Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

ASUS Geforce RTX2080TI Strix A Gaming 11GB Fyndvara.

6890kr med helg rabatten

https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/fyndvaror-datorkomponen...

Tror jag lyckades Paxa denna grafikkort i hopp om att finna denna rabattkod som Ister pratade om. Vill någon annan ha den får ni gärna säga till annars avbokar jag den då jag ej hittat någon helg rabatt och den är för dyr för min budget :(.

Visa signatur

ASUS B450 Prime Plus| Ryzen 7 3700X| ASUS GTX 1660 TI DUAL OC| HyperX Fury 3200MHz 32GB| Norctua NH-D15| Samsung 970 EVO PLUS M.2 SSD 1TB| EVGA Supernova G3 650w| Fractal Design Define C| ASUS PCE-AX3000 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Folkefolke:

Någon som har en teori om varför de rear ut dessa redan? 11 generationen i laptops har ju knappt funnits mer än någon månad?

Kategori: Laptop
Produkt: Dell Inspiron 13 5000
Ord. pris: 8990:-
Nu: 5094:-

Med Intels 11 generation i5 processor, 13" och Iris XE grafik.

https://www.dell.com/sv-se/shop/bärbara-dell-datorer/bärbar-d...

Kan man få 20% studentrabatt på den tror du?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Kan man få 20% studentrabatt på den tror du?

Det får du fråga Dells kundservice om, av mig får du gärna göra det med vet inte om de godkänner de!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Folkefolke:

Det får du fråga Dells kundservice om, av mig får du gärna göra det med vet inte om de godkänner de!

Funkar, dock bara 5% extra på denna men 4900kr är svårslaget och perfekt studentdator

Permalänk
Skrivet av Bitfenix:

Funkar, dock bara 5% extra på denna men 4900kr är svårslaget och perfekt studentdator

Vilken kod använde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zokasthlm:

Vilken kod använde du?

Man får en kod mejlad till sig när man anmäler sig som studentkund. Vet ej om den är personlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bitfenix:

4839 kr för denna. Är det nån skillnad?

Grafikkort
Intel® Iris® Xe Graphics med delat grafikminne
Minne
8 GB inbyggt LPDDR4x på 4 267 MHz
Hårddisk
M.2 PCIe NVMe SSD på 256 GB
LCD-skärm
13,3-tums WVA-skärm utan pekfunktion, med FHD-upplösning (1 920 × 1 080), reflexskydd, tunna kanter, 300 nit och 95 % sRGB-färgomfång
Programvara från Microsoft
Ingen licens för Microsoft Office ingår – endast 30-dagars utvärderingserbjudande
Skydda din nya dator
McAfee® LiveSafe™, 12 månaders prenumeration
Färgval
Silver

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Folkefolke:

Någon som har en teori om varför de rear ut dessa redan? 11 generationen i laptops har ju knappt funnits mer än någon månad?

Kategori: Laptop
Produkt: Dell Inspiron 13 5000
Ord. pris: 8990:-
Nu: 5094:-

Med Intels 11 generation i5 processor, 13" och Iris XE grafik.

https://www.dell.com/sv-se/shop/bärbara-dell-datorer/bärbar-d...

Verkar som RAM minnet är non removable. 8GB for life.
Är dock ej 100% på detta.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X/Arya Stealth, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Fidelio X2, B&W P7, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonScania:

4839 kr för denna. Är det nån skillnad?

Grafikkort
Intel® Iris® Xe Graphics med delat grafikminne
Minne
8 GB inbyggt LPDDR4x på 4 267 MHz
Hårddisk
M.2 PCIe NVMe SSD på 256 GB
LCD-skärm
13,3-tums WVA-skärm utan pekfunktion, med FHD-upplösning (1 920 × 1 080), reflexskydd, tunna kanter, 300 nit och 95 % sRGB-färgomfång
Programvara från Microsoft
Ingen licens för Microsoft Office ingår – endast 30-dagars utvärderingserbjudande
Skydda din nya dator
McAfee® LiveSafe™, 12 månaders prenumeration
Färgval
Silver

För vilken då?

Permalänk
Medlem

Stabil prissänkning på datorn, men hittar inte så mycket mer info om den och har inte speciellt bra koll på laptops, är den värd det priset?

Nvm, verkar som ett sjukt bra pris. Slår till på den

Permalänk
Medlem

Jävligt synd att du inte kan uppgradera SSDn... Hade varit ett givet köp annars. 256 gb är på tok för mig... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Jävligt synd att du inte kan uppgradera SSDn... Hade varit ett givet köp annars. 256 gb är på tok för mig... :/

Var noggrann med laddningskapacitet på bärbara förut men det behovet har försvunnit till stor del när man skafta sig 2tb på Droppbox. Med funktionen Smart Synk så har man rätt filer lokalt. Sen så med TeamViewer når man hemdatorn som har det som inte ryms på 2tb

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Medlem

Jag var på Elgiganten vid Sickla Köpkvarter här om dagen. De säljer Logitech G203 Lightsync i blått för 149kr. Trots att det stod 349kr på hyllan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av allstar16:

Stabil prissänkning på datorn, men hittar inte så mycket mer info om den och har inte speciellt bra koll på laptops, är den värd det priset?

Nvm, verkar som ett sjukt bra pris. Slår till på den

Har en fru som behöver en ny laptop (klamrar sig fast vid sin studentdator just nu).

Hade funderat på om Chromebook är bäst, men det känns tveksamt om det går hem.

Är Dell-datorn det bästa man kan få just nu eller är det värt att hålla utkik lite till? 8gb minne är väl det jag, precis som en del andra, reagerar på.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Skrivet av HWS:

Har en fru som behöver en ny laptop (klamrar sig fast vid sin studentdator just nu).

Hade funderat på om Chromebook är bäst, men det känns tveksamt om det går hem.

Är Dell-datorn det bästa man kan få just nu eller är det värt att hålla utkik lite till? 8gb minne är väl det jag, precis som en del andra, reagerar på.

Även om jag själv inte köpt dell datorn så är den tveklöst bästa laptopen för 5 tusen kronor just nu.

8GB ram räcker gott och väl i de flesta fall så länge man inte håller på med program som använder mycket minne, hade inte oroat mig över 8GB ram.

Visa signatur

7950X3D, 64GB @ 6000mhz, RTX 5090
Legion 5 Slim 7840HS, 32GB @ 5600mhz, RTX4060

Permalänk
Medlem
Skrivet av seal33:

För vilken då?

Citatet hängde visst inte med, en annan Dell 13 5000, de sig mycket lika ut. Fast ännu nån släng billigare.

Permalänk
Medlem

Tror ni det är värt med en GameDAC till mina Arctis Pro?
Funderar på att köpa dom nu på rea och bara sälja Hörlurarna för halva priset här sen när dom kommer

Visa signatur

i7 12700k oc+delid under utveckling | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | RX 7800xt
https://valid.x86.fr/uudh64 (gammal, men trevlig, cpu-z validator)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zabusa:

Fram till 2021-03-02 10:00, alternativt första 10.000 kunderna, har CDON 10% rabatt på allt utom läkemedel och tobak med koden xYiqsGTr
10% är ju ingen jätterabatt, men rabatten ser ut att fungera även på företag som säljer via CDON, t.ex. Inet. Med andra ord, eventuellt 10% rabatt på allt på Inet. Kan ju ändå bli en slant om man går i köptankar på nån dyrare hårdvara.

Hur kan man köpa med rabatt via inet? (tänkte köpa ett vit rm850x)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makrills:

Hur kan man köpa med rabatt via inet? (tänkte köpa ett vit rm850x)

Inet säljer via CDON marketplace

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bitfenix:

Inet säljer via CDON marketplace

Hittar tyvärr inte nätagget på sidan (+50 på inet)..
så hela deras sortimentet går inte via cdon?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zabusa:

Fram till 2021-03-02 10:00, alternativt första 10.000 kunderna, har CDON 10% rabatt på allt utom läkemedel och tobak med koden xYiqsGTr
10% är ju ingen jätterabatt, men rabatten ser ut att fungera även på företag som säljer via CDON, t.ex. Inet. Med andra ord, eventuellt 10% rabatt på allt på Inet. Kan ju ändå bli en slant om man går i köptankar på nån dyrare hårdvara.

Fast funkar den här rabattkoden på redan rabatterade varor? Eller funkar det endast på icke-prissänkta varor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makrills:

Hittar tyvärr inte nätagget på sidan (+50 på inet)..
så hela deras sortimentet går inte via cdon?!

https://cdon.se/hemelektronik/corsair-rm850x-850w-v2-p4306076...

Denna?

Ingen besparing med tanke på att dustin tar 1606

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bitfenix:

https://cdon.se/hemelektronik/corsair-rm850x-850w-v2-p4306076...

Denna?

Ingen besparing med tanke på att dustin tar 1606

Söker tyvärr den vita modellen (pga vita kablar)

Permalänk
Rekordmedlem

Om ingen redan skrivit det så har Asus nån allmän helgkampanj.
ASUS Helgerbjudande | Använd koden ASUS15 för 15% rabatt
https://www.asus.com/se/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zabusa:

Jag slog till på en LG OLED65CX

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem

Finns det någon bra spontandeal ni kan rekommendera på CDON? Korskörde mina prisbevakningar men de var fortsatt dyrare än konkurrenterna trots rabattkoden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Discharged:

Jag slog till på en LG OLED65CX

Då blir det lägsta priset någonsin på ca 17999kr. Grattis!

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Föredetting

Jösses vad sugen jag blev på en OLED48CX med den där rabatten. Tur att man inte har plats.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Jösses vad sugen jag blev på en OLED48CX med den där rabatten. Tur att man inte har plats.

Billigare här än på CDON även med rabatten?
https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/tv/oled/lg-oled48cx6lb/...

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

12 890 minus 10 procent på CDON var det nyss när jag kollade i alla fall.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.