Samsung S21 Plus vs. S21 Ultra

Permalänk

Samsung S21 Plus vs. S21 Ultra

Om man bortser från pris, vikt och storlek, finns det då någon anledning att välja Plus istället för Ultra?
Typ batteritid, värmeutveckling, eller något helt annat?

// Andreas

Visa signatur

Gigabyte X570 Aorus Master || Ryzen 5950X || Fractal Design S36 & NF-A12x25 || G.Skill Trident Z Neo 3600 cl16 || MSI 2080 Ti X Trio || Fractal Design Vector RS || Corsair AX850 || Corsair MP600 1TB || Samsung 970 Evo Plus 1TB || Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk
Avstängd

S21+ har inga tekniska fördelar över ultra, utan vill du bara ha fysiskt mindre och billigare och det extra ultra ger inte är något du behöver eller vill betala extra för.

Permalänk
Skrivet av Twilighter:

S21+ har inga tekniska fördelar över ultra, utan vill du bara ha fysiskt mindre och billigare och det extra ultra ger inte är något du behöver eller vill betala extra för.

Tackar! Då blir det en Ultra!

// Andreas

Visa signatur

Gigabyte X570 Aorus Master || Ryzen 5950X || Fractal Design S36 & NF-A12x25 || G.Skill Trident Z Neo 3600 cl16 || MSI 2080 Ti X Trio || Fractal Design Vector RS || Corsair AX850 || Corsair MP600 1TB || Samsung 970 Evo Plus 1TB || Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av cyberknutte:

// Andreas

Bra val, jag har använt en några månader och har varit väldigt nöjd med den. Säg till om du har några funderingar kring den eller tillbehör så försöker jag också vara lite behjälplig!

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cyberknutte:

// Andreas

Sedan är skillnaden på minne på ultra
Allt är lika förutom följande

128Gb lagring 12Gb ram
256Gb lagring 12Gb ram
512Gb lagring 16Gb ram

Permalänk
Medlem

Jag har en Samsung s21 Ultra och är helnöjd! Jämfört med min s10+ är den mycket skönare att använda.
Tyvärr är s10+ mer "komplett" med SD plats och 3,5 mm kontakt men allt annat är verkligen top notch.

Kamerabumpen gör att orginalfodralet "clear view" blir lite klumpig. Med den på blir mobilen lite tjock.
Nu jämför jag ju med s10+ med clear view fodralet som är hur tunn som helst.

Som sagt, jag är jättenöjd med min s21 Ultra och det är bara 3 saker jag är lite mindre nöjd med. 1. SD plats saknas, 2. 3,5 mm kontakt saknas, 3. lite tjock med orginalfodral på.

Kameran, scrollningen och batteritiden är helt lovely så jag är rätt säker på att du bir nöjd.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av KingCobra:

Jag har en Samsung s21 Ultra och är helnöjd! Jämfört med min s10+ är den mycket skönare att använda.
Tyvärr är s10+ mer "komplett" med SD plats och 3,5 mm kontakt men allt annat är verkligen top notch.

Kamerabumpen gör att orginalfodralet "clear view" blir lite klumpig. Med den på blir mobilen lite tjock.
Nu jämför jag ju med s10+ med clear view fodralet som är hur tunn som helst.

Som sagt, jag är jättenöjd med min s21 Ultra och det är bara 3 saker jag är lite mindre nöjd med. 1. SD plats saknas, 2. 3,5 mm kontakt saknas, 3. lite tjock med orginalfodral på.

Kameran, scrollningen och batteritiden är helt lovely så jag är rätt säker på att du bir nöjd.

Kamerabumpen på S21 Ultra känns dock väsentligt mindre än den på Note 20 Ultra, så där har det faktiskt blivit en viss förbättring. Intressant att se om den kan fortsätta krympa på höjden.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk

Intressant. Jag uppgraderar faktiskt från just en S10+ som jag varit sjukt nöjd med. Använder varken 3,5mm eller SD-kort. Det är faktiskt den första luren jag lyckats behålla i 2 år utan något som helst sug att uppgradera. Den funkar fortfarande lika bra och egentligen så skulle jag kunna köra vidare med den ett tag till, och då förmodligen byta till en Note i September, men nu blir det ju inga nya Note... (Flip känns för klumpigt) så jag kan lika gärna uppgradera nu när jag fick så bra erbjudande från Telia.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Kamerabumpen på S21 Ultra känns dock väsentligt mindre än den på Note 20 Ultra, så där har det faktiskt blivit en viss förbättring. Intressant att se om den kan fortsätta krympa på höjden.

Ja det är sant. Den har ju även integrerats snyggt med ramen på s21 Ultra. Såg att det kommer en trevlig uppdatering av programvaran för kameran i nästa säkerhetspatch för Maj Kameran är redan grymt bra, men det gör inget om den blir ännu bättre
Gillar skarpt Samsungs nya filosofi gällande att hålla programvarorna "up do date". De är ju nästan snabbare med uppdateringar än Pixel mobilerna.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard