Permalänk

Bill gates skiljer sig

Visa signatur

Göm hornen ko!

Permalänk
Medlem

Låter dyrt...

Permalänk
Medlem

Okej, låter dramatiskt...

Ska iaf vänta någon dag innan jag faktiskt tar in det så att det inte är något oriktigt bakom.

Permalänk
Medlem

Pyttemjuk mansion heffner-style på gång?

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Medlem

Antar att han vill byta årsmodell, men trist efter en lång tid som gifta. :'(

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Marida:

Ska iaf vänta någon dag innan jag faktiskt tar in det så att det inte är något oriktigt bakom.

Ska också vänta någon dag.

.... innan jag lägger in en stöt.

Hoppas att stiftelsen fortsätter.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Yikes

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Avstängd

Världens 2 rikaste kvinnor. Hon som skiljde sig med Jeff Bezos, och nu hon som skiljer sig med Bill gates. Verkar vara det man ska satsa på som kvinna hmmm

Permalänk
Medlem

Var han inte tillräckligt rik?

Visa signatur

Gigabyte FO32U2P | RX 9070 XT | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | 5TB NVMe | 80TB NAS | Seasonic Focus GX 1000 3.1 | Audeze LCD2 Classic | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7+HS8S | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sveklockarn:

Tada.wav

Världens rikaste kvinna.

Skrivet av jamalya:

Världens 2 rikaste kvinnor. Hon som skiljde sig med Jeff Bezos, och nu hon som skiljer sig med Bill gates. Verkar vara det man ska satsa på som kvinna hmmm

Alltså, vad är det ni säger med detta, egentligen?

Permalänk
Avstängd

Underhållande läsa kommenterar på facebook om olika konspirationsteorier folk har om Gates. Samtidigt så kan det kännas hopplöst att vuxna människor raljerar massa påhitt utan någon som helst evidens som stöd.

Edit: Se kommenteren nedan
"Hon lessnade väl på allt hans Klimat-dravel..."

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Hon lessnade väl på allt hans Klimat-dravel...
Det är ju som om han fått en knäpp där han tror att han är utsedd att rädda värden typ... Bara kolla hans Twitter/Linked-In jag menar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Konstigt tycker jag när man varit ihop så länge så har man väl vant sig med varandra. Kanske de tröttnade helt enkelt.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Att detta är en tråd där vi alla får skratta med Melinda Gates på Bills bekostnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Är det inte så att det är kvinnor som är överlägsna när det kommer till antal skilsmässoansökningar?

Oavsett statistik är det väl inte vår ensak att spekulera i orsak.

Du får ursäkta lite bitter ton men jag är så trött på att vi människor är så snabba att anta det värsta om varandra.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 3 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Tråkigt, vet inte varför men det kändes fint på något sätt att deras äktenskap överlevt Microsofts väg till världsherravälde och alla miljarder...men klart de ska gå skilda vägar om det är så de verkligen känner!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sveklockarn:

Att detta är en tråd där vi alla får skratta med Melinda Gates på Bills bekostnad.

Det beror väl helt och hållet på vilket slags äktenskapsförord (om något) som finns på plats.

Sedan, hälften av jättemycket pengar är fortfarande jättemycket pengar, så jag tror inte det går någon nöd på någon av de två personerna även om det är så att det är "dela hälften" som gäller.

Jag tyckte bara det lät lite ofräscht och objektiferande om kvinnor i allmänhet att uttrycka sig som du gjorde, men om det inte var det du menade så får det väl vara så.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Konstigt tycker jag när man varit ihop så länge så har man väl vant sig med varandra. Kanske de tröttnade helt enkelt.

Är långt ifrån tillräckligt insatt för att bedöma sanningshalten i det, men på en discord jag hänger lite på så var den allmänna direkta reaktionen bland amerikanarna: "Såklart, Bidens skatteändringar".
Vet att Biden har skattereformer som riktar in sig på de rikaste men vet inte hur det slår i praktiken och om t.ex. att dela upp förmögenheten hjälper något.

Kan ju vara bs givetvis och helt enkelt varit dags för dem att gå skilda vägar.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Chromatic:

Vad baserar du det antagandet på? Bara för att du själv verkar betrakta kvinnor som likställda med motorcyklar (genom att du använder ordet årsmodell) så betyder det inte att det är så Bill har tänkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Vad baserar du det antagandet på? Bara för att du själv verkar betrakta kvinnor som likställda med motorcyklar (genom att du använder ordet årsmodell) så betyder det inte att det är så Bill har tänkt.

Det känns som att du har blivit kränkt. Lite vardagskämt får du tåla tycker jag.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AGI:

Det känns som att du har blivit kränkt. Lite vardagskämt får du tåla tycker jag.

Nä, jag är inte det minsta kränkt, är bara trött på att vi på Sweclockers har en grabbkultur som stänger ute tjejer. Bara tidigare idag fick jag kriga mot en flock stollar som tyckte det var försvarbart att kalla tjejer för hora. Tänker att det är ju bra att börja med att synliggöra sånt här som man annars inte tänker på, så att man åtminstone kan se att det finns ett problem, som beror på vårt kollektiva beteende.

Du kan ju gärna bortse från mina inlägg om du tycker att jag överdriver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AGI:

Nä, att du tycker det är lite vardagsskämt att objektifiera kvinnor är problemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Tada.wav

Världens rikaste kvinna.

Flabbade rakt ut, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AGI:

80-talet ringde nyss och ville ha tillbaka sina "skämt"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pv2b:

Just det jag skrev, att man blir världens rikaste kvinna genom att skilja sig från extremt rika nördar. Att tillägga är att majoriteten av dom rikaste miljardärkvinnorna ärvt sin förmögenhet. Detta är väl inte nedsättande? Det är sanningen.

Om än ser man många arvtagerskor sköta företagen extremt bra, kolla Alice Walton för Walmart t.ex.

Sen har vi kinesen Zhong Huijuan som är self-made miljardär med ett läkemedelsföretag, dock är hon först på 9e plats 2020.

Permalänk
Medlem

Om det ni skulle stämma är ju inte direkt så att Bill bryr sig så mycket om pengarna eller Melinda för den delen med, de har jobbat otroligt mycket tillsammans och de har byggt upp deras välförenhetsfond osv och hon har stöttat honom något oerhört och även tvärtom. Jag är rätt övertygad om att det mest är kärleken som helt enkelt avtagit och de känner de inte ger varandra så mycket emotionellt. De har jobbat på samma företag, stiftelse och samtidigt varit ett par så det kan nog ta död på gnistan. Tråkigt för dem. Helt 100% detta har inget med ekonomi att göra, med tanke på de miljarder han ständigt donerar år efter år.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jamalya:

Just det jag skrev, att man blir världens rikaste kvinna genom att skilja sig från extremt rika nördar. Att tillägga är att majoriteten av dom rikaste miljardärkvinnorna ärvt sin förmögenhet. Detta är väl inte nedsättande? Det är sanningen.

Om än ser man många arvtagerskor sköta företagen extremt bra, kolla Alice Walton för Walmart t.ex.

Sen har vi kinesen Zhong Huijuan som är self-made miljardär med ett läkemedelsföretag, dock är hon först på 9e plats 2020.

Alltså, jag skrev inte i mitt inlägg att du var nedsättande, men om du känner dig träffad ändå, och att du kände att det var det jag anklagade dig för, så verkar du ha förstått min poäng att ditt inlägg kunde tolkas på det sättet.

Tack för förtydligandet, det var precis det här jag var ute efter med min fråga.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NatureBoyyy:

Om det ni skulle stämma är ju inte direkt så att Bill bryr sig så mycket om pengarna eller Melinda för den delen med, de har jobbat otroligt mycket tillsammans och de har byggt upp deras välförenhetsfond osv och hon har stöttat honom något oerhört och även tvärtom. Jag är rätt övertygad om att det mest är kärleken som helt enkelt avtagit och de känner de inte ger varandra så mycket emotionellt. De har jobbat på samma företag, stiftelse och samtidigt varit ett par så det kan nog ta död på gnistan. Tråkigt för dem. Helt 100% detta har inget med ekonomi att göra, med tanke på de miljarder han ständigt donerar år efter år.

Givetvis är det så. Man kan, genom att skrolla lite på Bills twitter, se att han lägger 100% av sitt hjärta i sin välgörenhetsorganistation och det är väl kanske det dom båda haft gemensamt på senare dagar. Man måste dock ha sitt eget liv också, vilket dom båda kanske glömt bort. Donerar man en majoritet av sina pengar till välgörenhet så bryr man sig inte ett skvatt om pengar. Än mindre om dom går till sitt ex som har samma ambitioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyphoon:

Hon lessnade väl på allt hans Klimat-dravel...
Det är ju som om han fått en knäpp där han tror att han är utsedd att rädda värden typ... Bara kolla hans Twitter/Linked-In jag menar.

Alltså va?
Det är väl bra att han försöker göra något bra med sin förmögenhet...
Tråkigt att du inte håller med.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"