3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Skrivet av Foooozty:

Menar vad hände på elgiganten? Lär ju vara något fel

haha ursäkta, lite trög på denna sidan haha! ja de gick att beställa ett 3080 från gigabyte, men det låg ute o i lager i ca 2 timmar.

Permalänk
Medlem

Lika bra avboka detta direkt då lär ju inte komma i lager på lääänge haha

Permalänk
Skrivet av Foooozty:

Lika bra avboka detta direkt då lär ju inte komma i lager på lääänge haha

äsch går ju vänta om du betala med faktura o får du tag i något annat innan så avbeställer du? kan ju lika gärna gå fort man vet aldrig

Permalänk
Medlem

Betalade direkt via konto så känns ju lite sådär att ligga ute med 8000 kr, 😁

Permalänk
Skrivet av Foooozty:

Betalade direkt via konto så känns ju lite sådär att ligga ute med 8000 kr, 😁

haha det förstår jag!

Permalänk
Medlem

Går fortfarande lägga till lär ju va ett antal 100 köpta som inte kan levereras nu 😂😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foooozty:

Betalade direkt via konto så känns ju lite sådär att ligga ute med 8000 kr, 😁

Jag betalade också direkt, tänker att om det skickas imorrn så fine, annars avbokar jag

Visa signatur

Följ mig på Youtube Följ Teknikstrul på Youtube
Mina uppgifter för frakt:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Jag betalade också direkt, tänker att om det skickas imorrn så fine, annars avbokar jag

Ja lite så tänker jag också 👍😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foooozty:

Går fortfarande lägga till lär ju va ett antal 100 köpta som inte kan levereras nu 😂😁

Vad är det för kort ni har köpt ifall man får fråga?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stalkeria:

Han borde skatta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Han borde skatta.

Jäklar vad han har sålt kort 60+ skulle jag gissa!

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Inaktiv

Jag låter det ligga. Korten kommer väl någon gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paw:

Jäklar vad han har sålt kort 60+ skulle jag gissa!

Ja har man gott om tid att sitta och f5'a diverse återförsäljare så kan man nog göra sig en hacka nu.

Undrar dock hur i helsike han fick tag på 5st rtx 3060(alla såld i en lot för 45.500:-), tror inte jag har sett en enda i lager än...

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk
Skrivet av baner85:

Ja har man gott om tid att sitta och f5'a diverse återförsäljare så kan man nog göra sig en hacka nu.

Undrar dock hur i helsike han fick tag på 5st rtx 3060(alla såld i en lot för 45.500:-), tror inte jag har sett en enda i lager än...

Han har också minst 2 konton hos återförsäljare också, fråga inte hur jag vet...

Permalänk
Inaktiv

Kommer bli chock hos Dustin när någon loggar in. Plötsligt ett inflöde på ett par miljoner över natten. Fick ju studentrabatt på 100kr också. Men man borde ha lagt in beställningen via Klarna. Slippa ligga ut med pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbzor133:

Han har också minst 2 konton hos återförsäljare också, fråga inte hur jag vet...

Hur vet du...

Permalänk
Skrivet av Charon242:

Hur vet du...

Köpt 2 kort... det ena står på han o den andra på någon annan utan o nämna några namn. Ska dock tilläggas att det var dyrt då, men inte nu👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Kommer bli chock hos Dustin när någon loggar in. Plötsligt ett inflöde på ett par miljoner över natten. Fick ju studentrabatt på 100kr också. Men man borde ha lagt in beställningen via Klarna. Slippa ligga ut med pengar.

Det kommer nog ta ett bra tag för Dustin att leverera dessa kort. Jag har själv en beställning sen februari från Dustin på ett Evga kort. Står som restnoterat.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Det kommer nog ta ett bra tag för Dustin att leverera dessa kort. Jag har själv en beställning sen februari från Dustin på ett Evga kort. Står som restnoterat.

3080 FTW3? Samma här...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bogg:

3080 FTW3? Samma här...

Nästan: EVGA GeForce RTX 3080 XC3 BLACK 10GB
Var nog rätt många som beställde från Dustin i februari, då Dustin var den enda ÅF som tog emot beställningar. Har inga större förhoppningar att få ett kort, men värt en chansning.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem

Hur länge ska Dustin ha kvar 3070-kortet tillgängligt för köp? Den ligger fortfarande uppe - och ingen har märkt något. Trodde nog att den skulle plockas ned direkt då folk kom in på jobbet i dag...

08.00 Folk börjar komma in på jobbet
08.15 Morgonkaffe + gå och prata med kollegan i rummet till höger
08.30 Morgonmöte, chefen menar att det går väldigt bra nu "hög orderingång..."
09.00 Alla är tillbaka på sina platser...
?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Hur länge ska Dustin ha kvar 3070-kortet tillgängligt för köp? Den ligger fortfarande uppe - och ingen har märkt något. Trodde nog att den skulle plockas ned direkt då folk kom in på jobbet i dag...

08.00 Folk börja komma in på jobbet
08.15 Morgonkaffe + gå och prata med kollegan i rummet till höger
08.30 Morgonmöte, chefen menar att det går väldigt bra nu "hög orderingång..."
09.00 Alla är tillbaka på sina platser...
?

Hahaha älskar att du tänkt igenom en dagordning

Bara det att de flesta jobba hemifrån eller digitalt numer så lägg på 15 minuter svarstid etc. på det mesta

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Det kommer nog ta ett bra tag för Dustin att leverera dessa kort. Jag har själv en beställning sen februari från Dustin på ett Evga kort. Står som restnoterat.

La en beställning igår, står "Beräknad till vårt lager 2021-05-14" stämmer det är det ju oerhört bra..

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Inaktiv

Var inne på DustinHome och det står Beräknat till vår lager 14/5-2021.

Permalänk
Medlem

Det finns en hp pavillion med ett 3060 Ti på Elgiganten outlet för 11 242kr på kungsgatan (stockholm) om någon är intresserad och har möjlighet.

https://www.elgiganten.se/product/outlet/gaming-fyndvaror/310...

Permalänk
Medlem

Har haft ett MSI RTX 3060Ti Gaming X Trio beställt sedan i början av januari, med beräknat leverans 3 maj (blivit flyttat bakåt gång på gång). Nytt leveransdatum idag satt till 3 juni, så fortfarande inga positiva besked där.

Edit: ÅF Komplett

Permalänk

Själv har man beställt ett msi gaming x 3070 kort från elgiganten i januari. Skulle komma åttonde april men det var ett tag sen och ingen info. Frågade kundservice och de sa att det ska komma några kort 27 april men vem vet. Är det någon som får kort från gamla beställningar överhuvudtaget

Permalänk
Medlem

Hur kan de från Dustin ha beräknat datum i maj lär ju va antal 1000sålda igår eftersom de låg uppe hela kvällen men kanske står så för oss som la det 5 min efter första lagret va slut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av buse_id10t:

Har haft ett MSI RTX 3060Ti Gaming X Trio beställt sedan i början av januari, med beräknat leverans 3 maj (blivit flyttat bakåt gång på gång). Nytt leveransdatum idag satt till 3 juni, så fortfarande inga positiva besked där.

Edit: ÅF Komplett

Samma här, har ett Zotac RTX 3060 beställt, ändrades idag från 3 maj till 3 juni. (Från Komplett)

Permalänk

Fick nu från ingenstans meddelande att mitt paket från elgiganten packas och förbereds hos leverantör bring. Så väntetid på msi gaming x 3070 fråpn elgiganten mitten av januari tills nu.