Hjälp mig och mina bröder att hitta ett vettigt multiplayer spel!!!!

Permalänk
Medlem

Hjälp mig och mina bröder att hitta ett vettigt multiplayer spel!!!!

Jag och mina bröder håller på att tappa tålamodet att spela PC fullständigt. Vi har spelat Counter-Strike och PUBG i flera år. Vi har haft spelandet som ett sätt att kunna umgås och prata då vi bor ungefär minst 40 mil ifrån varandra.

Vi ledsnade stenhårt på dessa spel. Vi fick en snilleblixt på att testa GTA 5. Det verkade skitkul till en början, tills man insåg att online-läget är helt trasigt. Vi får sitta en 45min för att ens kunna komma åt varandra på samma server, sedan när vi sitter och spelar tillsammans så buggar online-läget, så att man inte kan slutföra uppdrag. Idag drog alla bröder från discord med jävligt sura miner, vi skulle sälja datorerna och aldrig spela igen osvosvosv....

Jag är en gammal wow-spelare, men detta är ingenting dom vill kännas vid.

Kan ni rekommendera ett multiplayer spel som är kul att spela och umgås i, där det finns lite att utforska, lite teamkänsla. men där spelet är fullt spelbart? det behöver inte vara first person shooter och A-titlar som youtube-streamers spelar.

Mvh

En spelare i nöd!

Permalänk
Inaktiv

Ni kanske borde testa något survival spel? Valheim, 7 days to die, Rust, The Forest, osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259487:

Ni kanske borde testa något survival spel? Valheim, 7 days to die, Rust, The Forest, osv.

Ska kolla upp dessa genast! tack för tips

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brollie:

Jag och mina bröder håller på att tappa tålamodet att spela PC fullständigt. Vi har spelat Counter-Strike och PUBG i flera år. Vi har haft spelandet som ett sätt att kunna umgås och prata då vi bor ungefär minst 40 mil ifrån varandra.

Vi ledsnade stenhårt på dessa spel. Vi fick en snilleblixt på att testa GTA 5. Det verkade skitkul till en början, tills man insåg att online-läget är helt trasigt. Vi får sitta en 45min för att ens kunna komma åt varandra på samma server, sedan när vi sitter och spelar tillsammans så buggar online-läget, så att man inte kan slutföra uppdrag. Idag drog alla bröder från discord med jävligt sura miner, vi skulle sälja datorerna och aldrig spela igen osvosvosv....

Jag är en gammal wow-spelare, men detta är ingenting dom vill kännas vid.

Kan ni rekommendera ett multiplayer spel som är kul att spela och umgås i, där det finns lite att utforska, lite teamkänsla. men där spelet är fullt spelbart? det behöver inte vara first person shooter och A-titlar som youtube-streamers spelar.

Mvh

En spelare i nöd!

Kanske inte så mycket att utforska men om man gillar högt tempo och svära mycket är Apex legends väldigt kul att spela med kompisar. Man vinner mycket på teamplay och bra kommunikation.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Phanteks Revolt Platinum ROG STRIX X670E-A GAMING 7950X3D NZXT Kraken Elite 360 32GB Corsair Titanium 6000MHz Powercolor 7900XTX Hellhound Crucial T700 2TB Vertex Pok3r MX Brown AOC Agon Pro AG276QZD Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk

Både Risk of Rain 2 och Deep Rock Galactic är ju populära spel som man spelar i grupp om det skulle vara något för er. Annars finns ju andra Battle Royales som Warzone eller Apex legends.

Permalänk
Medlem
Skrivet av siglolmic:

Både Risk of Rain 2 och Deep Rock Galactic är ju populära spel som man spelar i grupp om det skulle vara något för er. Annars finns ju andra Battle Royales som Warzone eller Apex legends.

Inte jättesugen på battle-royales längre men tack för tips! ska kika!

Permalänk
Medlem

Dota2, minecraft, path of exile, AoE2DE, satisfactory, element td2.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Har samma problem med polarna. Vi körde Division 2 ett bra tag och det var skitkul o lira tillsammans. Men, man tröttnar på meta efter ett tag så nu har vi kört PoE i 3 leagues. Och nu letar vi ersättare till den... PoE2 släpps 'snart' också
Så Division 2 och PoE kan jag varmt rekommendera!

Vi funderar på att testa Escape from Tarkov också men det verkar inte casual nog för oss, många har familj och begränsat med tid

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem

Insurgency Sandstorm har både coop och pvp. Match making & dedikerade servrar med mods.

Snowrunner kom nyss till steam. Upp till 4 spelare i coop. Mycket tid kan läggas på uppdrag och att utforska.

Red Solstice 2 kommer om ca en månad. Isometrisk action coop för upp till 8 spelare. Verkar lovande.

Divinity Original Sin 2. Turbaserat rpg med coop för upp till 4 spelare. Samma skapare håller på med Baldurs Gate 3, som fortfarande är early access, men också har coop.

Factorio. Beroendeframkallande Survival Construction Autism spel med stöd för många spelare i coop. Extrema mängder base game content & ännu mer mods. Bäst recenserade spelet någonsin på steam om jag inte minns fel.

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kundun:

Har samma problem med polarna. Vi körde Division 2 ett bra tag och det var skitkul o lira tillsammans. Men, man tröttnar på meta efter ett tag så nu har vi kört PoE i 3 leagues. Och nu letar vi ersättare till den... PoE2 släpps 'snart' också
Så Division 2 och PoE kan jag varmt rekommendera!

PoE2 har ju dock exakt samma endgame some PoE och kommer vara typ exakt samma spel (lite andra klasser och en ny kampanj bara)

Är även flera år bort.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Som tidigare nämnt; 7 days to die.

Om ni gillar survival med helt ok FPS zombie läge tror jag detta spel kan ge er bra många timmar.
Även "The raft" kan ge er iaf 20-30h speltid. Men 7 days är bättre i längden

Permalänk

Enkelt. Följande är grymt att lira med brorsorna.
Valheim, Elite: Dangerous, Mordhau.
Och favoriten bland mig o mina bröder är Generation Zero

Permalänk
Medlem

Ghost Recon Wildlands, Destiny 2, Warframe, No Man's Sky, Stardew Valley, Forza Horizon 4, Sea of Thieves.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk

SQUAD är riktigt kul om man gillar fps. Är ett milsim spel och går att låsa sin grupp till de man vill vara på fronten med.

Visa signatur

• 2080ti
• 9600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av leetlifeyo:

SQUAD är riktigt kul om man gillar fps. Är ett milsim spel och går att låsa sin grupp till de man vill vara på fronten med.

Precis vad jag tänkte föreslå, dock tycker jag att inlärningskurvan är ganska brant i det spelet (jag har inte lagt ner många timmar på det dock bör tilläggas). Det som överraskade mig mest var hur trevliga många spelare är och är villiga att svara på frågor osv. Bland det minst toxic FPS-spel som jag någonsin har testat tbo. Inga gapiga 15-åringar utan kändes mest som det var en stor majoritet mogna spelare. Men detta var för några månader sedan, det kanske har ändrats nu hehe.

Annars har vi ju klassikern Liero från den gamla goda tiden!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

"Team" känsla så är väl Escape from tarkov ett spel där ni behöver ha bra kommunikation och hålla koll på vart ni har varandra.
Finns inte så mycket att utforska efter en att man lärt sig banorna, och om det är spelbart beror lite på vad man anser vara spelbart och vad man har för dator.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk

minecraft och overwatch tänker jag spontant på. jag brukar kunna ha rätt kul med andra i dessa spel iallafall.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Roller Coster Tycoon 2 med modden OpenRCT2. Det ger stöd för online spelande i samma park och mycket mer. Dock lite buggigt ibland då det är en modd för ett spel som inte hadde stöd för online från början, men det arbetas aktivt på den så det blir bättre hela tiden.

Annars:
Stardew valley
Open TTD
Word of Warschips
Borderlands
Age of empaiers 2
Factorio

Det är de spelen som jag och minna syskon spelar/spelat lite.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hört om Warframe?
https://store.steampowered.com/app/230410/Warframe/
Finns även på Epic
De är nog lätt att dra iväg sina timmar där om ni är några st.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Ang. GTA online, välj inte att joina random session o spela, är ett helvete då om man är flera som ska få det att funka. Kör ist online -> start friend session(eller något i den stilen heter det), går mycket snabbare att joina osv, samt är mycket stabilare

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Kanske dags att spela lite mot datorn?
Diablo 3
Borderlands 2
Borderlands Pre-sequel
Borderlands 3 (dock inte spelat det själv än)
Left 4 dead 1 + 2

För fler co-opspel, kika på denna fina hemsida som någon här på Swec gjort!
https://coopgames.com/

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."