Permalänk
Medlem

Hur mycket pingar ni?

Tänkte bara fråga ungefär hur mycket ni pingar mot bra servrar i spel, spel som t.ex. CS, BF1942, UT2003 och andra populära spel.. det skulle vara kul att få reda på hur mycket olika typer pingar

Gärna olika abbonemang av ADSL (det skulle vara kul att se hur olika personer pingar med samma tjänst..) men gärna andra former såsom radio och fiber...

Svara på

Permalänk
Medlem

brukar ligga runt 10-20ms på cs-servrar, ibland <10ms
~2ms till sunet

systeam 10mbit

Permalänk
Medlem

telia adsl : ping 15-30. Över 30 så ere nått som e totalt fel. Detta med quake2.
Spelar själv inte cs, men har inte den ping mätaren non blandning mellan ping & packetloss? Så den e väl helt användningslös?

Permalänk
Medlem

1-50ms

BBB

Permalänk

Mitt bredband är skumt, ibland pingar jag 50-70 mot en finsk server, men emellanåt ligger den på 300-600. vettefan vad det är för problem med mitt breband, kan få ashög ping även om jag kan ladda ner i alla 512 kbit

EDIT: jag kör bredband genom tv utaget (a.k.a cable)

Permalänk
Medlem

Telia ADSL.

När jag kollar ute på "The allseeing eye" så kommer jag ner i 15ms som lägst men inne i spelet(CS) så brukar det nästan aldrig komma under 20ms

Permalänk
Medlem

pingar medel: 152ms mot sunet.. sitter på modem just nu

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk

Jag har BBB (Ethernet) och Telia ADSL.
BBB har tidigare haft stora problem med noder mot andra externa nät, vilket gjort att min ADSL-lina haft lägre ping på servrar utanför BBB-nätet. Efter att de senaste veckorna gått tillbaks till att lira på BBB-linan igen, så måste jag säga att de verkar bättrat sig. Den enda anledningen till att jag kör både BBB och Telia är att BBB har hög bandbredd, medan Telia ger mer stabil ping i spel, men nu när BBB blivit bättre (samt Telia blivit sämre imo) så ska jag säga upp adsl-abonnemanget.

Permalänk
VR-fantast

Brukar inte spela dom spelen så jag pingar sunet istället

Lägsta : 21 , Högsta : 34, Medel : 23

Xpress ADSL 1mbit (som jag f.ö inte ens får ut 0.5 mbit av )

Permalänk

Pingar mellan 20-30 om det är en svensk server.
BF, och Bostream 2.5mbit. Dock är det ju bara 0.7 ut.

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Avstängd

10 - 20 med Telia ADSL på CS.

Visa signatur

stallet.se - för oss som älskar heztar!

Permalänk
Medlem

Brukar nästan aldrig pinga mot spelserverar... spelar för det första inte särskilt mycket och för det andra är det inte såå roligt att pinga spelserverar. Jag brukar istället pinga roligare ställen som ping.sunet.se eller www.sunet.se även BORTA.183.202.1 brukar jag pinga för att kunna felsöka DNS osv. Sen sånna som är riktigt tråkiga att pinga är www.microsoft.com och www.telia.se skitsurt...

ush var rolig jag var nu va

Hemma xstream:

--- www.sunet.se ping statistics --- 300 packets transmitted, 300 packets received, 0% packet loss round-trip min/avg/max/stddev = 23.651/24.141/27.930/0.346 ms --- www.sweclockers.com ping statistics --- 300 packets transmitted, 298 packets received, 0% packet loss round-trip min/avg/max/stddev = 29.060/31.403/168.063/10.380 ms --- www.yahoo.co.jp ping statistics --- 300 packets transmitted, 297 packets received, 1% packet loss round-trip min/avg/max/stddev = 280.745/305.575/418.735/38.027 ms

BBB shell:

--- www.sunet.se ping statistics --- 300 packets transmitted, 300 packets received, 0% packet loss round-trip min/avg/max/stddev = 8.100/8.220/8.511/0.078 ms --- www.sweclockers.com ping statistics --- 300 packets transmitted, 300 packets received, 0% packet loss round-trip min/avg/max/stddev = 9.161/9.868/44.522/2.591 ms --- www.yahoo.co.jp ping statistics --- 300 packets transmitted, 287 packets received, 4% packet loss round-trip min/avg/max/stddev = 295.572/329.809/431.673/39.738 ms

Visa signatur

"Anyone who puts a small gloss on a fundamental technology, calls it proprietary, and then tries to keep others from building on it, is a thief."
-Tim O'Reilly "http://iiice.net/~ice/stuff/secret_msg.wav" - who?

Permalänk

Pingar sunet.se :

Högsta 8
Lägsta 5
Medel 6

Chello kabel 1 Mbit

Permalänk
Medlem

Telia ADSL
Vanligtvis 20-30 på bra servrar. CS 1.6b

Permalänk
Medlem

5-10 Bostream 10 mb

Permalänk
Medlem

altså ska man pinga så ska göra det mot sunet t ex.. spel ger inte några bra resultat..

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

56k modem, ~250ms

Visa signatur

Är du också lite less?

Permalänk
Medlem

Telia ADSL: 10 ms och uppåt.

Permalänk
Medlem

x-stream 2.5 mbit/s.
runt 50 ms i RtCW

Visa signatur

Har du nhGPS? kolla detta.
Fotograferar lite ibland när jag har tid. Annars jobbar jag som fotograf.

Permalänk
Medlem

runt 6-20 ping på en bra server nära mig..
Har comhem med motorola modemet..

Permalänk
Medlem

ADSL: ~50-100
2Mbit kabel: ~20-150
vetifan om d e mitt nätverkskort eller va d e..

Permalänk
Hedersmedlem

Chello: 30-100 Medel: 60+

Permalänk
Medlem

2-30ms
Bostream LAN

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Spelar inte heller spel, men jag pingade sunet.
Högsta: 8 Lägsta: 8 Medel: 8

Är min grej ovanligt bra eller!? Pingar lite mer för säkerhetsskull.

Google: 123
Sunet igen: 8
Sweclockers: 10
Grannen: 10

Hmm... ser ju bra ut. Använder en lina leverarad av våra allas Telia, självsta ADSL-tjänsten på 0.5Mbit.

Visa signatur

H.T.I.D.
One man to rule them all.
Jag har en Powerbook G4 667MHz.

Permalänk
VR-fantast

Tänk på att pinga med åtminstone 30 paket också..