Gitarr till MIDI (Synthar) på Raspberry Pi Pico

Permalänk
Medlem

Gitarr till MIDI (Synthar) på Raspberry Pi Pico

Hej på er tänkte bara passa på att dela ett projekt jag slitit med ett tag. Har portat min gitarr till MIDI konverterare till Raspberry Pi Pico. Resultatet blev långt över förväntan

Gitarr till MIDI på Pico

Visa signatur

Abit BD7II,Intel celeron 2,0ghz@2,7ghz,Asus 9800xt,1024 mb ddr sdram pc2700,western digital 120gb,samsung SyncMaster 152v 15",Raidmax storm.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av ripxorip:

Hej på er tänkte bara passa på att dela ett projekt jag slitit med ett tag. Har portat min gitarr till MIDI konverterare till Raspberry Pi Pico. Resultatet blev långt över förväntan

Gitarr till MIDI på Pico

Den var spännande.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ripxorip:

Hej på er tänkte bara passa på att dela ett projekt jag slitit med ett tag. Har portat min gitarr till MIDI konverterare till Raspberry Pi Pico. Resultatet blev långt över förväntan

Gitarr till MIDI på Pico

Har MIDI-port på ljusbordet, hur svårt skulle det vara att bygga på en MIDI-kontakt på lådan?
Tänker, då kan man skicka XLR(från ljudmixern)-TRS (PICO) -MIDI (Ljusbord) och knyta midi-noter mot cues av olika slag.

Har tidigare provat med MIDI-keyboard och hade sjukt kul
Tänker att det kan vara en kul vidareutveckling på projektet.

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Den var spännande.

Tackar!

Visa signatur

Abit BD7II,Intel celeron 2,0ghz@2,7ghz,Asus 9800xt,1024 mb ddr sdram pc2700,western digital 120gb,samsung SyncMaster 152v 15",Raidmax storm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nbwu:

Har MIDI-port på ljusbordet, hur svårt skulle det vara att bygga på en MIDI-kontakt på lådan?
Tänker, då kan man skicka XLR(från ljudmixern)-TRS (PICO) -MIDI (Ljusbord) och knyta midi-noter mot cues av olika slag.

Har tidigare provat med MIDI-keyboard och hade sjukt kul
Tänker att det kan vara en kul vidareutveckling på projektet.

Inga som helst problem, det är enklare rent mjukvarumessigt än med USB. Låter grymt kul!

Visa signatur

Abit BD7II,Intel celeron 2,0ghz@2,7ghz,Asus 9800xt,1024 mb ddr sdram pc2700,western digital 120gb,samsung SyncMaster 152v 15",Raidmax storm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ripxorip:

Inga som helst problem, det är enklare rent mjukvarumessigt än med USB. Låter grymt kul!

Du skulle i teorin säkert kunna prova redan nu i t.ex MAonPC (Gratis), vet att det finns en inbyggd ljusvisualiser i den mjukvaran med.
Skriv ett PM om du vill kika mer på det, man blir ju lite sugen

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.