Har jorden besökts av utomjordiska farkoster?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av landahl:

Han spekulerar bara.

Så här svarade David Fravor...

https://youtu.be/CBt4CNHyAck

Jag tycker ditt svar här säger mycket om din övertygelse och din resistens till motsatta åsikter. Du kommer inte ändra åsikt oavsett vad som läggs fram för att visa till tråkiga jordliga förklaringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Jag tycker ditt svar här säger mycket om din övertygelse och din resistens till motsatta åsikter. Du kommer inte ändra åsikt oavsett vad som läggs fram för att visa till tråkiga jordliga förklaringar.

Det David Fravor sa lät ju mycket mer övertygande än Mick West som inte visste vad han pratade om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Vad skulle du betrakta som bevis för utomjordiska farkosters besök på jorden?

Vad skulle du betrakta som bevis för utomjordiska farkosters inte besök på jorden?

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Det David Fravor sa lät ju mycket mer övertygande än Mick West som inte visste vad han pratade om.

Som tidigare sagts här, att verka övertygande är inte ett tecken på sanning utan bara på att verka övertygande, en egenskap som bedragare, sol-och-vårare och andra banditer lever högt på. Det är inte en tävling i att låta övertygande, det krävs bevis. Visa en farkost, en del av ett farkostvrak, en utomjording. Någonting som är mer än spekulation, vilket videon du länkade till inte var, bara två personer där den ena ställer lagom vinklade frågor och den andra "låter övertygande" i dina öron medan det i mina öron var ett överflöd av ord utan egentligt bevisvärde.
Att ständigt upprepa en osanning gör den inte till en sanning men det är tekniken, man upprepar samma sak gång på gång tills folk är vana vid att höra den. Man det är inte mer sant för det.

Här är en länk till en intervju med någon som varit med länge: Forbes: Jim Clash interviews Story Musgrave.
Inga bevis men Musgraves svar på Clash fråga: "Have any of these extraterrestrials visited Earth in the form of, say, UFOs?" är intressant, speciellt som Musgrave har stor erfarenhet både av civilt flyg, stridsflyg, testflygning av flygplansprototyper, shuttle-flygning, varit i rymden flera gånger, jobbat ute i rymden, bl. a. varit med om att reparera Hubbleteleskopet. Så han har mer erfarenhet än de flesta "ögonvittnena" och han har spanat efter utomjordingar och utomjordiska farkoster i hopp om att få uppleva ett möte men ...

Länk till lite mer om Story Musgrave

Rättade ett fel och kompletterade
Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Som tidigare sagts här, att verka övertygande är inte ett tecken på sanning utan bara på att verka övertygande, en egenskap som bedragare, sol-och-vårare och andra banditer lever högt på. Det är inte en tävling i att låta övertygande, det krävs bevis. Visa en farkost, en del av ett farkostvrak, en utomjording. Någonting som är mer än spekulation, vilket videon du länkade till inte var, bara två personer där den ena ställer lagom vinklade frågor och den andra "låter övertygande" i dina öron medan det i mina öron var ett överflöd av ord utan egentligt bevisvärde.
Att ständigt upprepa en osanning gör den inte till en sanning men det är tekniken, man upprepar samma sak gång på gång tills folk är vana vid att höra den. Man det är inte mer sant för det.

Här är en länk till en intervju med någon som varit med länge: Forbes: Jim Clash interviews Story Musgrave.
Inga bevis men Musgraves svar på Clash fråga: "Have any of these extraterrestrials visited Earth in the form of, say, UFOs?" är intressant, speciellt som Musgrave har stor erfarenhet både av civilt flyg, stridsflyg, testflygning av flygplansprototyper, shuttle-flygning, varit i rymden flera gånger, jobbat ute i rymden, bl. a. varit med om att reparera Hubbleteleskopet. Så han har mer erfarenhet än de flesta "ögonvittnena" och han har spanat efter utomjordingar och utomjordiska farkoster i hopp om att få uppleva ett möte men ...

Länk till lite mer om Story Musgrave

Bra inlägg, det är inte en tävling i retorik, visa oss bevis istället.

Angående energiproblemet med att färdas mellan stjärnor, finns varianten att göra en extremt liten farkost istället typ en nanorobot och låt den drivas hela vägen av en extremt kraftig laserstråle från en fast punkt i vårt solsystem. Den kommer upp i ljushastigheten. Tänk många nanorobotar som börjar samarbeta när dom kommer fram. Det är i alla fall teoretiskt möjligt. Att få upp våra fläskiga kroppar med skydd av en stor farkost i dom hastigheterna däremot. I SF romanen "The Three Body Problem" är aliens pyttesmå insekter från ett annat stjärnsystem. Kanske blir en flugfiskare som hittar den första alien LoL

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Bra inlägg, det är inte en tävling i retorik, visa oss bevis istället.

Tack!

Skrivet av the squonk:

Angående energiproblemet med att färdas mellan stjärnor, finns varianten att göra en extremt liten farkost istället typ en nanorobot och låt den drivas hela vägen av en extremt kraftig laserstråle från en fast punkt i vårt solsystem. Den kommer upp i ljushastigheten.

Nja, inte riktigt ljusets hastighet. Det går inte men de kommer väldigt nära. Läste om 99,9999% av ljusets hastighet men det blir en skog av rejält kraftfulla laserkanoner. Projektet "Starshot" siktar inte så högt utan tror att 1/5 av ljushastigheten är realistiskt. Då når man Centauri Proxima på 21 år men projektet planerar att skicka ganska stora chips med ett rejält segel. Läste förresten att solseglen viks ihop och vecklas ut med origamiteknik (origami = japansk pappersvikning, (折り紙), exakt betyder det "vika papper"), s.k. Miuravikning.

Här kommer en länk till en video om saken
och David Kipping, som pratar i videon, brukar ge vetenskapligt och matematiskt stöd för det han pratar om och så även i det här fallet.
Här kommer en länk till det vetenskapliga och matematiska stödet för det som sägs i videon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Tack!
Nja, inte riktigt ljusets hastighet. Det går inte men de kommer väldigt nära. Läste om 99,9999% av ljusets hastighet men det blir en skog av rejält kraftfulla laserkanoner. Projektet "Starshot" siktar inte så högt utan tror att 1/5 av ljushastigheten är realistiskt. Då når man Centauri Proxima på 21 år men projektet planerar att skicka ganska stora chips med ett rejält segel. Läste förresten att solseglen viks ihop och vecklas ut med origamiteknik (origami = japansk pappersvikning, (折り紙), exakt betyder det "vika papper"), s.k. Miuravikning.

Här kommer en länk till en video om saken
och David Kipping, som pratar i videon, brukar ge vetenskapligt och matematiskt stöd för det han pratar om och så även i det här fallet.
Här kommer en länk till det vetenskapliga och matematiska stödet för det som sägs i videon.

Ja, det är åtminstone en framkomlig väg för att utforska andra solsystem, problemet här är att sonderna måste kunna skicka tillbaka någon information till oss och eftersom en tillräckligt kraftig sändare inte går att bygga in i en sådan liten sak måste dom bygga sändaren själva när dom kommer fram. Behövs rätt kraftfulla chip i sådana sonder för att kunna lösa alla problem på plats.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Det man kan fråga sig är om erfarna piloter så som Lt. Ryan Graves och David Fravor helt enkelt ljuger. David Fravor är om uppgifterna stämmer en f.d. marinpilot med 18 års erfarenhet som har jobbat en lång tid som instruktör. Han påstår att han är 99,9 % säker på att fenomenet som han såg och följde efter och som helt saknade synlig framdrivning inte var en illusion.

Sen så kan man undra varför högt uppsatta politiker så som John Ratcliffe går ut i media med påståenden som nedan om det nu inte är så att det finns en del substans bakom piloternas berättelser.

“We are talking about objects that have been seen by Navy or Air Force pilots, or have been picked up by satellite imagery, that frankly engage in actions that are difficult to explain, movements that are hard to replicate, that we don’t have the technology for or are traveling at speeds that exceed the sound barrier without a sonic boom.”

Finns det en politisk agenda bakom?

https://en.wikipedia.org/wiki/John_Ratcliffe_(American_politi...

Även Marco Rubio har uttalat sig på liknande sätt.

”Stuff has been flying over the top of our military installations but they are unclear what is flying over the top of it and who is controlling it.”

https://sv.wikipedia.org/wiki/Marco_Rubio

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Ja, det är åtminstone en framkomlig väg för att utforska andra solsystem, problemet här är att sonderna måste kunna skicka tillbaka någon information till oss och eftersom en tillräckligt kraftig sändare inte går att bygga in i en sådan liten sak måste dom bygga sändaren själva när dom kommer fram. Behövs rätt kraftfulla chip i sådana sonder för att kunna lösa alla problem på plats.

Ett annat problem är precision. En miljondels grad i fel riktning så missar man ganska ordentligt (4 miljoner km "vid sidan av") och man har ingen möjlighet att korrigera kursen så man får skicka massor i "nästan samma" riktning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

Det man kan fråga sig är om erfarna piloter så som Lt. Ryan Graves och David Fravor helt enkelt ljuger. David Fravor är om uppgifterna stämmer en f.d. marinpilot med 18 års erfarenhet som har jobbat en lång tid som instruktör. Han påstår att han är 99,9 % säker på att fenomenet som han såg och följde efter och som helt saknade synlig framdrivning inte var en illusion.

Sen så kan man undra varför högt uppsatta politiker så som John Ratcliffe går ut i media med påståenden som nedan om det nu inte är så att det finns en del substans bakom piloternas berättelser.

“We are talking about objects that have been seen by Navy or Air Force pilots, or have been picked up by satellite imagery, that frankly engage in actions that are difficult to explain, movements that are hard to replicate, that we don’t have the technology for or are traveling at speeds that exceed the sound barrier without a sonic boom.”

Finns det en politisk agenda bakom?

https://en.wikipedia.org/wiki/John_Ratcliffe_(American_politi...

Även Marco Rubio har uttalat sig på liknande sätt.

”Stuff has been flying over the top of our military installations but they are unclear what is flying over the top of it and who is controlling it.”

https://youtu.be/iBaPSLmx964#t=3m20s

https://sv.wikipedia.org/wiki/Marco_Rubio

Tack för denna videon, den måste få skeptiker att åtminstone höja på ögonbrynen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Tack för denna videon, den måste få skeptiker att åtminstone höja på ögonbrynen.

Varför?

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikgus:

För att det flyger farkoster ovanför militäranläggningar med teknik vi bara kan fantisera om.

Här är en video om ufo som stänger ner misiler. Detta har skett runt om i världen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

För att det flyger farkoster ovanför militäranläggningar med teknik vi bara kan fantisera om.

Här är en video om ufo som stänger ner misiler. Detta har skett runt om i världen.

https://youtu.be/VgziDyPSUog?t=3

Synd att det var en video om ufo som stänger ner misiler, istället för en video med ufo som stänger ner misiler. Hade varit kul att se det hända på riktigt.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

För att det flyger farkoster ovanför militäranläggningar med teknik vi bara kan fantisera om.

Här är en video om ufo som stänger ner misiler. Detta har skett runt om i världen.

https://youtu.be/VgziDyPSUog?t=3

Så nu postar vi underhållningsprogram som "bevis"?

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

Det man kan fråga sig är om erfarna piloter så som Lt. Ryan Graves och David Fravor helt enkelt ljuger. David Fravor är om uppgifterna stämmer en f.d. marinpilot med 18 års erfarenhet som har jobbat en lång tid som instruktör. Han påstår att han är 99,9 % säker på att fenomenet som han såg och följde efter och som helt saknade synlig framdrivning inte var en illusion.

Jag tvivlar inte på att de sett något eller på att det de sett verkat uppträda på ett egemdomligt sätt. Jag tvivlar på att det saknas en naturlig förklaring. Vilken förklaring det skulle vara är hittills höljt i dunkel. Förr i tiden hävdade man gudars inblandning, magi eller demoner och det betraktar vi numera som ganska tramsigt. Jag ser moderna förklaringar som t.ex. att UFOs är utomjordiska farkoster med stor skepsis. "Bevisen" saknar egentligt bevisvärde och sannolikheten för sådana farkosters närvaro här är hisnande nära noll. Och i min värld är noll + ε (epsilon) fortfarande noll om ingenting med bevisvärde lagts till.

(Inom datatekniken är ε beteckningen för det största värde som när man lägger till det till en variabel inte ändrar variabelns värde. I en modern dator och en flyttalsvariabel med värdet 1 är ε ungefär 0,0000000000000005).

Jag skulle också tycka att det vore spännande med kontakt med utomjordingar men det betyder inte att jag ser dem lura i buskarna överallt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Så nu postar vi underhållningsprogram som "bevis"?

Hela detta ämnet är ju väldigt underhållande annars skulle väl inte du va här?

Permalänk
Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Hela detta ämnet är ju väldigt underhållande annars skulle väl inte du va här?

Tycker inte det är speciellt underhållande som ämne, nej, då jag har samma inställning till aliens som religioner - show me the money or GTFO.

Jag har sagt det tidigare men säger det väl igen. Finns det saker som inte har kunnat förklaras - japp, verkar så. Betyder det att "omg, aliens" - nej, verkligen inte.

Skulle vi någon gång få bevis, och med bevis menar jag i princip att de officiellt kommer på besök, för aliens så är jag den första att säga "ah, kul" men fram tills dess förhåller jag mig till vetenskapen som säger "nope, inte möjligt".

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Tycker inte det är speciellt underhållande som ämne, nej, då jag har samma inställning till aliens som religioner - show me the money or GTFO.

Jag har sagt det tidigare men säger det väl igen. Finns det saker som inte har kunnat förklaras - japp, verkar så. Betyder det att "omg, aliens" - nej, verkligen inte.

Skulle vi någon gång få bevis, och med bevis menar jag i princip att de officiellt kommer på besök, för aliens så är jag den första att säga "ah, kul" men fram tills dess förhåller jag mig till vetenskapen som säger "nope, inte möjligt".

Länka till någon inom vetenskapen som säger att det är en omöjlighet att aliens besöker eller har besökt jorden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Länka till någon inom vetenskapen som säger att det är en omöjlighet att aliens besöker eller har besökt jorden.

Nope, jag har inget behov av att bevisa det för dig genom en enkel googling. Och i tillägg är jag tämligen säker på att det inte skulle förändra din syn öht, det har bevisats ett flertal ggr i tråden att du inte är öppen för att ta in synvinklar som går emot din egna tes.

Jag är öppen för att jag kan ha fel, uppfödd med X-files som manr så hade det ju vart lite spännande med aliens men den fysik som vi känner till idag, som bland annat medlem lars celander(?) beskrivit så väl, så är jag övertygad om att aliens inte kam besöka oss pga avstånden i universum.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Här pratar Stanton Friedman bland annat om folk som kommer med argumentet att avstånden är för stora för att komma hit. Många i den här tråden kör med samma argument.

Här pratar Michio Kaku om att bevisen är överväldigande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Här pratar Stanton Friedman bland annat om folk som kommer med argumentet att avstånden är för stora för att komma hit. Många i den här tråden kör med samma argument.https://youtu.be/DvJBZgDGKjI

Här pratar Michio Kaku om att bevisen är överväldigande.

https://youtu.be/X7pP2nH2jHI

Orkade bara genomlida den första videon. Snälla, kan du bara vara snäll och bekräfta för mig att Stanton inte sa, med ett enaste ord, något som kan uttryckas som bevis för att avstånden inte skulle vara för stora. De facto gav han inte det allra minsta bevis för någonting alls förutom att han uttryckte åsikter.

Varför, varför, varför postade du den videon som öht inte gav något bevis för det du menar?!?

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Also, kaku sa öht inget av det du påstår. Tuckers program är ett underhållnibgsprogram, inget annat. Du kanske noterade att kaku fick promota sin bok så han har säkert ingen agenda med att dyka upp och säga lite lagom konspiratoriska saker så Tucker blir nöjd.

Dessutom avslutar han ju med att säga "det vi nu behöver är bevis som "reproduceable evidence"", dvs han erkänner ju själv att det saknas slutgiltiga bevis.

Alltså, kollar du ens själv på länkarna du postar?!?

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Lego Master
Skrivet av landahl:

Länka till någon inom vetenskapen som säger att det är en omöjlighet att aliens besöker eller har besökt jorden.

Ingen vetenskapsman värd sin titel skulle säga att det är omöjligt, eftersom (som du själv gärna påpekar) vi inte vet allt.
Men återigen så gör inte frånvaron av strikt omöjlighet att det är rimligt eller troligt att något hänt. Vi känner fortfarande till en massa svårigheter för att åstadkomma det som krävs för att förflytta sig mellan solsystem, och har inga vettiga och praktiskt genomförbara idéer om hur man skulle kunna göra det.

Occam's Razor säger helt enkelt att tills vi har obestridliga bevis för att vi har haft besök, så är sannolikheten att det hänt nära nog noll.

Förutom de som tror att vi råkar riktigt illa ut om vi får besök, så är jag relativt skitsäker på att varenda vetenskapsman/-kvinna från teologer, psykologer till astrofysiker och kemister skulle bli helt till sig om vi faktiskt hade nån som knackade på och sa "tjena". Men de flesta inser, i enlighet med det jag beskriver ovan, att det helt enkelt inte är troligt eller rimligt att förvänta sig det. Och att det mesta "oförklarliga" som händer i suddiga videor går att förklara med fenomen som kräver betydligt mindre magiskt önsketänkande om vad en hypotetisk civilisation kanske har lyckats med, speciellt med tanke på att kryphålen för sådan hypotetisk teknik minskar för varje år som går, i takt med att vår egen förståelse går framåt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Här är en helt nysläppt film på ett pyramidformat ufo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Här är en helt nysläppt film på ett pyramidformat ufo.https://youtu.be/3OTaxiBE-TQ

Undrar vad det kan vara? Väderballong kanske? Fast då tycker man det är lite konstigt att militären väljer att lägga så mycket fokus på en simpel ballong..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

Det man kan fråga sig är om erfarna piloter så som Lt. Ryan Graves och David Fravor helt enkelt ljuger. David Fravor är om uppgifterna stämmer en f.d. marinpilot med 18 års erfarenhet som har jobbat en lång tid som instruktör. Han påstår att han är 99,9 % säker på att fenomenet som han såg och följde efter och som helt saknade synlig framdrivning inte var en illusion.

Sen så kan man undra varför högt uppsatta politiker så som John Ratcliffe går ut i media med påståenden som nedan om det nu inte är så att det finns en del substans bakom piloternas berättelser.

“We are talking about objects that have been seen by Navy or Air Force pilots, or have been picked up by satellite imagery, that frankly engage in actions that are difficult to explain, movements that are hard to replicate, that we don’t have the technology for or are traveling at speeds that exceed the sound barrier without a sonic boom.”

Finns det en politisk agenda bakom?

Piloter är människor. De är ungefär lika benägna att tolka optiska illusioner och fenomen fel som alla andra. De är, genom träningen, "kalibrerade" för att upptäcka och klassificera fientliga mål. När de skickas ut och träffar på nåt som faller utanför den kategorin föremål, så faller tolkningsmekanismerna sönder och de kan felaktigt tolka små, närliggande objekt som snabba, fjärran objekt.

Filmerna som hittills publicerats visar inget som inte mycket enkelt går att förklara med helt och hållet jordiska fenomen och illusioner.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

För den som har missat vad allt det här handlar om, CNN la nyss upp denna med olika videos och källor vad USAs militär ser som ett säkerhetshot mot landet:

https://www.youtube.com/watch?v=iTvm_xDVaDI

Det intressanta är att det beskrivs som obehöriga flygplan "Aircrafts" och inte väderfenomen, fåglar eller luftballonger.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

För den som har missat vad allt det här handlar om, CNN la nyss upp denna med olika videos och källor vad USAs militär ser som ett säkerhetshot mot landet:

https://www.youtube.com/watch?v=iTvm_xDVaDI

Det intressanta är att det beskrivs som obehöriga flygplan "Aircrafts" och inte väderfenomen, fåglar eller luftballonger.

Vad tror du att det är?

Jag har hela tiden sagt att det är oidentifierade farkoster medans några i tråden påpekar för mig att det är oidentifierade objekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Vad tror du att det är?

Har tidigare gjort en lång lista här i tråden, från det mest trovärdiga till det mest otroliga:

1. Militärt experiment / oidentifierat flygplan / drönare
2. Naturfenomen / Väderfenomen
3. Fake news / konspiration (Det innebär att en stor mängd människor måste vara med på det inom den amerikanska militären)
4. Utbrytnings civilisation (Tänk Nazityskland, eller varför inte legendariska Atlantis, vi vet mindre om våra världshav och vad som finns där än vad vi vet om Mars yta)
5. Masspsykos / Masshysteri
6. Militärt experiment men med teknologi från en annan värld/tidsålder (tänk arkeologiskt fynd)
7. Vi från framtiden
8. Utomjordingar
9. Interdimensional (Från en annan dimension)

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233