Mindre mobil med starkt batteri

Permalänk
Medlem

Mindre mobil med starkt batteri

Hej!
Jag undrar om jag skulle kunna få tips om en mobiltelefon som

1. Är lika i storleken lika liten eller i närheten av Iphone 5 (124 x 59 x 7,6 mm)
men samtidigt har
2. Bra starkt batteri

För nyinköp skulle jag helst vilja undvika de här alltför stora mobilerna. Iphone 5 storleken passar mig.

Har ni tips och förslag, så tas de gärna emot!

tackar!

Permalänk
Medlem

12 mini?

Visa signatur

Ryzen 5 5800X3D
Palit RTX 4090 Gamerock OC
32 GB Corsair lpx 3600mhz
Sabrent Rocket Q 2TB M.2, Kingston A2000 2TB, Kingston A400 1TB SSD, Kingston A400 1TB SSD, Segate 8TB HDD

Permalänk
Hedersmedlem

Jag återupplivar tråden något då jag sitter i samma fundering.

Har i dagsläget en Sony Xperia Z3 Compact (ca 127x65x9 mm). Jag är egentligen väldigt nöjd med den, men då den ändå snart är 7 år så börjar det märkas av (batteriet är sämre, skärmen glappar (bokstavligen), högtalaren fungerar inte ibland och Messenger/SMS har börjat krascha när jag öppnar en konversation) så tänkte kolla om det finns några vettiga telefoner i den mindre storleken. Att den är något större än min nuvarande gör inget, men vill undvika dasslocken till telefoner.

Batteritiden är väl nästan det jag prioriterar högst då jag ogärna vill behöva ladda telefonen varje dag. Min jobbtelefon, Samsung S8, laddar ur helt på 2 dagar när den bara ligger orörd på en bänk med alla energisparfunktioner aktiverade, medans min Sony kunde klara en vecka eller mer under samma förhållanden. Jag använder telefonen ganska sparsamt, <1h skärmtid per dag i snitt gissningsvis. Ett avskalat Android är också en fördel. Inget direkt fan av iPhone.

Jag har sett att Sony ska släppa en ny Compact under året, men är osäker om min telefon kommer hålla tills dess, så att ha en backup plan är inte fel.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Jag återupplivar tråden något då jag sitter i samma fundering.

Har i dagsläget en Sony Xperia Z3 Compact (ca 127x65x9 mm). Jag är egentligen väldigt nöjd med den, men då den ändå snart är 7 år så börjar det märkas av (batteriet är sämre, skärmen glappar (bokstavligen), högtalaren fungerar inte ibland och Messenger/SMS har börjat krascha när jag öppnar en konversation) så tänkte kolla om det finns några vettiga telefoner i den mindre storleken. Att den är något större än min nuvarande gör inget, men vill undvika dasslocken till telefoner.

Batteritiden är väl nästan det jag prioriterar högst då jag ogärna vill behöva ladda telefonen varje dag. Min jobbtelefon, Samsung S8, laddar ur helt på 2 dagar när den bara ligger orörd på en bänk med alla energisparfunktioner aktiverade, medans min Sony kunde klara en vecka eller mer under samma förhållanden. Jag använder telefonen ganska sparsamt, <1h skärmtid per dag i snitt gissningsvis. Ett avskalat Android är också en fördel. Inget direkt fan av iPhone.

Jag har sett att Sony ska släppa en ny Compact under året, men är osäker om min telefon kommer hålla tills dess, så att ha en backup plan är inte fel.

Den enda icke iPhone med någorlunda compact är nog Pixel 4a/5:an (dock så rekommenderar jag dig att importera från Frankrike eller Tyskland, billigare än o köpa från gråimport då de ej säljs officiellt i Sverige) eller nyare Sony compact modell.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Om du vill ha flaggskepps-spec så har rykten om en Asus z nfone 8 mini läckt. Den kommer jag själv ha ögonen på.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold