skärmdump fungerar inte på android 11 - samsung a40

Permalänk

skärmdump fungerar inte på android 11 - samsung a40

samsung a40

uppdaterad till android 11

ström + volym ned tar inte skärmdump längre.

hur får jag tillbaka den här funktionen?

skärm svep gest är för svårt för mig.

edit: lösning. tryck på ström + volym ner. håll inte intryckt.

Permalänk
Medlem

Även om skärmdump inte finns med i systemmenyn man får fram när man håller in strömknappen... så bör det gå att ställa in.

Mycket smidigare än att tajma ström+volym. 🙂

Visa signatur

Hårdvara:
Varierande nog, = onödig information.

Gillar Linux, det kan vara värt vetande. 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1k3_dd:

Även om skärmdump inte finns med i systemmenyn man får fram när man håller in strömknappen... så bör det gå att ställa in.

Mycket smidigare än att tajma ström+volym. 🙂

Hur menar du att man ska göra istället, förklara gärna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Hur menar du att man ska göra istället, förklara gärna?

Kan finnas när man håller inne strömknappen som om man skulle stänga av eller starta om och kan även finnas i appbytaren, men jag vet inte hur just Samsung har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Kan finnas när man håller inne strömknappen som om man skulle stänga av eller starta om och kan även finnas i appbytaren, men jag vet inte hur just Samsung har.

Det är lätt att skriva att det finns smidigare sätt, men att sen inte förklara hur= totalt meningslöst inlägg.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av ztenlund:

Kan finnas när man håller inne strömknappen som om man skulle stänga av eller starta om och kan även finnas i appbytaren, men jag vet inte hur just Samsung har.

Jag tror inte att det går att lägga skärmklipp på sidoknappen direkt i inställningar, men däremot går det att koppla en app till sidoknappen, så det går ju möjligen att lösa så.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung