beställa enbart chassi med glassida - skyddad låda

Permalänk
Medlem

beställa enbart chassi med glassida - skyddad låda

Hej, beställde för nån vecka sen ett chassi med ruta av härdat glas, ni skickade denna i enbart originalkartongen.
Självklart är det ett stort hål i kartongen, ser exakt ut som när en pall pressas in på sidan av en kartong, det är inte ert fel, utan postnord som ja.. är postmord :X
Rutan som självfallet var på samma sidan som hålet klarade sig som tur var men funderar på att beställa ett fractal design meshify 2 compact från er, hur ska jag göra för att få en säkrare leverans utan risk för knäckt ruta.
Ska jag byta paketleverantör eller ska jag hitta en annan återförsäljare som jag kan åka till och plocka upp det direkt i handen?
Eller kan ni ändra rutiner när ni skickar chassin med fönster?

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Jag har nog tagit emot 200 chassi med glassida. Än så länge har 0 st varit skadade vid leverans. Kanske 1 eller 2 gånger som kartongen i sig varit skadad.

Det är bara så vitt jag vet Amazon som ibland skickar i annan förpackning. Men då lägger de bara i chassit i en större låda utan någon direkt stötdämpning så det studsar bara runt i den större lådan istället.

Jag skulle vilja hävda att det inte är ett utbrett problem men allt kan självfallet hända...

My two cents

Erik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik:

Jag har nog tagit emot 200 chassi med glassida. Än så länge har 0 st varit skadade vid leverans. Kanske 1 eller 2 gånger som kartongen i sig varit skadad.

Det är bara så vitt jag vet Amazon som ibland skickar i annan förpackning. Men då lägger de bara i chassit i en större låda utan någon direkt stötdämpning så det studsar bara runt i den större lådan istället.

Jag skulle vilja hävda att det inte är ett utbrett problem men allt kan självfallet hända...

My two cents

Erik

det är 1 gång av 1 gång jag beställer chassi med härdat glas och det är ett inslagsmärke på ca 10cm i diameter, ser exakt ut som när en kartong kör in i hörnet på en pall, så är lätt skeptiskt mot att beställa chassi igen

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

det är 1 gång av 1 gång jag beställer chassi med härdat glas och det är ett inslagsmärke på ca 10cm i diameter, ser exakt ut som när en kartong kör in i hörnet på en pall, så är lätt skeptiskt mot att beställa chassi igen

Skulle du få en sådan låda så tar man ju inte ens emot den, utan reklamerar fraktskada till posten (eller vem nu som fraktar det) och så får de fixa det.

Är ju inget du skall behöva göra något åt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Skulle du få en sådan låda så tar man ju inte ens emot den, utan reklamerar fraktskada till posten (eller vem nu som fraktar det) och så får de fixa det.

Är ju inget du skall behöva göra något åt.

inte tar emot? jag vet hur man ska göra, tyvärr är de flesta postnord-ombudet rätt så kinkiga och man får inte inspektera paketet innan man idientifierar och godkänner paketet. har man väl signerat mottagandet tar de ej tillbaks paketet

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Emballage för chassin är gjorda för att skickas som de är; att packa ner ett sånt i ett nytt paket blir lite kaka på kaka. Om alla hade packat sina paket för att kunna stå emot att få en 100kg pall i sidan skulle det behövas otroligt mycket mer plats, och det är helt enkelt inte värt det när inte ens 1 promille av alla paket reklameras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

inte tar emot? jag vet hur man ska göra, tyvärr är de flesta postnord-ombudet rätt så kinkiga och man får inte inspektera paketet innan man idientifierar och godkänner paketet. har man väl signerat mottagandet tar de ej tillbaks paketet

Må så vara, men om det är skadat så bör man ju reklamera det på stället, inte ta med det hem först.

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att du bara haft extrem otur. Kräv att de visar upp kartongen hos ombudet om du är orolig

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy