PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaKaTroi:

Testade att slänga iväg en order på Telia trots att man inte är kund. . .
Extremt mycket tack till den som hittade och delade vidare detta! får se om det dyker upp här, 2-4 arbetsdagar stog det 👍

Hur då

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Inget tiggeri efter Telia-länk!

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Är det Telia som scalpat alla PS5-konsoler så som de kan strö dem omkring sig hursom? Verkar som de har så himla många.

Permalänk
Medlem

Synd att man inte hann in och klicka på telia länken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gokonen:

Synd att man inte hann in och klicka på telia länken

Jode

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Är det Telia som scalpat alla PS5-konsoler så som de kan strö dem omkring sig hursom? Verkar som de har så himla många.

Nej. Telia har haft en misslyckad kampanj på att köpa mobil med abbonemang och få ett PS5. De fick dom inte sålda, så nu gör de så här.

Permalänk
Medlem

Nör man anger sitt bank-id via Ps5 köpet på telia, går man in i något som är "dålt" då?

Permalänk
Medlem

Har varit kund hos Telia i 20 år minst men inte fått erbjudandet. :/
Wtf?

Permalänk
Medlem

Går man med i något dålt abonnemang eller likande när man köper Ps5 med BankId hos telia?

Permalänk
Medlem

Vart hittar man länken till Telia?

Permalänk
Skrivet av Gokonen:

Går man med i något dålt abonnemang eller likande när man köper Ps5 med BankId hos telia?

Nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DallasDuncan:

Säker? För har inte telia men går att beställa

Permalänk
Skrivet av Gokonen:

Säker? För har inte telia men går att beställa

Samma här. Det enda som ligger bekräftat i kundkorgen är PS5:an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DallasDuncan:

Samma här. Det enda som ligger bekräftat i kundkorgen är PS5:an.

Så du har beställt ett PS5?

Permalänk
Skrivet av Gokonen:

Korrekt. Fått den reggad i PostNords app också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gokonen:

Inga avtal, enbart beställning av PS5.

Permalänk
Medlem

Kan bekräfta att min beställning som är gjord runt 10:00 idag är skickad och kan även se pakets resväg i postnord-appen. Det kommer fram imorgon.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Beställde med nyss, fick sms om att det packeteras just nu. Hoppas det var standard edition, stod inget om utgåva så det är vad jag antar baserat på priset. Blir skoj att föra över ps4 biblioteket och fortsätta på Nioh 2 sparfilen på ps5 istället!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zulix:

Vart hittar man länken till Telia?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DallasDuncan:

Korrekt. Fått den reggad i PostNords app också.

Hur får du fram nr för att regga den på
postnord appen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av moelito:

Hmm, beställde igår vid ca 14:30, lade iof till extra hankontroll och laddstation men har fortfarande inte fått något sms om att den är skickad eller att något dykt upp i postnordappen. Dock så står det fortfarande dagens datum som leverans.
Lite nojig blir man...

Nu så dök den upp i postnords app till sist! På väg och beräknas framme imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Beställde med nyss, fick sms om att det packeteras just nu. Hoppas det var standard edition, stod inget om utgåva så det är vad jag antar baserat på priset. Blir skoj att föra över ps4 biblioteket och fortsätta på Nioh 2 sparfilen på ps5 istället!

Hur snabbt gick det från beställning till statusen paketering?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamanu:

Hur snabbt gick det från beställning till statusen paketering?

32 min, så bland de snabbaste jag läst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Samma här

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredVvs:

Hur får du fram nr för att regga den på
postnord appen?

Postnords app lägger automatiskt till försändelser som har avisering registrerat till mobilnummer/mailadress som man har angett i appen.
Man kan iof även manuellt lägga till försändelser om man har ett kollinummer.

Permalänk

Är det fel att dela med sig av länken? Såg att en person blev avstängd :S

Permalänk
Medlem

Ja exakt. Dom vill bara hjälpa andra som vill ha ett PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Börjar bli lite orolig då det står status Pågående efter mer än 30 min. Står beräknad leverans och fått sms och mejl om att dem jobbar med ordern.

Permalänk
Medlem

Jag beställde 19.22 igår och har fått i postnord appen att det är påväg.. jobbar dom sent på Telia tro ? så jag hämta ut mitt nu i eftermidda om det går bra

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Jag beställde mitt PS5 från Telia typ 21:30 igår men det står fortfarande ”pågående” under status. Vet någon hur lång tid det kan ta?