med prioriterad leverans.
Fick mail igår att det är skickad, upphämtad idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DincY:

Standard eller digital? Grattis!

Permalänk

Order: 1
Hur: Online
Var: Webhallen
När: 2020-05-26 19:51
Modell: Disc
Status: Hämtad 19/3

Permalänk
Medlem
Skrivet av wthnds:

Standard eller digital? Grattis!

Standard edition

Permalänk
Skrivet av Robast:

Fick mail från Webhallen idag att PS 5 - Digital Edition fanns att hämtas.

Webhallen
2020-09-17 09:53
Order mottagen.

Webhallen Sisjön
2021-02-23 14:12
Din order är tillgänglig för upphämtning

Jag bokade 24 timmar senare, så hoppas det finns fler i lager så det är min tur snart

Permalänk
Skrivet av DincY:

Nice👍. Vilken tid beställde du? Beställde nämligen samma dag fast kl. 21.14.....
Låt mig gissa..20.48? 😊.
Obs. Kan inte fatta att man jiddrar om klockslag 😆.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghostbusters80:

Nice👍. Vilken tid beställde du? Beställde nämligen samma dag fast kl. 21.14.....
Låt mig gissa..20.48? 😊.
Obs. Kan inte fatta att man jiddrar om klockslag 😆.

Vet inte exakt men runt 20:30

Permalänk
Medlem

Då förväntas min PS5 SE levereras imorgon. Beställde från NoN under måndagens släpp med standardfrakt till ombud. Nu kan jag stoltsera med att jag sparat hundra spänn och endast fördröjd leverans med en dag! 😁

Permalänk
Medlem

Fick PS5 standardutgåvan igår 22/2 från Webhallen, beställd 2020-05-28

Visa signatur

WS: Asus X570-E, Ryzen 5900x, 2x16GB Ballistix E-die, EVGA 3080 FTW3 Ultra
FS: Asus X370-F, Ryzen 5600G, 2x32GB, Exos18 16TBx9 RAIDZ2, CM Stacker
AUX: Asus B550, Ryzen 5700G, 2x32GB, Phanteks P400

Permalänk

Har följt den här tråden i skymundan sedan jul. I måndags lyckas jag nypa åt mig en PS5 SE från NetOnNet tack vare Distill. Imorse fick jag leveransbekräftelse, finally!

Ett tack för de som uppdaterar med info här inne, Keep it Up! Hoppas ni får era konsoler snart!

För att bidra med något till tråden är mitt tips (förutom Distill som många andra tipsat om) att skapa ett konto på NetonNet, och sedan gå in under inställningar för att välja Standard betalsätt och Standard Leveransalternativ. Jag hade Swish och Standard frakt förinställt. Så när jag fick en notis från Distill så kunde jag lägga beställningen på typ 3 snabba klick + bankId bekräfta för Swish. (Detta finns säkert på flera andra sidor med, för att snabba upp processen)

För två veckor sen har jag för mig Netonnet batchen tog slut på 10min, i måndags tog det (hela!) 18min (enligt mina Distill notiser) snart släpper det för er med förhoppningsvis!

Hang in there, peace out!

Permalänk
Medlem

Är där någon speciel tid batchen blir släpta? Eller är det random?

Permalänk
Medlem

Ingen speciell tid men märkt att det oftast brukar vara mellan kl. 10-13 som släppen görs.

Permalänk
Medlem

Fick min PS5 från Webhallen i förra veckan.

Beställningsdatum 2020-06-07
Hämtad/Skickad 2021-02-19

Permalänk
Medlem

Har ni med order från Komplett fått någon info om leverans? Har beställning från 12 november

Permalänk
Skrivet av Dijonsenap:

Slutet av januari skickade de väl ändå ut beställningar gjorda september? Iaf om man ska tro tråden. Däremot är transparensen inte så bra. Oklart hur många som beställt dock, men verkar ju inte flyta på så bra med leveranser?

Edit: håller i övrigt med dig 😁

Boka morgonen den 18e September hos Dustin. Runt 20 November såg jag någon som fått sin som bokade 17 September. Stämmer det så har Dustin inte ens avklarat ett dygn i sin kö på 3 månader.

Permalänk
Skrivet av RustyRyan:

Boka morgonen den 18e September hos Dustin. Runt 20 November såg jag någon som fått sin som bokade 17 September. Stämmer det så har Dustin inte ens avklarat ett dygn i sin kö på 3 månader.

Är det SE eller DE? Var läste du det? Läste för ngn månad sedan i tråden att de skickade en order gjord kring då i januari. Inte ett dygn i kön på tre månader kan ju omöjligen stämma?